New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 194K
Lidt nyt fra træningsbanen
Tvivler ikke et sekund på vores bedste spillere. Men de folk der rykker frem i rækkerne lige nu er indtil videre ikke indkøbene
Lad dem nu lige komme ind ad døren og få trænet nogle uger med medspillerne. Som jeg hører beretningerne fra kampen i dag, så gjorde Badji det ganske ok. Men det bliver sikkert noget af en tilvænning for ham at skulle blive en del af vores presspil. Det er nok i virkeligheden der han er længst fra at kunne slå PM af pinden på positionen. Men Paddy er også sublim og meget vigtig i den del for os.

Det gør jo ikke noget at AJ og Halsgaard ryger på bænken, hvis deres tilstedeværelse i klubben har gjort at Callø og Kannegaard løfter deres spil og derfor bliver foretrukket.

Det ville virkeligt være fedt med de to som første alternativer for Kahl og Dalsgaard indtil Munksgaard er klar igen.

Det gør jo ikke noget at AJ og Halsgaard ryger på bænken, hvis deres tilstedeværelse i klubben har gjort at Callø og Kannegaard løfter deres spil og derfor bliver foretrukket.

Det ville virkeligt være fedt med de to som første alternativer for Kahl og Dalsgaard indtil Munksgaard er klar igen.
Munksgaard?! :D

Jeg så kampen idag. Og det eneste positive var Duelund.
Max power fint med.
Gyamfi er ekstremt febrilsk. Dårligt beslutninger galore. Får bolden hvor han bare skal hakke til den, men forsøger alt muligt andet. Har meget at bevise.

Badji. Jeg forstår ikke den pæne kritik efter dagens kamp. Jeg synes ikke han er så god. Han dominerer mindre i dueller end jeg havde troet. Og han mangler kilo. Mange kilo.

Abbew var helt væk. Jeg er tæt på at have afskrevet ham. Hvad er han god til? Han kan ikke dække op. Han bliver fysisk domineret. Han spiller, konsekvent, bolden tilbage, når han har muligheden. Så skuffende.

Dalsgaard har en gigantisk skinne på og cykler lidt.
Vi må krydse fingre for dem der starter nu holder sig friske.

Max power fint med.
Gyamfi er ekstremt febrilsk. Dårligt beslutninger galore. Får bolden hvor han bare skal hakke til den, men forsøger alt muligt andet. Har meget at bevise.

Badji. Jeg forstår ikke den pæne kritik efter dagens kamp. Jeg synes ikke han er så god. Han dominerer mindre i dueller end jeg havde troet. Og han mangler kilo. Mange kilo.

Abbew var helt væk. Jeg er tæt på at have afskrevet ham. Hvad er han god til? Han kan ikke dække op. Han bliver fysisk domineret. Han spiller, konsekvent, bolden tilbage, når han har muligheden. Så skuffende.

Hold nu da helt kæft et dommedagspost!

Max power fint med.

Jeg har ikke set kampen, så jeg læser bare nysgerrigt med på anmeldelser, der går i mange retninger. Men det er vel en vigtig pointe at have med, at man nok ikke kan fælde nogen endelig dom over hverken Gyamfi eller Badji efter så få kampminutter, som de hver især har fået. De er købt for deres potentiale og ikke for at præstere fra dag 1. Erfaringen siger os vel, at de ikke er de første unge spillere, der har set ret tvivlsomme ud i en periode, før fanden så tog ved dem efter en længere indkøring.

AJ er en lidt anden historie, men han har til gengæld spillet mange hæderlige kampe og vist gode takter allerede i sin første tid i klubben. Så heller ikke han skal vel kasseres på baggrund af en træningskamp i en landsholdspause med masser af usammenspillede holdkammerater?

Jeg har ikke set kampen, så jeg læser bare nysgerrigt med på anmeldelser, der går i mange retninger. Men det er vel en vigtig pointe at have med, at man nok ikke kan fælde nogen endelig dom over hverken Gyamfi eller Badji efter så få kampminutter, som de hver især har fået. De er købt for deres potentiale og ikke for at præstere fra dag 1. Erfaringen siger os vel, at de ikke er de første unge spillere, der har set ret tvivlsomme ud i en periode, før fanden så tog ved dem efter en længere indkøring.

AJ er en lidt anden historie, men han har til gengæld spillet mange hæderlige kampe og vist gode takter allerede i sin første tid i klubben. Så heller ikke han skal vel kasseres på baggrund af en træningskamp i en landsholdspause med masser af usammenspillede holdkammerater?
Jeg synes AJ er inde i en lille formkrise, for han var bedre i starten, men i denne sæson har det ikke været for godt. Han kommer helt sikkert tilbage på sporet på et tidspunkt, så Callø skal gøre hvad han kan lige nu for at bide sig fast. Det er jo også formålet med konkurrencen, at spillere med formdyk skal spille sig tilbage på holdet, og ikke bare får lov til at spille videre selvom det ikke fungerer for dem lige nu.

Jeg fælder skam ingen endelig dom over de to angribere i dagens kamp. Jeg synes bare ikke de var gode. De har hver sit at arbejde med.

Jeg synes ikke AJ har spillet hæderlige kampe. Jeg synes han er ringe. På alle parametre. Og jeg håber jeg, at jeg tager fejl i min vurdering af ham. Det har jeg gjort før :)

Jeg synes AJ er inde i en lille formkrise, for han var bedre i starten, men i denne sæson har det ikke været for godt. Han kommer helt sikkert tilbage på sporet på et tidspunkt, så Callø skal gøre hvad han kan lige nu for at bide sig fast. Det er jo også formålet med konkurrencen, at spillere med formdyk skal spille sig tilbage på holdet, og ikke bare får lov til at spille videre selvom det ikke fungerer for dem lige nu.
Med til AJ's historie hører nok også, at han har været afsted med U21 og kommer hjem i går aftes. Ikke har trænet med, og ikke spillet højre stopper til de træninger med landsholdet.

Jeg synes han slap fint fra kampen mod FCN, men som jeg også skriver i optakten til SIF kampen, så kan jeg også godt se Beijmo spille den stopper.

Jeg tror AJ teknisk og taktisk kan det hele. Men han ligner ikke en der tror på sig selv. Han er kejtet og usikker i nærmest alt.
Jeg tror ikke det halve år på venstre stopper har gjort ham noget godt. Slet ikke. Jeg har længe ment vi skulle have en rigtig venstre stopper. Men synes faktisk han løste kampen mod FCN ganske fint, og blev ikke lokket ud af position på samme måde som Kahl gjorde et par gange.

Jeg fælder skam ingen endelig dom over de to angribere i dagens kamp. Jeg synes bare ikke de var gode. De har hver sit at arbejde med.

Jeg synes ikke AJ har spillet hæderlige kampe. Jeg synes han er ringe. På alle parametre. Og jeg håber jeg, at jeg tager fejl i min vurdering af ham. Det har jeg gjort før :)
Fair nok. Det lød nok mere konkluderende i mine ører, end det var skrevet og tænkt. Fx. at Badji 'ikke er god'. Det tror jeg egentlig heller ikke rigtig han er (lige nu). Og slet ikke i Uwes system. Men det forestiller jeg mig, at han bliver. Han er vel lige nu vores ret stort anlagte scouting teams første store case: Har de set rigtigt i, at han hos os kan genfinde det høje topniveau han havde i sit gennembrud og etablere sig som en rigtig stærk superligaangriber?

Det er vel f.eks. også den første træning vores angreb har haft sammen med dagens venstre wingback (Andersen), så svært at forvente mirakler.
Mindre end mirakler kan også gøre det. På ksdh.dk kan man læse, at Uwe også var svært utilfreds. Især med første halvleg. Han har helt klart forventet større taktisk spilforståelse hos spillerne fra 13 og frem. Ligesom i Future Cup stepper de mere marginale spillere ikke op i kamp og taber efterhånden til hvilket som helst holds reserver. Der venter et stort trænerarbejde her. Trupspillere burde fra dag et forstå, hvilken spillestil holdet har. Ellers kan de ikke skiftes ind fra bænken.

P.s. til T-Knogle: Dine freudianske forskrivninger om Munksgaard er helt aktuelle. Mente, at han har været her altid, men han er ikke 36 men 26 og er lige skiftet fra kroatisk fodbold til Banik Ostrava i Tjekkiet. Holdet som FCK måtte ud i straffespark for at gå videre imod for nylig. Hil, Munken 🙂.

At fordele 7 mand fra start 11 på hver sin halvleg gav en 1-2 kamp.
I dag manglede vi ud over de skadede Hansen, Links, Anderson og Bech. Desuden var Arnstad fraværende, og Bach og Halsgaard var ligeledes ikke på banen.
Spillet og resultatet viste også, at det har vi ikke spillermateriale nok til at få noget fornuftigt ud af.

I modsætning til åbenbart både Stiften og flere herinde synes jeg, at især Gyamfi og Badji gjorde det rigtigt skidt. De forstår overhovedet ikke pointen i markeringer og presspil i det offensive, og det fik Uwe også fortalt dem tydeligt i rolige vendinger i pausen over taktiktavlen. Han var slet ikke tilfreds. Og bl.a. den mangel gjorde også, at GF slet ikke fik fat i spillet, som de plejer.

En synlig usikker AJ startede med at give en friløber til en modspiller og var dårligt spillende i hele den halvleg, han fik. Jeg mener efter hans seneste præstationer, at vi p.t. kun har 10 stærke spillere i en start 11. Jeg vil klart foretrække Callø på den 3. plads i forsvaret, som det ser ud nu.

Dagens gode nyhed var, at Duelund spillede igennem i samtlige 60 minutter og gjorde det godt. Han var både god offensivt og defensivt og løb noget hurtigere i dag, end jeg kan huske ham. Han er så klar.
Det var også godt at se, at Akoto var tilbage på træningsbanen. Ham kunne vi godt få brug for.

Tvivler ikke et sekund på vores bedste spillere. Men de folk der rykker frem i rækkerne lige nu er indtil videre ikke indkøbene men mere folk som Andersen og Callø. Power gjorde det OK, men han skal lære at kunne spille AGF-hurtigt. Tror læringskurven hos især Gyamfi er voldsom stor. Som at gå fra Ejer Baunehøj til Mont Ventoux.
De nye spillere skal vel også lige falde til. Det taget noget tid. Og indtil da, kan vi nok forvente, at de har svingende præstationer. Jeg håber det er meget naturligt
Det er sgu ikke første gang desværre, jeg tror at min tablet drømmer om at han kommer tilbage, så den autocorrecter Moelgaard?
Du må have clearet cachen og AutoCorrect :)

Latest posts

Back