New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 521K
Nyheder om andre klubber
Iflg Steen Hourmann er vi på 128 mill og iflg Tipsbladet er vi omkring 105-110

Ja, indtil denne sommer men både FCK og FCM har igen lagt voldsomt på mens vi prøver at skrabe 1 mio. euro sammen her og der, så der måske kan komme 1-2 forstærkninger.
Til næste år vil det ikke overraske mig afstanden er 150 til FCM og 250-300 til FCK. Lige nu er det eneste vi kan gøre, er at, prøve at få skabt et fundament til at have en pipeline af salgsbare spillere i alderen 18-24 år i truppen og i startopstillingen.

Et gruppespil i CF league vil ikke rykke os synderligt, der skal store salg til.

Ja, indtil denne sommer men både FCK og FCM har igen lagt voldsomt på mens vi prøver at skrabe 1 mio. euro sammen her og der, så der måske kan komme 1-2 forstærkninger.
Til næste år vil det ikke overraske mig afstanden er 150 til FCM og 250-300 til FCK. Lige nu er det eneste vi kan gøre, er at, prøve at få skabt et fundament til at have en pipeline af salgsbare spillere i alderen 18-24 år i truppen og i startopstillingen.

Et gruppespil i CF league vil ikke rykke os synderligt, der skal store salg til.
Jeg tror ikke FCM er på 275 næste år. Det er god voldsomt.

FCK kommer nok heller ikke over 400 mill

Men jeg håber det næsten, det må betyde at sponsoraterne i ligaen generelt stiger

Det eneste vi kan håbe på er at Saudi'erne og andre ulækkert ringe personer ikke længere gider lægge deres penge i fodbolden. FCM og FCK har dygtigt udnyttet de mange transfer milliarder der er i omløb.

AGF er lysår bagefter og selvom vi ligger med det 5 højeste sportslige budget er det ikke så markant højere end mange andre klubbers, at forskellen er udlignet hvis AGF fx rammer forkert med en investering eller to. Og det er jo det der er sket.

Når FCK køber en målmand der viser sig ikke at være god nok, så henter de bare en ny. Når AGF køber en målmand så bliver klubben ved med at jokke rundt i spinaten selvom alle kan se, at Leopold ikke er fremtiden.

Og sådan kan man blive ved. Hvis FCK havde købt AJ og som AGF konstateret at han måske ikke lige er sagen så havde de promte købt en erstatning...

Det eneste vi kan håbe på er at Saudi'erne og andre ulækkert ringe personer ikke længere gider lægge deres penge i fodbolden. FCM og FCK har dygtigt udnyttet de mange transfer milliarder der er i omløb.

AGF er lysår bagefter og selvom vi ligger med det 5 højeste sportslige budget er det ikke så markant højere end mange andre klubbers, at forskellen er udlignet hvis AGF fx rammer forkert med en investering eller to. Og det er jo det der er sket.

Når FCK køber en målmand der viser sig ikke at være god nok, så henter de bare en ny. Når AGF køber en målmand så bliver klubben ved med at jokke rundt i spinaten selvom alle kan se, at Leopold ikke er fremtiden.

Og sådan kan man blive ved. Hvis FCK havde købt AJ og som AGF konstateret at han måske ikke lige er sagen så havde de promte købt en erstatning...
Vi har cirka dobbelt så stort sportsligt budget som f.eks OB og Randers.

De ligger mellem 50-55 mill

Viborg omkring 45 mill

Silkeborg lige under 40 mill

Jeg tænker faktor 2-3 er rimelig markant

Iflg Steen Hourmann er vi på 128 mill og iflg Tipsbladet er vi omkring 105-110

110-128 må have været sidste år med både Duelund, Power, Akoto og de andre "ekstra" som er siet fra nu.
Og hvor Serra/Haugen/Gyamfi alle er talt med - fx var Haugen og Gyamfis transferafskrivninger jo stadig gældende mens de var på udleje.
Men alligevel noget højere end jeg troede, hvis det forholder sig sådan!
Vi har cirka dobbelt så stort sportsligt budget som f.eks OB og Randers.

De ligger mellem 50-55 mill

Viborg omkring 45 mill

Silkeborg lige under 40 mill

Jeg tænker faktor 2-3 er rimelig markant

Og er vi sikre på disse ikke er forældede tal så?

Ja, det er jo det, økonomi gør. Vi har ikke råd til bare sige pyt, når et relativt stort indkøb, ikke slår til men i FCK kan de sige pyt og komme videre.
På et eller andet tidspunkt rammer FCK loftet for niveauet på spillere, de kan hente men så skaber de bare afstanden ved en meget bredere trup og muligheden for at tage flere chancer velvidende økonomien kan holde til det.

DBU må og skal til at få nosset sig sammen og skabt et mere level playing field inden det bliver for sent for pt. er med hastige skridt på vej mod tilstande vi ser i Tyskland, Holland, Skotland, Portugal mfl.

110-128 må have været sidste år med både Duelund, Power, Akoto og de andre "ekstra" som er siet fra nu.
Og hvor Serra/Haugen/Gyamfi alle er talt med - fx var Haugen og Gyamfis transferafskrivninger jo stadig gældende mens de var på udleje.
Men alligevel noget højere end jeg troede, hvis det forholder sig sådan!

Og er vi sikre på disse ikke er forældede tal så?
De tal er Tipsbladet for i år.

Jacob Nielsen var i forbindelse med den sidste hjemmekamp i sidste sæson ude at bekræfte, at det sportslige budget i 2025-26 ville være højere end året før.

I Mediano sagde de, at der pr var cirka 10
Millioner til lønninger der var “ubrugte” i regnskabet. I forhold til sidste år

Så måske vi kan hente 3 spillere til årlige omkostninger på cirka 4 millioner?

Har Tipsbladet opdateret de her tal fra februar?

Andre som Houmann har måske andre tal for AGF, men så kan det være det holder relativt til hinanden? Sidst OB var oppe havde vi kun 25% mere i spillerbudget end dem ifølge Tipsbladet.

Ja, det er jo det, økonomi gør. Vi har ikke råd til bare sige pyt, når et relativt stort indkøb, ikke slår til men i FCK kan de sige pyt og komme videre.
På et eller andet tidspunkt rammer FCK loftet for niveauet på spillere, de kan hente men så skaber de bare afstanden ved en meget bredere trup og muligheden for at tage flere chancer velvidende økonomien kan holde til det.

DBU må og skal til at få nosset sig sammen og skabt et mere level playing field inden det bliver for sent for pt. er med hastige skridt på vej mod tilstande vi ser i Tyskland, Holland, Skotland, Portugal mfl.

Jeg synes det virker som om FCK og FCM nu er kommet op på en hylde hvor de rent faktisk kan gå ud at hente spillere på en højere hylde, som FCM fx ser ud til at gøre med deres nye forsvarsspiller og FCK har gjort med deres målmand og deres forsvarsspillere.

For mig at se ligger AGF et svært sted økonomisk, da vi ikke har muskler til at hente spillere vi bare ved er gode - vi ligger netop i det mellemleje, hvor vi forsøger at hente spillere som Haugen, Wahlstedt, Kahl, AJA, Arnstad m.fl. som man håber er gode, men hvor man ikke kan være sikker på, at de er bedre end det som Silkeborg, Randers og Viborg kan hente.

Last edited:
Glemmer vi ikke lidt, at den danske liga også har et loft for, hvor stort et budget der er gangbart ift ligaens niveau.
Tror nærmere vi vil se FCK/FCM “ramme loftet” inden for nærmere fremtid, hvorefter vi vil nærme os en udligning ad åre…
Præcis - og uanset om Holck Poulsen lægger penge i nye FCM-transfers, så er der et loft for, hvilke spillere vi kan tiltrække til ligaen. FCK og FCM har lavet bemærkelsesværdige handler denne sommer, men både Moukoko og Erlic er jo spillere der var gået i stå, hvor de var. Og her er det jo så at de øvrige klubber i ligaen godt, med lidt held, vil kunne konkurrere (konkret på de her handler) for færre penge.

Problemet er for mig at se ikke kvaliteten på FCM og FCKs indkøb, men kvantiteten af topspillere de har i deres trup. Hvis en stjernespiller ikke præsterer, så har man stadig en virkelig god superligaspiller at sætte ind i stedet. Det er jo nærmest på det her tidspunkt af sæsonen, hvor de henter nye stærke spillere, at vi har de bedste muligheder mod dem, fordi nye spillere skal spilles ind.

Desværre er Erlic kommet lidt for sent til at vi kan få ham på banen i dag. Moukoko er derimod stadig et projekt i FCK og er lige nu et af deres svageste led efter min mening. Ligesom at det var et kæmpe problem at de blev ved med at bringe Cornelius og manglede en reserve af hans type, da han konstant blev skadet. Identisk med vores Duelund-problem i øvrigt.

eg synes det virker som om FCK og FCM nu er kommet op på en hylde hvor de rent faktisk kan gå ud at hente spillere på en højere hylde, som FCM fx ser ud til at gøre med deres nye forsvarsspiller og FCK har gjort med deres målmand og deres forsvarsspillere.

Nu skrev jeg ikke, loftet er nået. Jeg skriver på et tidspunkt, når de loftet for vi kan vel godt blive enige om, Yamal eller Mbappe aldrig ender i Superligaen i deres prime?

Nu skrev jeg ikke, loftet er nået. Jeg skriver på et tidspunkt, når de loftet for vi kan vel godt blive enige om, Yamal eller Mbappe aldrig ender i Superligaen i deres prime?

Det kan vi godt blive enige om ja. Men der er godt nok også langt.

Lige nu køber Celtic og Rangers spillere i Danmark. Det kunne sagtens blive modsat. Tilsvarende med spillere fra fx Salzburg, Prag og de belgiske klubber. Så der er i min optik ret langt til det loft.

Glemmer vi ikke lidt, at den danske liga også har et loft for, hvor stort et budget der er gangbart ift ligaens niveau.
Tror nærmere vi vil se FCK/FCM “ramme loftet” inden for nærmere fremtid, hvorefter vi vil nærme os en udligning ad åre…

FCK øger deres budget voldsomt i disse år og intet tyder på, de er ved at ramme loftet og slet ikke så længe transferpriserne bare stiger og stiger. Nu er 150 mio. grænsen for salg nået, der spekuleres i Franculino sælges for +200 mio. og om få år snakker vi sikkert både 300 og 400 mio. med mindre markedet går i stå.
Vi har løbende gennem årerne diskuteret nu må loftet snart være nået men nej.

Latest posts

Back