New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Skadessituationen
Det er klart, at det er en afvejning af omkostning vs potentielt afkast, og at der muligvis kommer en dag, hvor Duelunds løn ikke står mål med, hvad man realistisk kan forvente at få igen. Der er vi bare slet ikke endnu, synes jeg. Det er trods alt ikke så mange måneder siden han fik den operation, der (forhåbentlig) kan redde hans karriere.

Giv ham nu god tid til at få bygget den fysiske form op og så kortere indhop … en proces, de vel egentlig var i gang med, men som nok blev forceret af de mange skader.

Som Uwe sagde i et interview i går efter kampen, skader avler skader, fordi det gør at spillere bliver sendt på banen tidligere end de egentlig burde.

Det er klart, at det er en afvejning af omkostning vs potentielt afkast, og at der muligvis kommer en dag, hvor Duelunds løn ikke står mål med, hvad man realistisk kan forvente at få igen. Der er vi bare slet ikke endnu, synes jeg. Det er trods alt ikke så mange måneder siden han fik den operation, der (forhåbentlig) kan redde hans karriere.

Giv ham nu god tid til at få bygget den fysiske form op og så kortere indhop … en proces, de vel egentlig var i gang med, men som nok blev forceret af de mange skader.

Som Uwe sagde i et interview i går efter kampen, skader avler skader, fordi det gør at spillere bliver sendt på banen tidligere end de egentlig burde.
Jeg er enig, det er ikke nu man skal kyle Duelund ud med badevandet, de skader han trækkes med, er ikke længere i ankelen. Når der er tale om skader som lige nu med et forskrækket ledbånd i ankelen, og før det fibersprængninger, så er det noget man kan håndtere og med en ordentlig opstart sammen med fyssen, så tror jeg meget på at han kan blive helt klar i næste sæson, og så er han altså en profil i Superligaen.

Jeg er enig, det er ikke nu man skal kyle Duelund ud med badevandet, de skader han trækkes med, er ikke længere i ankelen. Når der er tale om skader som lige nu med et forskrækket ledbånd i ankelen, og før det fibersprængninger, så er det noget man kan håndtere og med en ordentlig opstart sammen med fyssen, så tror jeg meget på at han kan blive helt klar i næste sæson, og så er han altså en profil i Superligaen.
Nej, men man er forhåbentlig blevet enig om en mere præstationsbetinget aftale så det ikke tager midler fra at kunne hente en mere brugbar profil som førstevalg.

Indtil videre har han vel ikke leveret, i forhold til hvad vi kunne forvente at få igen? Han blev hentet som skadesfri.
Jeg ved af gode grunde ikke hvad han har af løn men tænker ikke han er placeret i den lave ende og har formentlig spillet under halvdelen af tiden.

I efteråret gik debatten på at han skulle levere i foråret, for at det gav mening at forlænge kontrakten. Nu går debatten på at han skal levere i næste sæson.

Indtil videre har han ikke leveret stort men der er naturligvis et stort potentiale, hvis han kan komme tilbage til den Duelund han var for 6 år siden. Det er bare meget lang tid siden men vi krydser alle fingre🤞🤞

Han er i min verden et gamble ligesom Serra/Akoto som man også håber man kan gøre skadesfri og få op i niveau. Det lykkes pt. ikke så godt men måske til næste år.........

I mellemtiden er det så kommet frem, at vi havde en to-årig aftale med ham.
Er det officielt meldt ud at vi har lavet en forlængelse frem til sommeren 2025?

Jeg tænker bold.dk har styr på det men er i tvivl om klubben har meldt ud. Bold begrundede det med FIFA havde nået en konklusion og så må det være fordi vi har indgået en ny kontrakt med ham. Vi må krydse fingre for han bliver klar til næste sæson🤞🤞 Det ændrer dog ikke på min konklusion - indtil videre syntes jeg ikke han har leveret som forventet.
Lige nu syntes jeg også han "bare" skal fokusere på genoptræning og ikke andet, så er der måske håb for næste sæson. Tænk sig hvis vi kunne få alle de skadede klar til næste sæsonstart, det ville give Uwe mange flere muligheder🙏

Er det officielt meldt ud at vi har lavet en forlængelse frem til sommeren 2025?

Jeg tænker bold.dk har styr på det men er i tvivl om klubben har meldt ud. Bold begrundede det med FIFA havde nået en konklusion og så må det være fordi vi har indgået en ny kontrakt med ham. Vi må krydse fingre for han bliver klar til næste sæson🤞🤞 Det ændrer dog ikke på min konklusion - indtil videre syntes jeg ikke han har leveret som forventet.
Lige nu syntes jeg også han "bare" skal fokusere på genoptræning og ikke andet, så er der måske håb for næste sæson. Tænk sig hvis vi kunne få alle de skadede klar til næste sæsonstart, det ville give Uwe mange flere muligheder🙏
Jeg er i tvivl om hvad de har sagt specifikt, men der har været noget fremme der var lidt kryptisk omkring det der med næste sæson ift hvad Fifa ville beslutte, men som jeg dog kun kan se gav mening hvis man havde kontrakt for næste sæson. Hvis ikke der allerede var en kontrakt tror jeg så også begge parter ville være interesserede - med mindre man kan se fysikken bare slet ikke kan mere, men den skal have chancen med en mere gradvist indkøring, hvor han bare skal kunne være fuldt med i optakten til næste sæson.

Hvis han bare vrikkede om mod FCK, men måtte udgå, er anklen så forstuvet? I så fald kan han vel sådan set godt være i spil til finalen.

Agf melder nok noget ud, når han stadig er her 2. september og vinduet er lukket.

Det ville da give modstanderne en unødvendig konkurrencefordel, og det ville i øvrigt være imod GDPR. Jeg forventer at vi stiller med et hold til første kamp, hvor fansene selv må gætte på tre-fire spilleres navne.
Dommeren kan jo heller ikke give advarsler og røde kort, hvis ikke han kender spillerens navn. Ret smart egentlig🙃

Med al respekt...kan vi snart diskutere/kommentere noget andet end AGF, GDPR og manglende info om skadede spillere?

Jeg ser frem til den største kamp som fan i 33 år og siden svømmer stadig over med negativt l... om GDPR. Det kan vi gøre bedre.

Mvh. Sure Gamle Mig

Det kan du vel bare gøre i alle andre tråde, end skade tråden? 😁

Med al respekt...kan vi snart diskutere/kommentere noget andet end AGF, GDPR og manglende info om skadede spillere?

Jeg ser frem til den største kamp som fan i 33 år og siden svømmer stadig over med negativt l... om GDPR. Det kan vi gøre bedre.

Mvh. Sure Gamle Mig
Fra en sur mand til en anden. God bedring. Vi ses i Storkespringvandet torsdag aften i en alt for kærlig situation.
I Love You GIF by Big Brother Australia

Last edited:
Jeg har ikke lyst til at se en overtændt Polle uden kamptræning fra start i Parken. Det kan blive dyrt. Håber Knudsen starter.

AJ håber jeg fra start - forhåbentlig også i en hel kamp, om det så er 90/120. Jeg krydser fingre for, at man har ladet ham restituere, selvom han så måske har været i nærheden af at kunne spille siden skaden. Han virker gennemgående solid.

Jeg krydser fingre for Bech og Beijmo. Jeg ville så gerne have dem til rådighed i finalen, om det så hedder 30/60/90/120.

Nu må vi gerne lige få lidt marginaler på vores side ifht. positive udmeldinger på skadesfronten den næste halvanden uges tid.

I forhold til Duelund så ville det være rettidig omhu at finde en ældre spiller, som kan dele minutterne med ham. En som kan kan levere et højt bundniveau, men som heller ikke forventer at starte hver gang. Udover at det ville være skånekost for Duelund, så løser det også problemet at AGF i den grad mangler en stærk relationsspiller på den plads når han ikke spiller. Jeg synes ikke helt det har fungeret med Anderson/Bech inde samtidigt

I forhold til Duelund så ville det være rettidig omhu at finde en ældre spiller, som kan dele minutterne med ham. En som kan kan levere et højt bundniveau, men som heller ikke forventer at starte hver gang. Udover at det ville være skånekost for Duelund, så løser det også problemet at AGF i den grad mangler en stærk relationsspiller på den plads når han ikke spiller. Jeg synes ikke helt det har fungeret med Anderson/Bech inde samtidigt
Mikkel Rygaard (33) er snart kontraktfri, og selv om hans klub har meldt ud, at der skal mange penge på bordet, burde det nok kunne løses.

Han er nok mere playmaker end gennembrudsspiller, men niveauet er stadig højt. Han blev kåret som årets midtbanespiller i Allsvenskan i vinter.

Mikkel Rygaard (33) er snart kontraktfri, og selv om hans klub har meldt ud, at der skal mange penge på bordet, burde det nok kunne løses.

Han er nok mere playmaker end gennembrudsspiller, men niveauet er stadig højt. Han blev kåret som årets midtbanespiller i Allsvenskan i vinter.

Helt enig. Ham tog jeg gerne ind et par år da han er rimelig driftssikker.

Det er åbenlyst at vi ikke kan gå ind til en ny sæson med Duelund tiltænkt som fast starter. Der skal en ny ind, det må selv SIB efterhånden havde indset.

Latest posts

Back