New posts

Lidt nyt fra træningsbanen

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 196K
Lidt nyt fra træningsbanen
Synes midtbanen ser tynd ud, selvom vi spiller med Power, Poulsen og Brandhof. Som om de søger samme position flere gange
Også en lidt sjov beslutning at lade de tre spille sammen. Kommer aldrig til at ske i en rigtig kamp, når vi nu har MEM, Anderson, Duelund og Arnstad, som alle kan lidt mere på bolden.

Men positivt, hvis Max har Power til 60 min. - og det samme med Duelund. Testen bliver vel så at se, hvordan Duelunds krop har det de næste dage.

Synes midtbanen ser tynd ud, selvom vi spiller med Power, Poulsen og Brandhof. Som om de søger samme position flere gange

"Tynd" er måske ikke det udtryk jeg ville bruge. Men de har ikke samme gennembrudskraft gennem midten. Til gengæld er der power i det, og vi spiller mere direkte.
Og flere gange er Power/Brandhof og Duelund været ved at skabe store chancer, med alle spillerne på kanten.

Lidt underligt at Mortensen kommer ind og både Gyamfi og Badji kun får så lidt tid.

PM får 2.halvleg, mens Badji/Gyamfi fik første. Altså lige med tid.

Slut: 1-2. Jeg ved godt, at medierne kommer til at fokusere på resultatet, men vi må konstatere at vi eksperimenterede lidt med forsvaret i dag. Positivt var især Duelunds tilbagekomst og vi må håbe at han nu virkelig er tilbage. Max Power fik vel vist, at han godt kan udfylde reserverollen for NP og Badji havde lidt lovende takter.

Vigtigst af alt: Tilsyneladende ingen nye skader.

1. halvlegs forsvarskæde kunne godt ligne noget der vil blive brugt hvis TingAir blev skadet. Jeg har dog ikke set noget fra Anker der tilnærmelsesvis gør mig tryg hvis han er 1-1 erstatning for TingAir, han har ikke den samme boldføling som Ting har.
Nej, Anker virker ikke helt klar endnu, men jeg vil hævde at han har et højere niveau end Tingager havde i den tilsvarende alder. Den centrale plads i forsvaret handler bare også en del om erfaring og overblik. Det er bare et problem, hvis Uwe kun vil bruge Anker centralt. Det kunne jo også være oplagt at give ham nogle kampe (indhop) i VCB. Han er trods alt venstrebenet. Men lad os nu se, han har haft en lidt ujævn start i klubben, med flere skader.

At fordele 7 mand fra start 11 på hver sin halvleg gav en 1-2 kamp.
I dag manglede vi ud over de skadede Hansen, Links, Anderson og Bech. Desuden var Arnstad fraværende, og Bach og Halsgaard var ligeledes ikke på banen.
Spillet og resultatet viste også, at det har vi ikke spillermateriale nok til at få noget fornuftigt ud af.

I modsætning til åbenbart både Stiften og flere herinde synes jeg, at især Gyamfi og Badji gjorde det rigtigt skidt. De forstår overhovedet ikke pointen i markeringer og presspil i det offensive, og det fik Uwe også fortalt dem tydeligt i rolige vendinger i pausen over taktiktavlen. Han var slet ikke tilfreds. Og bl.a. den mangel gjorde også, at GF slet ikke fik fat i spillet, som de plejer.

En synlig usikker AJ startede med at give en friløber til en modspiller og var dårligt spillende i hele den halvleg, han fik. Jeg mener efter hans seneste præstationer, at vi p.t. kun har 10 stærke spillere i en start 11. Jeg vil klart foretrække Callø på den 3. plads i forsvaret, som det ser ud nu.

Dagens gode nyhed var, at Duelund spillede igennem i samtlige 60 minutter og gjorde det godt. Han var både god offensivt og defensivt og løb noget hurtigere i dag, end jeg kan huske ham. Han er så klar.
Det var også godt at se, at Akoto var tilbage på træningsbanen. Ham kunne vi godt få brug for.

Tvivler ikke et sekund på vores bedste spillere. Men de folk der rykker frem i rækkerne lige nu er indtil videre ikke indkøbene men mere folk som Andersen og Callø. Power gjorde det OK, men han skal lære at kunne spille AGF-hurtigt. Tror læringskurven hos især Gyamfi er voldsom stor. Som at gå fra Ejer Baunehøj til Mont Ventoux.

Glæder mig helt sindsygt til søndag. Jeg synes vi fik nogle svar idag, både godt og skidt. Jeg synes virkelig det er alarmerende med AJJ. En der var købt ind som fremtidig og starter er faldet helt i niveau. Hvis vi skal give den et skud denne sæson skal vi have mere kvalitet ind i defensiven.

En nervøs AJJ, giver en WB der skal have ekstra fokus defensivt for at kompensere. Det læser modstanderen hurtigt og bum så går det meget udover vores offensiv at vi har en rystende nervøs stopper.

Det kræver ekstremt meget af spillerne på den måde vi spiller. Virker det er det super svært at dæmme op for, men hopper et led af kæden, så falder det ret hurtigt.

Et godt eksempel er FCN 2-1 mål i Aarhus, hvordan en simpel pasning overspiller vores WB og venstre stopper og giver et mål.

I modsætning til åbenbart både Stiften og flere herinde synes jeg, at især Gyamfi og Badji gjorde det rigtigt skidt. De forstår overhovedet ikke pointen i markeringer og presspil i det offensive, og det fik Uwe også fortalt dem tydeligt i rolige vendinger i pausen over taktiktavlen. Han var slet ikke tilfreds. Og bl.a. den mangel gjorde også, at GF slet ikke fik fat i spillet, som de plejer.
Gyamfi spillede et halvt år som prof i Hobro før han røg til os, før det var han knap nok prof og slet ikke taktisk skolet. Det er bare for at sige Gyamfi skal have laaang snor, måske lidt mere snor end ellers, da han slet ikke er taktisk skolet fra barnsben af. Jeg savnede Gyamfi var mere selvisk i den kamp, så ja, han bidrog ikke til holdet i dag.
Badji forstår jeg ikke du synes han gjorde det skidt. Han fremstod sikker på bolden, har en god fysik og var selvfølgelig mærket af han ikke blev fodret af midtbanen. Ja han skulle presse mere, som vi ser PM og Bech gøre det i kampene, men mon ikke når der er noget på spil, så forstår han det.

En synlig usikker AJ startede med at give en friløber til en modspiller og var dårligt spillende i hele den halvleg, han fik. Jeg mener efter hans seneste præstationer, at vi p.t. kun har 10 stærke spillere i en start 11. Jeg vil klart foretrække Callø på den 3. plads i forsvaret, som det ser ud nu.
AJ er meget op og ned for tiden, men han får heller ikke roen til at spille på en bestemt plads. Først venstre, så tog Kahl pladsen, så højre. Nu ser det ud til at at han kommer til at være fast mand på HCB det næste stykke tid, det tror jeg vil være godt for ham.

Dagens gode nyhed var, at Duelund spillede igennem i samtlige 60 minutter og gjorde det godt. Han var både god offensivt og defensivt og løb noget hurtigere i dag, end jeg kan huske ham. Han er så klar.
Det var også godt at se, at Akoto var tilbage på træningsbanen. Ham kunne vi godt få brug for.
Ja det var lækkert at se Duen. Men jeg gad godt han slap bolden noget hurtigere. Han skal liiiige varme bolden en ekstra gang.
Tvivler ikke et sekund på vores bedste spillere. Men de folk der rykker frem i rækkerne lige nu er indtil videre ikke indkøbene men mere folk som Andersen og Callø. Power gjorde det OK, men han skal lære at kunne spille AGF-hurtigt. Tror læringskurven hos især Gyamfi er voldsom stor. Som at gå fra Ejer Baunehøj til Mont Ventoux.
Power gjorde det ok, ikke prangende, men faldt ikke igennem. Du har helt ret, han skal lærer at være hurtigere på vendingerne og spille fremad, som Polle har fået tillagt sidst spil. Men er helt tryg ved at han er erstatning for Polle, skulle det være nødvendigt. Nogen fremadrettet 8'er synes jeg ikke er der Power er bedst til.
Lagde I i øvrigt mærke til at Pwer spillede med trøjen i bukserne? Sådan rigtig oldschool Championship style - det kan jeg godt lide! :D

Bedste præstationer af marginalspillere i dagens kamp: Andersen, Duelund, Badji og Kannegaard.
Forstår godt din pointe. Kannegaard gjorde det fint, men Andersen og Duelund er absolut ikke marginalspillere 😉. Hvis Uwe bliver utryg over de tre i forsvaret, rykkes Beijmo ind, og så er Andersen i start 11. Og hvis Duelunds form holder, varer det ikke længe før han også kan tage kampen op. De er begge blandt de 15-16 spillere, vi gerne skulle rotere mellem i kampene og mellem kampene.

At fordele 7 mand fra start 11 på hver sin halvleg gav en 1-2 kamp.
I dag manglede vi ud over de skadede Hansen, Links, Anderson og Bech. Desuden var Arnstad fraværende, og Bach og Halsgaard var ligeledes ikke på banen.
Spillet og resultatet viste også, at det har vi ikke spillermateriale nok til at få noget fornuftigt ud af.

Bedste præstationer af marginalspillere i dagens kamp: Andersen, Duelund, Badji og Kannegaard.
Enig kannegaard var stærk på venstredøren og han er også naturligt venstrebenet

Latest posts

Back