New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 191K
Links ligner en der er ude indtil efter næste landskampspause så vi skal finde på en løsning mod Randers og Viborg. Det bør bare være Jacob Andersen.

Men det bliver Mikael Anderson I Superligaen så.længe Links er skadet.

Uwe har simpelthen en anden vurdering end os. Jeg tror at han vil have en hurtig dribler på i hvert fald den ene wingback og her er Anderson eneste mulighed.

Jeg tænker ellers også at der er argumenter ifht. Andersen. Det er godt for hans udvikling med nogle starter og selvom hans favoritposition er til højre virker venstrebenet relativt varmt. Han får nok chancen mod VSK.

Links ligner en der er ude indtil efter næste landskampspause så vi skal finde på en løsning mod Randers og Viborg. Det bør bare være Jacob Andersen.
Det virker som den løsning alle herinde betragter som mirakelmidlet. Men den har altså også nogle klare ulemper. For det første, at Andersen ikke er en dribler som Links og Anderson. Han er meget mere en powertype som Beijmo, så vores back-spil vil få færre facetter. For det andet at han mig bekendt er mere et-benet end Anderson. For det tredje at han ikke er en skudtrussel som den typiske højrebenede venstre wing.

Men det bliver Mikael Anderson I Superligaen så.længe Links er skadet.

Uwe har simpelthen en anden vurdering end os. Jeg tror at han vil have en hurtig dribler på i hvert fald den ene wingback og her er Anderson eneste mulighed.

Jeg tænker ellers også at der er argumenter ifht. Andersen. Det er godt for hans udvikling med nogle starter og selvom hans favoritposition er til højre virker venstrebenet relativt varmt. Han får nok chancen mod VSK.

Men Andersen har jo netop vist adskillige gange, at han kan lave gennembrud med sin fart, og derefter finde medspillere.
Jeg kan slet ikke forstå man er villig til at ofre så store dele af offensiven på det alter.

Men hvis offensiven er tilbage mod Randers og Viborg, så giver jeg mig da :D
Men spiller vi mod Randers, og ser det samme som mod SIF og Lyngby, så bliver jeg sindssyg hvis vi ikke skifter om i halvlegen.

Last edited:
Det virker som den løsning alle herinde betragter som mirakelmidlet. Men den har altså også nogle klare ulemper. For det første, at Andersen ikke er en dribler som Links og Anderson. Han er meget mere en powertype som Beijmo, så vores back-spil vil få færre facetter. For det andet at han mig bekendt er mere et-benet end Anderson. For det tredje at han ikke er en skudtrussel som den typiske højrebenede venstre wing.
Links "dribler" heller ikke. Han har fart, og trækker forbi sin modstander - og/eller løber bare forbi ham og får bolden derefter.
Anderson er dribler (når han ligger derude), ligesom Thorsteinsson var det - bare med evnen til at trække forbi sin modstander med fart - som få i ligaen.
Men ikke fra et udgangspunkt lavt - kan vi se - der har han skulle drible, og gå ned i fart, og anderledes udfordret gå til modstandere der er helt tæt på ham.

Normalt når Anderson kommer derud på kanten har Links trukket en modstander med, og kan spilles fri af wingbacken. Links kommer til baglinjen og laver indlæg - ofte flade hårde, som blokeres af forsvaret, som resten af offensiven så samler op. Det har vi set flere gange denne sæson bare. Tænk fx indlæg imod AaB eller FCM, hvor det bliver løse bolde som MEM/Bech sparker ind.

Jeg ser Andersons nye rolle (før Links-skaden) netop som frigjort af, at det ikke er Anderson der skal starte angrebet, men komme ind i gode positioner, hvor han kan udnytte sin fart. Ikke starte op fra 0, og sætte noget igang. Derfor var vi også så tandløse da han centralt ikke havde Bech og MEM at lege med.

Jeg kan ikke forstå man ofrer alt det. Jeg siger ikke den hellige gral er at bruge Andersen eller Kahl. Men jeg synes klart hellere jeg vil det - end at fjerne Anderson fra den plads han endelig har fået produkt på, og skabt for andre.

Hvis Duelund er klar, så har vi sgu et luksusproblem derinde. Synes Power var én af dem, der gjorde det mindst ringe i går. Poulsen vil jeg virkelig nødig undvære. Heller ikke Anderson. Eller Madsen.

Lad os teste en ny formation af. Den hidtil ikke voldsomt velafprøvede 1-8-1, som eftersigende dog står overfor et snarligt gennembrud.

Tingager i forsvaret. Beijmo, Links Anderson, Madsen, Arnstad, Power, Duelund og Poulsen på midten. Samt Bech på toppen. Det kan ikke gå galt. Bedre staldtip får I ikke. Med sådan en opstilling ender hestene i urent trav.

Hvis Duelund er klar, så har vi sgu et luksusproblem derinde. Synes Power var én af dem, der gjorde det mindst ringe i går. Poulsen vil jeg virkelig nødig undvære. Heller ikke Anderson. Eller Madsen.
Det er kun på tide hvis Uwe får et luksusproblem men jeg vil se det først ;) Det er AGF det her og den slags kommer ikke bare af sig selv.

Men for pokker da - det ville være dejligt at se Uwe vælge fra en trup hvor der f.eks. kun var 1-2 skader. Jeg håber virkelig de har fået opgraderet den fysisk stab, så de kan holde mange flere spillere igang hele tiden. Det vil også skærpe træningen.

Lad os teste en ny formation af. Den hidtil ikke voldsomt velafprøvede 1-8-1, som eftersigende dog står overfor et snarligt gennembrud.

Tingager i forsvaret. Beijmo, Links Anderson, Madsen, Arnstad, Power, Duelund og Poulsen på midten. Samt Bech på toppen. Det kan ikke gå galt. Bedre staldtip får I ikke. Med sådan en opstilling ender hestene i urent trav.
Den opstilling køber jeg, Beijmo og Power kan hjælpe Tingager i forsvaret, hvis det mod forventning skulle blive nødvendigt, og så kan vi skifte Paddy ind i de sidste 30 minutter til at afgøre kampen.

Links "dribler" heller ikke. Han har fart, og trækker forbi sin modstander - og/eller løber bare forbi ham og får bolden derefter.
Anderson er dribler (når han ligger derude), ligesom Thorsteinsson var det - bare med evnen til at trække forbi sin modstander med fart - som få i ligaen.
Men ikke fra et udgangspunkt lavt - kan vi se - der har han skulle drible, og gå ned i fart, og anderledes udfordret gå til modstandere der er helt tæt på ham.
Og dermed mister man jo faktisk samtidig noget af det man har fundet frem til med Kahl mere centralt og gode længe stikninger til Links. Anderson er ikke en dybdeløber på samme måde og skal i højere grad have den i fødderne, men de kan lige så godt (bedre velsagtens i nogle tilfælde) lægges ind i banen.

Jeg forstår godt hvis Uwe ville have foretrukket en Bach som afløser, men også hvorfor man så trods alt hiver Anderson derover og angriber lidt anderledes fra kanten, selvom det går lidt ud over et par andre positioner. Jeg er trods alt også knap så bekymret over at flytte Anderson efterhånden som Arnstad bliver spillet ind. Jeg kan reelt slet ikke forestille mig at Andersen starter inde i stedet for Arnstad så Anderson kan blive i højre side.

Skulle vi undvære Poulsen, så vil mulighederne for at Power falder ind i spillet være noget bedre med start 11eren fra Lyngby kampen end start 11 i går

Pokal Lyngby

pokal 11.webp lyngby 11.webp

Poulsen er meget bedre end Power så jeg tror ikke Power kommer til at tage hans plads. Det bliver Arnstad hvis Poulsen skal miste sin plads og det tror jeg heller ikke kommer til at ske i superligaen i lang tid. MEM har heller ikke været god de to seneste superligakampe så han kunne godt være kandidat til en kamp eller to på bænken fra start.

Poulsen er meget bedre end Power så jeg tror ikke Power kommer til at tage hans plads. Det bliver Arnstad hvis Poulsen skal miste sin plads og det tror jeg heller ikke kommer til at ske i superligaen i lang tid. MEM har heller ikke været god de to seneste superligakampe så han kunne godt være kandidat til en kamp eller to på bænken fra start.

Uwe kører helt sikkert videre med MEM, det jeg har 0 tvivl omkring. Særligt hvis links bliver klar, så vil Uwe smide han ind og håbe vi rammer vinder stimen igen, med det samme hold som tidligere.

Jeg håber egentlig, Uwe har nosser til at bænke MEM, for han har været totalt anonym de sidste tre kampe. Links eller ej, han skal gøre det bedre.

Hvis ikke vi kan bænke en formsvag spiller, profil eller ej, er der ingen god grund til at have hentet to så stærke spillere i form af Arne-Kedde og Power (som imø undervurderes voldsomt herinde).

Der er også den mulighed at spille MEM som defensiv playmaker, men jeg ønsker ham en tur på bænken mod Randers. Ellers må han jo bevise, at han ikke blot er en varmtvejrsspiller.

Jeg håber egentlig, Uwe har nosser til at bænke MEM, for han har været totalt anonym de sidste tre kampe. Links eller ej, han skal gøre det bedre.

Hvis ikke vi kan bænke en formsvag spiller, profil eller ej, er der ingen god grund til at have hentet to så stærke spillere i form af Arne-Kedde og Power (som imø undervurderes voldsomt herinde).

Der er også den mulighed at spille MEM som defensiv playmaker, men jeg ønsker ham en tur på bænken mod Randers. Ellers må han jo bevise, at han ikke blot er en varmtvejrsspiller.
Den form for beslutning skal der naturligvis tages. Jeg synes dog også at MEM skal have lidt længere snor og nye spillere som kun har været her i 4 uger skal kæmpe lidt mere for at slå så stor en profil af. Men det er klart, at hvis MEM også underpræsterer i de kommende kampe mod Randers og Viborg, så skal han måske ikke være selvskrevet til startopstillingen efter landskampspausen. Men han har jo heller ikke været ene mand til at underpræstere i kampene mod SIF og Lyngby. Det har været lidt en kollektiv underpræsteren.

Den form for beslutning skal der naturligvis tages. Jeg synes dog også at MEM skal have lidt længere snor og nye spillere som kun har været her i 4 uger skal kæmpe lidt mere for at slå så stor en profil af. Men det er klart, at hvis MEM også underpræsterer i de kommende kampe mod Randers og Viborg, så skal han måske ikke være selvskrevet til startopstillingen efter landskampspausen. Men han har jo heller ikke været ene mand til at underpræstere i kampene mod SIF og Lyngby. Det har været lidt en kollektiv underpræsteren.
Det kan sagtens være, jeg er lidt for hård ved ham. Det er blot, fordi han viste så højt et niveau i starten af sæsonen. Det er nok mest, fordi jeg ønsker, at også han skal føle sig åndet i nakken.

Det kan sagtens være, jeg er lidt for hård ved ham. Det er blot, fordi han viste så højt et niveau i starten af sæsonen. Det er nok mest, fordi jeg ønsker, at også han skal føle sig åndet i nakken.
Der er selvfølgelig ingen der er fredet, men MEMs seneste præstationer skal jo også ses i lyset af, at det især var samarbejdet med Links der fungerede sublimt.

Latest posts

Back