New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 196K
Lidt nyt fra træningsbanen
Last edited:
Feeeedtfedtfedtfedt!!!

Nu er spørgsmålet blot, om det bliver ham eller HD, der skal spille til venstre.

Så har vi to pludselig to fornuftige backups i Kahl og til dels JJA, som for i hvert fald sidstnævntes vedkommende har brug for mere skoling og individuel udvikling for at kunne byde ind på stærkeste opstilling.
JJA som backup og start 11 i pokalen på HCB.
Kahl som backup på VCB og VWB
Ved ikke hvor god Dalsgaard er på VCB men nu går der os liiiige lidt inden de begge (mølle og HD) er klar igen.

JJA som backup og start 11 i pokalen på HCB.
Kahl som backup på VCB og VWB
Ved ikke hvor god Dalsgaard er på VCB men nu går der os liiiige lidt inden de begge (mølle og HD) er klar igen.
Selvfølgelig. Jeg drømmer bare om den dag 😊

Den er svær at vurdere, for både Mølgaard og Dalsgaard er skolede på højre back, og Mølgaard har evnen til at gå med frem og lægge fysisk tryk, mens Dalsgaard bare har en fornem pasningsfod nedefra. Den får Uwe lov at håndtere 😁

Fantastisk at de begge snart er klar til kamp. Det vil være godt, hvis Mølgaard kan køres stille ind, så vi ikke overbelaster ham.

Mit håb er egentlig bare at Mølgaard er klar til februar for fuld skrue, og at Dalsgaard kommer hurtigt tilbage nu her.
Kommer Mølgaard tilbage - og spiller sig i form over efteråret og når et par kampe, så er det fedt. Sæsonen slutter jo fx med pokalkvartfinaler, hvis vi lykkes at slå Skive den 7/11, hvilket vi bør. Så altså omkring de kampe vil det være lækkert at have dobbeltdækning på flere pladser dernede.

Rösler fortæller at kampen mod HSV i morgen skal bruges til at teste nogle af de spillere, der har haft langt til spilletid i begyndelsen af sæsonen. Mon ikke vi får Kristoffer Klaesson at se, og så vil han nok også gerne se om Tobias Anker er blevet et reelt alternativ til Frederik Tingager i det centrale forsvar.

Men hvem kunne der mere være tale om? Luka Callø, får måske også noget spilletid, og så kan man da håbe at Henrik Dalsgaard, Mikael Akoto og Tobias Bach bliver testet. På midten får Duelund uden tvivl en startplads, måske sammen med Max Power, Kristian Arnstad og Frederik Brandhof men det ville nu også være lækkert med nogle af de faste startere som Eric Kahl, Gift Links, Felix Beijmo, MEM og Tobias Bech. Helt i front vil det være lækkert hvis han giver Youssouph Badji en startplads.

(Låst artikel)

Lektien fra pokalkampen må være, at der skal være noget etableret stamme tilbage, ellers falder det sammen.

Hvis Mølgaard kan spille i efteråret er det fantastisk!

Mod HSV er det dem, der står lige udenfor, der skal testes. Men vil de fleste startere ikke også se det som en sjov kamp at være med i?

Dalsgaard
Klaesson
Duelund
Badji
Bach og Links, 45 min hver
Bech burde hvile, men Gyamfi skal kun have 20-25 min. Ellers bliver testen af de andre mindre reel.
Callø.

Helt i front vil det være lækkert hvis han giver Youssouph Badji en startplads.
Det ville være spændende at se ham i en formation der næsten ville ligne en startellever🙏 Ikke en eller anden formation med reserverne og derefter en konklusion om han spillede en dårlig kamp.
Gerne en reel chance, for at vurdere om han kan være et alternativ til PM.

Mit håb er egentlig bare at Mølgaard er klar til februar for fuld skrue, og at Dalsgaard kommer hurtigt tilbage nu her.
Kommer Mølgaard tilbage - og spiller sig i form over efteråret og når et par kampe, så er det fedt. Sæsonen slutter jo fx med pokalkvartfinaler, hvis vi lykkes at slå Skive den 7/11, hvilket vi bør. Så altså omkring de kampe vil det være lækkert at have dobbeltdækning på flere pladser dernede.
Jeg har det på samme måde. Efter at have siddet ude i 12 måneder, så har jeg ikke nogen forhåbninger på denne side af nytår.

Jeg har det på samme måde. Efter at have siddet ude i 12 måneder, så har jeg ikke nogen forhåbninger på denne side af nytår.
Reelt er det vel spørgsmålet, om Mølgaard vinder en plads i startopstillingen i denne sæson, hvis Dalsgaard bliver klar og spiller hver gang. Men det har vel også været tanken bag den 1-årige kontrakt med Dalsgaard. Men som de seneste kampe har vist, så vil det være meget velkomment med flere der byder sig til på den position. JJA bliver i langt højere grad reserve, når Dalsgaard og Mølgaard er klar. Callø skal nok satse på indhop som 6'er. Men også her er kampen blevet hårdere efter at Arnstad er kommet til.

Vi har dog næppe set sæsonens sidste skadede profil endnu.

Reelt er det vel spørgsmålet, om Mølgaard vinder en plads i startopstillingen i denne sæson, hvis Dalsgaard bliver klar og spiller hver gang. Men det har vel også været tanken bag den 1-årige kontrakt med Dalsgaard. Men som de seneste kampe har vist, så vil det være meget velkomment med flere der byder sig til på den position. JJA bliver i langt højere grad reserve, når Dalsgaard og Mølgaard er klar. Callø skal nok satse på indhop som 6'er. Men også her er kampen blevet hårdere efter at Arnstad er kommet til.

Vi har dog næppe set sæsonens sidste skadede profil endnu.
Hvis vi kommer i en situation hvor Mølgaard og Dalsgaard begge er 100% klar, så vil det være en vanvittigt fed situation. Mølgaard kan benyttes når der skal fart, nærkampstyrke og raids mod modstanderens forsvar og Dalsgaard når der skal rutine, ro og tryghed i defensiven. Jeg ved ikke hvem af dem der skulle starte, og hvem der skal komme ind og ændre kampbilledet, men det er en virkeligt god situation at være i som klub.

Last edited:
På en flot efterårsdag var der god underholdning for børn og voksne i alle aldre, der brugte noget af en feriedag - sammen med pensionister og alle afskygninger af nogle af dem, der vil betegne sig som jounalister - til at se på et træningspas i landsholdspausen.

Selv om der er 6 mand ude med landshold, og Yakob og Wahlstedt er ude i længere tid, kunne man alligevel samle 24 mand på banen, hvoraf kun nogle få stykker var udenfor ligatruppen.

Dalsgaard holdt til lige knap fem kvarter, hvorimod Mølgaard spillede med hele vejen. Tidligere skadede spillere som Duelund, Links, Bach og Akoto spillede selvfølgelig også med, og mon ikke sidstnævnte banker på til en plads i startopstillingen mod Brøndby. Når Mølgaard og Dalsgaard ikke deltog med så meget som et minut mod HSV, er der nok stadig et stykke vej, inden vi ser dem med fra start igen. Er spændt på at se, hvornår de er tilbage i truppen. Lige nu virker Mølgaard på mindre skånekost end Dalsgaard.

På en flot efterårsdag var der god underholdning for børn og voksne i alle aldre, der brugte noget af en feriedag - sammen med pensionister og alle afskygninger af nogle af dem, der vil betegne sig som jounalister - til at se på et træningspas i landsholdspausen.

Selv om der er 6 mand ude med landshold, og Yakob og Wahlstedt er ude i længere tid, kunne man alligevel samle 24 mand på banen, hvoraf kun nogle få stykker var udenfor ligatruppen.

Dalsgaard holdt til lige knap fem kvarter, hvorimod Mølgaard spillede med hele vejen. Tidligere skadede spillere som Duelund, Links, Bach og Akoto spillede selvfølgelig også med, og mon ikke sidstnævnte banker på til en plads i startopstillingen mod Brøndby. Når Mølgaard og Dalsgaard ikke deltog med så meget som et minut mod HSV, er der nok stadig ikke stykke vej, inden vi ser dem med fra start igen. Er spændt på at se, hvornår de er tilbage i truppen. Lige nu virker Mølgaard på mindre skånekost end Dalsgaard.
Jeg var nødt til at læse sætningen med Dalsgaard to gange, for at være sikker på, at han rent faktisk var med. Hold kæft, det er vildt at læse, at de begge to (ham og Mølgaard) er tilbage! Og tusind tak for endnu en fed opdatering derudefra!

Ser akademiet i øvrigt helt færdigt ud nu, eller arbejder de stadig på et eller andet? Det er ikke officielt åbnet endnu med indflytning og det hele, vel?

Jeg er enig i, Tinager er tæt på urørlig men han laver altså også ret store fejl. Mindst 3 af dem har kostet et mål - et dog annulleret efter VAR - bl.a i Parken, så han laver sine fejl også de helt store. I øvrigt også lidt apropos talent kontra rutine diskussionen.
Jeg er enig i, at han har lavet et par store denne sæson, men de har været ukarakteristiske, synes jeg. Generelt synes jeg, han har hævet niveauet i vores forsvar siden den dag, han ankom. Hvis dog bare Backman havde kunnet fortsætte. Måske den bedste stopperduo, jeg har set i hvidt.

Tilbage på sporet. Man kan vel ikke udelukke, at den store udskiftning omkring ham det seneste års tid har kostet lidt på instinkt og automatisme. Når man begynder at tænke for meget over tingene, går det sjældent bedre, er min erfaring.

Hvis vi kan få Mølle og Dalle helt op i sving til foråret, bliver det sgu vildt nede bagi!

På hvem? Eric Kahl? Jeg er helt overbevist om, at Tingager er untouchable og muligvis vores næste anfører.
En backkæde med Kahl, Dalsgaard og Møllgaard har fart, duelstyrke og evnerne til til at føre bolden frem.

Jeg er stor fan af Tingager, men er begyndt at overveje om han også er en hæmsko.

Latest posts

Back