New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: FCK - AGF, fredag d. 08.08. kl. 18.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 449
  • Views Views: Views 21K
Added to Calendar: 08-08-25

Hvordan ender kampen?


  • Total voters
    44
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: FCK - AGF, fredag d. 08.08. kl. 18.00
Hold nu op et taktisk mesterværk i dag. Dækkede nærmest i en 4-back kæde. Gik fra mand-mand i en 3-back og lod Beijmo tage Robert, og Bech på Meling. Så det var Kahl på Larsson og Beijmo på Robert og så tog Tingager og Dalgaard sig af Mokoko og Claesson når han kom på sidste linje. Det gjorde vi kunne matche FCK på midtbanen.

NP var igen febrilsk på bolden. Blandt da han efter 26-28 minutter er alene og smider den til en FCKer og skaber en giga chance til Larsson.

Kæmpe kamp af de fleste i dag. Madsen, Arnstad, Bech, Hansen og Tingager var gode.

Kahl dækker virkelig meget som en back. Blandt andet ved den store chance FCK har efter 10 sekunder
Ja men virkelig dygtig i spillet frem i banen og det tror jeg JP vægter ekstremt højt.
Holdet var sat virkelig flot op i dag
 
Ja men virkelig dygtig i spillet frem i banen og det tror jeg JP vægter ekstremt højt.
Holdet var sat virkelig flot op i dag
Bestemt. Jeg synes den rolle Kahl havde i dag. Hvor Dalsgaard og Tingager delte midten, og Beijmo og Kahl imperioder var mere almindelige backs.

Jeg får altid hjertet op i halsen når en forsvarsspiller lader en bold ramme jorden (medmindre man er back)
 
Eneste malurt i bægeret i dag var vel Beijmos skade. Det ligner 3-4 uger ude med en forstrækning. Men det giver så Carstensen chancen fra start. Links spillede også lidt længere end han selv havde lyst og kræfter til. Men forhåbentlig kan han bare få lov at tage den med ro i den kommende uge til træning. Han er sindssygt vigtig for os.
Jeg så Beijmo’s udskiftning som krampe. Men håber da han snart er klar.

Påpasselig defensiv. Jeg synes Carstensen laver et meget kluntet straffespark i dag
 
Eneste malurt i bægeret i dag var vel Beijmos skade. Det ligner 3-4 uger ude med en forstrækning. Men det giver så Carstensen chancen fra start. Links spillede også lidt længere end han selv havde lyst og kræfter til. Men forhåbentlig kan han bare få lov at tage den med ro i den kommende uge til træning. Han er sindssygt vigtig for os.
Var det ikke bare krampe
 
Den slags skaber fans for livet!

Tillykke til dig, dem, AGF og os :D

Win win win win- som man siger.
3 point in the bag!
Har ihvertfald en træt pige som er faldet i søvn med sin AGF trøje på!

Meget ambivalent kamp at være vidne til.

Virkelig flotte aktioner af mange spillere. Synes feks Bech leverer en masse godt idag. PM også med fine aflæg.

Forsvaret har til gengæld vanvittig mange tvivlsomme aktioner. Kahl med meget kort tilbagelægning, lader bolden hoppe efter 10 sek, Tingager misser en tæmning i feltet på et kritisk tidspunkt, Poulsen med en vanvittig clearing, Dalsgaard med masser af mystiske clearinger.

Indskifterne synes jeg ikke fik sat et specielt godt aftryk. Men der blev kæmpet.
 
Meget ambivalent kamp at være vidne til.

Virkelig flotte aktioner af mange spillere. Synes feks Bech leverer en masse godt idag. PM også med fine aflæg.

Forsvaret har til gengæld vanvittig mange tvivlsomme aktioner. Kahl med meget kort tilbagelægning, lader bolden hoppe efter 10 sek, Tingager misser en tæmning i feltet på et kritisk tidspunkt, Poulsen med en vanvittig clearing, Dalsgaard med masser af mystiske clearinger.

Indskifterne synes jeg ikke fik sat et specielt godt aftryk. Men der blev kæmpet.

Altså man kan jo ikke møde et hold med så mange dyre individualister - uden at der opstår nogle situationer ala det vi ser i dag. Men jeg er enig i, at vi har flere "mystiske clearinger", eller forsøg på det, hvor spillere misforstår hvordan den skal cleares, eller ikke formår at få ordenligt træf på fx.

Ift indskifterne - så synes jeg Serra og Carstensen leverer gode indhop igen.
Tchambe med god fysik, gode løb, men underligt dårlig teknik. Men stadig fint indhop for en ung gut, og det er i den grad set værre - og han er tæt på at få en drømme-assist til Serra. Serra der også er tæt på at score på hovedstød til sidst. I dag så vi slet ikke Jørgensen og Emmery - og det er fedt at kvaliteten hos indskifterne ikke har sænket den samlede kvalitet i holdet på indskiftningstidspunkter synes jeg - også mod FCM.

Har ihvertfald en træt pige som er faldet i søvn med sin AGF trøje på!

Og sådan skal hun have lov til at leve i lykke resten af sine dage :D
 
Tak. Bare tak for i dag. Hvem havde regnet med, at vi førte 3-0 i Parken efter næsten 75 minutter 🤪? Der var virkelig tale om en holdpræstation, hvor man havde fået ryddet rigtigt mange af de dumme afleveringer og boldtab ud af spillet. Kun Dalsgaard hang stadig lidt bagefter der.
FCK skal også have tak for at spille så tåbeligt mod et hold som os. Kun i de første minutter pressede man i opspillet og gik derefter ned og var afventende, samtidig med at næsten alle vores spillere fik al den plads, man kunne ønske sig.

En kæmpe kamp i dag, som var så vanvittig vigtig for at holdet kunne rejse sig mentalt igen. Den giver selvtillid og tro og håb for de næste kampe. Og særlig vigtig for JP og PM. De trængte mere end nogen til den her sejr.

Vildt at flere af spillerne selv i op mod 105 minutter stadig løb solen sort. Her forstår man ikke helt, at Serra og Tchamche ikke på samme måde gik ind med kniven blinkende mellem tænderne. Det må man kunne forlange af alle i en 20 mands trup, når alt lige pludselig står på spil. Der er lidt “markeringsspil” bare ikke nok.

Og tak til Mikkel Redder for at stå imod det vanvittige pres fra Parken, trænerne og spillerne fra FCK lagde på ham.

Og så ellers bare KSDH. Håber på noget “strivret flæsk” i næste kamp 🥳.
 

Latest posts

Back
Top