New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 84K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg tror ikke på, at Beijmo forlænger. Han skal smede mens jernet er varmt og tilbuddene må være mange og gode.

Så skal der været noget specielt ala kærestens studier eller lignende som holder ham på kortere forlængelse.
Beijmos kæreste bor i Stockholm og har gjort det et pænt stykke tid, hvis ikke altid mens han har været her.

Hvad med midtbanen - pt. ved vi vel ikke hvor det ender med Solbakken og NP. Det har ikke været opløftende her i 2026 men måske en sommerferie kan hjælpe. Vi ved heller ikke om der kommer bud på de offensive profiler som vi ikke kan sige nej til.

Ham her er måske mere til de offensive pladser. Vi har tidligere været rygtet i forbindelse med Oscar Øhlenschlæger der spiller i Frederikstad. De ligger godt nok trejdesidst og han er vist en af de vigtigste spillere.

Her er en artikel for et par uger siden om interesse for ham:

Dansken er verdsatt til 2,8 millioner Euro. Fredriksstad Blad vet utenlandske klubber følger Øhlenschlæger tett og at dansken vil være en ettertraktet spiller for flere i sommervinduet.

I fjor – i debutåret for FFK – scoret Øhlenschlæger seks mål og hadde fem assist.

Problemet for FCN, med deres erklærede strategi, og en -betydelig- investering i Lind, er at udsigten til afkast, uanset hvor meget de kan udvikle ham, er højst usikker. Det er velkendt, at han kæmper med en del issues, der bl.a. gør det svært for ham at trives langt fra de trygge rammer. Det var jo også derfor han kom retur fra Pisa.
Så hvem skal de sælge ham til? Måske vil han ikke ud igen? Måske har det efterhånden også rygtes hos udenlandske klubber, at det kan blive noget bøvl (hvis han prøver igen). Så er det bedre for dem, at hente nogen de kan udvikle på og som der ikke er den usikkerhed omkring.

Problemet er det samme for os, medmindre vi henter ham med en mangeårig tilknytning for øje.

FCN har selvfølgelig råd til at købe Lind. Prisen er jo kun en mindre procentdel af de beløb de får fra andre salg denne sommer.

Jeg tror mere at det handler om at et dyrt køb af en ung angriber clash'er mod deres forretningsmodel. De køber ikke unge angribere dyrt, de sælger dem dyrt! Lind tager potentielt pladsen fra en af deres egne upcoming talenter og lige præcis på den position, hvor det er lettest at indskyde et talent og skabe stor markedsværdi på kort tid. Jeg tror at det er årsagen til at FCN muligvis tøver.

Beijmo er en solid wingback, men ikke målfarlig nok. Som yderback er han hurtig, hovedstødsstærk og defensivt solidt. Og han har ekstraordinære evner i spillet frem i banen.

Kunne man ikke forestille sig ham være 2. Bundesliganiveau på wb, men Bundesliganiveau på HCB?
Jeg hører egentlig mere et argument for at der så er færre klubber der kan finde Kahl og Beijmo interessante, fordi de så skal spille et system med tre centerforsvarere, hvor man ønsker at spille med backs som yderstoppere. Og det er der vel typisk ikke så mange klubber der gør?

Men det kan selvfølgelig være at Røsler henter Beijmo igen - hvis 2. Bundesliga kan være tiltrækkende nok.

Jeg har ikke set Meister spille live. Men jeg har svært ved at se ham være mere farlig end Lind. Jeg synes Lind har scoret mere og ikke mindst lave mange flere assist end Meister. Det indikere for mig også en vis spilforståeose.

Dog virker Meister i de klip jeg har set ham, som værende ekstremt hurtig og dermed sandsynligvis fremragende i presset.

Jeg tror ikke nødvendigvis han er på blokken i FCK/FCM

EDIT: Jo jeg har vist set ham spille for Fremad Amager.
Han har nogle ret vilde fysiske spidskompetencer, men også nogle væsentlige svagheder ift. teknik, spilforståelse osv. Ser ham som en udpræget omstillingsspiller, så tænker f.eks. Lind er et noget bedre match med vores spillestil.

Jeg synes i øvrigt ikke at vi skal sprænge banken for at holde på Beijmo. En højre back/centerback er ikke den sværeste position at handle ind på. Det er nok mest Beijmos personlighed der gør ham meget værdifuld. Sportsligt vil jeg mene at Jakob Andersen er den perfekte afløser, som også kan spille de tre pladser, som Beijmo spiller, HB, HCB og HWB. Plus i princippet at kunne spille VWB også

Men selvfølgelig vil det i første omgang blive en svækkelse at tage afsked med Beijmo.

Jeg synes i øvrigt ikke at vi skal sprænge banken for at holde på Beijmo. En højre back/centerback er ikke den sværeste position at handle ind på. Det er nok mest Beijmos personlighed der gør ham meget værdifuld. Sportsligt vil jeg mene at Jakob Andersen er den perfekte afløser, som også kan spille de tre pladser, som Beijmo spiller, HB, HCB og HWB. Plus i princippet at kunne spille VWB også

Men selvfølgelig vil det i første omgang blive en svækkelse at tage afsked med Beijmo.
Jeg er meget enig, men det er et større puslespil. Vi kan risikere at miste mange, og derfor er det godt med en kulturbærer.

Jeg tror bestemt ikke vi kommer til at sprænge banken for nogle spillere, men en klækkelig lønforhøjelse og en sign-on synes jeg sagtens man kan give ham.

AGF er mere attraktive end FCN pt. men der er ingen, der siger, at FCN ikke vil betale. Det er logisk nok, hvis de forsøger at forhandle prisen ned. Sådan foregår det ofte.

Mest af alt virker rygtet tyndbenet og spekulativt. Brygget pba. logik og Linds udtalelser efter 1-1 kampen i Århus. Lind er naturligvis på radaren i alle større danske klubber.
Er det korrekt forstået, at du deler den op i to:

1) FCN har serveretten, og hvis deres option er ensidig, kan de vælge at købe inden den løber ud
2) Hvis det ikke bliver FCN, er der flere der kan melde sig i kapløbet.

Jeg køber begge dele. Men jeg tror og håber CV har været ude længe og at det har en vis vægt hos Lind - det skulle gerne give modstandskraft hvis/når FCM melder sig med overbud i sidste øjeblik.

Jeg er meget enig, men det er et større puslespil. Vi kan risikere at miste mange, og derfor er det godt med en kulturbærer.

Jeg tror bestemt ikke vi kommer til at sprænge banken for nogle spillere, men en klækkelig lønforhøjelse og en sign-on synes jeg sagtens man kan give ham.
Det bliver en balancegang for klubben. Vi kan let ende med at kaste 20-30 mio ekstra ind i spillerbudgettet den kommende sæson uden at have fået mere for pengene. Konklusionen ovenpå denne sæson må dog også være, at vi har brugt vores penge smartere (heldigere?) end de tre traditionelle topklubber, med større budgetter.

Men vil vi være konkurrencedygtige, hvis vi begynder at betale FCM-lønninger til vores profiler? Eller omvendt, er det simpelthen en nødvendighed at vi gør det for at videreudvikle os? Det kræver i hvert fald en sikker hånd lige nu.

Det bliver en balancegang for klubben. Vi kan let ende med at kaste 20-30 mio ekstra ind i spillerbudgettet den kommende sæson uden at have fået mere for pengene. Konklusionen ovenpå denne sæson må dog også være, at vi har brugt vores penge smartere (heldigere?) end de tre traditionelle topklubber, med større budgetter.

Men vil vi være konkurrencedygtige, hvis vi begynder at betale FCM-lønninger til vores profiler? Eller omvendt, er det simpelthen en nødvendighed at vi gør det for at videreudvikle os? Det kræver i hvert fald en sikker hånd lige nu.
Bestemt en sikker hånd. Men jeg føler ikke FCM betaler spiller en bestemt løn blot fordi de kan, men fordi spillerne er det værd.

Vi havde én karantæne dag i ligaen. Det sker kkke igen. Gift Links er for første gang ikke skadet i en kortere perioder, det er også usikkert om det sker igen. Vi skal spille flere kampe på kortere tid.

Vi bliver nød til at være numerisk flere. Vi bliver nød til at hente spillere på den hylde, som minimum, vi har hentet på siden CV kom til.

Hvis vi bruger 30-40 millioner mere er der ingen garantier, men det er sandsynligt vi får mere ud af det.

Vi er gået fra 50-60 millioner til over 100 millioner de senere år. Der har heller kkke været nogle garantier, men vi har nu tre sæt medaljer og en tabt pokalfinale på 6 år.

Vi skal bruge flere penge, og vi skal ramme så meget rigtigt som overhovedet muligt (færre spillere med vildt potentiale fra Polen f.eks og flere som Magnus Knudsen og Markus Solbakken).

Er det korrekt forstået, at du deler den op i to:

1) FCN har serveretten, og hvis deres option er ensidig, kan de vælge at købe inden den løber ud
2) Hvis det ikke bliver FCN, er der flere der kan melde sig i kapløbet.

Jeg køber begge dele. Men jeg tror og håber CV har været ude længe og at det har en vis vægt hos Lind - det skulle gerne give modstandskraft hvis/når FCM melder sig med overbud i sidste øjeblik.

Ja - korrekt. Foruden rygtet virker "tyndt" i min bog.

Yes, jeg synes også det er vigtigere at få Kahl´s forlængelse i hus.....shit han har været stabil

Den kunne også være fræk og han blev handlet for Euro 4 mio. sidste sommer. Umiddelbart tænker jeg at der kan blive problemer med lønnen - medmindre han også meget gerne vil hjem. Mon ikke hans skifter har givet ham en løn som er svær at matche, medmindre man er Fc k/m.

Tror ik han er på blokken i FCK eller FCM. Der tror jeg, de vil mene, han er alt for uprøvet ift økonomi, og så har jeg en eller anden fornemmelse af, at både FCK og FCM vil prøve på Dolberg.

Jeg vil langt hellere have Lind. Han er formenligt billigere + han har faktisk bevist i andet end en halvsløj norsk midterklub.

Vores strategi bør af flere grunde være, at holde sammen på alle og tilføje i takt med hvordan det udvikler sig. Vi ved (og det gør spillerne også) inden udgangen af juli, om vi kommer i noget gruppespil. Gør vi det ved vi i løbet af august hvilket et det bliver.
Jeg tror alle spillere med udløb 30/6 laver forlængelser for at se tiden an. Der er jo principielt intet i vejen for at forlænge og alligevel rejse i samme transfervindue, hvis det er det man vil og den mulighed kunne være indbygget. Fx. 2. årige forlængelser (med mulighed for spilleren til at rejse kvit og frit med det samme, såfremt gruppespil glipper), hvor år 2 er en option for spilleren og med et "sign on", der kun udbetales hvis spilleren er her min. 1. år.
Der er jo ingen forskel på fx. at give Kahl 3 mio. i sign on sammenholdt med at fx betale 12 mio. for en erstatning med en 4 års kontrakt, uanset om Kahl så kun er her yderligere 1 år (alt andet lige lønmæssigt). Endvidere indikerede CV jo i interviewet i søndags, at man måske skulle satse ift. de salg, der så oplagte ud i efteråret. Tænker ikke Arnstad og Bech er blevet mere værd (heller ikke deres egen lønværdi) her i foråret, så det kunne vel godt være at de "aftaler" man har med dem, kunne strækkes yderligere 1 år i al forståelse. Tænker faktisk der kunne være mere bud efter Yakob og Links, men førstnævnte skylder os jo lidt.
En anden god grund til at holde sammen på dem er VM. Det plejer at kunne sætte fut i transfermarkedet, men VM slutter jo først mod slutningen af juli og inden da sker der ikke en skid i nogen ligaer transferwise. Vi skal som sædvanlig vente til alle dem på højere hylder end os får handlet færdig, før vi kan effektuere det der måtte være tilbage af vores transferplaner og så er vi pænt inde i august, henne omkring runde 4,5,6 stykker i Superligaen.
En tredie grund til at holde fast i stabiliteten og strukturen er, at det sejler i både FCK og Brøndby og det kan også nå at blive grimt i FCM. FCK har fået en fin træner, men ingen sportsdirektør endnu. Uanset hvem det bliver, kommer der en udrensning i af bibelske dimensioner i dette transfervindue og man kommer til at "sælge" i hvert fald noget af sæsonen på en restart/opbygning. Det funker ikke day1.
Samme i BIF når Cooper lige om lidt får 5 tæer i røven eller selv vælger at smutte. Så skal der ryddes op efter ham og alle de sindssyge køb han fik lavet samt i organisationen endnu engang. Det kommer også til at tage tid og de står med garanti ikke skarpt når ligaen går i gang. Og FCM? Hvad nu når de har tabt pokalfinalen (uden deres træner på bænken fordi han endnu engang ikke kunne styre sig) og de ikke kan komme af med Franculino til de annoncerede 300 mio., etc. Hvad jeg hører er der delte meninger blandt høvdingene derude, så der kunne måske også godt komme noget internt ævl og kævl, der er forstyrrende.
Anyway, det der har været vores styrke og held, har været kontinuitet og lort på styret og at minimum 2 af de andre har fucked up. Det kunne sagtens være, at vi ved at holde sammen på tropperne og selvfølgelig udbygge lidt, kunne bevare den fordel et pænt stykke hen i den nye sæson og dermed have chancen for at lave en back to back.

Det kunne sagtens være, at vi ved at holde sammen på tropperne og selvfølgelig udbygge lidt, kunne bevare den fordel et pænt stykke hen i den nye sæson og dermed have chancen for at lave en back to back.
Det kunne være dejligt, men vi har jo selv vores udfordringer. Kontraktudløb og centrale spillere i alle kæder, der er ved at være slidt.

Jeg synes, Henrik Meister er spændende. 21 år gammel, relativt hurtigt og fysisk stærk. Men han er slet ikke etableret nok som målscorer til vores behov:

- 25/26: 2 mål på 1484 minutter i Serie A. Det vil sige 742 minutter pr. mål.
- 24/25: 1 mål på 59 minutter i League 1. 2 mål på 538 minutter i Serie B. Det vil sige 269 minutter pr. mål.
- S2024: 8 mål og 3 assists på 1371 minutter i Tippeligaen. 124 minutter pr. stk. (men han scorede halvdelen af målene i en kamp)

Både Robbie Ure, Alexander Lind, Michael Uhre og Tonni A (som er dem, der har været vendt til 9eren) er væsentligt mere etablerede målscorere. Jeg ser os simpelthen ikke springe banken for en førsteangriber, som ikke beviseligt har scoret mål kontinuerligt. Det rimer i hvert fald dårligt på ambitionen om europæisk gruppespil.

Og jeg ser ikke, at vi både henter Meister og en mere etableret målscorer.

Men jeg vil omvendt ikke blive skuffet over en permanent aftale med Meister. Det vil bare gøre os mere til et udviklingshold end et tophold i min optik.

Vores strategi bør af flere grunde være, at holde sammen på alle og tilføje i takt med hvordan det udvikler sig. Vi ved (og det gør spillerne også) inden udgangen af juli, om vi kommer i noget gruppespil. Gør vi det ved vi i løbet af august hvilket et det bliver.
Vi ved først om vi kommer i gruppespil, når vi har vundet et af vores dobbeltopgør i kvalifikationen. Så det kan godt ske, først at blive i slutningen af august vi har den viden. Men det er en god pointe, at hvis vi vinder det første opgør i slutningen af juli, så har vi en måned, hvor vi ved, at vi skal spille gruppespil. Det vil give CV noget bedre arbejdsbetingelser.

Jeg er gået død i overvejelser om korte kontrakter til Beijmo og Kahl. Det kan nok konstrueres snedigt, rent økonomisk, men det lægger risikoen på enten AGF eller spilleren, hvis der kommer skader. Derfor tror jeg på lang aftale (med klausul), eller afsked nu.

Uanset om de forlænger eller ej, mangler der kvalitet i backkæden. Dalsgaard er center og kroppen er ikke med til yderback længere. Mølgaard er ikke relevant, og Jensen-Abbew ... tror jeg der er for meget værdi i, til at spille den rolle han gør.

Så én yderback skal der til. To kan sagtens retfærdiggøres. Jeg ved ikke hvordan man regner Callø ind mht position, niveau osv. Som center kræves stort overblik. Som yder er han stadig skolet centerforsvarer og dermed næppe offensivt kapabel nok? Der skal være en plads, men det skal hænge sammen sportsligt.

Hvis Links sælges er det presset. Han er voldsomt definerende for spillestilen. Som @Thomas K er inde på, skal man reelt set finde en mere som ham hvis man fortsætter med wingbacks. Han havde ingen skadestuer i denne sæson, bortset fra starten. Det havde været en alvorlig bet at skulle undvære ham 3-5 kampe (eller slutningen af sæsonen som Uwe måtte for et år siden). Sælges han ikke, kan man venter lidt med at købe nr. 2. Men ... hvis man havde to, ville de så ikke spille begge to, og så mangler man nummer tre?

9'eren mangler man NU. Serra bliver skaden kvit og kan spille, men jeg har ikke set noget ud over behjertet indsats. Det værdsætter jeg, og sympatien for ham er stor. Men det koster holdet stort, at man ikke har en ordentlig 9'er.

Så ... CV lander en 9'er og en centerforsvarer tidligt i vinduet. Og så må de arbejde højt på wingback (hvis man spiller med dem næste år) og 10'ere.

Yakob er også interessant. Han er en glimrende offensiv/kreativ midt. Arnstad kan løse opgaven, men så manglemangler 10'eren.

Latest posts

Back