New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 164K
Nu må jeg hellere holde mig fra JPs kammesjuk slang 😉. Paddy, Giftig, Ralle, Dalle. Bare han dog ikke siger Pølle 🤗.

Dalsgaard deltog fuldt ud, mens spillere som NP, Bech, AJ stadig spares i træning, hvor Camara var med igen. Mon han allerede udtages til truppen?
Det er en bizar situation at skulle frygte en skade til JJA.

Tja vel omtrent lige så bizart som en skade til Henrik Dalsgaard som vi har set de seneste dage.
Det bizare lå i min frygt for det blev nødvendigt at give spilletid til JJA, og når han så kan blive nødvendig at benytte er han tvivlsom.

Der har jeg trods alt været mindre bekymret for st benytte Dalsgaard - selvom han var noget presset i Brøndby

Det bizare lå i min frygt for det blev nødvendigt at give spilletid til JJA, og når han så kan blive nødvendig at benytte er han tvivlsom.

Der har jeg trods alt været mindre bekymret for st benytte Dalsgaard - selvom han var noget presset i Brøndby
Min pointe er, at det næsten er samme grad af bekymring.

Det er som om, at den gode kamp i Herning, har givet folk hukommelsestab ifht. Dalsgaards generelle niveau.

Det er som om, at den gode kamp i Herning, har givet folk hukommelsestab ifht. Dalsgaards generelle niveau.
Dalsgaard har dog ikke lavet graverende fejl på linje med JJA. Førstnævnte har dog vist usikkerhedsmomenter og i enkelte situationer været decideret heldig med ikke at blive straffet for sine fejl. Alligevel giver Dalsgaard en anderledes ro til forsvaret sammenlignet med JJA, som har rigeligt at gøre med sit eget spil.

Som vores Sportsdirektør har udtalt det, så er truppen bred nok og stærk nok. Samtidig med det, så er vores unge spillere også dygtige nok.

ndtil videre har han haft mere ret end mig, men jeg er sgu heller ikke for komfortable med det hele

Åh jo - men vi må tage de nyeste udtalelser med - hvor han i forbindelse med FCM-kampen gjorde sig den indrømmelse at truppen nok var 1-2 spillere for let.

Altså: Vores sportschef mener den er stærk, men ikke "stærk og bred nok" samlet set.

Dalsgaard har dog ikke lavet graverende fejl på linje med JJA. Førstnævnte har dog vist usikkerhedsmomenter og i enkelte situationer været decideret heldig med ikke at blive straffet for sine fejl. Alligevel giver Dalsgaard en anderledes ro til forsvaret sammenlignet med JJA, som har rigeligt at gøre med sit eget spil.

Jeg er enig i at Dalsgaard har sin styrke i at fremavle lidt mere ro som styrmand (indtil videre) og modsat AJ har nogle fejlfrie kampe at vise frem. F.eks i mandags.

Jeg er dog helt uenig i, at Dalsgaard ikke laver mange graverende fejl. Listen er voldsom lang.

Jeg forstår godt, at JP vælger Dalsgaard fremfor AJ, men Dalsgaard er et meget usikkert kort.

Jeg er enig i at Dalsgaard har sin styrke i at fremavle lidt mere ro som styrmand (indtil videre) og modsat AJ har nogle fejlfrie kampe at vise frem. F.eks i mandags.

Jeg er dog helt uenig i, at Dalsgaard ikke laver mange graverende fejl. Listen er voldsom lang.

Jeg forstår godt, at JP vælger Dalsgaard fremfor AJ, men Dalsgaard er et meget usikkert kort.
Når man ser kampen lige nu, så ville AJ pynte i begge holds forsvar, men det er godt nok også noget rod.

Den sidste del er jeg helt enig i. FCM prøvede, uvist af hvilken grund at tromle Dalsgaard. Og det er vist den eneste tilgang der er dømt til fiasko, som Dalsgaard også demonstrerede.

Men fra sommerens vindue skulle man være meget optimistisk hvis man troede Dalsgaard ikke ville blive en væsentlig del af holdets efterår. Mht JJA skulle man være meget pessimistisk - eller insisterende ungdomselsker/virkelighedsfornægter, hvis man troede på (håbede måske) JJA ville spille en nævneværdig rolle.

Jeg tiltror dig større indsigt i spillet end mig, men mit take er at Dalsgaard generelt kan, han er bare blevet for gammel til at holde højt niveau en hel kamp, og kan udfordre på mobilitet. JJA kan ikke, og dermed er der end ikke de 85% af en kamp Dalsgaard fungerer at håbe på.

Den sidste del er jeg helt enig i. FCM prøvede, uvist af hvilken grund at tromle Dalsgaard. Og det er vist den eneste tilgang der er dømt til fiasko, som Dalsgaard også demonstrerede.

Men fra sommerens vindue skulle man være meget optimistisk hvis man troede Dalsgaard ikke ville blive en væsentlig del af holdets efterår. Mht JJA skulle man være meget pessimistisk - eller insisterende ungdomselsker/virkelighedsfornægter, hvis man troede på (håbede måske) JJA ville spille en nævneværdig rolle.

Jeg tiltror dig større indsigt i spillet end mig, men mit take er at Dalsgaard generelt kan, han er bare blevet for gammel til at holde højt niveau en hel kamp, og kan udfordre på mobilitet. JJA kan ikke, og dermed er der end ikke de 85% af en kamp Dalsgaard fungerer at håbe på.

Eftersom AJ spillede en god opstart og startede inde i premieren holder din kritik af troen på AJ ikke.

Jeg er i øvrigt enig vedrørende Dalsgaard. Han gør det godt efter omstændighederne. Han er bare blevet for gammel.

Eftersom AJ spillede en god opstart og startede inde i premieren holder din kritik af troen på AJ ikke.

Jeg er i øvrigt enig vedrørende Dalsgaard. Han gør det godt efter omstændighederne. Han er bare blevet for gammel.

Det gjorde Wahlstedt også.

AJ og Wahlstedt har ikke præsteret for AGF under pres.
Og "AGF er et svært sted at præstere/slå til etc" - og alt det gejl - er jo ikke en komplet død historie.

At man slår til i pre-season betyder kun, at man er god i preseason - men at man har vist lovende takter for, at man kan overføre det til de gældende kampe.
Det har de ikke kunne.

Det gjorde Wahlstedt også.

AJ og Wahlstedt har ikke præsteret for AGF under pres.
Og "AGF er et svært sted at præstere/slå til etc" - og alt det gejl - er jo ikke en komplet død historie.

At man slår til i pre-season betyder kun, at man er god i preseason - men at man har vist lovende takter for, at man kan overføre det til de gældende kampe.
Det har de ikke kunne.

Nej, men når vores træner tydeligvis mente, at de skulle have chancen igen, så er det malplaceret at kritisere nogle tilhængeres vilje til selvsamme prioritering.

Nu vi er ved JPs brug af håndbold kælenavne. Jeg kan ikke helt forlige mig med hvad jeg skal mene. På den ene side synes jeg det virker som en træner i øjenhøjde med truppen på den anden side virker det lidt plat i interviews at han Tinges Ralle, Dalle, Poller den hele tiden. Hvad tænker forummet?
Den har været vendt før (@Thomas K ) jeg tror det er et forsøg på at være i øjenhøjde med spillerne, som han vel også nærmest er jævnaldrende med (eller tæt på), men det bliver også for meget for mig, det virker ikke sagligt og velovervejet det han siger når der bliver brugt kæleudtryk, det skal han holde der hjemme i natlampens skær hvis du spørger mig.

Nej, men når vores træner tydeligvis mente, at de skulle have chancen igen, så er det malplaceret at kritisere nogle tilhængeres vilje til selvsamme prioritering.

?

Hvad mener du med de skulle have chancen igen?

Wahlstedt har ikke stået et minut siden, og AJ har spillet fordi Mølgaard er skadet, Callø udlejet, og Tingager skadet og Dalsgaard ude (og så lidt minutter hvor Links/Kahl ikke kunne færdiggøre kampene, mens Beijmo/Carstensen/Dalsgaard allerede var på banen i kampen) - AJ fx i Viborg.

At "få chancen igen" - tænker jeg mere på at starte inde - eller komme ind foran en konkurrent.
AJ er ikke kommet ind foran nogen - eller måske Tobias Bach nogle minutter?

Latest posts

Back