New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 416K
Det kan absolut give noget på den korte bane, som vi så med Billing sidste efterår, men spørgsmålet er, om de ikke ret hurtigt falder til normalt (højt) superliganiveau. I hvert fald skal man ikke forvente at deres niveau stiger de næste år

På nær ekstreme tilfælde som eksempelvis Bayern og PSG, så får alle klubber af forskellige årsager sportslige dyk med sekundære placeringer men desværre er og bliver økonomi den bedste vej til at sikre sig mod sportslige dyk.
Jeg tror stadig indtil andet er modbevist, at set over en 10-årig periode vil FCK og M tage mindst 7-8 mesterskaber.

de mange transferkroner får de næppe heller hjem igen.

Hele pointen med at have så mange penge, er at, du har råd til de her efter Superliga forhold voldsomme indkøb af performancespillere, det er der jeg også vil hen med AGF, at vi kan hente kvalitetsspillere i deres prime, så har vi også bedre råd til kun at spille med de største talenter fordi det sportslige og økonomiske pres bliver mindre.
Det bliver jo netop udstillet med syv tommer søm , hvor meget økonomi betyder at de henter en prime NK mens vi henter en 33-årig midtbanespiller der ikke har spillet i et år.

Så kan det godt være JJ i sidste ende får en større betydning end Nissen men så har det været mere held end forstand.

Men som vi har set, er det også en risikabel satsning

Vores strategi med kontinuitet er også risikabelt for hvordan opretholder vi kontinuitet, når vi altid har relativ mange udskiftninger? og hvornår bliver kontinuiteten til en hæmsko for videre udvikling? Som eksempler.

Hele pointen med at have så mange penge, er at, du har råd til de her efter Superliga forhold voldsomme indkøb af performancespillere, det er der jeg også vil hen med AGF, at vi kan hente kvalitetsspillere i deres prime, så har vi også bedre råd til kun at spille med de største talenter fordi det sportslige og økonomiske pres bliver mindre.
Det bliver jo netop udstillet med syv tommer søm , hvor meget økonomi betyder at de henter en prime NK mens vi henter en 33-årig midtbanespiller der ikke har spillet i et år.
Det er ikke fordi jeg er uenig i det, du skriver, jeg synes bare det er lidt ensidigt.
Vi har lige bevist, i seneste sæson, at ved at have et stærkt sammenhold og et bedre trænet fodboldhold, kan vi udligne eller overgå vores noget mere velbeslåede konkurrenter. Ja, det var en freak-sæson, hvor alt gik op i en højere enhed, men det var OGSÅ et udtryk for, at selvom økonomi står centralt i forhold til at opnå succes, så er det ikke det eneste afgørende parameter. FCM har heldigvis ikke fyret Tullberg, så jeg er egentlig ikke sikker på, de får det bedste ud af NK. Og selvom de gør, så kan han stadig kun være ét sted ad gangen og der findes måder at spille sig uden om ham på.

Jeg synes slet, slet ikke vi skal kaste os ud i et økonomisk kapløb med de to FC-bastarder. Heller ikke når vi i teorien ville kunne matche dem, hvis vi stod på tæer.
Vi skal fastholde en strategi med at være bedre trænet og have bedre sammenhold. OG så skal vi naturligvis hele tiden se, om ikke vi kan få endnu bedre spillere ind, men det afgørende er, at de passer ind i gruppen og vil være med på præcis den måde, vi gør tingene på i AGF.

Vi har lige bevist, i seneste sæson, at ved at have et stærkt sammenhold og et bedre trænet fodboldhold, kan vi udligne eller overgå vores noget mere velbeslåede konkurrenter. Ja, det var en freak-sæson, hvor alt gik op i en højere enhed, men det var OGSÅ et udtryk for, at selvom økonomi står centralt i forhold til at opnå succes, så er det ikke det eneste afgørende parameter.

Du skriver det selv "freak-sæson".

Jeg synes faktisk, jeg gjorde en dyd ud af ikke sige økonomi er det eneste afgørende parameter men det er altså indiskutabelt at det er de økonomisk stærkeste klubber, som vinder de fleste titler selv i pokalturneringen, hvor økonomi ellers burde betyde mindre pga. langt færre kampe og knock-out systemet.

Jeg har også tidligere skrevet, at FCM handicapper sig selv ved at have den spillefilosofi de har.

Jeg synes slet, slet ikke vi skal kaste os ud i et økonomisk kapløb med de to FC-bastarder.

Det synes jeg heller ikke og plæderer heller ikke for det men jeg vil dø på den bakke som hedder, at hvis vi gerne vil være kontinuerlig mestre mere end hver 10. år, så skal vi ud i et økonomisk kapløb men vi skal have langt bedre styr på økonomien og talentsalg, før vi er der.

Endelig er der visioner om at spille pokalfinalen andre steder end Parken.
Jeg er helt med på idéen om at det er nationalarenaen og der kan komme flest tilskuere osv., men jeg synes altså også det er fucked up at FCK kan spille hjemme.
det kan vel ikke være så svært at sige "største stadion hvor ingen af holdende spiller på hjemmebane", og så kalde den der. så må det være op til dbu at bygge en national arena eller flere klubber at bygge nogle større stadions, hvis de er utilfredse med de eksisterende stadions størelser

Endelig er der visioner om at spille pokalfinalen andre steder end Parken.
Jeg er helt med på idéen om at det er nationalarenaen og der kan komme flest tilskuere osv., men jeg synes altså også det er fucked up at FCK kan spille hjemme.
Mærkeligt at man i artiklen ikke overvejer muligheden for at kunne spille på vores nye stadion i maj 2027.

Det betyder, at arenaer som Parken, Brøndby Stadion, Odense og Esbjerg er i spil.
Som Bold forstår det, vil Divisionsforeningen og DBU næste år lave et udbud over flere år for pokalfinalerne fra 2028 og frem.

Det sker, så det nye Aarhus Stadion også kan blive en del af ansøgerfeltet til at afholde pokalfinalerne fra 2028.

Mærkeligt at man i artiklen ikke overvejer muligheden for at kunne spille på vores nye stadion i maj 2027.

Mon ikke det handler både om usikkerheden i om stadion vitterlig står klar samtidig med der med garanti vil være nogle børnesygdomme med stadion og det vil DBU ikke risikere skal ødelægge en finale?

3 måneder fra åbning til årets største enkeltstående kamp er ikke meget til at få bugt med de ting som ikke lige fungerer.

Mon ikke det handler både om usikkerheden i om stadion vitterlig står klar samtidig med der med garanti vil være nogle børnesygdomme med stadion og det vil DBU ikke risikere skal ødelægge en finale?

3 måneder fra åbning til årets største enkeltstående kamp er ikke meget til at få bugt med de ting som ikke lige fungerer.
Jeg tænker som minimum at vi kan komme ind som næste reserve, hvis nu Parken og Brøndby er de to 1. valg og de to klubber skal mødes.

Tror heller ikke plazaen uden om stadion når at være færdig samtidig med selve stadion. Så der kan sagtens være nogle måneder med lidt byggeplads-feel uden om stadion.

Men meget fint, at de tænker os ind, så det i første omgang bare er for et enkelt år. Så der kommer et større udbud fra 28, hvor vi kan være med.

Jeg synes det er en rigtig god nyhed, det bliver formentlig svaerere at faa billetter i fremtiden, men det skaber maaske noget mere interesse om kampen,
Jeg har altid vaeret imod at finalen skal spilles i parken automatisk, baade pga FCK fordelen, men ogsaa den indtjening PSE faar ved at afholde finalen(samt landskampe) - det er sgu ikke cool at danmarks klart rigeste klub, tjener penge paa kampe i parken, men det er min kaephest

Vedr. NK, er det så virkelig på højre back man vil smide så mange penge. Jeg er helt med på at det er afgørende, men jeg kan bare ikke se hvordan man kan retfærdiggøre at bruge så mange penge på den plads. Er det afgørende for mesterskabet. Jeg er med på at Links var vigtig for vores, men jeg er ikke sikker på at NK kommer til at sætte samme offensive udtryk som Links. Han er i mine øjne mere en powerspiller. Men jo flere du har af de spillere, jo højere bliver det samlede niveau selvfølgelig. Jeg er sgu spændt på at se, om det virkelig giver så meget ekstra til FCM.

Vedr. NK, er det så virkelig på højre back man vil smide så mange penge. Jeg er helt med på at det er afgørende, men jeg kan bare ikke se hvordan man kan retfærdiggøre at bruge så mange penge på den plads. Er det afgørende for mesterskabet. Jeg er med på at Links var vigtig for vores, men jeg er ikke sikker på at NK kommer til at sætte samme offensive udtryk som Links. Han er i mine øjne mere en powerspiller. Men jo flere du har af de spillere, jo højere bliver det samlede niveau selvfølgelig. Jeg er sgu spændt på at se, om det virkelig giver så meget ekstra til FCM.
Jeg tror også FCM mener han kan tilføre en masse uden for banen, hvilket nok også er tiltrængt. For jeg er enig i, at aftrykket på banen næppe kommer til at være de mange mio. værd.

Næh, man mistænker nærmest Steinlein, AHP og co. at sidde efter Beijmo-kuppet til FCK og have sagt, at "så skal vi have en endnu bedre højre back".

Latest posts

Back