New posts

Landsholdet - Den store VM 2026-tråd

• Thread starter Thread starter Winther
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 461
  • Views Views: Views 23K
Bortset fra al korruptionen og ændring af regler med tilbagevirkende kraft, vil jeg også foretrække at man visker tavlen ren inden en slutrunde. Så må karantæner fra en kvalifikation ryge videre til den næste kvalifikationsturnering.

Jeg synes også at det er en bastard, at et rødt kort i pokalturneringen bliver overført til ligaen, hvis man bliver slået ud. Lad dog karantænen gælde i spillerens næste pokalkamp.
En ny sæson er dog også en naturlig anledning til at viske tavlen ren. Der nulstilles karantænepoint mens optjent karantæne kan overføres så man får afsonet sin straf. En slutrunde er vel trods alt samme turnering.

Systemet er ekstremt korrupt, men Ronaldo er en stor kanon der også sælger billetter. Det kan også blive interessant at se hvordan Trump vil bruge det politisk, om man fx vil flytte værtsbyer eller om nogle lande ikke kan få deres fans med osv. Jeg havde ikke hørt om deres nye fredspris, men de kan da passende give den til Trump efter han måtte nøjes med en trøstpræmie fra Nobelkomiteen.

En ny sæson er dog også en naturlig anledning til at viske tavlen ren. Der nulstilles karantænepoint mens optjent karantæne kan overføres så man får afsonet sin straf. En slutrunde er vel trods alt samme turnering.

Systemet er ekstremt korrupt, men Ronaldo er en stor kanon der også sælger billetter. Det kan også blive interessant at se hvordan Trump vil bruge det politisk, om man fx vil flytte værtsbyer eller om nogle lande ikke kan få deres fans med osv. Jeg havde ikke hørt om deres nye fredspris, men de kan da passende give den til Trump efter han måtte nøjes med en trøstpræmie fra Nobelkomiteen.
Ja den fredspris må være øremærket til Donald Trump. - Det der bliver ubehageligt er når den så skal uddeles næste gang. Så er man nød til at finde en der også vil være villig til at tage imod den, efter at Trump har fået den, og der skal Infantino nok kigge imod alle hans venner i totalitære lande i Mellemøsten og Afrika for at finde en modtager der ikke bare bliver væk. Så det bliver sgu en underlig pris, der ikke har noget med fred at gøre, men mere hvem der er Infantinos venner.

Ja den fredspris må være øremærket til Donald Trump. - Det der bliver ubehageligt er når den så skal uddeles næste gang. Så er man nød til at finde en der også vil være villig til at tage imod den, efter at Trump har fået den, og der skal Infantino nok kigge imod alle hans venner i totalitære lande i Mellemøsten og Afrika for at finde en modtager der ikke bare bliver væk. Så det bliver sgu en underlig pris, der ikke har noget med fred at gøre, men mere hvem der er Infantinos venner.
Det er jo på en måde også bare mere ærligt hvis sådan en pris altid uddeles med oplagt korrupte motiver. Nobels Fredspris kunne tilsvarende også passende tone helt rent flag ved følge op på Machado med Trump - “for at have stoppet 38 krige,” eller hvor meget han nu tæller sig frem til til den tid. Infantino vil jo nok også give deres pris til nogle som andre kan synes fortjener sådan en, fordi det giver legitimitet til prisen når han andre år bruger den politisk eller som betaling.

Det er jo på en måde også bare mere ærligt hvis sådan en pris altid uddeles med oplagt korrupte motiver. Nobels Fredspris kunne tilsvarende også passende tone helt rent flag ved følge op på Machado med Trump - “for at have stoppet 38 krige,” eller hvor meget han nu tæller sig frem til til den tid. Infantino vil jo nok også give deres pris til nogle som andre kan synes fortjener sådan en, fordi det giver legitimitet til prisen når han andre år bruger den politisk eller som betaling.
Trump skal ikke have Nobels fredpris. Fordi.

Trump skal ikke have Nobels fredpris. Fordi.
- Fordi han bomber både i den maxikanske golf, uden bevis for at de mennesker han slår ihjel har gjort noget forkert
- Fordi han udtaler at han ikke vil afvise at bruge millitær magt i Grønland
- Fordi han straffer Ukraine økonomisk og udelader at gøre det samme ved Rusland i den nuværende konflikt
- Fordi hen har oprettet et krigsministerie
- Fordi han trækker støtten til Taiwan i konflikten med Kina
- Fordi han har udtalt at han vil være diktator
- Fordi han retsforfølger politiske modstandere
- Fordi han bakkede Israel op i udsultningen af palæstinenserne
- Fordi han vil overtage Gaza striben og forvise indbyggerne her.
- Fordi….

Jeg synes der er enormt mange grunde til at Trump ikke skal have Nobels fredspris

- Fordi han bomber både i den maxikanske golf, uden bevis for at de mennesker han slår ihjel har gjort noget forkert
- Fordi han udtaler at han ikke vil afvise at bruge millitær magt i Grønland
- Fordi han straffer Ukraine økonomisk og udelader at gøre det samme ved Rusland i den nuværende konflikt
- Fordi hen har oprettet et krigsministerie
- Fordi han trækker støtten til Taiwan i konflikten med Kina
- Fordi han har udtalt at han vil være diktator
- Fordi han retsforfølger politiske modstandere
- Fordi han bakkede Israel op i udsultningen af palæstinenserne
- Fordi han vil overtage Gaza striben og forvise indbyggerne her.
- Fordi….

Jeg synes der er enormt mange grunde til at Trump ikke skal have Nobels fredspris
Syntes ikke engang man behøver at begynde at finde grudne til ikke at gøre det, der er jo ikke nogle grunde til at gøre det i første omgang

Nu fik han den jo lidt alligevel, da hende nikkedukken i Venezuela fik den og tilegnede den til ham. Meget ærgerligt signal at sende fra Oslo når nu USA ligger og bomber tilfældige fiskekuttere i det Caribiske Hav... Men denne diskussion er vel egentlig også off topic.

Også Donny og Johnnys romance i det ovale værelse er med til at gøre mig meget lidt spændt på det kommende VM. Sammen med formatet og det lave niveau de fleste af holdene vil have. Og desuden den ubegribeligt griske billetpolitik, som formår langt at overgå hidtidige griske billetpolitiker.

Nej, det burde ganske enkelt ikke være muligt for en person, der konstant spreder hadbeskeder. Så kan hans motiver i princippet være nok så ædle.
Det kan jeg afsløre at hans motiver ikke er ;)

Nobels Fredspris er meget politisk, der er flere tvivlsomme typer blandt de tidligere modtagere, og som E.F. er inde på, synes jeg det er svært at se Machado som andet end et nik til Trump fordi man ikke lige kunne slippe afsted med at give den til ham, eller måske var det for sent for i år. Hvis man kan give den til en der gerne vil have startet en krig så hun kan blive indsat som diktator og give alle sit lands ressourcer til en fremmed magt, kan Nobelkomiteen jo lige så godt gå hele vejen næste gang og give den til Trump.

Det her fortæller også lidt om hvordan det foregår:

Men ja, selvfølgelig en smule OT, men det bliver svært at debattere VM unden at snakke politik når det er så sovset ind i politik og korruption...

Danmark fik ikke EM for kvinder, hvilket bare understreger rigtigheden i ikke at bygge til DBUs ønsker men til AGFs behov.
Det er jeg grundlæggende enig i, men i det konkrete tilfælde er stadion jo stort nok og selvom det havde været noget for herrer med større krav til kapacitet tror jeg heller ikke man ville bygge efter en slutrunde. Problemet ville være hvis man blev lokket til at bygge over eget behov fordi DBU indikerede at de ville lægge en masse landskampe der, for det ville sikkert alligevel ende med at blive træningskampe og de mindst interessante i en kvalifikation med mindre man gik helt amok med størrelsen.

Jeg ved heller ikke hvilke kampe man kunne få til den her slutrunde hvis Danmark og Sverige havde fået den, men måske en semifinale, måske endda kun en kvartfinale.

Last edited:
Jeg ved heller ikke hvilke kampe man kunne få til den her slutrunde hvis Danmark og Sverige havde fået den, men måske en semifinale, måske endda kun en kvartfinale.
Jeg er ganske overbevist om, at det max ville være blevet til en kvartfinale. De to nationalstadions tænker jeg ville få semifinalerne. Men bestemt realistisk med kvartfinalen i stedet for Brøndby. Men hele "projektet" var jo dødfødt fra begyndelsen. Vi kunne jo aldrig hamle op med Tyskland fx. Desuden var det en vanvittig beslutning at inkludere fantomstadionrenoveringen i Odense.

Jeg er ganske overbevist om, at det max ville være blevet til en kvartfinale. De to nationalstadions tænker jeg ville få semifinalerne. Men bestemt realistisk med kvartfinalen i stedet for Brøndby. Men hele "projektet" var jo dødfødt fra begyndelsen. Vi kunne jo aldrig hamle op med Tyskland fx. Desuden var det en vanvittig beslutning at inkludere fantomstadionrenoveringen i Odense.
Finalen skulle vist spilles i Parken og så tænkte jeg der måske var en mulighed for at den ene semifinale skulle spilles et andet sted end et af de to nationalstadions og ikke i København. Mest sandsynligt ville det nok være Göteborg når finalen er i Danmark. Århus kunne måske være en mulighed når det nu er et så fint nyt stadion, men jeg tror heller ikke det ville blive til mere end gruppekampe og en kvartfinale. Enig mht Odense, som dog er en ombygning der nok kan udføres med stor sikkerhed og skal gøres ret hurtigt ift de nye stadionkrav.

Latest posts

Back