New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Stiften har i dag et interview med Beijmo. Han kæmper hårdt med smerter efter skaden, men den sidste uge er det gået fremad. Hans fysiske form er i top. Han håber selv på pokalen, men vil bare gerne spille så hurtigt som muligt.
Men vi kan så også komme i en situation, hvor Beimo spiller en halv time, udgår og misser starten af næste sæson (med evt. europæiske kampe).

Stiften har endnu en gennemgang af skadeslisten, og her er der større eller mindre håb for alle til pokalfinalen bortset fra Mølgaard og selvfølgelig Yakob. Man tror til gengæld ikke på at se ret mange nye ansigter fra listen i truppen til kampen mod FCK.
Der er vel ikke mange der starter inde i finalen, med mindre de får tid mod FCN næste fredag

Mvh især Jacob må det godt nok have været en meget kompliceret skade, mener det var i juli sidste år han blev skadet, er overrasket over, at manden ikke snart er i spil igen efter 9 mdr på skades listen, lidt ligesom Hvidt, hvis de er ved at være klar hvad jeg selvfølgelig ikke ved noget om bør de være i truppen nu og ikke først i næste sæson da vores trup er meget tynd pt Mølgaard fravær er også dybt bekymrende enten er de bare meget uheldige eller også trænger det til en opgradering i sundheds sektoren ??

Mvh især Jacob må det godt nok have været en meget kompliceret skade, mener det var i juli sidste år han blev skadet, er overrasket over, at manden ikke snart er i spil igen efter 9 mdr på skades listen, lidt ligesom Hvidt, hvis de er ved at være klar hvad jeg selvfølgelig ikke ved noget om bør de være i truppen nu og ikke først i næste sæson da vores trup er meget tynd pt Mølgaard fravær er også dybt bekymrende enten er de bare meget uheldige eller også trænger det til en opgradering i sundheds sektoren ??
I forhold til Yakob blev det så ikke meldt ud, at man skulle forvente 9-12 måneder før han kunne begynde at træne igen. Så den her sæson har været afskrevet. Vigtigst er at få ham tæt på 100% til den nye sæson, så han ikke bliver hurtigt skadet igen. Ingen ved hvad der sket med Mølleren. Han kunne være invalid og agf ville ikke melde noget ud. Med klubbens informationsniveau så kan han også starte kampen i aften.

Mølleren irriterer også mig.
Mest af alt, at klubben ikke melder ud, om det er noget banalt, som bare bliver ved med at gnave, eller om manden er blevet ramt af en tagsten.

Det handler nok om, at det ligesom med MEM føles som "lige ved og næsten" hele tiden.
Han var jo med mod OB inden pokalkampene... Og så tilbagefald.
Nogle kroppe tager bare længere tid om at hele på nogle skadestyper - og værst er det når kun absolut ro kan hele det (næsten umuligt at give det).
PS: Siger ikke Mølgaard er der, hvor kun absolut ro kan hele ham. Aner ikke helt hvad han fejler.

Men det virker til at vi mangler de folk, som de sidste 2-3 år ellers netop har doceret korrekt omkring truppen, hvor det nu sejler...

Duelund må erklæres færdig som fodboldspiller
Jeg synes det kommer an på om man bevidst forcerede det for at se om han kunne blive en mulighed til pokalfinalen. Det er der en hvis logik i fordi det stort set er ligemeget om han kan spille i kampene derefter og det er også lidt underligt hvis han kan træne på max men ikke spille en kamp i ti minutter. Hvis man mente det her er hans fysiske top er der selvfølgelig næppe så meget at komme efter mere. Men han er jo på kontrakt så jeg synes man skal lade ham genoptræne langsomt nu indtil sommer og teste ham i opstarten, men også sørge for at der er en anden spiller i truppen til den position så det ikke er afgørende om Duelund kan spille eller ej.

Jeg synes helt klart, at vi skal give Duelund meget lang snor. Hvis han kan komme tilbage i topform er han en spiller på et meget højt niveau. Langt over hvad vi normalt ville kunne tiltrække til AGF.
Det er snart 5,5 år siden han fik sin første ankelskade og var i topform, så det er jeg ikke enig i. Vi bør kunne hente noget bedre/mere brugbart. Det er vildt at se, at han siden han blev skadet tilbage i 2018 kun har været med i 97 kampe og antallet af minutter i de kampe er nok ret lavt. Vi ønsker alle det bedste for ham og at han bliver en gevinst. Men jeg har svært ved at se ham komme bare tilnærmelsesvis tæt på sin FCM form, og spørgsmålet er om han overhovedet kommer i Superligaform. Men nu får han et år mere, og så kan vi kun håbe🤞

Duelund er vores Cornelius men i modsætning til FCK, har vi dårligt råd til at top profilen næsten aldrig er til rådighed og endnu mindre i topform. SIB må og skal på markedet og finde en mere holdbar løsning.
Alle er vel enige i, Duelund er en klassespiller men det nytter nu engang ingenting, hvis han ikke spiller.

Det vil også fjerne en del pres fra Duelund så han ikke skal forceres tilbage, hvis der i truppen er en kompetent reserve/afløser.0

Det virker ret åbenlyst, at man har forceret Duelunds come-back, først for at han skulle blive kampklar til semifinalerne og nu for at han kunne komme i form til finalen. Hvis der nu igen venter 3 ugers pause med en forstrækning, så må man begynde at kigge på næste sæson og ikke forcere mere i denne.

Det virker ret åbenlyst, at man har forceret Duelunds come-back, først for at han skulle blive kampklar til semifinalerne og nu for at han kunne komme i form til finalen. Hvis der nu igen venter 3 ugers pause med en forstrækning, så må man begynde at kigge på næste sæson og ikke forcere mere i denne.
Han er vrikket om på anklen - ikke fået en forstrækning. Med andre ord er det endnu en til listen over uheldige skader - og ikke mangel på træning-skader.

Latest posts

Back