New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 196K
I min tid her på fora har nogen været efter Links, Kahl - skepsis var enorm over for købet af Dalsgaard osv osv
Giv nu lige AJ noget tid og vis tillid til at trænerstab har styr på deres shit. Orker ik at læse alle de her vendettaer mod spillere i klubben....hrrrrrmpppfff!
Sådan har det jo altid været, men jeg bliver mest irriteret over at AJ spiller en fin kamp mod SIF (allermindst en kamp med stor fremgang), og så skal man stadig læse det.

I min tid her på fora har nogen været efter Links, Kahl - skepsis var enorm over for købet af Dalsgaard osv osv
Giv nu lige AJ noget tid og vis tillid til at trænerstab har styr på deres shit. Orker ik at læse alle de her vendettaer mod spillere i klubben....hrrrrrmpppfff!

Vendetta? Come on. Links havde intet output i næste 4 år, kahl har kostet 10 mil og været en af vores svageste i 2 år. Det er da fedt at de performer nu, men skal vi give alle vores spillere 4 år før de præstere så kommer vi aldrig i toppen permanent.

Må man godt være kritisk omkring egne spillere eller skal vi bare klappe i hænderne altid?

Er det okay vi var kritiske omkring Peter bjur? Eller skal vi lige give ham 3 år mere?

Vendetta? Come on. Links havde intet output i næste 4 år, kahl har kostet 10 mil og været en af vores svageste i 2 år. Det er da fedt at de performer nu, men skal vi give alle vores spillere 4 år før de præstere så kommer vi aldrig i toppen permanent.

Må man godt være kritisk omkring egne spillere eller skal vi bare klappe i hænderne altid?

Er det okay vi var kritiske omkring Peter bjur? Eller skal vi lige give ham 3 år mere?
Vendetta er også lidt et voldsomt ord. Men nogle gange får folk altså låst sig lidt fast i deres subjektive førstehåndsindtryk af en spiller. Så det kan godt være lidt belastende at se ham hængt ud som dårligste spiller og et fejlkøb efter kampe, hvor han har gjort det absolut glimrende.

Jeg kan da også konstatere, at han fortsat er U-21 landsholdsspiller på et hold, der ellers ikke mangler defensive profiler.

Og at han fortsat har spillet under 50 betydende seniorkampe, hvilket plejer at være et normalt pejlemærke for hvornår et talent kan forventes at levere stabilt.

At Beijmo går ud og får is på anklen efter et vrid tre dage før en kamp tager jeg let. Det tror jeg ikke holder ham ude. Og hvis det gør, så er jeg helt rolig ved at Andersen får en god chance for at vise sig frem. Brandhof som backup hvis han bliver træt. Det er jo i situationer som denne vores talenter skal vise sig at være gode nok. Ligesom jeg også kan se Callø få chancen. Jeg var ikke synderligt imponeret over AJ i søndags.
Er imponeret over din optimisme. Jeg har været efter wb som achilleshælen på holdet, fordi Links og Beijmo er så gode og definerede for spillet. Jeg vil gerne se mere til Andersen, men tror ikke det gavner ham at være del af et AGF-hold hvor offensiven ikke fungerer.

Der kommer mange holdninger til udtryk, og nogen er mere kontante end andre.

Jeg så AJ spille glimrende mod FCM, hvor han netop var fysisk på sin mand og med til at mose mestrene. Det viser hvorfor han blev købt. Min bekymring er hvis man har overset at en yderforsvarer skal kunne gå bredt og han derfor hæmmer opspillet.

At han begår fejl tager jeg mindre på vej over.

Jeg vil til gengæld gerne have en tracker så man kan se, hvem der har argumenteret for at spille med talenter. Hvis de så brikker sig over et resultat, skal de have stød gennem tastaturet. Og folk som mig, der kræver resultater først, skal have stød hvis/når vi inkonsistent brokker os over manglen på talentudvikling.

Hvis man hævder begge dele er muligt, skal ens telefon eksplodere :). Mossad skulle være i stand til at hjælpe.

Case in point. Jeg har kaldt på mindst en forstærkning til (v)WB. Det ville være med til at sætte Bach og Andersen tilbage i køen. Jeg har ret til at brokke mig over resultatet, men ikke over manglende spilletid til de to.

JEg synes egentlig AJ startede kampen godt, men jeg synes han faldt i niveau gennem kampen og særligt i anden halvleg synes jeg ikke han bidrog med noget. Han viste godt placeringsevne og forudseenhed ved at blokere skuddet der var på vej i mål efter MA skvattede på kanten af feltet. Alt er ikke dårligt med ham og han er stadig ung i et voksenspil. Men jeg var voldsomt imponeret over Callø mod slutningen af sidste sæson, og jeg synes bare han virker som et meget større talent end AJ. Så jeg vil gerne se mere til ham, når nu AJ ikke lige performer. Men jeg har på ingen måder afskrevet AJ. Sådan skal det ikke læses. Men han har brug for at udvikle sit spil med bolden og blive stærkere i hovedspillet. Det er næsten for sikkert, når han for det meste aflevere til siden eller tilbage. En spiller i hans position bliver nødt til at være komfortabel med de der miniraids op i banen. Kahl understøtter vwb rigtig godt, men det er ikke helt det samme med AJ - og jeg er helt med på at det skal læres med mere spilletid.

Jeg vil til gengæld gerne have en tracker så man kan se, hvem der har argumenteret for at spille med talenter. Hvis de så brikker sig over et resultat, skal de have stød gennem tastaturet. Og folk som mig, der kræver resultater først, skal have stød hvis/når vi inkonsistent brokker os over manglen på talentudvikling.

Hvis man hævder begge dele er muligt, skal ens telefon eksplodere :). Mossad skulle være i stand til at hjælpe.

Case in point. Jeg har kaldt på mindst en forstærkning til (v)WB. Det ville være med til at sætte Bach og Andersen tilbage i køen. Jeg har ret til at brokke mig over resultatet, men ikke over manglende spilletid til de to.
😂 😂 😂

Sad lige og funderede lidt over de mange debatter i transfervinduet og hvordan de var bølget frem og tilbage.

Du mente vwb men den var først nr. 3-4 stykker på min prioriteringsliste - det er selvfølgelig svært at afgøre hvem der har/havde mest ret men vi kunne nok ikke forvente, at SIB hentede til alle de ønskede positioner. Her og nu kunne vi godt have brugt en forstærkning på den position men det er efter min mening fordi Uwe rykker rundt i det uendelige når der kommer en skade.

Vi var nogen som insisterede på forstærkninger generelt og hele vejen rundt, fordi truppen virkede smal (efter vores mening).

Andre mente vi havde super forstærkninger på vej retur fra skader om få uger (f.eks. Duelund, Yakob, Mølgaard) men dem har vi ikke set meget til indtil videre. Tværtimod er der røget flere på den frygtede skadesliste og historien gentager sig igen igen igen at de forventes ude i kort tid men der kommer komplikationer og så trækker det ud.

Jeg glæder mig til den dag de alle er klar og Uwe har alle de positive problemer med at stille det rigtige hold. Det sker nok aldrig men vi skulle gerne have langt flere klar af gangen.

Har vi et generelt problem i den fysiske stab eller er vi bare ofre for optimisme og mærkelige skader? Det virker som om det er meget ofte skaderne trækker ud og/eller bliver fejlvurderet i første omgang. Der er vel flere som er blevet fejlbehandlet undervejs, fordi det var noget andet end man troede.

Ps: Det med talenterne går vel meget fint i SIF/Fcn. Vi har da også flere yngre kræfter på holdet som spiller nogenlunde fast.

😂 😂 😂

Sad lige og funderede lidt over de mange debatter i transfervinduet og hvordan de var bølget frem og tilbage.

Du mente vwb men den var først nr. 3-4 stykker på min prioriteringsliste - det er selvfølgelig svært at afgøre hvem der har/havde mest ret men vi kunne nok ikke forvente, at SIB hentede til alle de ønskede positioner. Her og nu kunne vi godt have brugt en forstærkning på den position men det er efter min mening fordi Uwe rykker rundt i det uendelige når der kommer en skade.

Vi var nogen som insisterede på forstærkninger generelt og hele vejen rundt, fordi truppen virkede smal (efter vores mening).

Andre mente vi havde super forstærkninger på vej retur fra skader om få uger (f.eks. Duelund, Yakob, Mølgaard) men dem har vi ikke set meget til indtil videre. Tværtimod er der røget flere på den frygtede skadesliste og historien gentager sig igen igen igen at de forventes ude i kort tid men der kommer komplikationer og så trækker det ud.

Jeg glæder mig til den dag de alle er klar og Uwe har alle de positive problemer med at stille det rigtige hold. Det sker nok aldrig men vi skulle gerne have langt flere klar af gangen.

Har vi et generelt problem i den fysiske stab eller er vi bare ofre for optimisme og mærkelige skader? Det virker som om det er meget ofte skaderne trækker ud og/eller bliver fejlvurderet i første omgang. Der er vel flere som er blevet fejlbehandlet undervejs, fordi det var noget andet end man troede.

Ps: Det med talenterne går vel meget fint i SIF/Fcn. Vi har da også flere yngre kræfter på holdet som spiller nogenlunde fast.
Jeg havde 2. Midt (Power) bag en forsvarer og en WB.

Jeg tror ikke AGF har flere skader end andre, det er bare sådan det kører i en fodboldklub.

Det er jo ikke fordi talentkrammerne er imod resultater på banen, eller resultatfacister som jeg er imod at spille med salgbare spillere. Jeg synes det er fint der er kommet unge ind. Og de skal have spilletid.

Tanken om at lade Andersen bære holdet på venstre eller højre WB er bare ikke appellerende for mig. Måske går det fint nogle kampe, så er ALLE glade, også jeg. Men skal han være bærende gennem flere kampe og begår fejl/for formdyk, er der ikke nogen steder at gemme sig, og så ender det let som med Kirkeskov eller andre talenter, der bliver lagt for had af folk på tribunen.

Ovenstående er den 'bløde' version. Den lidt hårdere version er, at hvis en skadespause til Links og/eller Beijmo koster point vil jeg ærgre mig gevaldigt over manglende forstærkning, når holdet må nøjes med sølvmedaljer i maj. Der vil jeg hellere investere i en solid plan A, end håbe det bærer med unge spillere.

Vendetta? Come on 😆 Vi holder alle herinde med en fodboldklub, som vi inderligt ønsker skal vinde alle kampe. Så er der altså intet i vejen for, at man ønsker spillerne skal levere! Links og Karl har i længere perioder ikke leveret, og så er det i min verden fair at være meget kritisk overfor dem. Jeg mener helt ærligt også, at begejstringen omkring Links er overdrevet. Jeg tror han overpræsterer i et spilsystem lige nu. Jeg ville ikke undres, hvis det ender i en Bundu-case, hvor han sælges videre og falder igennem.

AJ er noget andet. Uwe har ikke brugt ham på højre centerback eller midtcenterback, og så kan han ikke levere sit maksimale. Groft sagt, så skriver jeg ikke lige så godt med venstre hånd, som med højre - tommelfingrene på telefonen fungerer upåklageligt ;)

Vi er i hele denne debat også ude i et spørgsmål om manglende tillid til folk udenfor start-11’eren. Det forstår jeg godt, for vi har en træner, som ikke har brugt de spillere nok. Brandhof har været vores kontinuerlige rotationsspiller, og han er en løbemaskine, men ikke meget mere end det. Jeg savner eksempelvis at se mere Jacob Andersen og Luca Callø fra start engang i mellem for tror da pokker, at de har svært ved at blive skidegode, når de oftest sættes ind i slutningerne af kampe. De når jo ikke at få mulighederne for at skabe et aftryk.

Jeg er med på, at holdet har haft en fremragende start på denne sæson, men nu tikker skaderne ind. Vi skal også huske på, at Uwe også var træner sidste forår, og der var det ikke kønt.

Ja. Det gjorde den, og det er katastrofalt.

Håber du får en rigtig god weekend!
Når man gerne vil være opdateret på hvad der sker på træningsbanen, og ser der er nye indlæg går man jo ind i tråden i spænding.....og om det er en katastrofe...ja, intet mindre er det. Og jo weekenden bliver kanon for fra nu holder folk sig til trådemnet. Basta.

Vendetta er også lidt et voldsomt ord. Men nogle gange får folk altså låst sig lidt fast i deres subjektive førstehåndsindtryk af en spiller. Så det kan godt være lidt belastende at se ham hængt ud som dårligste spiller og et fejlkøb efter kampe, hvor han har gjort det absolut glimrende.

Jeg kan da også konstatere, at han fortsat er U-21 landsholdsspiller på et hold, der ellers ikke mangler defensive profiler.

Og at han fortsat har spillet under 50 betydende seniorkampe, hvilket plejer at være et normalt pejlemærke for hvornår et talent kan forventes at levere stabilt.
Jeg bemærkede at Uwe Rösler tidligt fortalte at han var meget imponeret over Gift Links - Allerede kort tid efter Uwe kom til klubben kunne han se noget særligt i ham, imens vi andre var ved at opgive ham. Det samme har han sagt om Eric Kahl, og han har også taget nye skridt i sin udvikling efter at han er blevet flyttet ned på venstre center back.

Uwe har også rost AJ i meget store vendinger, så jeg er ikke bekymret for om det kommer, men jeg er bekymret for den form han har vist i starten af denne sæson. Uwe har ham også som foretrukket afløser for Dalsgaard, selvom vi er nogle der godt kunne drømme om at Callø lige sneg sig foran, med AJ’s nuværende form in mente. Det kommer han tilsyneladende ikke til, så det må vel betyde at Uwe tror på ham og stoler på at formen nok skal komme med lidt flere kampe.

Uwe ser noget på træningsbanen som nogle gange kan være vanskeligt at genkende i kampene, men det har vist sig at være rigtigt godt set med Links, og tilsyneladende også med Kahl, så mon ikke det også bliver tilfældet med AJ med tiden.

Uwe havde alle mand til en let gang træning i dag med diverse spiløvelser, dødbolde og lidt ekstra (succesfuld) måltræning til Badji 😉. Beijmo var på en skåner. Men nok til 11 mod 11. Desuden fik bl.a. Akoto lidt specialtræning sammen med nogle af de yngre spillere.

I øvelserne var der nogle forskellige mix mellem stamspillere og andet valg. Man kunne f.eks. bemærke, at Andersen blev prøvet på venstre kant, AJ til venstre i tremandsforsvar og Callø til højre (dog på forskellige hold). Stadig ingen Dalsgaard, Links og Bach.

Lignede et pas til pokalkampen, hvilket det jo også var. Der er to dage mere til RFC 😉.

Latest posts

Back