New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 465K
Til hans forsvar vil jeg sige, at det ikke er ham, der skriver de artikler. De skrives af andre skribenter på baggrund af, hvad han siger i sin podcast. De krediterer ham, fordi det er hans ord.

Så at klandre Farzam for den er måske lige at strække den rigeligt 🙃
Nå ok. Så er artiklen debil fordi han har sagt noget debilt. Det gør det ikke bedre at han har sagt det og ikke skrevet det. Det er lige så åndsvagt i tale som på skrift.

Hyseni afviste naturligvis andre Superligaklubber men fortæller ikke hvilke.

Jeg tænker, det er uundgåeligt, at FCK, FCK, FCN og os ikke som minimum har lagt en føler ud til baglandet for at høre, hvordan tingene lige så ud.

Men mit bud er, at vi har vurderet, at han er for dyr til os, og FC-klubberne nok er sprunget fra, før det virkelig begyndte at spidse til.

Jeg tænker, det er uundgåeligt, at FCK, FCK, FCN og os ikke som minimum har lagt en føler ud til baglandet for at høre, hvordan tingene lige så ud.

Men mit bud er, at vi har vurderet, at han er for dyr til os, og FC-klubberne nok er sprunget fra, før det virkelig begyndte at spidse til.
Der er selvfølgelig andre klubber der har tjekket hvad transfersummen kunne være, måske har han faktisk også afvist noget. Det kan være fordi han egentlig ville direkte til udlandet, men Nørgaard kunne så overbevise ham om at han skulle til Brøndby først. Det han bár afvist kan jo også have været for et år siden. Hvad angår AGF tror jeg højest vi har tjekket prisskiltet, jeg kan ikke rigtig forestille mig at vi har budt fordi han er for dyr ift at han ikke sådan rigtig opfylder et behov vi har.

Balladen ulmer i SIF. McCowatt revser ledelsen.

I et interview med Viaplay langede offensivspilleren også ud mod ledelsen i Silkeborg.
- De bød på mig, men klubben sagde nej. Klubben har sagt, at jeg ikke er til salg, så... Hvad kan man gøre?
- I perioden fra januar til nu har jeg fået at vide, at det perfekte tilbud til at blive solgt var efter VM. Så jeg ved ikke rigtig, om der har været en fejl i kommunikationen med klubben, eller om Jesper Stüker har glemt, hvad han sagde til mig.
- De sagde nej, men måske siger de ja, hvis der kommer et nyt og forbedret tilbud. Så længe jeg er her, kommer jeg til at gøre mit bedste for holdet.
- Silkeborg er sådan en type klub, hvor man kommer ind, og så siger de, hvis man gør det godt, at kan man tage skridtet videre. Så siger de lige pludselig: 'Vent', og at det må vente til næste vindue.
- Kun fordi de ikke kan rekruttere nye spillere. Det er et stort problem i klubben. Der er nok nogle spillere, der ikke har lyst til at komme her, fordi de kan se, hvor svært det er at komme væk igen. Nu har jeg allerede sagt for meget, men det er, hvad det er, siger han til Viaplay.

Jeg kan egentlig forstå begge parter.

Silkeborg overholder selvfølgelig bare deres ret ift den kontrakt de har. Dog et farligt forløb for dem, da det jo nok rygtes ret meget at du kan komme til at "sidde fast" der.

McCowatt kan føle at den "gentlemen agreement" ikke er blevet overholdt, men burde så have beskyttet sig bedre tidligere med fx en klausul om bud fra udlandet skal respekteres fx.

Jeg læser den største bombe som en mand med indsigt i at Silkeborg har svært ved at rekruttere, og et omklædningsrum der ikke er tilfredse med ledelsen om måske ikke overholdte mundtlige aftaler.

Det lugter af 3 danske hold i europæisk ligaspil

FCK og FCM har undgået de hårde useedede hold og SKAL begge kvalificere sig til Conference League uanset hvem de møder i deres lodtrækningsgruppe.

FCN har fået en hård pulje. Atalanta, Freiburg, Panathinaikos, Rapid Wien og St. Gallen. De har muligheder mod de sidste 3, men det ku godt blive svært for dem.
For FCN handler det om at overleve udekampen. De har en stor hjemmebanefordel takket være deres plastik. Det kunne godt blive en ubehagelig overraskelse for Atalanta og Panathinaikos.

Last edited:
Det er ihvertfald vigtigt at vi får FCM og FCK med. Pengene gør næppe en forskel for dem, men kampbelastningen betyder mere. Den skal vi ikke stå alene med. FCN skal også gerne med, men det ser bare lidt sværere ud for dem.
FCN trak St. Gallen fra Schweiz (eller Sheriff fra Moldova). Det var vel den bedst mulige lodtrækning. FCK trak Turku fra Finland og FCM var måske lidt uheldige med Rijeka fra Kroatien.

Mens vi var ekstremt uheldige med lodtrækningerne, så ser det fint ud for FC-klubberne.

Og lige så vigtigt, så har især Polen og Norge fået en del hårde lodtrækninger.

Tromsø står til at møde Brighton
Brann skal møde POAK / Anderlecht
Lillestrøm fik en drømmelodtrækning til at komme i EL (hvilket formentligt giver færre koefficientpoint til Norge, end hvis de kom i UECL)

Gornik Zabrze kan møde Monaco
Katovice skal møde Atalanta

Polen kan meget vel ryge ned på 2 klubber (potentielt 1 hvis Rakow taber til Hammarby eller Hajduk Split)
Norge får formentligt max 3 med i ligaspil

Latest posts

Back