New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 103K
Lidt nyt fra træningsbanen
Men lidt sjov anekdote i øvrigt i Det Hvide Snits transferpodcast (podCarsten), hvor CV fortæller Dennis Bjerre en masse om, hvordan han har kendt Markus Solbakken, siden han var 1 år. Han bliver så spurgt, hvad han ved om ham som fodboldspiller. "Næsten ingenting", siger CV. "Det har jeg folk til." Siger også lidt om, at det måske er lidt skævt at vurdere sportschefer alene ud fra deres indkøb. De er ikke bedre end deres folk. Men dem ansætter de selvfølgelig også selv.
Det har du helt sikkert ret i, men mit indtryk af CV er også, at han ikke er så vild med de der banale fodboldsamtaler, hvor hele ordvekslingen nærmest kan skrives på forhånd. Det passer med statsgaranti ikke, at han ved "næsten ingenting" om den spiller, han lige har smidt (næsten) alle vores knappe millioner efter, men han kan godt lide at sende sådan en lille curve ball afsted, tror jeg. Og så har han heller intet behov for at puste sig op (lige som SIB i øvrigt). Cool nok, synes jeg. 😁

Det har du helt sikkert ret i, men mit indtryk af CV er også, at han ikke er så vild med de der banale fodboldsamtaler, hvor hele ordvekslingen nærmest kan skrives på forhånd. Det passer med statsgaranti ikke, at han ved "næsten ingenting" om den spiller, han lige har smidt (næsten) alle vores knappe millioner efter, men han kan godt lide at sende sådan en lille curve ball afsted, tror jeg. Og så har han heller intet behov for at puste sig op (lige som SIB i øvrigt). Cool nok, synes jeg. 😁
Jeg tror det er meget sandsynligt, at AGF har kigget andre steder på banen end central midtbanei starten af vinduet (målmand, wingback og angriber måske).

Da der kommer et bud på MEM, så deler man "holdet" op i 3-4 stykker der hver kigger på 2 emner, og scouyter dem- Det kan være CV hovedsagfeligt scoutede Bomholty og Oechenslager f.eks.

Dertil kommer, at han jo også forhandlede Bach og Callø

Last edited:
Enig.

Hans krop har indtil videre kunne holde til 31 minutter i 7 kampe.

Så det er da bare med at fylde på. Jeg tror vi maksimalt er 4-5 kampe fra, at han kan holde til en halv times fodbold.

Han har været skadet i mere end 700 dage. Jeg ser meget fodbold. Har spillet rigtig meget fodbold. Mange af mine venner arbejder med og i fodbold.

Så man bliver nok ikke en større nørd end jeg er.

Jeg kan huske Hargreawes, Phil Jones og Kimpembe der har været ude så længe og kommet retur. Ikke andre (men der er sikker flere). Ingen af de tre ramte et niveau der mindede om det de havde før deres skader
Chatten skulle i Thinking mode i 4 min. og 22 sek. for at komme op med et enkelt godt eksempel, som minder lidt:

Santi Cazorla (Achilles/ankle complications → 636 days out)
Returned in 2018 after a near-career-ending series of surgeries, then played so well for Villarreal that he earned a Spain recall in May 2019 and became a key LaLiga performer again.

Det er sgu lidt deprimerende at tænke på. Jeg var VILD med den spiller, Yakob gav løfter om at kunne blive.

EDIT: Man være varsom med at betragte dette for statisk. Der er sket MEGET med både kirurgi og genoptræning, så udsigterne er ikke de samme nu, som de var for bare få år siden.

Chatten skulle i Thinking mode i 4 min. og 22 sek. for at komme op med et enkelt godt eksempel, som minder lidt:

Santi Cazorla (Achilles/ankle complications → 636 days out)
Returned in 2018 after a near-career-ending series of surgeries, then played so well for Villarreal that he earned a Spain recall in May 2019 and became a key LaLiga performer again.

Det er sgu lidt deprimerende at tænke på. Jeg var VILD med den spiller, Yakob gav løfter om at kunne blive.

EDIT: Man være varsom med at betragte dette for statisk. Der er sket MEGET med både kirurgi og genoptræning, så udsigterne er ikke de samme nu, som de var for bare få år siden.

Jeg bliver nødt til at spørge: AGF-legenden Henrik Super Mortensen, er han helt glemt herinde. Blev erklæret fodboldinalid efter flere års skader, men vender tilbage til fodbolden og vinder sølvtøj og pokaler med AGF.

Jeg bliver nødt til at spørge: AGF-legenden Henrik Super Mortensen, er han helt glemt herinde. Blev erklæret fodboldinalid efter flere års skader, men vender tilbage til fodbolden og vinder sølvtøj og pokaler med AGF.
Rigtigt! Jeg tror dog, man må sige, at HM var en del fra sit niveau fra før alle skaderne i sin anden AGF-periode. Stadig god, men...

I dag var truppen tilbage igen på træningsbanen efter en forlænget weekend.

Kevin Yakob var endnu ikke kommet hjem efter sejren i finalen i Kings Cup. Mølgaard blev doseret, og sammen med Andersen var han heller ikke på græs, men ellers var alle andre til rådighed.

Godt at se at både Emmery og Camara var tilbage i spiløvelser, hvor man desuden som lovet havde suppleret med nogle U-spillere.

I forhold til de nyankomne i dette vindue er det tydeligt, at både Jørgensen og især Carstensen er ved at være spillet godt ind i truppen. Det ser ud til, at der er lidt mere rust at banke af hos Solbakken, så det bliver spændende at se søndag, hvem der kommer til at erstatte MEM i startopstillingen, når Yakob også er tilbage efter landsholdssamlingen.

Kevin Yakob var endnu ikke kommet hjem efter sejren i finalen i Kings Cup. Mølgaard blev doseret, og sammen med Andersen var han heller ikke på græs, men ellers var alle andre til rådighed.

Godt at se at både Emmery og Camara var tilbage i spiløvelser, hvor man desuden som lovet havde suppleret med nogle U-spillere.

I forhold til de nyankomne i dette vindue er det tydeligt, at både Jørgensen og især Carstensen er ved at være spillet godt ind i truppen. Det ser ud til, at der er lidt mere rust at banke af hos Solbakken, så det bliver spændende at se søndag, hvem der kommer til at erstatte MEM i startopstillingen, når Yakob også er tilbage efter landsholdssamlingen.

Spændende hvornår Camara får en kontrakt.
Virkelig længe han har trænet med

Tak for opdatering - en kæmpe fornøjelse🙏 Hvordan vurderer du, at der er ‘lidt mere rust at banke af hos Solbakken’? Er det tempomæssigt eller hur?

Tak for opdatering - en kæmpe fornøjelse🙏 Hvordan vurderer du, at der er ‘lidt mere rust at banke af hos Solbakken’? Er det tempomæssigt eller hur?
Det er svært at beskrive. På en eller anden måde bliver han for lidt en del af de spilsituationer, der er i de mange øvelser. Spillere som Polle, Arnstad og Jørgensen kommer meget mere på bolden og bliver en del af spillet offensivt som defensivt. Modsat er det jo her man ser, at en Carstensen bliver næsten lige så meget en del af spillet som en Links. Det handler for Solbakken jo om mange ting: form, kendskab, tryghed et cetera. Men man så jo i starten af træningskampen, hvad han kan.

Tak for det. Jeg kan forestille mig at Arnstad rykker ned og så starter enten Jørgensen eller Emmery på 10'eren. Carstensen bør beholde sin plads efter seneste kamp og så Beijmo ind i forsvaret.

Back