New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 84K
Transfervindue Sommer 2026
Håber godt nok vi hapser Rasmus Carstensen. Han har en stor aktie i mesterskabet med mål og assist, men lidt glemt da han ikke var klar i de sidste kampe
Både klub og spiller vil gerne. Men der er vel så meget købmand i CV/JN, at man lige vil diskutere prisen med Köln. Det er trods alt en skadet spiller de står med.

Last edited:
Links er en offensiv wingback, men han kan holde skansen defensivt. Emmery er en offensiv wingback uden defensive kompetencer.

Man kan ikke spille på samme måde med Emmery som med Links, og derfor er han ikke nogen gardering. Et supplement, bestemt, og en spiller der skal findes plads til.

Går Links ud, kan man vælge en defensiv soliditet løsning som Andersen, eller Gung Ho med Emmery (og før du siger Rasmus Carstensen, så husk der er to wingbacks i formationen).
Ja, vi kan jo diskutere, hvad begrebet backup betyder. En udviklingsspiller som backup for en profil indebærer selvfølgelig en niveauforskel. Men hellere en udviklingsspiller end en afdanket reserve på sin sidste kontrakt, selvom niveauet som udgangspunkt er lidt højere. De mangler Emmery har, ligner til forveksling dem Links havde tidligere og de kan tillæres uden at det stiller egentlige krav til talent.

Sælger vi Links nu, er vi ude i en anden problemstilling.

Jeg vil egentlig mene, at Emmery er så tæt på en backup for Links, som vi kan komme. Offensivt er han ikke langt efter Links, men der skal selvfølgelig bygges nogle muskler og noget skoling på defensivt - HVIS Emmery da skal fortsætte som wingback.

Enig. Vi kan ikke sige farvel til PM på søndag for så ikke at have en ny mand inde senest primo juli måned. Og med ny mand mener jeg ikke Badji.

Helt enig, langt henad vejen. Bundesligaen er meget mere attraktiv end superligaen. Til gengæld er der europæisk gruppespil og selvfølgelig drømmen om Champions League, som en kæmpe joker i det regnskab.

Så længe Andreas Kraul ikke begynder at forudsige at vi genvinder titlen, er jeg også helt rolig.

Jeg husker stadig citatet fra Kraul før denne sæson: "De ville uden problemer kunne vinde DM - i oldboys rækken. Det er desværre bare ikke den række de stiller op i." Man kan høre den oprindelige podcast her: https://www.dr.dk/lyd/special-radio...ngering-og-flere-chok-placeringer-13652540029 Kraul mente i øvrigt at det var SønderjyskE og Viborg vi skulle kæmpe om nedrykning med.

Det er simpelthen så pinligt, det Andreas Kraul præsterede med sine spådomme, og det viser også blot, hvor mange automatsvar der er i sportsjournalistik.
Det hele er ikke rent gætværk, men det er godt nok tæt på.

Når jeg engang imellem, af absolut mangel på bedre og samtidig temmelig uforvarende, kommer til at slå over på én af kanalernes ekspertprogrammer, får jeg banalitetseksem og konstaterer samtidig, at mange af forudsigelserne virker som vådsuttede fingre holdt op i luften.

Hvis jeg var Kraul, havde jeg begået højlydt bodsgang og lagt mig så fladt ned foran Brøndby Stadion søndag aften, at braget ville kunne høres helt til Friheden. Selvom det naturligvis er et karriereselvmål af dimensioner at udbasunere sin faglige inkompetence. Så selvfølgelig nøjes han med at luske den ud.

Kraul er god til at fortælle, hvad vi ser på skærmen, mens spillet er i gang, og det gælder i øvrigt for en meget stor del af kommentatorkøbing. Men spåkuglehåndtering hører ikke til ret mange fodboldeksperters spidskompetencer. Og hele lortet er rendyrket CMA garneret med en milliard disclaimers. En gratis omgang, der stort set altid kan forsvares.

Andreas Krauls forudsigelser er så grelle, at det vil svare til, hvis en politisk redaktør havde sagt følgende i sommeren 2025:

"Vi skal som bekendt have valg til efteråret. Fredericia ryger helt sikkert ud af Folketinget, mens Socialdemokraterne, SF og Venstre sandsynligvis er de tre partier, der skal kæmpe om at holde sig over spærregrænsen."

Det er simpelthen så pinligt, det Andreas Kraul præsterede med sine spådomme, og det viser også blot, hvor mange automatsvar der er i sportsjournalistik.
Det er jeg faktisk ikke helt enig i.
Han satte den måske en kende skarpt op, men det er jo desværre en del af den journalistiske virkelighed i kampen om clicks og opmærksomhed.

Men for et år siden var AGF i gang med at falde fra hinanden. Truppen så træt, blodfattig og ekstremt gammel ud. Vi tabte 7 i træk i medaljeslutspillet og vandt kun én af de sidste 10.
Da denne sæson gik igang havde vi stort set ikke fået nogen nye ind, men Andersson og siden Mads Emil Madsen forlod klubben.
Dertil kommer, at vi havde hentet en relativt ung træner med 1½ års cheftrænererfaring fra Viborg FF!!

Jeg løftede egentlig kun et øjenbryn over, at han sagde 10 pladsen med risiko for nedrykning, men jeg vidste inderst inde godt, at dynamikken i Århus er sådan, at går det galt, går det helt galt.

Jeg synes det smager af efterrationalisering at dømme Kraul inkompetent på baggrund af dén melding - der var bred enighed, også herinde - om, at AGF i bedste fald ville være grå mus i denne sæson. Ingen - absolut ingen - nævnte os som guldkandidater før dybt inde i efteråret, og de første til at kalde den modtog primært hånlatter som svar. Mener faktisk Werge nævnte det allerede i september.

Han satte den måske en kende skarpt op, men det er jo desværre en del af den journalistiske virkelighed i kampen om clicks og opmærksomhed.

Men for et år siden var AGF i gang med at falde fra hinanden. Truppen så træt, blodfattig og ekstremt gammel ud. Vi tabte 7 i træk i medaljeslutspillet og vandt kun én af de sidste 10.
Da denne sæson gik igang havde vi stort set ikke fået nogen nye ind, men Andersson og siden Mads Emil Madsen forlod klubben.
Dertil kommer, at vi havde hentet en relativt ung træner med 1½ års cheftrænererfaring fra Viborg FF!!

Jeg løftede egentlig kun et øjenbryn over, at han sagde 10 pladsen med risiko for nedrykning, men jeg vidste inderst inde godt, at dynamikken i Århus er sådan, at går det galt, går det helt galt.

Jeg synes det smager af efterrationalisering at dømme Kraul inkompetent på baggrund af dén melding - der var bred enighed, også herinde - om, at AGF i bedste fald ville være grå mus i denne sæson. Ingen - absolut ingen - nævnte os som guldkandidater før dybt inde i efteråret, og de første til at kalde den modtog primært hånlatter som svar. Mener faktisk Werge nævnte det allerede i september.
Helt enig! Det andet er for ømskindet.

Det er svært at spå. Jeg tjekkede så også DRs vurdering ved vinterpausen. Her var dommen, at det ville blive Brøndby der blev AGFs bøddel i foråret og at FCM i øvrigt blev mester og man diskuterede også deres muligheder i ChL i efteråret. Bayern ville vinde Champions League og Kraul nøjes denne gang med at vurdere landsholdet, som han forudså ville kvalificere sig til VM. En formildende omstændighed var at de lavede en version af "Malaga" hvor der bl.a. fandtes et rim på ordene "Bavl" og "Kraul"-

Du har en pointe i, at jeg naturligvis efterrationaliserer til en vis grad. Jeg havde heller ikke på nogen måde forestillet mig, at vi ville blive mestre endsige blot ville have fået medaljer. Men når han vælger tre hold, der sandsynligvis kommer til at kæmpe om at undgå nedrykning, og de alle tre ender i mesterskabsspillet samt over ligaens suverænt ringeste hold, synes jeg nu stadigvæk, det er jævnt inkompetent, hvad han har præsteret.
Her er hans forudsigelser inden sæsonstart.

Du har en pointe i, at jeg naturligvis efterrationaliserer til en vis grad. Jeg havde heller ikke på nogen måde forestillet mig, at vi ville blive mestre endsige blot ville have fået medaljer. Men når han vælger tre hold, der sandsynligvis kommer til at kæmpe om at undgå nedrykning, og de alle tre ender i mesterskabsspillet samt over ligaens suverænt ringeste hold, synes jeg nu stadigvæk, det er jævnt inkompetent, hvad han har præsteret.
Hehe, det er også lidt sjovt, at han har SJE som nedrykker og Viborg som 9. Hvis alt flasker sig, så kan det ende med, at de bliver 3'er og 4'er....

Jeg havde ikke løftet et øjenbryn over en analyse der placerede AGF som nummer 8 eller 9. Så kunne man supplere med, overvejelser om hvor tynd truppen var, og hvad skader til Links, PM, NP og/eller Tingager ville betyde. Man ville måske også nævne Kahl og Beijmo som vigtige, men i 2. række.

Kraul skød forbi, ret langt forbi. Men det var svært at vurdere AGF efter en stribe nederlag, med ny træner, salg af Anderson og meget beherskede ambitioner på transfermarkedet. Dertil talen om at benytte talenter.

Jeg vil rigtigt gerne være med på at bashe kommentatorer der siger tåbelige ting. Men man må også acceptere præmissen for deres analyser.

Jeg tror ikke KEP er ret skarp på sandsynlighed/chance og udfaldsrum generelt, og han taler ikke til mig per se. Men jeg synes også han bliver dømt uretfærdigt herinde. Samme med Graver, og efter den spådom, Kraul.

Jacob Poulsen brugte én kamp på at smide 'ungdomshypen' ud af vinduet og gå med Uwes stamme. Det er en ret stor usikkerhed faktor. Hvis man tog drømmene herinde - og diverse kommentarer dengang for gode varer - kunne det sagtens være gået i den retning.

Brøndby ser det dog ud til at han ramte lige i r..... Og det er jo ikke uvæsentligt i mediebilledet.

Hehe, det er også lidt sjovt, at han har SJE som nedrykker og Viborg som 9. Hvis alt flasker sig, så kan det ende med, at de bliver 3'er og 4'er....
Tjah, tror egentligt de fleste havde dem til at ende i den tunge ende, mig selv inklusive. Hvis ikke JP havde præsteret et mindre mirakel med AGF, så havde Nørgård og Viborgs træner (som jeg ikke engang kender navnet på) været de to favoritter til årets træner.

Latest posts

Back