New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 372K
Et mesterskab var ikke en del af strategien, i hvert fald ikke i år, så der har budt sig en helt unik mulighed, som det ville være usmart at ignorere fordi strategien ikke havde taget højde for den mulighed.

Mange var dog enige om - at vinterpausen var "en helt unik mulighed" for at jagte et mesterskab, og hvis man ikke købte ind til det - så nyttede det ingenting.

Vi er danske mestre nu. Vi skal bygge på og bygge på.
Men kan på ingen måde se at det her skulle være mere unikt vindue end sidste.

Vi skal i et europæisk gruppespil nu (det er målet ) og afhængigt af hvilket et - handles der mere og mere.
Det er vel ikke mere unikt end som så?

Næste sommer - står vi på nyt stadion, og kan starte første nye sæson der, og med potentielt nye stor-sponsorer/investorere.. .
Vi aner det ikke pt. Det næste vindue er altid det vigtigste pt...

Man må godt justere strategien en smule når man pludselig vinder mesterskabet ret overlegent. Især når man mister tre profiler med et fingerknips.
Det endte overlegent - fordi FCM smed point mod Viborg, og FCN.
Og vi var sindssygt fortjente mestre. Da vi stod op på dagen den 10. maj var vi en situation, hvor vi SKULLE vinde begge kampe mod BIF og Viborg, hvis FCM vandt over FCN - da de ellers hentede os på målscore. At de så tabte til BIF på sidste dag - efter det hele var punkteret og afgjort synes jeg ikke taler ind i hvor tæt det var LÆNGE. Vi var netop ikke længere foran end at 2-3 kampe ændrede alt.

Nuvel.
Jeg synes netop vi kunne sige det samme i vinters - denne sommer - og med garanti vil kunne sige det samme igen næste år :D
Men jeg er 100% sikker på, at CV og ledelsen ønsker at vide hvilket gruppespil vi kommer i - og OM vi kommer i et - før der handles ekstraordinært.
Vi ønsker alle at der blev handlet FØR pengene kom - og at man turde bruge penge på at sikre det gruppespil. Meeeen - altså nu har vi lige købt Anderson, som TIL FULDE erstatter det vi mistede med PM på banen offensivt - så det "unikke" kunne netop også være at beholde Links, Arnstad, Yakob og Bech til gruppespillet er sikret - selvom de normalt ville være solgt allerede nu måske.

Der er så mange måder at køre det her på.
I min optik mangler vi kun en angriber så er vi fuldt klar til kampene - og så kan der købes undervejs hvor det giver mening.
Selv uden angriber - kan jeg se os gå videre mod Poznan. Men taber vi til Poznan, så er muligheden der stadig for EL-gruppespil med gode penge. Conference League SKAL vi kunne spille os i som minimum - og synes truppen er klar til den opgave. Når/hvis så vi skal spille de ekstra gruppekampe - så skal der være købt noget mere ind.

Vi skal i princippet kun gå videre mod Poznan, så er vi garanteret et gruppespil. Og ellers ved vi det kort inde i august.
Og så længe angriberen er på plads - så der kan roteres mellem Bech, Anderson, Emmery, Jørgensen og Arnstad - så tror jeg sgu vi kan nå igennem det her på en super måde. Et angreb kun med Bech/Serra som mulige 9'ere ser ikke godt ud på papiret. Men er lige blevet mestre i en sæson - hvor 9'eren havde en langt mindre rolle end vi er vant til. Det skal nok gå.

Mange var dog enige om - at vinterpausen var "en helt unik mulighed" for at jagte et mesterskab, og hvis man ikke købte ind til det - så nyttede det ingenting.

Vi er danske mestre nu. Vi skal bygge på og bygge på.
Men kan på ingen måde se at det her skulle være mere unikt vindue end sidste.

Vi skal i et europæisk gruppespil nu (det er målet ) og afhængigt af hvilket et - handles der mere og mere.
Det er vel ikke mere unikt end som så?

Næste sommer - står vi på nyt stadion, og kan starte første nye sæson der, og med potentielt nye stor-sponsorer/investorere.. .
Vi aner det ikke pt. Det næste vindue er altid det vigtigste pt...
Forskellen er at vi for første gang nogen sinde, er kvalificeret via Champions Path til Champons League gruppespil, det er unikt, og ikke noget vi som klub har haft muligheden for nogensinde tidligere. Hvis ikke man giver den en reel mulighed, fordi man har mulighed for at sælge alle grundpillerne på mesterholdet, så er man ikke opgaven voksen i AGF’s sportslige ledelse. Næste sæson har vi ikke samme mulighed, i vinters solgte vi heller ikke ud af grundpillerne, og der går lidt tid før det er muligt at cashe ind på den merværdi spillerne har opbygget, i første omgang handler det om at komme så langt ned af Champions Path som muligt.

Forskellen er at vi for første gang nogen sinde, er kvalificeret via Champions Path til Champons League gruppespil, det er unikt, og ikke noget vi som klub har haft muligheden for nogensinde tidligere. Hvis ikke man giver den en reel mulighed, fordi man har mulighed for at sælge alle grundpillerne på mesterholdet, så er man ikke opgaven voksen i AGF’s sportslige ledelse. Næste sæson har vi ikke samme mulighed, i vinters solgte vi heller ikke ud af grundpillerne, og der går lidt tid før det er muligt at cashe ind på den merværdi spillerne har opbygget, i første omgang handler det om at komme så langt ned af Champions Path som muligt.
Vi har jo netop IKKE solgt nogen endnu.
Beijmo vidste vi der ville videre til langt større løn.
Dalsgaard valgte at stoppe karrieren.
Mortensen ville ingen herinde give en 2-årig kontrakt.

Intet tyder på at vi sælger nogen før Poznan.

Vi har hentet Jønsson og Anderson samt sikret os Jørgensen permanent.

Den sportslige ledelse har handlet som man kan forvente.

At du tror vi kan gå i CL ligaspil må stå for din egen regning.

Vi har jo netop IKKE solgt nogen endnu.
Beijmo vidste vi der ville videre til langt større løn.
Dalsgaard valgte at stoppe karrieren.
Mortensen ville ingen herinde give en 2-årig kontrakt.

Intet tyder på at vi sælger nogen før Poznan.

Vi har hentet Jønsson og Anderson samt sikret os Jørgensen permanent.

Den sportslige ledelse har handlet som man kan forvente.

At du tror vi kan gå i CL ligaspil må stå for din egen regning.
Det er jo sådan set overhovedet heller ikke det jeg siger!
Jeg siger at det vil være hul i hovedet, når nu man allerede har 3 startere fra sidste sæson væk, også at sælge 2-3 spillere yderligere fra startopstillingen, fordi der lige nu er en helt unik mulighed for at spille sig i et Europæisk gruppespil, og her ser jeg TOTO cuppen som selvskrevet, det man skal forsøge på er at opnå så meget som overhovedet muligt. Jeg mindes ikke på noget tispunkt at have sagt at vi går i Champions League gruppespil, jeg siger at vi skal give det et seriøst forsøg.

Boys.

Det her er transfertråden. Der findes en hel tråd til strategien....

Latest posts

Back