New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 132K
Skadessituationen
Ja, det er da i hvert fald spekulation fra din side.

Muligvis har man tænkt sådan, det ved jeg ikke, hvis man har - så har man ikke været specielt dygtig. Manden har spillet 94 minutter på 9 måneder. En spiller man i øvrigt meldte klar til en opstart for 7 måneder siden.

He he.... nu havde du gentaget det så mange gange, at det lød som en sandhed. Derfor var jeg nødt til at høre om det var viden eller spekulation baseret på indikationer;) Det har du svaret på(y)

Jeg har ikke den store tiltro til sundhedsstaben i klubben - det har jeg indikeret klart i tråden om skades situationen. Syntes vi er vant til skaderne tager længere tid end forventet og de ikke altid helt ved hvad der er op og ned ( bare se Duelund, Yakob, JA, Tingager, JJA, Serra, Akoto, Mølgaard, NP, Carstensen for at nævne nogen fra de sidste par sæsoner). Der er heldigvis flere som mener vi har en meget stærk sundhedsstab og der ikke er grund til bekymringer - det må jeg sætte min lid til.

Men baseret på ovenstående spekulerer jeg - om man vil - i, at man som klub vidste at man sender en spiller der burde hvile på banen. Velvidende at hans krop havde bedst af ro. En yderligere indikation herpå kunne være, at han havde for ondt til at træne med holdet i løbet af ugen. Om rovdrift er det rigtige ord, er en smagssag, manglende empati er måske mere rammende.

Det kan vi sagtens være enige om men det kunne være spilleren insisterede og meldte sig klar. Det ved jeg ikke noget om. Jeg hæfter mig dog ved, at problemerne er taget til de senere år men ved heller ikke om det har noget med alderen at gøre - det bør lægerne vide.

He he.... nu havde du gentaget det så mange gange, at det lød som en sandhed. Derfor var jeg nødt til at høre om det var viden eller spekulation baseret på indikationer;) Det har du svaret på(y)

Jeg har ikke den store tiltro til sundhedsstaben i klubben - det har jeg indikeret klart i tråden om skades situationen. Syntes vi er vant til skaderne tager længere tid end forventet og de ikke altid helt ved hvad der er op og ned ( bare se Duelund, Yakob, JA, Tingager, JJA, Serra, Akoto, Mølgaard, NP, Carstensen for at nævne nogen fra de sidste par sæsoner). Der er heldigvis flere som mener vi har en meget stærk sundhedsstab og der ikke er grund til bekymringer - det må jeg sætte min lid til.

Det kan vi sagtens være enige om men det kunne være spilleren insisterede og meldte sig klar. Det ved jeg ikke noget om. Jeg hæfter mig dog ved, at problemerne er taget til de senere år men ved heller ikke om det har noget med alderen at gøre - det bør lægerne vide.
Det mener jeg er et ledelsesansvar.

Hvis jeg har en kollega i mit team der har stress, så er det mit ansvar at personen får den tid og det frirum han/hun har brug for, og ikke påtager sig ekstra opgaver han/hun tror han/hun kan løse.

Hvis AGF vælger at sætte en spiller på banen, der har bedst af ikke at spille, så er det i min optik at drive rovdrift på et individ, og sætte egne behov over individets.

Last edited:
Jeg har bemærket den mistillid. Jeg kan ikke sige afgørende for/mod, fra min postion. Men Duelund var ude og rose lægestanden efters sit forløb. Jacob Andersen og Yakob hver kommet stærkt tilbage efter alvorlige skader. Mølgaard nævner selv at han ikke tog hensyn til sin genoptræning efter episoden med sin far.

Polle er nok en speciel sag. jeg kan som @Thomas K ikke forestille mig en læge der sige: 'der er betændelse og overbelast i achillesscenen. Giv det 2-3 måneder med med fuld skrald, og slap så af i juleferien'. Polle har kæmpet fordi han ville, klubben fordi de havde brug for det. Så må man sammen tage konsekvensen af det.

Men generelt er det sådan, at man i konkurrencesituationen presser kroppen mest muligt, og skader sker. Slagskader kan opstå til hver tid, det er en del af en kontraktsport.

I foråret er det gået glimrende med tynd trup. Nu er der mange episoder. Jeg tror sundhedsstaben er fagligt stærk og konservativ. Men dels vil spillerne gerne spille, og dels er der altid en risiko.

Jeg har bemærket den mistillid. Jeg kan ikke sige afgørende for/mod, fra min postion. Men Duelund var ude og rose lægestanden efters sit forløb. Jacob Andersen og Yakob hver kommet stærkt tilbage efter alvorlige skader. Mølgaard nævner selv at han ikke tog hensyn til sin genoptræning efter episoden med sin far.

Det er fint nok spilleren roser men det tog lang tid at komme frem til behandlingen. Det samme med Mølgaard, som de heller ikke havde styr på. JA er måske bare den nye behandlingstid for unge elitespillere med 433 dage. Kevin Yakob var ude i over 2 år og fik flere operationer. Dertil de andre spillere som de aldrig helt får styr på eller kan ramme en tidshorisont for.

Polle er nok en speciel sag. jeg kan som @Thomas K ikke forestille mig en læge der sige: 'der er betændelse og overbelast i achillesscenen. Giv det 2-3 måneder med med fuldt skrald, og slap så af i juleferie '. Polle har kæmpet fordi han ville, klubben fordi de havde brug for det. Så må man sammen tage konsekvensen af det.

Det tror jeg da heller ikke lægen har men hvis NP har insisteret og sagt han var klar. Det er ikke første gang man hører om fodboldspillere der agerer sådan og helt sikkert ikke sidste.

Og naturligvis er det begge parter som kommer til at tage tage konsekvensen. Jeg håber bare ikke det går ud over NP i al fremtid - han har også et liv han skal leve efter fodbolden.

Det mener jeg er et ledelsesansvar.

Hvis jeg har en kollega i mit team der har stress, så er det mit ansvar at personen får den tid og det frirum han/hun har brug for, og ikke påtager sig ekstra opgaver han/hun tror han/hun kan løse.

Hvis AGF vælger at sætte en spiller på banen, der har bedst af ikke at spille, så er det i min optik at drive rovdrift på et individ, og sætte egne behov over individets.
Ja - hvis de er bevidste om situationen og det ikke er spilleren selv.

Nå men den diskussion hører heller ikke til i transfertråden. Siden du nævnte det så mange gange, ville jeg blot høre om du vidste noget konkret og det er afklaret.

Det er noget forkert med lægestaben der også reddede Kevin Diks karriere. Bissecks udvikling inden han røg til AGF var jo også præget af for mange skader.
Reddet ligefrem - var begge ikke meldt klar til fodbold og for Diks vedkommende opereret inden han kom til AGF. Den virker lidt søgt.

Desuden er det længe siden og der er skiftet ud positionerne - vi havde et par år med Zangenberg som Head of physical performance, hvor der blev skruet op for intensiteten men ned for skadesfrekvensen. Han skiftede væk i 2023.

Reddet ligefrem - var begge ikke meldt klar til fodbold og for Diks vedkommende opereret inden han kom til AGF. Den virker lidt søgt.

Desuden er det længe siden og der er skiftet ud positionerne - vi havde et par år med Zangenberg som Head of physical performance, hvor der blev skruet op for intensiteten men ned for skadesfrekvensen. Han skiftede væk i 2023.

Jeg husker det nu også som, at Kevin Diks praktisk taget var fodboldinvalid, da han kom til AGF.

Last edited:
Jeg husker det nu også som, at Kevin Diks praktisk taget var fodboldinvalid, da han kom til AGF.

Hmmm..... det er ikke sådan jeg husker det men han ankom skadet og der var vist ikke en operation umiddelbart før som jeg troede.

Han har nemlig haft en mindre skade i opstarten i Italien, men det er ikke noget, der bekymrer AGF-lægestaben, siger sportschef Peter Christiansen til klubbens hjemmeside.
- Han bærer en mindre skade med sig til Aarhus. Men vores dygtige sundhedssektor har tjekket ham grundigt igennem og er yderst fortrøstningsfulde i forhold til at få ham til at præstere på de høje nagler igen.
- Så vi glæder os til at se Kevin i fulde omdrejninger igen og ser frem til at se ham tilslutte sig vores trup på Fredensvang, siger Peter Christiansen.

Jeg tror ikke nødvendigvis vi er dårligere til at få spillere retur. Jeg synes Yakob og Andersen har virket mere klar end spillere der kom fra korsbånd før i tiden.

Jeg har også forståelse for, at man sidste i sæsonen i perioder har spillere der kun træner lidt i løbet af ugen, og så spiller kampene.

Jeg har en frygt for, at man ikke altid tænker langsigtet med nogle. Jeg tror ikke Polle var klar over, at hans efterår kunne koste 9-12 måneder ude. Jeg tvivler altså også stærkt på, at Tingager ikke kunne forværre sin skade ved at spille - så kunne man jo have give en blokade og ladet ham spille færdig.

Det virker lidt gammeldags synes jeg

Latest posts

Back