New posts

Landsholdet - Den store VM 2026-tråd

• Thread starter Thread starter Winther
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 495
  • Views Views: Views 28K
Landsholdet - Den store VM 2026-tråd

Det var jo det logiske næste træk, for at tækkes Trump/USA. Før vi ved af det får vi sikkert også de her pauser i superligaen - med mindre Viasat virkelig ikke ønsker det... (som om)
Ja men jeg er træt af at tækkes Trump. Det gælder også når ham og Musk harcelerer mod EU - den eneste grund til de gerne vil have det opløst, er at de ikke kan diktere hvad de ønsker. Det ville de have meget nemmere ved, hvis det var individuelle lande. Undskyld - det skal naturligvis ikke ende i en politisk diskussion.
Den her løsning er ene og alene for at proppe flere reklamer ind - da de ikke vil tage hensyn til om det overhovedet er varmt.

Håber bare ikke vi skal ende med samme tilstande som i USA med sporten men det ser nok ud til, at vi bevæger os den vej. Den bedste protest er naturligvis at slukke fjernsynet. Alternativt se det forskudt og spole henover reklamerne.

Den bedste protest er naturligvis at slukke fjernsynet. Alternativt se det forskudt og spole henover reklamerne.
Nu slipper vi nok trods alt for reklamerne, da det er DR og TV2 der har rettighederne. Så hvis vi skal vende det til noget semipositivt, kan der måske komme en analyse eller et interview omkring den første del af halvlegen og hvad holdene kan gøre i den sidste halvdel. For trænerne er det måske også en lejlighed til at lave en udskiftning midtvejs i 2. halvleg og fortælle holdet hvad planen er for afslutningen. Så der kunne blive tilføjet et nørd-element i dækningen af kampen. Helt uforsætligt for dem der har fundet på tiltaget.

Nu slipper vi nok trods alt for reklamerne, da det er DR og TV2 der har rettighederne. Så hvis vi skal vende det til noget semipositivt, kan der måske komme en analyse eller et interview omkring den første del af halvlegen og hvad holdene kan gøre i den sidste halvdel. For trænerne er det måske også en lejlighed til at lave en udskiftning midtvejs i 2. halvleg og fortælle holdet hvad planen er for afslutningen. Så der kunne blive tilføjet et nørd-element i dækningen af kampen. Helt uforsætligt for dem der har fundet på tiltaget.
Hvad angår det første har man jo allerede såkaldte eksperter der sidder og kommenterer og i hvert fald i princippet skulle være i stand til at komme med sådan en analyse løbende mens der spilles. Jeg synes det er OK med en hurtig vandpause når det er meget varmt, det handler om spillernes helbred, men frygter også at det her skal til at normaliseres som en fast del af kampene. Flow er vigtigt i fodbold og jeg tror man kan sige at der vil være mange kampe hvor det ikke gør en stor forskel og nogle trænere kan sikkert drage nytte af det, men de allerbedste kampe risikerer også at blive dårligere af det. Tre minutter lyder også af mere end vandpauserne normalt tager, man må håbe de i det mindste sætter dem stramt fra fløjten lyder.

Som dommersignal er "skærmen" allerede taget til VAR, men man kunne lave noget a la det her når der er reklame pause:

Jeg har studeret kamp tidspunkterne og kan konkludere, at jeg ikke kommer til bruge meget tid på VM kampe, da de primært spilles om natten dansk tid.
Jeg mindes ellers at have set en del af VM i 1994 fra USA og VM i Mexico 1986. Var kamp tidspunkterne mere Europa venlige ved disse VM ?
PS - Det er ikke altafgørende for mig om DK kommer til VM i 2026, da jeg gennem VM tiderne har nydt mange kampe fra diverse nationer.

Jeg har studeret kamp tidspunkterne og kan konkludere, at jeg ikke kommer til bruge meget tid på VM kampe, da de primært spilles om natten dansk tid.
Jeg mindes ellers at have set en del af VM i 1994 fra USA og VM i Mexico 1986. Var kamp tidspunkterne mere Europa venlige ved disse VM ?
PS - Det er ikke altafgørende for mig om DK kommer til VM i 2026, da jeg gennem VM tiderne har nydt mange kampe fra diverse nationer.
Helt sikkert. Jeg var syv år men så alle kampene. De kom om aftenen.

Nogle af kampene fra Mexico kom ret sent. Jeg var 11 men husker især at jeg kun så første halvleg af kampen mod Spanien fordi jeg skulle i seng. Ret overraskende resultat da jeg stod op næste morgen...
Talrige var konflikterne om sengetid i '86. Jeg var 12, men måtte alligevel slide mine forældre ned før jeg fik lov ... til at se Jesper Olsen lave tilbagelægningen. Den nat græd jeg mig i søvn.

Nu slipper vi nok trods alt for reklamerne, da det er DR og TV2 der har rettighederne.
Godt spørgsmål for TV2. Hvor går grænsen for reklamepauser? En programsat pause midt i halvlegen kan godt ses som mulighed for at opdele udsendelsen yderligere, fra

Optakt - 1. Halvleg - pause - 2. Halvleg - nedtakt

Til

Optakt - 1. Del af 1. Halvleg - 2. Del af 1. Halvleg - Pause - 1. Del af 2. Halvleg - 2. Del af 2. Halvleg - nedtakt

Ud over reklamerne vil det også gøre det mere irriterende at se forskudt

Jeg havde glemt landet hvor man spiller kamelpolo og halshugger homoseksuelle i pausen.
Apropos homofobi så er det eneste positive højdepunkt i VM-planlægningen hidtil (udover at Danmark spiller i Mexico, hvis de kvalificerer sig) denne historie: https://www.bbc.com/sport/football/articles/c208392884jo

Én kamp spilles i Seattle i weekenden, hvor byens Pride indledes, og byen har længe planlagt, at kampen skal bruges til at markere LGBT-rettigheder. Nu vil kampplanlægningen så tilfældigvis, at netop dén kamp bliver mellem Iran og Egypten, og de to lande er mildest talt ikke begejstrede for situationen. Foreløbigt ser det dog ud til at løbe af stablen som planlagt, og det kan godt blive ét af slutrundens mest spøjse øjeblikke!

Godt spørgsmål for TV2. Hvor går grænsen for reklamepauser? En programsat pause midt i halvlegen kan godt ses som mulighed for at opdele udsendelsen yderligere, fra

Optakt - 1. Halvleg - pause - 2. Halvleg - nedtakt

Til

Optakt - 1. Del af 1. Halvleg - 2. Del af 1. Halvleg - Pause - 1. Del af 2. Halvleg - 2. Del af 2. Halvleg - nedtakt

Ud over reklamerne vil det også gøre det mere irriterende at se forskudt

TV2 må kun have reklamer for enden af et program, ikke inde i et program. Hvis de går på reklamer i en fodboldkamp, skal de vise et andet program efter reklamerne. Fx en nyhedsudsendelse eller et sportsstudie. Først herefter må de vende tilbage til fodboldkampen.

Så TV2 kommer næppe til at gå på reklamer i de tiltænkte pauser.

Reglen gælder iøvrigt alle tv stationer, der sender fra DK. Det er derfor, Viapjat sender fra London.

Næppe den rette tråd, men Åke var stadig en af bagmændene bag landsholdets genrejsning. Det er ikke nyt og jeg er overrasket over det ikke er bragt herinde før. Der er ikke så megen AGF-relevans, men han fortjener et anerkendende nik.

Næppe den rette tråd, men Åke var stadig en af bagmændene bag landsholdets genrejsning. Det er ikke nyt og jeg er overrasket over det ikke er bragt herinde før. Der er ikke så megen AGF-relevans, men han fortjener et anerkendende nik.

Det er ikke relateret til AGF men Åge Hareide er gået bort - æret være hans minde.

Fantastisk stribe af kampe som landstræner - i alt 40 kampe og kun 3 nederlag🇩🇰

Morten Bruun har skrevet en nekrolog.

@Martinstranger lagde den i hvor blev de af tråden i går.

I min optik ubetinget den bedste landstræner siden 2004, hvor Olsen peakede. Æret være hans minde.

Latest posts

Back