New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 79K
Skadessituationen
Til finalen må der være håb for både Beijmo, AJ og Polle.
Men hvad dælen er der med Mølgaard? Udgik med skader i de to BIF kampe, men til den 9. maj vil der være gået 5 måneder 😫. Hvad sker der i den sundhedssektor?
Kunne være godt hvis klubben stoppede med deres legen blå briller og skæg. Forleden stod Jesper Sørensen på TV og fortalte i detaljer om bærende spilleres aktuelle tilstand. Tænd lyset 😉. Eller er kablerne også gravet op her 🥳.

Men hvad dælen er der med Mølgaard? Udgik med skader i de to BIF kampe, men til den 9. maj vil der være gået 5 måneder 😫. Hvad sker der i den sundhedssektor?
Han fik da 20 minutter i kampen mod OB den 3. marts. Men dem burde han måske ikke have fået. Både Mølgaard og NP virker til at have nogle "mindre" skader, som de bare ikke kan komme af med. Lidt som MEM i efteråret.

Lige nu må det bare være en anledning til at give Knoester, Akoto, Anker og Beck noget spilletid. Heldigvis virker det til at alle i vores forsvar er i stand til at løfte opgaven defensivt. Vi savner bare især de offensive raids som Mølgaard kan lave. Forhåbentlig kan Knoester finde noget af det frem. Han viste det i glimt før skaden i efteråret.

Han fik da 20 minutter i kampen mod OB den 3. marts. Men dem burde han måske ikke have fået. Både Mølgaard og NP virker til at have nogle "mindre" skader, som de bare ikke kan komme af med. Lidt som MEM i efteråret.

Lige nu må det bare være en anledning til at give Knoester, Akoto, Anker og Beck noget spilletid. Heldigvis virker det til at alle i vores forsvar er i stand til at løfte opgaven defensivt. Vi savner bare især de offensive raids som Mølgaard kan lave. Forhåbentlig kan Knoester finde noget af det frem. Han viste det i glimt før skaden i efteråret.
Defensivt er jeg ikke så utryg, men det drive som Mølgaard og Beijmo kan skabe kombineret med, hvad Links og Anderson kan i den modsatte side, er helt afgørende for vores offensive spil og evne til højt pres og hurtige generobringer.

Uwe udtalte at det var 50/50 om Tingager kunne spille i går! Vil man evt. spare ham mod Brøndby, for at undgå en forværring? Det kan blive grimt hvis han ikke er med. Han er vores suverænt vigtigste spiller pt

• Wow
Reactions: cph
Uwe udtalte at det var 50/50 om Tingager kunne spille i går! Vil man evt. spare ham mod Brøndby, for at undgå en forværring? Det kan blive grimt hvis han ikke er med. Han er vores suverænt vigtigste spiller pt
Jeg tænker også, at han sidder over. Så ender vi med at spille 5., 6. og 7. valget til de tre forsvarspositioner, og det vel at mærke med de to første stadigt på vej tilbage til topformen efter skader.

Det er altså ret vildt, men forhåbentligt kan et par uger med skånekost hjælpe truppen i skik inden årtiets hidtil vigtigste kamp: 9. maj 2024.

En bagkæde med Callø, Knoester og Kristensen. Og så måske Akoto ind i 2. halvleg, hvis han er kommet sig nogenlunde ovenpå i går :ROFLMAO:

Alle spillere der har behov for en pause eller døjer med noget skal selvfølgelig sidde over, men det er også vigtigt at holde spillerne i kampform. Vi taber hvis vi møder vi op i parken med et hold der ikke er i kampform.

Akoto spillede trods alt tæt på 80 minutter i går, inden krampen tog over. Og Knoester virker også til at være tilbage. Så må Anker tage den centrale plads i stedet for Tingager. Alternativt må vi jo sætte PM derned :)

Edit: Det er mere krise, end jeg lige havde set, i forhold til Brøndby. Anker har selvfølgelig karantæne efter det røde kort og også Jacob Andersen er i karantæne.

Men nu vil jeg drikke en flaske rødvin, og så må jeg gruble over det i morgen (fredag, red.), fortalte Rösler efter FCN-sejren.

Last edited:
FCK må være lidt trætte af Sundberg og VAR i den kamp, de fik simultant hjulpet både FCM og Brøndby. Det bliver spændende hvad vi kan stille med i bagkæden på søndag. AJ var jo åbenbart ikke helt udelukket til pokalsemifinalen så der er måske en lille chance for at spille ham, men mon ikke det højest er til bænken og at det så ender med de samme som i pokalen, da der ikke er alternativer, og så må de se hvem der ender som tvungne udskiftninger i løbet af kampen. Dælme godt Tingager ikke kom alvorligt til skade til sidst mod FCN da han faldt ned på sin arm.

Problemet med de mange skader skulle eftersigende være fordi Uwe ikke lytter til fysioterapeuterne og resten af sundhedsstaben. Uwe kører videre på den østtyske stil med mere og hårdere træning. Lidt ligesom vi gjorde i 80'erne.
Det er vist også en af grundene til at Uwe sjældent er træner i flere sæsoner for samme klub.

Problemet med de mange skader skulle eftersigende være fordi Uwe ikke lytter til fysioterapeuterne og resten af sundhedsstaben. Uwe kører videre på den østtyske stil med mere og hårdere træning. Lidt ligesom vi gjorde i 80'erne.
Det er vist også en af grundene til at Uwe sjældent er træner i flere sæsoner for samme klub.
På hvilket niveau er dine kilder til det? Under alle omstændigheder må klubben starte en grundig undersøgelse, som man også er i gang med i Brentford.

Samme kilde som da jeg nævnte Bisseck kom til klubben.
Jeg siger ikke, at du fortæller noget forkert, og man kan også høre på spillerne, at de bliver drevet hårdt til træning.

Det kommer bare lidt til at fremstå som om, at Uwe negligerer sundhedsstaben komplet. Hvis ovenstående oplysning er kommet dig for øre, så må vi antage, at SIB og JN også har hørt det. Jeg nægter at tro, at de havde forlænget med Uwe, hvis han handler fuldstændigt uhensigtsmæssigt ifht. spillernes fysiske (og psykiske) vel.

Og så tror jeg også spillerne er så voksne, så de ville “gøre oprør”, hvis det går ud over deres helbred. Selvfølgelig gør man hvad man kan for at blive klar, men de kender også egne grænser, og der skal ikke mange spillere til for at presse en træner ud, HVIS man virkelig er utilfreds.

Det store spørgsmål for mig i det her er: Hvis spillerne er blevet kørt så hårdt siden sommeren 2022, hvorfor pokker havde vi så nærmest ingen skader i sæsonen 2022/2023 ?

• Like
Reactions: cph
Det kan sagtens tænkes at man kan blive bedre til at justere træningsmængden for nogle spillere, men at Uwe ikke skulle lytte til sundhedsstaben synes jeg er så ulogisk at det skal komme fra lidt mere validerede kilder før jeg helt tror på det. Ikke at Fribs ven nødvendigvis lyver, det kan være manglende viden eller indsigt. Som det bliver nævnt er der andre involveret end Uwe, andre der med sikkerhed ville opdage det, om ikke andet den fysiske stab selv. Vi havde ikke de skader sidste sæson hvor spillerne var mindre vante med det og Uwe kunne nok heller ikke være træner på topplan, hvis det var sådan det foregik generelt. Vi har talt en den om Zangenberg og det kan jo også være de fysiske trænere der simpelthen er lidt mindre forsigtige med hvad de anbefaler. Endelig skal det med at nogle af skaderne og længden på dem nok også bare er uheld og det bliver nemt selvforstærkende hvis fx den fysiske stab føler sig lidt presset til at få flere klar hurtigere.

Om ikke andet evaluerer de helt sikkert på det og vil forsøge at forbedre det der ikke alene drejer som uheld.

Det virker besynderligt at man så giver ham en 4,5 årig kontraktforlængelse. Jeg hælder nærmere til at sundhedsstaben ikke rigtig ved hvad de laver (men det er også helt uden indsigt fra min side). Mon ikke det primært er sort uheld og så noget andet man kan arbejde på at forbedre eller optimere.

En af de ting fra i hvert fald har hørt fra klubbens side, er at der har været tekniske problemer ved den ene bane (kunststof/hybrid?), hvor vandingsanlægget ikke har virket. Det fik skylden for Serras seneste skade, men kan jo også have påvirket andre.

Back