Ny Ceres Park
Jeg burde nok have sakset denne del også:![]()
I går var mit billede i Jyllands-Posten, fordi jeg for halvanden år siden indsamlede data på, hvad det egentlig koster at bygge et stadion. Allerede dengang var det tydeligt, at budgettet for det… | Andreas Leed | 27 comments
I går var mit billede i Jyllands-Posten, fordi jeg for halvanden år siden indsamlede data på, hvad det egentlig koster at bygge et stadion. Allerede dengang var det tydeligt, at budgettet for det nye stadion i Aarhus ikke var realistisk. Der var nemlig ingen af de sammenlignelige...www.linkedin.com
Lidt udklip
Allerede dengang var det tydeligt, at budgettet for det nye stadion i Aarhus ikke var realistisk. Der var nemlig ingen af de sammenlignelige stadionprojekter, der blev bygget til den pris pr. tilskuer, som Aarhus Kommune lagde op til.
Udover det lave budget var projektet også optimistisk på andre parametre. Tidsplanen for byggeri var kort, fordi AGF helst ikke måtte være hjemmefra for længe. Designet var komplekst og tegnet af arkitekthuset Zara Hadid, som har lagt navn til en lang række projekter med store budgetoverskridelser eller projekter som aldrig blev færdiggjort.