New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 189K
Jeg er virkelig virkelig træls af polle. Jeg synes han har skruet godt op for sine svinestreger og tror egentlig han fylder alt for meget i truppen. Der er sgu bare for meget Randers mentalitet i hovedet på ham, til han kan flytte os.

Derudover er han alt for dårlig på bolden og i sit blik for spillet ift den meget vigtige position han spiller.

Jeg så gerne man skippede ham til Vejle, OB eller lign og opgraderede 6er positionen gevaldigt.
Han har da skruet gevaldigt ned for svinestregerne og jeg kan faktisk kun komme i tanke om knæet mod FCK. Og så er han blevet markant bedre til at modtage bolden og finde en medspiller. Jeg vil næsten påstå at han er bedre til at modtage bolden i fødderne end de to boldmongoler Badji og Bech hvor anden boldberøring altid er en tackling. De spiller med fjedre på støvlerne. Det gør Polle trods alt ikke ;) Jeg vil gerne beholde ham, men jeg anerkender også at hans plads skal opgraderes. Helst i en ny taktik hvor vi spiller med MEM/Arnstad på midten og en 10'er.

Jeg er virkelig virkelig træls af polle. Jeg synes han har skruet godt op for sine svinestreger og tror egentlig han fylder alt for meget i truppen. Der er sgu bare for meget Randers mentalitet i hovedet på ham, til han kan flytte os.

Derudover er han alt for dårlig på bolden og i sit blik for spillet ift den meget vigtige position han spiller.

Jeg så gerne man skippede ham til Vejle, OB eller lign og opgraderede 6er positionen gevaldigt.
Enig. Jeg så gerne at man kiggede på Pelle Mattsson i SIF. Han står virkeligt godt defensivt, og så har han en god teknik samtidig med at han viser overblik og ro på bolden.

I mine øjne er der mange andre positioner, der står foran på opgraderingslisten end 6'eren i AGF.
Hvis vi taler idealformation er jeg enig. Når Poulsen er i stand til at spille er han for mig klart god nok. Udfordringen er at jeg ikke tør satse på hans bentøj som stort set eneste starter til 6'eren.

Min bekymring er holdbarheden. De fleste andre mener det er evnerne i pasningsspillet.

Hvis vi taler idealformation er jeg enig. Når Poulsen er i stand til at spille er han for mig klart god nok. Udfordringen er at jeg ikke tør satse på hans bentøj som stort set eneste starter til 6'eren.
For mig er det en stor udfordring at han er den eneste af den type spiller på holdet. Derfor har det stor betydning, når han ikke er med, da man er tvunget til at spille markant anderledes.
Derudover har der (som har været nævnt mange gange) en udfordring i at binde pladsen til en trods alt begrænset teknisk spiller, mens man har tre centerforsvarere, der ikke laver gennembrud - og det binder for meget defensivt. Derfor mener jeg, at der enten skal spilles med to centerforsvarere eller at der skal skabes de løb som særligt Bisseck, men også Mølgaard foretog, hvis der skal være plads til Poulsen.

For mig er det en stor udfordring at han er den eneste af den type spiller på holdet. Derfor har det stor betydning, når han ikke er med, da man er tvunget til at spille markant anderledes.
Derudover har der (som har været nævnt mange gange) en udfordring i at binde pladsen til en trods alt begrænset teknisk spiller, mens man har tre centerforsvarere, der ikke laver gennembrud - og det binder for meget defensivt. Derfor mener jeg, at der enten skal spilles med to centerforsvarere eller at der skal skabes de løb som særligt Bisseck, men også Mølgaard foretog, hvis der skal være plads til Poulsen.
Jeg har selv været efter det med at binde 4 spillere på den måde. Men når Uwes stil fungerer, kan begge yderbacks skyde med frem og på den måde skabe noget.

Hvis vi siger der skal tre til at forsvare 'centerblokken' og Uwe benytter 4. Det er i princippet en for meget. Så man kunne flytte en spiller til andre opgaver. Men hvis begge yderligere centerbacks evner at gå frem, har man flere variationsmuligheder og kunne dermed være sværere at forberede sig på.

Udfordringen er, at det kræver de ydre centerbacks evner at gå med frem, eller trække ud som back og ændre wingbacken til midtbanespiller. Og det kræver et vist overskud defensivt.

Hvorfor ikke? 23 år og kontraktudløb om 1,5 år. Han er vel ikke nødvendigvis så attraktiv, at der er en masse udenlandske klubber, der er ude efter ham.
Enig. Jeg ser heller ikke FCK og FCM kigge på den kaliber. Brøndby kunne godt med tanke på Wass' alder, men jeg tror alligevel de kigger på en højere hylde i første omgang. Hvis ikke der står en udenlandsk klub og byder sig til, så vil AGF da være interessant. Spørgsmålet er så om vi vil betale det som han koster. SIF kan sagtens vente til januar.

Hvorfor ikke? 23 år og kontraktudløb om 1,5 år. Han er vel ikke nødvendigvis så attraktiv, at der er en masse udenlandske klubber, der er ude efter ham.
Han har virkelig spillet godt i år. Er højt på utrolig mange lister så som tacklinger dueller, præcise afleveringer.

Mon ikke Molde, Malmø osv også kigger den vej?

Han ville være en drømme signing

Jeg tror, at du undervurderer Pelle Matsson. Hvorfor skulle han ikke være meget attraktiv?

Han er vel Superligaens bedste 6'er, har alderen med sig, spiller en i klub på nogenlunde samme niveau som AGF og SIF har absolut ingen interesse i at sælge ham til os. Ja hvorfor skulle han gide at skifte til AGF`?

Jeg synes, at det er en meget urealistisk transfer - endda noget sværere end Mads Enggård-casen, som heller ikke lykkedes.

Jeg har selv været efter det med at binde 4 spillere på den måde. Men når Uwes stil fungerer, kan begge yderbacks skyde med frem og på den måde skabe noget.

Hvis vi siger der skal tre til at forsvare 'centerblokken' og Uwe benytter 4. Det er i princippet en for meget. Så man kunne flytte en spiller til andre opgaver. Men hvis begge yderligere centerbacks evner at gå frem, har man flere variationsmuligheder og kunne dermed være sværere at forberede sig på.

Udfordringen er, at det kræver de ydre centerbacks evner at gå med frem, eller trække ud som back og ændre wingbacken til midtbanespiller. Og det kræver et vist overskud defensivt.
Ja, vi har ikke rigtig haft de centerforsvarere der kunne det, eller havde overskud til det, i en længere periode. Det har sikkert også været en grund til at Uwe har været så opsat på at få Mølgaard i form. Man har også forsøgt at lade NP gå lidt mere frem og det har også ind imellem givet noget når han har presset lidt højere, men i pasningsspillet vil jeg sige at det på den ene side viser at han godt kan spille den fremad når han får lov, men også at det trods alt er lidt begrænset ift kreative offensive pasninger.

Det er lidt sjovt at se Sigurd Haugen og Janni Serra igen entrerer Fredensvang igen - Se AGFs seneste instagram.
Hehe ja, det må sgu være lidt underligt for både spillere og klub. Går jo nok noget tid inden deres fremtid bliver afklaret.

Gad vide hvor de bor mens de træner med. Booker man bare et hotelværelse indtil der er afklaring på fremtiden?

Latest posts

Back