New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 189K
På vej ud ad banen nåede Nicolai Poulsen at mundhugges med Rösler, der fortalte ham, at han også gerne vil se den tænding på banen, fordi det har han ikke set på det seneste.

Når spilleren begynder at mundhugges med træneren på det her tidspunkt, så skulle man vel næsten mene, at det må være fordi enten spilleren eller træneren ikke forventes at være der næste sæson.

På vej ud ad banen nåede Nicolai Poulsen at mundhugges med Rösler, der fortalte ham, at han også gerne vil se den tænding på banen, fordi det har han ikke set på det seneste.

Når spilleren begynder at mundhugges med træneren på det her tidspunkt, så skulle man vel næsten mene, at det må være fordi enten spilleren eller træneren ikke forventes at være der næste sæson.
Jeg tror de ger ting er mere almindelige end vi andre går og tror. Måske en af årsagerne til at træningerne bliver lukket, når det bliver ekstra intenst

Eller også fordi sandheden er ilde hørt…

Uwe har jo ret, og man skal være blind for at mene noget andet, synes jeg.

Jeg tror de ger ting er mere almindelige end vi andre går og tror. Måske en af årsagerne til at træningerne bliver lukket, når det bliver ekstra intenst

Det kan godt være det er normalt. Jeg dukker aldrig op til træninger, så hvordan det normalt foregår ved jeg ikke. Det kan andre herinde sikkert svare på.
Stiften har dog valgt at beskrive det, så en helt almindelig dag på træningsbanen, har det vel trods alt ikke været.

Jeg er delt på den der.
På den ene side glæder det mig, at der er stor tænding og irritation i truppen. Havde de været i godt humør og tilfredse med livet lige nu, skulle hele truppen skiftes.
På den anden side, bryder jeg mig ikke om, at de lader irritationen går ud over hinanden.

Men at Polle skændes med Uwe, synes jeg faktisk er et sundhedstegn - man skændes kun med chefen, hvis man stoler på ham.

Last edited:
Det kan godt være det er normalt. Jeg dukker aldrig op til træninger, så hvordan det normalt foregår ved jeg ikke. Det kan andre herinde sikkert svare på.
Stiften har dog valgt at beskrive det, så en helt almindelig dag på træningsbanen, har det vel trods alt ikke været.
Jeg skrev mere almindelige end vi er klar over. Ikke almindeligt. Men jeg kan ikke huske, at have læst om det de sidste 10-12 måneder, og jeg kan ikke forestille mig, at der ikke har været nogle skraldesmands tacklinger der har sat sindene i kog i den periode.

Interessant take. Kan du uddybe? Gælder det fx kun specifikt sportsansættelser?
Næh, det tror jeg ikke, altså at det kun gælder sportsansættelser.
Efter jeg skrev det, slog det mig, at der nok er en ekstrem til den anden side, hvor antipatien er SÅ stærk, at man ikke længere kan skjule det.

Men ellers har jeg det sådan, og har altid haft det sådan, at ærlige meningsudvekslinger med chefen, herunder at mundhugges, kræver en grad af tillid.
Hvis Polle var bange for at miste sin plads, fordi han gik til chefen, havde han næppe givet los på den måde, men derimod nok bidt det i sig, for ikke at miste sin plads.

Jeg har ofte oplevet folk tøve med at få sagt en leder imod, som vi ikke stolede på. De arbejdspladser jeg har været på, hvor man generelt ikke var sikker på, om chefen kunne tåle kritik, udmærkede sig ved at ingen sagde lederen imod, endsige mundhuggedes med dem.

Det er nok mest et udtryk for en gruppe ret skuffede spillere. De troede de var på vej mod en topplacering, og så har de spillet som en pose nødder og er på vej mod negativ rekord i slutspillet.

Der er nok med statsgaranti et ret stort kollektivt og individuelt sår på den faglige stolthed.

For mig var Stiftens podcast en positiv ting. Det er ikke fuld resignation.

Hvis man lytter til seneste podcast fra DHS får man lidt bedre forståelse af begivenhederne.

- Der skete ikke noget, som ikke er sket før. Men intensiteten i det, der skete, var uforholdsmæssig høj og timingen var usædvanlig (fordi sæsonen er forbi)

- Poulsen går ikke til Uwe. Uwe kritiserer Poulsen for at have været for lidt i tensiv i de forudgående kampe. Poulsen svarer. Men det starter ved Uwe.

- Situationen med Beijmo bliver måske forstærket af, at han tilsyneladende ofte går til grænsen i træningsøvelserne. Der er en opmærksomhed fra de øvrige spillere på Beijmo på det punkt.

- Både Uwe og CV var glade for intensiteten.

- Uwe var på på et niveau, som trænere normalt ikke er, hvis de er på vej ud.

Egentlig bider jeg mest mærke i, at Yakob er så meget med i træningen, at han dels scorer 2 mål i en kampøvelse og dels at Poulsen kan gå til ham i en grad, hvor det fører til en konflikt. Det lader til at gå fremad fysisk, såvel som spillemæssigt.

Men ellers har jeg det sådan, og har altid haft det sådan, at ærlige meningsudvekslinger med chefen, herunder at mundhugges, kræver en grad af tillid.
Hvis Polle var bange for at miste sin plads, fordi han gik til chefen, havde han næppe givet los på den måde, men derimod nok bidt det i sig, for ikke at miste sin plads.
Jeg har haft kollegaer i begge lejre. Har f.eks. haft kollegaer der ikke kunne udstå chefens inkompetence og derfor sagde hvad de havde lyst til.

Det er fint der er intensitet og de ikke bare går på ferie mentalt - de behøver dog ikke komme helt i det røde felt ;)

Jeg er virkelig virkelig træls af polle. Jeg synes han har skruet godt op for sine svinestreger og tror egentlig han fylder alt for meget i truppen. Der er sgu bare for meget Randers mentalitet i hovedet på ham, til han kan flytte os.

Derudover er han alt for dårlig på bolden og i sit blik for spillet ift den meget vigtige position han spiller.

Jeg så gerne man skippede ham til Vejle, OB eller lign og opgraderede 6er positionen gevaldigt.

Latest posts

Back