New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 67K
Last edited:
Det er ikke en undskyldning for at hente en vi ved ikke er god nok. Så kan man lig så godt prøve en anden og bruge pengene bedre.
Både og.

Et af argumenter for den smalle trup er harmoni i truppen.

Vi skal muligvis erstatte Dalsgaard, Beijmo, Kahl, Mortensen, Bech og Arnstad. Dertil er juryen ude på netop Carstensen og Jørgensen. Dertil kommer der lidt rygter om Yakub.

Skal vi skifte 7-8 spillere fra starteren, så kan der være en vis logik i at holde sammen på bænken (eller nogle af trupspillerne).

Det er ikke en undskyldning for at hente en vi ved ikke er god nok. Så kan man lig så godt prøve en anden og bruge pengene bedre.
Har vi et rygte om hvad Jørgensen i givet fald skulle koste?

Han er jo ikke helt ved siden af og er blevet brugt lidt mere her i foråret. Som udgangspunkt er jeg helt enig i han ikke er en jeg ser kunne retfærdiggøre en investering. Han kan bruges som bredde, men vi kommer fra en tid hvor der blev skældt og smældt over breddespillere der ikke var talenter - Brandhof og Power blev lagt gevaldigt for had.

Der er jeg ikke, det var to fine og relevante trupspillere, men ikke en investering værd.

Borgere og Kristjansson er interessante unge, og CV må finde spilletid til dem, uden at ødelægge det sportslige.

Jeg har siddet og set udvidet højdepunkter fra FCM Vs VFF, og Asger Beck har da de vildeste Jens Stage vibes i sit spil.

Siger ikke køb nu, men han er bestemt værd at holde øje med.
Jeg synes han minder uhyggelig meget om Froholdt. Han har så meget fart og intensitet i sit presspil.

Lidt mere rutine, og så kan han blive en fremragende Superligaspiller

Jeg synes han minder uhyggelig meget om Froholdt. Han har så meget fart og intensitet i sit presspil.

Lidt mere rutine, og så kan han blive en fremragende Superligaspiller

Det var en super indsats fra hans side i går. Lidt sjovt han "kun" er indskifter i Viborg men det skal selvfølgelig kunne leveres konsekvent.

Han var (også) en tur omkring Kolding inden skridtet op - har de ikke efterhånden haft en del spillere forbi som de har sendt videre til Superliga-klubber?

Det var en super indsats fra hans side i går. Lidt sjovt han "kun" er indskifter i Viborg men det skal selvfølgelig kunne leveres konsekvent.

Han var (også) en tur omkring Kolding inden skridtet op - har de ikke efterhånden haft en del spillere forbi som de har sendt videre til Superliga-klubber?
Sammenlignet med Søndergaard mangler han lidt teknik i små rum, og målfarlighed

Aston Villa skulle være klar til et sommerbud på Thomas Kristensen
Det skulle Milan angiveligt også være.
De skulle ligeså have været til stede den anden dag, hvor han scorede med anførerbindet på armen, for netop at se videre på ham specifikt. Ikke et dumt tidspunkt at finde formen på, fordi han for tiden står overfor både kontraktsnak og salgspotentiale.

Det skulle Milan angiveligt også være.
De skulle ligeså have været til stede den anden dag, hvor han scorede med anførerbindet på armen, for netop at se videre på ham specifikt. Ikke et dumt tidspunkt at finde formen på, fordi han for tiden står overfor både kontraktsnak og salgspotentiale.
Jeg tror han ville passe meget bedre i AC Milan, fremfor Tottenham eller Aston Villa. For hans egen udvikling, så villle et skifte op i Italien, men et hold der forsvarer efter samme principper give god mening. De (få) kampe jeg har set med Tomori i denne sæson har ikke været overbevisende. TK, Pavlovic og Winter ligner en stærk trio

Jeg tror han ville passe meget bedre i AC Milan, fremfor Tottenham eller Aston Villa. For hans egen udvikling, så villle et skifte op i Italien, men et hold der forsvarer efter samme principper give god mening. De (få) kampe jeg har set med Tomori i denne sæson har ikke været overbevisende. TK, Pavlovic og Winter ligner en stærk trio

Hvor mange stakater vil han kunne indbringe i videresalgsklausuler i det bedste scenarie, hvis vi tager afsæt i den højeste realistiske salgspris?

Last edited:
Hvor mange stakater vil han kunne indbringe i videresalgsklausuler i det bedste scenarie, hvis vi tager afsæt i den højeste realistiske salgspris?
I forbindelse med salget blev der foruden den rene overgangssum både omtalt "yderligere tre millioner euro i realistiske bonusser", som jeg ikke aner hvorvidt er helt eller delvist indløst - de skulle være bundet op på antal kampe for Udinese, og er jo ikke nødvendigvis noget, der bliver indfriet, hvis solgt efter et par sæsoner bare, selvom de bliver beskrevet om realistiske - samt en "markant videresalgsklausul", som jeg ikke kan se uddybet noget sted heller.

Så, udover de oprindelige 5 millioner euro, så hænger det vist stadig i luften, hvor meget handlen i sin helhed bliver værd - bonusser kan i princippet endnu nå at blive udløst, og derudover vi bør se en anseelig stak millioner ud af et videresalg med den form han viser og størrelsen på klubber, der vil ha' ham.
Er 15 eller 20% helt urealistisk i en "markant videresalgsklausul"?

(i FM kan jeg gå lade talenter gå til symbolske beløb, hvis jeg kan få 50% videresalgsklausul med, men jeg ved ikke, om Stig Inge også spiller FM på den måde 😊)

Latest posts

Back