Jeg er gået død i overvejelser om korte kontrakter til Beijmo og Kahl. Det kan nok konstrueres snedigt, rent økonomisk, men det lægger risikoen på enten AGF eller spilleren, hvis der kommer skader. Derfor tror jeg på lang aftale (med klausul), eller afsked nu.
Uanset om de forlænger eller ej, mangler der kvalitet i backkæden. Dalsgaard er center og kroppen er ikke med til yderback længere. Mølgaard er ikke relevant, og Jensen-Abbew ... tror jeg der er for meget værdi i, til at spille den rolle han gør.
Så én yderback skal der til. To kan sagtens retfærdiggøres. Jeg ved ikke hvordan man regner Callø ind mht position, niveau osv. Som center kræves stort overblik. Som yder er han stadig skolet centerforsvarer og dermed næppe offensivt kapabel nok? Der skal være en plads, men det skal hænge sammen sportsligt.
Hvis Links sælges er det presset. Han er voldsomt definerende for spillestilen. Som
@Thomas K er inde på, skal man reelt set finde en mere som ham hvis man fortsætter med wingbacks. Han havde ingen skadestuer i denne sæson, bortset fra starten. Det havde været en alvorlig bet at skulle undvære ham 3-5 kampe (eller slutningen af sæsonen som Uwe måtte for et år siden). Sælges han ikke, kan man venter lidt med at købe nr. 2. Men ... hvis man havde to, ville de så ikke spille begge to, og så mangler man nummer tre?
9'eren mangler man NU. Serra bliver skaden kvit og kan spille, men jeg har ikke set noget ud over behjertet indsats. Det værdsætter jeg, og sympatien for ham er stor. Men det koster holdet stort, at man ikke har en ordentlig 9'er.
Så ... CV lander en 9'er og en centerforsvarer tidligt i vinduet. Og så må de arbejde højt på wingback (hvis man spiller med dem næste år) og 10'ere.
Yakob er også interessant. Han er en glimrende offensiv/kreativ midt. Arnstad kan løse opgaven, men så manglemangler 10'eren.