- Jeg synes, det er påfaldende, så mange AGF-kritiske læserbreve, I har i avisen. Hvorfor er der så langt mellem læserbrevene, der roser AGF? Er det mon fordi, jeres debatredaktør og hele avisen hader AGF?
- Jeg synes, det er påfaldende, så mange AGF-kritiske læserbreve, I har i avisen. Hvorfor er der så langt mellem læserbrevene, der roser AGF? Er det mon fordi, jeres debatredaktør og hele avisen hader AGF?
Jeg orker ikke.
Desuden synes jeg faktisk det er klædeligt, at AGF fans holder sig ude af det - vi er nærmest lige så inhabile i den debat, som Jacob Nielsen og Lars Fournais.
Jeg orker ikke.
Desuden synes jeg faktisk det er klædeligt, at AGF fans holder sig ude af det - vi er nærmest lige så inhabile i den debat, som Jacob Nielsen og Lars Fournais.
Hvis nu bare de kritiske læserbreve om AGF var saglige og objektive så ville jeg heller ikke kunne sætte en finger på det, men 99% af dem er jo det tarveligeste lort.
Der er vel ingen der tvinger Stiften til at give de læserbreve noget som helst spalteplads, men alligevel skal vi trækkes med pis fra Ena og lignende fjolser konstant.
Det beviser for mig i hvert fald at Stiftens fokus ligger på ragebait materiale og ikke den saglige tilgang.
Stiften tager vel, hvad de kan få...
Læserbreve er gratis for dem
Nu opfordrer Jan Sjovby os jo ligefrem at melde ind i debatten
Kort sagt
Processen er sat igang, som vi alle ved
Den kan ikke standses nu
Det ligner, at enten skalerer kommunen ned. Det tror jeg ikke på...
Eller også finder de pengene og det bliver det fedeste stadion i DK
Det tror jeg
Tror sgu jeg vil indrykke et læserbrev hvor jeg konkluderer, at “ifølge mine beregninger skal AGF betale en årlig leje på 100.000 kr., og at alle modstandere dybest set ikke ønsker kultur i kommunen, og helst ser alle penge gå til egne snævre interesser, og helst i områder hvor pøblen ikke kommer, og er besværlige med deres biler og tilstedeværelse”.
Tror sgu jeg vil indrykke et læserbrev hvor jeg konkluderer, at “ifølge mine beregninger skal AGF betale en årlig leje på 100.000 kr., og at alle modstandere dybest set ikke ønsker kultur i kommunen, og helst ser alle penge gå til egne snævre interesser, og helst i områder hvor pøblen ikke kommer, og er besværlige med deres biler og tilstedeværelse”.
Vi kan vel også antage at det faktisk er sådan et læserbrev Schouby efterlyser, han foretrækker formentlig noget usagligt som måske genererer flere clicks og delinger end noget der er sagligt og kedeligt.
Jeg mener man bør se på hvor meget direkte omsætning og hvilken brandingværdi AGF tilfører byen og indregne det i lejen sådan at AGF betales en rimelig andel af det af kommunen. Mine beregninger når frem til at AGF skal betales et anseeligt årligt beløb af kommunen for at benytte stadion.
Vi kan vel også antage at det faktisk er sådan et læserbrev Schouby efterlyser, han foretrækker formentlig noget usagligt som måske genererer flere clicks og delinger end noget der er sagligt og kedeligt.
Jeg mener man bør se på hvor meget direkte omsætning og hvilken brandingværdi AGF tilfører byen og indregne det i lejen sådan at AGF betales en rimelig andel af det af kommunen. Mine beregninger når frem til at AGF skal betales et anseeligt årligt beløb af kommunen for at benytte stadion.
Det er også i AGFs interesse at det her glider i mål, uanset hvad forhold man til liberal alliance eller andre politiske holdninger til samfundsøkonomi.
Man kunne også argumentere for at AGF skulle betale boksen for den infrastuktur byen stiller til rådighed til 16 kampe om året, men det skal de ikke
Man kan også argumentere for at kommunen skal betale AGF, fordi klubben trækker så mange mennesker til byen hvert år, og samtidig skaber god branding for byen.
JVB har en lejeaftale, der udløber/fornys i en overskuelig fremtid. De bor til leje til ~10.000 kr. om året, og det foreslås fra rådmanden at udstyre dem med en ny, tilsvarende 30 årig aftale i samme niveau, dvs. alt i alt ~300.000 kroner for 30 års leje af 30 hektar topbeliggenhed i postnummer 8000.
Den store forskel forstås, at selvom JVBs eksistensgrundlag er gambling på små mænd der piske heste, så har de, JVB, karakter og status af at være en forening, som derfor gerne må tilgodeses med en ubetinget symbolsk udgift og evighedshensyn modsat AGF, som jo er et kommercielt foretagende.
Man kan også argumentere for at kommunen skal betale AGF, fordi klubben trækker så mange mennesker til byen hvert år, og samtidig skaber god branding for byen.
Hvordan havde det fungeret i 06, 10 og 14? Skulle AGF så betale helt vildt meget for at gøre byen til grin ? Eller gælder din model kun når det går godt ?
I går var mit billede i Jyllands-Posten, fordi jeg for halvanden år siden indsamlede data på, hvad det egentlig koster at bygge et stadion. Allerede dengang var det tydeligt, at budgettet for det nye stadion i Aarhus ikke var realistisk. Der var nemlig ingen af de sammenlignelige...
www.linkedin.com
Lidt udklip
Det nye budget ligger ca. 200 millioner kroner under gennemsnittet for andre stadionbyggerier - kun 36% af sammenlignelige stadionprojekter har formået at bygge til den nye pris pr. tilskuer.
Der er masser af data derude, som kunne komme beslutningstagere til gode. Også på dette tidspunkt, da usikkerhed omkring projektet som sagt stadig er stor. Medianen (P50) for budgetoverskridelser for stadionbyggerier fra nu af er 14%. Gennemsnittet er 41%.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.