New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: FCK - AGF, fredag d. 08.08. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 449
  • Views Views: Views 21K
Added to Calendar: 08-08-25

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    44
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: FCK - AGF, fredag d. 08.08. kl. 18.00
Jeg var i Aalborg i går og besøgte en god ven, fik middag og kunne bagefter konstatere at AGF havde vundet i Parken :LOL:. Vi talte da lidt AaB...😂
Jeg har i dette øjeblik set 75 minutter af kampen her til morgen og er ok tilfreds med AGFs indsats. Jeg har nu stoppet med at se mere :ROFLMAO: . Ja, der er da mål til AGF ved 0-2 og keeper skaber en ny situation, som der korrekt dømmes ud fra fodboldreglerne og dommerens skøn. Men ja, FCK piver som en i helvede - what else is new!
Det nye er så, at AGF endelig vinder en superliga kamp mod en uventet modstander. Nu kan vi endelig sige: 'Never change a winning team' :cool:

Jo, der skal mere nyt blod til, konkurrence om pladserne og et generations skifte skal stadigvæk gennemføres.
Derudover, så gør JP det virkeligt godt og jeg synes han er god til at artikulere sig. JP virker som en træner, der er i en rivende udvikling som taktiker og jeg tror kun han bliver bedre fra kamp til kamp. CV har sgu' ramt plet (y)
Jeg er lidt mindre nervøs for sæsonen...indtil næst'kamp :p

Neestrup er en kæmpe cry-baby.

Men ifølge Sort Snak, så er det Jacob Nielsen der har blokeret for at udsætte SL-kampe her i august.

Hvis(!) det er rigtigt, så havde jeg håbet på noget mere format fra vores direktør. Det er uomtvisteligt, at dansk fodbold handicapper sig selv ved ikke at have pauser omkring 3.-4. kvalrunde.
Det er jeg meget uenig i. Jacob skal varetage AGFs interesser - ikke “dansk fodbolds”. Europæiske kampe kommer potentielt med store indtægter - og så må de pågældende klubber også bære ulemperne. Når vi - forhåbentlig snart - kommer i Europa, så vil jeg have det superfint med, hvis han arbejder for det modsatte.

Men ifølge Sort Snak, så er det Jacob Nielsen der har blokeret for at udsætte SL-kampe her i august.

Hvis(!) det er rigtigt, så havde jeg håbet på noget mere format fra vores direktør. Det er uomtvisteligt, at dansk fodbold handicapper sig selv ved ikke at have pauser omkring 3.-4. kvalrunde.
Jeg er altså nødt til at angribe ovenstående - ikke som et angreb på dig, Akrobaten, men til hele det hylekor, der ævler om hviledage.
Jeg har selv spillet håndbold på højt niveau og ved, hvad det kræver.
Der er smæk på i forsvar og angreb i 60 minutter, og jeg spillede mere eller mindre altid fuld tid.
Vi spillede mange kampe og væsentlig flere pr. uge, end fodboldspillere gør.
Prøv at sammenligne de to sportsgrens slutrunder.
Fodboldspillere er jo nærmest på badeferie og har mellem 5 og 6 dage mellem kampene, mens håndboldspillerne ofte spiller 4-5 på 7-8 dage.
Samtidig har fodboldklubber et klart større budget/setup og større/bredere trupper.
Jeg gider ikke høre på deres piv - og når man samtidig skal se på deres evindelig piv/skuespil (de skulle sættes ind i et midterforsvar i håndbold/køre en etape færdig med brækkede ribben…så snakker vi med), så klinger det i min optik enormt hult.
Fodboldspillere er forkælede og privilegerede - det ville faktisk klæde dem IKKE altid at agere offerlam!

PS: jeg er stadig rigtig glad ovenpå i går 😎😂

Last edited:
Her dagen derpå sidder kampen stadig i kroppen, men der var også mange elementer, uden over lykken efter en god sejr.

Nees klager over kampprogrammet. Måske korrekt, men hans B-kæde ville stort set være A-kæde de fleste andre steder. Kan han så ikke konfronteres med det på almindelige uger også?

VAR og dommerlinjen. Jeg køber hvis man er usikker på retningslinjerne generelt, det er jeg også selv. Men jeg finder begge kontroversielle kendelser korrekte. Arnstads kunne være dømt, og straffesparket er i andre sammenhænge blevet tilladt. Jeg synes generelt hjørnespark har udviklet sig til at der er forseelser hver gang, men de dømmes aldrig. Det ville være godt med en 'nedtrapning', hvor man gradvist sænker tolerancen så man når tættere på fodboldlovens ånd uden 10 straffe pr. kamp, men kan ikke se det ske i virkeligheden.

Selve kampen. Jeg så et xG-tal der var lige, og det passede ikke med min oplevelse. Bechs mål har sikkert meget høj xG på afslutningen, men burde aldrig være blevet en chance. Links' mål må ikke gå ind.

I min verden havde AGF marginalerne med sig og FCK skabte gode chancer undervejs. Men det er sådan man må forvente en sejr over FCK ser ud. Forsvaret var presset og Arnstad pakket godt ind. Til gengæld var der mere plads til Mads-Emil og PM. Måske har Arnstad tiltrukket noget af PMs opdækning, hvilket også er et win.

Jeg har ikke lyst til at være negativ, og jeg er blevet meget mere positiv over de seneste kampe. AGF har fået spillet til at fungere offensivt. Men hvor godt er det mod aggressivt pres? Haderslev og Randers testede det med succes. FCM kunne ikke pga udvisningen. FCK gjorde det ikke rigtigt, fordi ??? Og de manglede heldigvis en mand i slutfasen. Samtidig blev forsvaret overspillet mange gange - igen noget man må forvente, men det skete lidt for ofte.

Super præstation af holdet. Jacob Poulsen har rettet op på mange af svaghederne og spiller nu sin type fodbold med Uwes grundstamme. Jeg kan ikke fornemme hvor meget der kan tages med videre mod fx OB, men det var en FED kamp og en fabelagtig præstation fra holdets side. Man har vundet og det må give ro hele vejen rundt.

Jeg var ikke imponeret over fejlskønnet i opstillingen mod Haderslev, men er til gengæld meget positiv over der er blevet rettet op.

JH havde et par klasse redninger men man må altså ikke glemme at han også giver to frygtelige returer på skud lige på ham. I første minut hvor Beijmo redder hans røv i sidste sekund og anden gang som resulterer i et straffespark. Det er altså ikke godt nok og vi mangler en ny målmand. Han er fin som backup men jeg vil være nervøs for at have som førstevalg en sæson mere. Hvis Wahlstedt havde givet de gaver var han blevet slagtet på trods af et par gode redninger ellers. De returer må man altså ikke give ud i feltet.

Det lød i hvert fald som noget ævl men jeg tænker deres fans køber ind på ham.
Måske man burde se om der er et klip af den hændelse han refererer til de havde mod Viborg. Problemet er at hver situation er forskellig og derfor er det svært at ensrette.
Man har jo ofte et andet forhold til det når det kommer fra ens egne, BSN blev også vores kniv for at tage et helt andet eksempel, men der er måske nok også bare en generel selvforståelse blandt mange i FCK, der matcher den retorik.

Jeg undrede mig også over at han brugte den situation som eksempel. Det er en forsvarsaktion hvor han blokerer et skud på mål med armen. Men det var vel bare den seneste hands-situation der var gået imod dem.

Her dagen derpå sidder kampen stadig i kroppen, men der var også mange elementer, uden over lykken efter en god sejr.

Nees klager over kampprogrammet. Måske korrekt, men hans B-kæde ville stort set være A-kæde de fleste andre steder. Kan han så ikke konfronteres med det på almindelige uger også?

VAR og dommerlinjen. Jeg køber hvis man er usikker på retningslinjerne generelt, det er jeg også selv. Men jeg finder begge kontroversielle kendelser korrekte. Arnstads kunne være dømt, og straffesparket er i andre sammenhænge blevet tilladt. Jeg synes generelt hjørnespark har udviklet sig til at der er forseelser hver gang, men de dømmes aldrig. Det ville være godt med en 'nedtrapning', hvor man gradvist sænker tolerancen så man når tættere på fodboldlovens ånd uden 10 straffe pr. kamp, men kan ikke se det ske i virkeligheden.

Selve kampen. Jeg så et xG-tal der var lige, og det passede ikke med min oplevelse. Bechs mål har sikkert meget høj xG på afslutningen, men burde aldrig være blevet en chance. Links' mål må ikke gå ind.

I min verden havde AGF marginalerne med sig og FCK skabte gode chancer undervejs. Men det er sådan man må forvente en sejr over FCK ser ud. Forsvaret var presset og Arnstad pakket godt ind. Til gengæld var der mere plads til Mads-Emil og PM. Måske har Arnstad tiltrukket noget af PMs opdækning, hvilket også er et win.

Jeg har ikke lyst til at være negativ, og jeg er blevet meget mere positiv over føde seneste kampe. AGF har fået spillet til at fungere offensivt. Men hvor godt er det mod aggressivt pres? Haderslev og Randers testede det med succes. FCM kunne ikke oga udvisningen. FCK gjorde det ikke rigtigt, fordi ??? Og de manglede heldigvis en mand i slutfasen. Samtidig blev forsvaret overspillet mange gange - igen noget man må forvente, men det skete lidt for ofte.

Super præstation af holdet. Jacob Poulsen har rettet op på mange af svaghederne og spiller nu sin type fodbold med Uwes grundstamme. Jeg kan ikke fornemme hvor meget der kan tages med videre mod fx OB, men det var en FED kamp og en fabelagtig præstation fra holdets side. Man har vundet og det må give ro hele vejen rundt.

Jeg var ikke imponeret over fejlskønnet i opstillingen mod Haderslev, men er til gengæld meget positiv over der er blevet rettet op.
Det sidste - vedr. vores evne til at spille ud af eller igennem højt, hårdt pres - får vi helt sikkert testet på mandag otte dage i Odense.
Dalsgaard havde flere superbe afleveringer frem gennem midten i går, men agerede også langt under par i nogle situationer, hvor afleveringer til ham lå mindre præcist … Jeg håber lidt vi spiller Beijmo på HCB mod OB … Dalsgaard kan så komme ind om nødvendigt senere, når deres værste pres er aftaget …

Det sidste - vedr. vores evne til at spille ud af eller igennem højt, hårdt pres - får vi helt sikkert testet på mandag otte dage i Odense.
Dalsgaard havde flere superbe afleveringer frem gennem midten i går, men agerede også langt under par i nogle situationer, hvor afleveringer til ham lå mindre præcist … Jeg håber lidt vi spiller Beijmo på HCB mod OB … Dalsgaard kan så komme ind om nødvendigt senere, når deres værste pres er aftaget …
Jeg tænker Dalsgaard får genvalg. Vi skal sandsynligvis matche Grot og Ganaus.

Jeg er ikke inde i beslutningsprocesserne i divisionsforeningen
Men det er vel demokratisk? Så JN kan næppe blokere noget som helst?
Eller bliver beslutninger taget i udvalg?

På cykelferie i Portugalz
havde disclaimet quienden at hotelværelset middagen godt kunne blive med dårligt humør qua en fodboldkamp(hun er dejligt overbærende🤗)

Dejlig dejlig sejr!

Jeg kan egentlig godt forstå at FCK protesterer over Bechs mål, men på samme tid synes jeg også deres straffe var i den tynde ende, men dumt af Carstensen at give Redder muligheden for at dømme det.

Når armene kommer ned igen, håber jeg stadig på tilføjelser inden august bliver til september.

JH rigtig fin kamp, men tiden er imod ham
Jeg vil gerne beholde Dalleren som reserve men ikke mere end det, jeg synes han forståeligt mangler det sidste niveau for at starte inde i en top6 klub.

PM skal nok blive ved med at lave angriber mål til han stopper og idag var bedre en foregående kampe, men jeg vil rigtig gerne han konverteres til supersun asap og ikke mindst at han slutter som den legende som han fortjener og ikke som en spiller det spillede en sæson for længe.

T-Champ stadigvæk for tidligt at vudere om han har niveauet, men godt at han får spilletid.
Og hva faen ender Serra med at blive en spiller som kan bidrage? Det så ikke helt skidt ud igår.

Lidt sjovt at vi starter meget lig Uwes foretrukne men med et mere fodboldspillende udtryk.

1-2 forstærkninger samt måske de der knægte fra Mali kan det godt blive spændende.

JP har en relativ stor opgave med at bruge yngre spillere/ lave et generations skifte, få os i top6 og gøre det med god fodbold.

I følge Fotmob endte xG på 2,71 til FCK og 2,13 til AGF. De 0,85 af FCK’s xG kommer fra straffesparket, så vi har været helt med i kampen i forhold til chancer skabt. Alligevel er det kun FCK’s chancer der bliver vist i de sammendrag der kører på tv stationerne og på Superliga.dk. Hvor er de chancer som AGF havde, de er åbenbart ikke “Newsworthy”?!, eller passer ind i fortællingen om at det er så synd for FCK at de tabte kampen. F.eks. havde Serra et hovedstød fra tæt afstand lige forbi den ene opstander, der var et afrettet skud fra Gift Links som ramte stolpen og sikkert mange flere, hvorfor bliver de ikke vist, så vi kan få et retvisende billede af gårsdagens kamp?

IMG_1971.webp

Jeg synes ikke, det er uomtvisteligt. Og jeg synes, Jakob Nielsen er i sin gode ret til at blokere for udsættelse af august kampe, hvis han har gjort det.

Hvis det er sket efter kampprogrammet er lagt, så er det klart en fordel for AGF at møde FCK og FCM nu ift. i december efter deres europakampagne er overstået. Så forventer jeg, at Jakob Nielsen agerer ud fra AGFs interesse.

Hvis det er sket inden programmet blev lagt, så er det også foratoeligt. AGF har en klar interesse i at afvikle så mange kampe som muligt på hjemmebane, inden vejret bliver dårligt. Det er ubetinget en fordel for AGF at spille i august.

Endelig er det i AGFs interesse, at mindske sandsynligheden for, at FCK kommer i CL. Og det er måske endda også i dansk fodbolds interesse, al den stund, at FCK nok indsamler flere koefficientpoint i EL.

Neestrup siger, det handler om dansk fodbolds interesser. Men det handler i virkeligheden mest om FCKs interesser.

JH havde et par klasse redninger men man må altså ikke glemme at han også giver to frygtelige returer på skud lige på ham. I første minut hvor Beijmo redder hans røv i sidste sekund og anden gang som resulterer i et straffespark. Det er altså ikke godt nok og vi mangler en ny målmand. Han er fin som backup men jeg vil være nervøs for at have som førstevalg en sæson mere. Hvis Wahlstedt havde givet de gaver var han blevet slagtet på trods af et par gode redninger ellers. De returer må man altså ikke give ud i feltet.

Jeg synes, det her er en super væsentlig pointe.

Wahlstedt står en super god kamp mod Sønderjyske og laver en fejl, som bliver kampafgørende - og så bliver han sat af (jaja, hans historik skal også medtænkes)

Jesper Hansen laver to kæmpestore fejl, som ikke bliver kampafgørende, fordi han bliver reddet og fordi, AGF har scoret flere mål. Og han bliver hyldet som en helt.

Jeg synes, vi skal kigge mere nuanceret på vores målmænd og vurdere helhedsbilledet. Jesper Hansen stod en gid kamp i går. Det samme gjorde Wahlstedt mod Sønderjyske.

Wahlstedt står en super god kamp mod Sønderjyske og laver en fejl, som bliver kampafgørende - og så bliver han sat af (jaja, hans historik skal også medtænkes)

Jesper Hansen laver to kæmpestore fejl, som ikke bliver kampafgørende, fordi han bliver reddet og fordi, AGF har scoret flere mål. Og han bliver hyldet som en helt.

Jeg synes, vi skal kigge mere nuanceret på vores målmænd og vurdere helhedsbilledet. Jesper Hansen stod en gid kamp i går. Det samme gjorde Wahlstedt mod Sønderjyske.
Jeg har også tænkt over det.

I min bog er det fordi Wahlstedt kommer ind i sæsonen med et ret stort minus. I foråret spillede han MEGET svagt og reddede nærmest intet. Ud over laaange udspark var der intet der indikerede god målmand. Dertil kom de to store fejl, alt sammen i ret få kampe.

Mod Haderslev var det IGEN katastrofalt spil med benene. Hvis man har en dygtig spiller, vil der stadig være udfald - to af målene mod FCK var dårligt målmandsspil, men jeg tror bare det var et statistisk udsving.

Omvendt er Wahlstedts fejl - i min noget usikre vurdering - udtryk for manglende evner. Det er noget dramatisk andet end en fejl.

At opsummere Hansens kamp i går - som en hvor han "bliver reddet", og laver kæmpe fejl - selvom han har kæmpe redninger og holder os foran hele kampen - er.... et godt symbol på, hvor svært det er at være AGF-spiller til tider.

Hansen spillede i min optik en skide god kamp. Og er lykkelig for, at når det ikke kører med Wahlstedt, at vi så har Jesper Hansen som den fremragende keeper han er og har været - men jo ikke kan fortsætte med at være længe endnu.

At opsummere Hansens kamp i går - som en hvor han "bliver reddet", og laver kæmpe fejl - selvom han har kæmpe redninger og holder os foran hele kampen - er.... et godt symbol på, hvor svært det er at være AGF-spiller til tider.

Hansen spillede i min optik en skide god kamp. Og er lykkelig for, at når det ikke kører med Wahlstedt, at vi så har Jesper Hansen som den fremragende keeper han er og har været - men jo ikke kan fortsætte med at være længe endnu.

Men det var heller ikke det, jeg forsøgte at gøre. Jeg forsøgte at sige, at Hansen fortjent bliver hyldet for sin kamp, fordi vi ikke mister point på hans fejl. Hvis vi havde tabt eller spillet uafgjort på scorringer efter hans fejl, havde fortællingen om Hansens kamp nok været en anden.

Så det er mere et forsvar af Wahlstedt, end det er en kritik af Hansen.

Jeg har også tænkt over det.

I min bog er det fordi Wahlstedt kommer ind i sæsonen med et ret stort minus. I foråret spillede han MEGET svagt og reddede nærmest intet. Ud over laaange udspark var der intet der indikerede god målmand. Dertil kom de to store fejl, alt sammen i ret få kampe.

Mod Haderslev var det IGEN katastrofalt spil med benene. Hvis man har en dygtig spiller, vil der stadig være udfald - to af målene mod FCK var dårligt målmandsspil, men jeg tror bare det var et statistisk udsving.

Omvendt er Wahlstedts fejl - i min noget usikre vurdering - udtryk for manglende evner. Det er noget dramatisk andet end en fejl.

Wahlstedt havde gang i en fin kamp mod Haderslev inden han kostede udligningen der.
Men måden det skete på (igen) var utilgivelig i den kontekst, at det samme skete 5 kampe før mod BIF og Suzuki.
Når man laver sådan en fejl, så tilgives man hvis man i de 20-30 kampe bagefter LOSSER DEN VÆK med det samme man bliver spillet tilbage til.
Men at lave den samme fejl - så hurtigt efter det var sket - gør at jeg personligt tabte al tro på, at han havde det der mentalt skal til, for at være den rette for os, og hjælpe vores forsvar med at have ro, og tillid til hinanden.

Det er også (for mig at se) en af grundene til at AJ ikke spiller.
Det bliver kaotisk, ser usikkert ud, og udstråler det modsatte af ro og tillidsvækkende attitude.

Den ro Hansen giver de andre i forsvaret - er svært at sætte "pris på".
Men det handler ikke kun om antal redninger, antal fejl og det vi normalt kigger på. Det handler også om forsvaret/defensiven som helhed.

Hvis Wahlstedt var mega sikker i luften - så var der i det mindste et aspekt, som vi kunne pege på ville give os meget mere ro på dødbolde mm.
Men ak - der er han jo også ringe, og ikke en skid bedre end Walley/Eskelinen, som også måtte se sig overmatchede på den del.
Hansen er ikke super på dødbolde heller - så dont get me wrong.

Wahlstedt havde gang i en fin kamp mod Haderslev inden han kostede udligningen der.
Men måden det skete på (igen) var utilgivelig i den kontekst, at det samme skete 5 kampe før mod BIF og Suzuki.
Når man laver sådan en fejl, så tilgives man hvis man i de 20-30 kampe bagefter LOSSER DEN VÆK med det samme man bliver spillet tilbage til.
Men at lave den samme fejl - så hurtigt efter det var sket - gør at jeg personligt tabte al tro på, at han havde det der mentalt skal til, for at være den rette for os, og hjælpe vores forsvar med at have ro, og tillid til hinanden.

Det er også (for mig at se) en af grundene til at AJ ikke spiller.
Det bliver kaotisk, ser usikkert ud, og udstråler det modsatte af ro og tillidsvækkende attitude.

Den ro Hansen giver de andre i forsvaret - er svært at sætte "pris på".
Men det handler ikke kun om antal redninger, antal fejl og det vi normalt kigger på. Det handler også om forsvaret/defensiven som helhed.

Hvis Wahlstedt var mega sikker i luften - så var der i det mindste et aspekt, som vi kunne pege på ville give os meget mere ro på dødbolde mm.
Men ak - der er han jo også ringe, og ikke en skid bedre end Walley/Eskelinen, som også måtte se sig overmatchede på den del.
Hansen er ikke super på dødbolde heller - så dont get me wrong.
Mange generationsskifter er dog kendetegnet ved, at det hele ser lidt kaotisk ud i perioder.

Latest posts

Back