Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.
T-Knogle
Experienced member
Nu er det så dig der kalder dommerne korrupte ikke mig, så vil du venligst undlade at ligge ord i munden på mig, så gør jeg det samme - resten af dit indlæg gider jeg ikke læseMan er vel netop neutral når man følger reglerne og ikke udviser medlidenhed til et hold eller fordi det er en ung uheldig spiller det går ud over. Hvordan vil du have det næste gang Lerager skvatter i en løs græstot, og ender med at rive Duelund ned, mens han er helt fri og skal lige til at tage et træk ind mod målmanden og afslutte, og dommeren så synes det er pisse synd for den gode Lerager og vælger kun at give ham et gult kort. Det vil du bare synes er helt fint, fordi dommeren tilsidesætter reglerne og har fokus på at have medlidenhed med en spiller der ikke væltede med vilje? Mit bedste bud er at du vil kalde ham korrupt og det kun er fordi det er FCK. Du vil have individuelle hensyn i afgørelserne, og tilsidesætte regelbogen, men vil du blindt acceptere disse hensyn og vurderinger, hvis det går mod din egen opfattelse? Det er jo det der kommer til at ske.
Resten af dit indlæg om at dommerne bare vil have opmærksomhed er i mine øjne simpelthen for plat. Jeg har endog virkelig svært ved at tro, at dommerne nyder den negative opmærksomhed i pressen, fra tribunerne og formentlig også i privatlivet. Der er da ingen der gider det. Dit indlæg er netop bevis på det. Ingen professionelle/deltidsprofessionelle gider da blive kaldt korrupt for bare at følge de regler der er udstukket.
Sikke dog et mærkeligt postulat. Du kan være nok så dygtigt, og stadig ikke leve af det, hvis din arbejdsgiver ikke gider betale dig en fuldtidsløn. Hvis nu Superligaen gad betale dommerne en løn der betød at de kunne opsige deres job, koncentrere sig 100% om dommergerningen og måske endda have tid til at tage kurser i England, Tyskland osv. så kunne det være at de ikke flygtede fra det tyranni du snakker om.
Den lave løn koblet sammen med at man skal lægge timerne ved siden af et almindeligt arbejde, og samtidig skal finde sig i at blive kaldt korrupt, ludersen og svines til i medierne, hvis man laver en fejl, er sgu nok den største grund til at vi ikke har stærkere dommer. Det gider de da ikke finde sig i. De er efterhånden de nye parkeringsvagter, og jeg kan sgu godt forstå de ikke gider finde sig i alle de bedrevidende typer, der sidder på efterbevilling og fortæller dem, hvad de skulle have gjort, uden hensyntagen til de regler, der nu en gang er. Hvor er guleroden?
Første skridt til bedre dommere er at betale dem en ordentlig hyre, så da kan hellige sig gerningen helt. Klubberne betaler millioner og millioner efter spillere som Haugen, Amoo og whatever, men der kan ikke blive nok penge til ordentlige dommere. Det er sgu da der problemet ligger.