New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 467K
Nyheder om andre klubber
Nu tænkte jeg mere på MJ ucharmerende handling som passer til den ucharmerende klub fra Ikast
Jeg synes ærlig talt også buddet er usympatisk. FCM har et behov, og det har Sønderjyske ikke. Så prøver de at komme ind i hovedet på spilleren for, at spare måske 1-2 millioner kroner.

Tænker næste gang Sønderjyske skal sælge et talent ala Hyseni, så vil de nok gerne undgå at sælge til FCM. Det samme hvis det er et U17 talent el.lign.

Det er så lille et land, og så småt et miljø, at jeg tænker det vigtigste er, at alle tre parter er glade og tilfredse bagefter.

Derudover kan man jo undres over, om Sønderjyske har givet FCM lov til at tale med Magnus Jensen. Afslaget på buddet tyder ikke på det, Magnus Jensens reaktion gør.

Daather, SJF’s sportschef, sagde vist noget inden kampen mod OB om at der “selvfølgelig” ikke var direkte kontakt mellem Magnus Jensen og FCM. Jeg syntes det lød lidt som om SJF har en fornemmelse af at FCM ikke kører helt efter reglerne. Som sædvanlig, har man så lyst til at tilføje.
Vi har haft den før, og jeg siger det gerne igen. INGEN klubber følger de regler.

Det er klart, at fcm nok ik har en direkte linje til MJ fra Steinleins telefon, men selvfølgelig er de i kontakt med hans bagland, som jo repræsenterer MJ.

Sådan arbejder CV naturligvis også. Sådan arbejder alle klubberne.

Vi har haft den før, og jeg siger det gerne igen. INGEN klubber følger de regler.

Det er klart, at fcm nok ik har en direkte linje til MJ fra Steinleins telefon, men selvfølgelig er de i kontakt med hans bagland, som jo repræsenterer MJ.

Sådan arbejder CV naturligvis også. Sådan arbejder alle klubberne.
Nogle gør det bare - meget mere - elegant end andre.

Rygterne om en FCM bil på Fredensvang efter en spiller de siden ikke har vist noget interesse i er et meget godt eksempel.

Jeg er overbevist om, at CV naturligvis kendte til Røslers krav inden han kontaktede Malmø, sådan er gamet, men jeg er også overbvist om at der ikke var nogle journalister der kendte til interessen før end han kendte Røslers krav. Det er ikke altid tilfældet alle stedet.

Meget atypisk adfærd fra Jensen - mit indtryk er super reel og cool fyr
Sådan har mit indtryk af Jensen også været. Både i Horsens, Lyngby og Haderslev.

Jeg forstår godt at han presser på for et skifte. Nok hans sidste chance for et skifte til en klub med højere løn og gode muligheder for at vinde noget.

Han spillede også kampen i aftes, så det er jo ikke sådan at han er gået i arbejdsvægring.

Nogle gør det bare - meget mere - elegant end andre.

Rygterne om en FCM bil på Fredensvang efter en spiller de siden ikke har vist noget interesse i er et meget godt eksempel.

Jeg er overbevist om, at CV naturligvis kendte til Røslers krav inden han kontaktede Malmø, sådan er gamet, men jeg er også overbvist om at der ikke var nogle journalister der kendte til interessen før end han kendte Røslers krav. Det er ikke altid tilfældet alle stedet.
Det vi hører og den pris det er endt med indikerer vel egentlig at Malmø aktivt ville sælge Rösler. I så fald kan man sige tilladelsen er givet på forhånd via agenten. Men under alle omstændigheder er det nok rigtigt at sportschefer- og direktører har nogle følere ude, uden at det nødvendigvis er helt aftalt med klubberne, men det behøver heller ikke involvere spilleren for han allerede snakket med sin agent om hvad der kunne være interessant. Det går galt der hvor man forsøger at påvirke spilleren, måske endda forsøger at få spilleren til at påvirke sin klub og der kan både den købende klub og agenten være involveret. Så ja, man kan sige det kan være mere eller mindre elegant, men også meget konkret på den anden side af de skrevne og uskrevne regler. Er det ikke Bech den anden historie handler om? JN kalder FCM’s ageren en svinestreg fordi det var langt mere end det sædvanlige og det fornemmer jeg også er tilfældet her med Magnus Jensen.

Der er sku en sportdirektør som ved hvad folket vil have :p

View attachment 7727

CV må tage handsken op🧤🥊
Jeg følger i hvert fald spændt med hvad FCK gør. De var hurtige til at melde ud af de nu søgte en mere skandinavisk stamme, og så henter de så en fra Tjekkiet og en fra Ungarn, samt Beijmo.
Jeg tror FCK er en syg patient og der skal en del til at vende skuden. Lige nu er de afhængige af elyounoussi tager holdet på ryggen og føre dem frem. Hvis han bliver skadet så er der ikke noget andet at falde tilbage på som jeg ser det. Forhåbentlig bliver han Snakkemand fristet af alle mulige nulboner fra en masse forskellige lande. Det er lige præcis det FCK ikke har brug for

Jeg tror faktisk godt Brøndby kunne være med helt fremme til sidst i år. Ingen tvivl om Nørgaard nok skal få mere styr på det, og så ser jeg hverken fck eller fcm som voldsomt skræmmende. De har godt nok fået deres point, men har været stort på hælene i begge kampe og pt ligner det de begge får et ret presset efterår.

EDIT: Jeg er faktisk noget forundret over at FCM ifølge flere bookies giver ca 58% chance for at blive dansk mester. FCK ca 27%, og så kun 15% til resten. Det synes jeg er lidt vildt

Fck har midler at handle for - hvis der er de rigtige profiler til rådighed.

Det hele blev sat lidt på pause, da de fik ny Sportsdirektør, Kristjaan Speakman, som selv ville se truppen an. Det ændrede nogle transfers der ellers var (nærmest) klar og dialoger med bl.a. Jens Stage blev sat på pause. Han skulle ellers være til rådighed under de 10 mio. euro som bundesliga klubber skulle betale.

Der er dog:
Efter flere kostbare transfervinduer var den daværende sportslige ledelse under Sune Smith-Nielsen blevet bedt om at reducere klubbens samlede spillerbudget, som FCK senere har oplyst til at ligge på svimlende 340 mio. kroner.
Uret tikker
Kravet om et lavere spillerbudget skal heller ikke forveksles med, at pengekassen er tom.
FCK er fortsat klar til at investere betydelige beløb, men det skal ske i profiler, som Speakman er fuldt overbevist om, samtidig med at der skal skabes en bedre balance i den samlede trup.
Ønsket om at opbygge en stærkere skandinavisk stamme i truppen består.
Det gælder både spillere, der kender ligaen og kulturen, og profiler med en tydelig tilknytning til dansk eller skandinavisk fodbold.
Det vidner dialogen med og interessen for spillere som Jacob Bruun Larsen, Asger Sørensen og norske Henrik Falchener også om.

Fck har midler at handle for - hvis der er de rigtige profiler til rådighed.

Det hele blev sat lidt på pause, da de fik ny Sportsdirektør, Kristjaan Speakman, som selv ville se truppen an. Det ændrede nogle transfers der ellers var (nærmest) klar og dialoger med bl.a. Jens Stage blev sat på pause. Han skulle ellers være til rådighed under de 10 mio. euro som bundesliga klubber skulle betale.

Der er dog:

Det er interessant at man skulle skære ned, det må betyde at man med Sune Schmidt lavede et sats der gik over det budget man oprindeligt havde lagt eller så højt gearet at udsigten til bare en enkelt sæson uden mindst et EL-gruppespil begyndte at presse det. Hvis kurven for udviklingen i deres spillerbudget dermed flader lidt ud vil de nok sidde i Herning og tænke at de for alvor kan komme tæt på dem, men vi vil også i højere grad kunne mindske afstanden når vi flytter ind på det nye stadion og accelererer udviklingen i vores spillerbudget.

Lige nu synes jeg i hvert fald ikke at det er til at se, at FCK får lige så meget ud af de spillere, som de henter rundt omkring i verden, som vi gør med vores skandinaver. Selv om FCK ofte betaler 2-3 gange så meget. Der er en stor opgave med at spille dem ind og så virker det bare til, at spillere der kommer til Superligaen med et højere niveau, ofte langsomt falder ned i niveau og tempo med Superligaen efter et års tid.

Det er interessant at man skulle skære ned, det må betyde at man med Sune Schmidt lavede et sats der gik over det budget man oprindeligt havde lagt eller så højt gearet at udsigten til bare en enkelt sæson uden mindst et EL-gruppespil begyndte at presse det. Hvis kurven for udviklingen i deres spillerbudget dermed flader lidt ud vil de nok sidde i Herning og tænke at de for alvor kan komme tæt på dem, men vi vil også i højere grad kunne mindske afstanden når vi flytter ind på det nye stadion og accelererer udviklingen i vores spillerbudget.
Der står dog også at man var i dialog med Stage da han “kun” kostede 10 millioner euro.

Jeg tror i ligeså høj grad der er en undren over, og mangel på forståelse for, at man man 340 millioner i budget ikke er meget mere suveræn. At man ikke med afstand har den bedste trup.

Så tror pengene er der, men jeg tror man revurdere hvordan man scouter og hvor.

På Generalforsamlingen var de ret klare omkring, at man kunne bruge de samme penge som sidste vindue.

Lige nu synes jeg i hvert fald ikke at det er til at se, at FCK får lige så meget ud af de spillere, som de henter rundt omkring i verden, som vi gør med vores skandinaver. Selv om FCK ofte betaler 2-3 gange så meget. Der er en stor opgave med at spille dem ind og så virker det bare til, at spillere der kommer til Superligaen med et højere niveau, ofte langsomt falder ned i niveau og tempo med Superligaen efter et års tid.
Jeg synes også virkeligt at Beijmo bliver gjort til FCK’s frelser, det er voldsomt så meget der lægges på hans skuldre, i hvert fald af rigtigt mange omkring klubben, om det er det samme i trænerstaben, det ved jeg ikke noget om. Men det er da et tegn på at truppen er helt skævt sammensat, når alle omkring klubben håber at “når Beijmo han kommer til, så bliver det godt”

Der står dog også at man var i dialog med Stage da han “kun” kostede 10 millioner euro.

Jeg tror i ligeså høj grad der er en undren over, og mangel på forståelse for, at man man 340 millioner i budget ikke er meget mere suveræn. At man ikke med afstand har den bedste trup.

Så tror pengene er der, men jeg tror man revurdere hvordan man scouter og hvor.

På Generalforsamlingen var de ret klare omkring, at man kunne bruge de samme penge som sidste vindue.
Hvis man skal tro artiklen “var den daværende sportslige ledelse under Sune Smith-Nielsen [efter flere kostbare transfervinduer] blevet bedt om at reducere klubbens samlede spillerbudget, som FCK senere har oplyst til at ligge på svimlende 340 mio. kroner.” I så fald skulle fx Stage finansieres ved reduktioner andre steder. Jeg ved ikke om udtalelsen på generalforsamlingen skulle forstås som samme spillerbudget eller samme forøgelse, men det vil være en bedre kilde end hvad journalisten har hørt. De to ting strider dog lidt mod hinanden med mindre der er sket noget imellem de to udsagn.

Flere klubber flytter noget fokus til Danmark/Skandinavien, nok ikke mindst inspireret af AGF’s mesterskab, men de vil nok forsøge at hente dem på en højere hylde, så umiddelbart giver det vel ikke så meget konkurrence.

Hvis man skal tro artiklen “var den daværende sportslige ledelse under Sune Smith-Nielsen [efter flere kostbare transfervinduer] blevet bedt om at reducere klubbens samlede spillerbudget, som FCK senere har oplyst til at ligge på svimlende 340 mio. kroner.” I så fald skulle fx Stage finansieres ved reduktioner andre steder. Jeg ved ikke om udtalelsen på generalforsamlingen skulle forstås som samme spillerbudget eller samme forøgelse, men det vil være en bedre kilde end hvad journalisten har hørt. De to ting strider dog lidt mod hinanden med mindre der er sket noget imellem de to udsagn.

Flere klubber flytter noget fokus til Danmark/Skandinavien, nok ikke mindst inspireret af AGF’s mesterskab, men de vil nok forsøge at hente dem på en højere hylde, så umiddelbart giver det vel ikke så meget konkurrence.
På Generalforsamlingen sagde de, at der var allokeret samme transfer kapital som sidste vindue - altså at man kunne lave et lgeså stort vindue en gang til.

Jeg formoder dog at de, ligesom vi, har et ønske om at rydde op i de fejl der er i truppen. Og jeg tror det nok er dét der også menes med at reducere.

Latest posts

Back