New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 190K
Lidt nyt fra træningsbanen
Prøvetræningen var op til 90 dage.

Men umiddelbart tænker jeg ikke det giver mening at vente længe hvis han er klar til wr træde i A truppen
Man kan antage, at begge spillere fra Mali er relativt uskolede taktisk.

Derfor vurderer jeg, at hans styrke pt primært ligger i det fysiske potentiale. Det giver derfor mening at vurdere effekten af to ugers træning i forhold til taktisk forståelse, samt over tid at observere, om læringskurven flader ud efter eksempelvis fire-fem ugers træning.

Uden at drage direkte sammenligning er et af problemerne med Gyamfi, at han bruger uforholdsmæssigt lang tid på at tilegne sig taktiske koncepter.

Havde Camara været fuldt klar til at træde ind i Superligatruppen og gøre en forskel (blive udtaget/spille) – hvilket jeg dog tvivler på – vil jeg dog erkende, at det ville have været fordelagtigt at underskrive kontrakt med ham tidligere frem for nu.

Tak for det. Jeg kan forestille mig at Arnstad rykker ned og så starter enten Jørgensen eller Emmery på 10'eren. Carstensen bør beholde sin plads efter seneste kamp og så Beijmo ind i forsvaret.
Jeg tror det kommer virkelig meget an på, om vi lader vores yderstoppere tage deres kanter, som vi ofte gør, eller lader vores wingbacks tage deres wings, og så lade vores yderstoppere dække deres 8'ere/10'ere.

Deres wings er meget brede, og deres to 8'ere går meget langt frem i boldbesiddelse, så jeg tænker vi lader dem blive løst af yderstopperne frem for vores 6'ere.

Man kan antage, at begge spillere fra Mali er relativt uskolede taktisk.

Derfor vurderer jeg, at hans styrke pt primært ligger i det fysiske potentiale. Det giver derfor mening at vurdere effekten af to ugers træning i forhold til taktisk forståelse, samt over tid at observere, om læringskurven flader ud efter eksempelvis fire-fem ugers træning.

Uden at drage direkte sammenligning er et af problemerne med Gyamfi, at han bruger uforholdsmæssigt lang tid på at tilegne sig taktiske koncepter.

Havde Camara været fuldt klar til at træde ind i Superligatruppen og gøre en forskel (blive udtaget/spille) – hvilket jeg dog tvivler på – vil jeg dog erkende, at det ville have været fordelagtigt at underskrive kontrakt med ham tidligere frem for nu.
Det kan du selvfølgelig have ret i - jeg tænker dog mest på at JP sagde der snart kom en fra Mali. Det tænker jeg ikke han ville sige, hvis det var en til u19

Det kan du selvfølgelig have ret i - jeg tænker dog mest på at JP sagde der snart kom en fra Mali. Det tænker jeg ikke han ville sige, hvis det var en til u19
Selvfølgelig ikke, men der er jo også forskel på om man henter en spiller på et niveau der kan starte, eller en spiller der har de fysiske forudsætninger for - på sigt - at blive en fast starter,

Selvfølgelig ikke, men der er jo også forskel på om man henter en spiller på et niveau der kan starte, eller en spiller der har de fysiske forudsætninger for - på sigt - at blive en fast starter,
Ja enig. Men tænker hvis han har trænet med a truppen over et par måneder, så man sikker på at han har potentialet til at blive SL spiller.

Men der er sikkert en god forklaring på hvorfor der ikke allerede er skrevet.

Er hans wingman stadig på fredensvang? Nogen der ved det?

Ja enig. Men tænker hvis han har trænet med a truppen over et par måneder, så man sikker på at han har potentialet til at blive SL spiller.

Men der er sikkert en god forklaring på hvorfor der ikke allerede er skrevet.

Er hans wingman stadig på fredensvang? Nogen der ved det?
Mig bekendt skulle begge spillere, som udgangspunkt have trænet med U19 - som vi så med Ime - men Camara havde blot så stort et potentiale, at han træende med A-truppen.

Igen, jeg tror der er en god forklaring på det hele, dog vil vi som fans jo gerne have en ny spiller ind. Og han så virkelig spændende ud på Randers' reserver

Er der nogen der har set træning i denne uge, som kan berette om det bliver Yakob el. Arnstad der erstatter MEM.
Truppen havde fri i går, alt imens Yakob var på vej tilbage fra Thailand ifølge sin instagram (på buisness class, så stængerne fik da hvilet hehe). Så først i dag, og i morgen, hvor der er åben træning, kan man måske se om det bliver ham, eller Solbakken der går ind.
Jeg tror ikke, eller håber ikke, man rykker Arnstad ned, det ville være lige ærgerligt med den form han er i imo.

Det kan godt være, du har ret. Men når vi har Polle, Yakob og Arnstad, og mangler en spiller til at udgøre den 4. mand til 2-3 pladser, ville du så helst have en offensiv eller en mere defensiv type til den kvartet? Jeg ville ikke blive overrasket, hvis vi er gået efter at erstatte MEM med en spiller med lidt bedre defensive kompetencer, når vi nu fik den mulighed.

I øvrigt er det lidt ærgerligt, at Haugstrup åbenbart ikke er det oplagte talent til at være fremtidens mand på den midtbane (som jeg forstår det på de brugere, der har mest kendskab til talenterne). I fremtiden skal akademiet meget gerne være leveringsdygtige i spillere, der har potentiale til at blive rigtig gode superligaspillere (og have stort transferpotentiale) på næsten alle pladser.
Jeg er nu ikke så pessimistisk på Haugstrups vegne - han slap gennem Uwes meget snævre nåleøje, som en af de få, fik debut som 17-årig og er kun lige blevet 18 - samtidig træner han fast med SL og har gjort det længe, hvilket man jo ikke gør for sjovt - tror ikke der gives gaver i AGF. Senest var han virkelig god mod Brabrand - han spiller på utroligt få berøringer (også med fremadrettede afleveringer fra 6'er positionen), hvilket måske ikke ser så spektakulært ud, men er meget sværere end at løbe rundt og bruge en masse berøringer inde centralt. Men det er altid svært at sige med de unge..

Yakob var i fuld firspring til træning i dag og spillede i rollen som spilfordeleren, der spillede på begge hold samtidig (den frie "neutrale" spiller, forstås).

Ellers afprøvede man selvfølgelig lidt alle kombinationer, for at holde alle varme og i spil. Mit bud er Yakob foran Arnstad og Solbakken.

Til gengæld bliver det ret let at udtage 20 mandstruppen, da Husted ikke udtages, Andersen er skadet og Mølgaard ikke træner med kontinuerligt. Heller ikke i dag. Så med mindre man dropper en af angriberne og udtager en ny U-spiller udtages alle resterende

Peter Sørensen var i Superligatimen positiv i.f.t. AGF men lidt hård ved truppens bredde. Han mente vi havde 13 med aktuelt niveau. Jeg vil forhøje det til 14 men er lige så bekymret som ham ved skader og karantæner. Så vi krydser fingre som aldrig før i denne sæson.

Tak for endnu en god opdatering!

Og jeg er selvfølgelig helt med på bekymringen. Men der skal vi jo, som vi har diskuteret henover hundredevis af sider (😂), huske på, at det jo er et strategisk valg at trimme truppen på den måde. Lige nu har vi et par spillere ude med skader. Det kunne sagtens blive til 4-5 stykker på samme tid. Men så er ideen jo, at vi i stedet for at krydse fingre og bide negle skal glæde os over pladserne i truppen til fx. Haugstrup, Fuglsang, Storch eller måske Kristjansson. Ud af dem ville måske højst to komme på banen som indskiftere, og det skulle vi gerne kunne klare uden at dykke for voldsomt (og så samtidig glæde os over udviklingen af unge, lovende spillere).

Jeg har flyttet godt tre sider over i vinterens transfervindue, det er lidt kiggen bagud og fremad, men mon ikke vi efterhånden mest ser frem mod vinterens vindue. Beklager hvis der smuttede noget med der hørte til her, men ovenfor er vist det seneste specifikt om træningerne og det cph nævner kan man eventuelt fortsætte ovre i den anden tråd.

Ugens træninger viser ikke det store nyt under solen.

Mølgaard er stadig et godt stykke fra at være spilleklar, og efterhånden kan man begynde at overveje, om Andersen ikke overhaler ham indenom. Han giver den virkelig gas.

Ellers ser truppen stadig helt kampklar ud, og man begynder at lægge an til nogle rotationer i den kommende tid med flere kampe om ugen.
På start 11 er det stadig de samme 8 faste spillere/pladser, og så vil der ret sikkert blive brugt forskellige kombinationer på henholdvis Yakob/Solbakken og Dalsgaard/Beijmo - Carstensen/Beijmo.

Camara træner stadig med og gør det virkelig godt. Pasningssikker, gode ryk og god fart, stærk.

Er spændt på, hvor mange fra top 13 man vil spare mod Hillerød. Det er nok her, den meget smalle trup vil kunne komme til at koste dyrt, hvis man ikke bringer en tilpas stærk stamme mod 1. divisions førerhold på en sikkert noget utraditionel græsbane.

Men lad os nu først vise, at vi også er i stand til at holde en førsteplads i Superligaen. Det vil ikke ligne os, men en gang skal jo være den første 🥳.

Han lyder spændende - tak👍

Men hvor højt er niveauet. Ligner han en der i løbet af en sæson kan trænge sig på til holdet?
Til træningerne ser han virkelig god ud og også i reserveholdskampen. Så jeg vil rigtigt gerne se ham i en "rigtig" kamp med det hele, før jeg tør melde på det.
Men hans niveau har virkelig overrasket mig. Virker utrolig sikker.

Ugens træninger viser ikke det store nyt under solen.

Mølgaard er stadig et godt stykke fra at være spilleklar, og efterhånden kan man begynde at overveje, om Andersen ikke overhaler ham indenom. Han giver den virkelig gas.

Ellers ser truppen stadig helt kampklar ud, og man begynder at lægge an til nogle rotationer i den kommende tid med flere kampe om ugen.
På start 11 er det stadig de samme 8 faste spillere/pladser, og så vil der ret sikkert blive brugt forskellige kombinationer på henholdvis Yakob/Solbakken og Dalsgaard/Beijmo - Carstensen/Beijmo.

Camara træner stadig med og gør det virkelig godt. Pasningssikker, gode ryk og god fart, stærk.

Er spændt på, hvor mange fra top 13 man vil spare mod Hillerød. Det er nok her, den meget smalle trup vil kunne komme til at koste dyrt, hvis man ikke bringer en tilpas stærk stamme mod 1. divisions førerhold på en sikkert noget utraditionel græsbane.

Men lad os nu først vise, at vi også er i stand til at holde en førsteplads i Superligaen. Det vil ikke ligne os, men en gang skal jo være den første 🥳.

“En gang skal jo være den første” 🥳. Vi gjorde det sgu 🕺💃👍💪. Sikken en kamp at vende hjem fra. En fantastisk fight krydret med en masse flot spil ind i feltet, hvor vi let kunne have ført med både 2-0 og 3-0 efter første halvleg, hvor Brøndby var helt ude af kampen. Hele holdet gav alt det de kunne, og det blev en fantastisk søndag, som man næsten ikke turde drømme om. Kæmpe cadeau til trup og trænerteam.

Det var dejligt at se, at der var helt tomt på træningscyklerne i dag. Både Andersen og Mølgaard var godt i gang med at slide på græsset, mens alle andre deltog i spiløvelser.

Den hårde kerne med mange spilminutter i benene (inklusiv Polle) kunne i dag nøjes med en time, mens spillere som Hansen, Kahl, Dalsgaard, Carstensen, Jørgensen og Yakob stod til fuld træningstid sammen med den øvrige trup.
Humøret var af gode grunde helt i top både hos spillere og trænerteam. Og i øvelserne blev der leveret godt med kasser 😉.

Petit stof:
Den tidligere Randers angriber Nicolai Brock-Madsen (i en meget velklædt udgave) hang lidt ud på lægterne og ledte vel efter kunder til det rådgivningsfirma, han startede sidste år.

Dagens våde oplevelse:
Firmaet DanRegn var ude at for at gøre klar til udskiftning af vandingsanlægget på bane 1. Det var også den sidste der ikke var fornyet.

Og så kan der vist ikke vrides mere ud af den træning i dag. Det bedste var nok bare, at så mange spillere ser ud til at være klar til at fortsætte stimen af sejre mod Silkeborg på søndag. Et eller andet sted trænger vi vel også stadig til endnu engang at få hævn for den pokalfinale 😉.

Latest posts

Back