New posts

Kampen om top 6 -Spekulationstråden om sandsynligheden.

Hvis defensiven, der har tilladt samlet 1,2 xG imod over tre forårskampe, fortsætter, og offensiven på et tidspunkt begynder at klikke, er AGF medaljekandidat.

Alligevel er der stadigt den nagende mavefornemmelse, at den allerfarligste føring i fodboldverdenen må være to matchbolde til AGF. Lad os nu bare denne gang lade være med at dumme os.

Hvis SIF vinder over FCM kan de hente os på målscore. Så desværre nej.
Hvis Randers kun får X skal de også hente os på målscore via 31 point, og de har -2 i målscore nu, og samme efter et X mod os, og skal så til Aalborg og vinde med 6 mål hvis det er.
Og ift SIF, så kræver det de vinder med 5 mål over FCM....
VI har +4 og de har -1, og de har scoret flere end os, så 5-0 over FCM ville være nok for dem.
Men sker jo nok ikke, hehe :D

Og uanset hvad, så bør vi selv kunne få 3 point.
View attachment 1934
Ja, ok. Den havde jeg set, men nok ikke regnet med at være så sandsynlig, da det jo desuden skal kombineres med sejre til RFC og BIF over AaB og FCN. Men selvfølgelig rigtigt.

Det bliver til sejr i nogen. End of.
Spidsfindig kommentar - mentes der mon sejr i morgen eller ikke sejr i nogen af dem :)

Jeg tænker du mener det bliver til sejr i morgen og jeg synes også chancerne er fine. Men det er svært ikke også midt i optimismen at have en lille frygt for at det hele kan ende i en fuser. Under alle omstændigheder bliver det dog interessant at se hvor langt vi er kommet mod to andre midterhold og direkte top-6-konkurrenter.

Jeg kan ikke lade være med at tage de pessimistiske briller på i forhold til Top 6, selvom vi lige nu ligger 5'er. Jeg finder det på ingen måde usandsynligt, at vi trækker nitten i det her. Vi har det ALTID svært med Randers, og OB spiller godt og har momentum lige nu. Intet ville være mere AGF'sk, end at vi brænder to matchbolde og ryger under skillelinjen her til allersidst, selvom vi har hentet mange gode point efter vinterpausen. Jeg ved fandme ikke, om jeg tør se kampen i aften... :rolleyes:

Jeg kan ikke lade være med at tage de pessimistiske briller på i forhold til Top 6, selvom vi lige nu ligger 5'er. Jeg finder det på ingen måde usandsynligt, at vi trækker nitten i det her. Vi har det ALTID svært med Randers, og OB spiller godt og har momentum lige nu. Intet ville være mere AGF'sk, end at vi brænder to matchbolde og ryger under skillelinjen her til allersidst, selvom vi har hentet mange gode point efter vinterpausen. Jeg ved fandme ikke, om jeg tør se kampen i aften... :rolleyes:
Det er AGF det her:rolleyes:

Jeg frygter vi tænker 1 point i aften er fint og så gør vi det færdigt mod OB, hvorefter de tildeler os et nederlag. Det vil være så typisk og vi har virkelig svært ved at score mål - det tror jeg der skal til i de to kampe.

Det er AGF det her:rolleyes:

Jeg frygter vi tænker 1 point i aften er fint og så gør vi det færdigt mod OB, hvorefter de tildeler os et nederlag. Det vil være så typisk og vi har virkelig svært ved at score mål - det tror jeg der skal til i de to kampe.
Mit problem med den her situation er ikke, at jeg frygter Randers eller OB. Vi er et bedre hold end dem begge to, og vi har lavet 7 point i de seneste 3 kampe. Vi har kun lukket 1 mål ind i de 3 kampe. Alt tyder på, at vi også kan lave mindst 2 point i de to kampe her.

Mit problem er, hvis vi skal afgøre det i den allersidste runde - og det er jo meget sandsynligt. Så er der pludselig åbnet op for tilfældighedernes spil, hvor en uheldig tidlig udvisning, et lucky punch fra OB eller hvad ved jeg kan afgøre en hel sæson.

Men jeg gætter på, at Bisseck trækker et straffe, at Mortensen udnytter det, og at vi tager hjem med en spinkel 1-0 sejr og er klar til top 6.

Mit problem med den her situation er ikke, at jeg frygter Randers eller OB. Vi er et bedre hold end dem begge to, og vi har lavet 7 point i de seneste 3 kampe. Vi har kun lukket 1 mål ind i de 3 kampe. Alt tyder på, at vi også kan lave mindst 2 point i de to kampe her.

Mit problem er, hvis vi skal afgøre det i den allersidste runde - og det er jo meget sandsynligt. Så er der pludselig åbnet op for tilfældighedernes spil, hvor en uheldig tidlig udvisning, et lucky punch fra OB eller hvad ved jeg kan afgøre en hel sæson.

Men jeg gætter på, at Bisseck trækker et straffe, at Mortensen udnytter det, og at vi tager hjem med en spinkel 1-0 sejr og er klar til top 6.

Enig.

Og så har vi jo altså gjort det godt imod både Randers og OB i indeværende sæson også, såvel som at de begge er svækkede sammenlignet med sidste gang vi mødte dem - efter spillersalg. Vi lukker ikke mange mål ind, men et uheldigt selvmål af Brandhof var nok til sejren sidste gang vi tabte i Randers.
Så jeg tror det står/falder med, om vi får scoret selv :D Om det så er på straffe eller ej, så tror jeg vi SKAL score for at trække point med hjem fra Randers.

OB havde overtaget på os i sidste sæson, men er ellers et hold vi i nyere tid har stået godt til, og tabt meget få gange til. Ud af de sidste 10 opgør er det vel kun sidste sæsons to nederlag vi har?
EDIT: Tjekkede lige. Af de sidste 15 opgør har vi kun tabt 3 gange til dem. Sidste nederlag udover mareridtssæsonen sidste år var for 10 kampe siden.

• Like
Reactions: cph
I forhold til hvordan det ellers burde passe til Röslers spillestil, har AGF været forbløffende dårlige til at lukke kampe ned og holde et resultat hjem. Det bliver nærmest *altid* unødigt spændende. Jeg frygter derfor mere end noget andet, at slutfaserne bliver forkvaklet, og man derfor lukker sene mål ind. Igen igen.

Fx ved at AGF forgæves prøver at holde en smal 1-0 sejr i aften, så den i stedet ender 1-1, og i næste weekend har man så det uafgjorte resultat, der også sikrer top 6, lige indtil man nu i overtiden pludseligt ikke har den uafgjort mere. Mentalt forbereder jeg mig allerede på dét spark lige i løgene.

Last edited:
I forhold til hvordan det ellers burde passe til Röslers spillestil, har AGF været forbløffende dårlige til at lukke kampe ned og holde et resultat hjem. Det bliver nærmest *altid* unødigt spændende. Jeg frygter derfor mere end noget andet, at slutfaserne bliver forkvaklet, og man derfor lukker sene mål ind. Igen igen.

Fx ved at AGF forgæves prøver at holde en smal 1-0 sejr i aften, så den i stedet ender 1-1, og i næste weekend har man så det uafgjorte resultat, der også sikrer top 6, lige indtil man nu i overtiden pludseligt ikke har den uafgjort mere. Mentalt forbereder jeg mig allerede på dét spark lige i løgene.

EDIT: Slettet - huskede forkert om Malmøs bedrifter under Uwe

Huskede det som om, at udviklingen for Malmø under Uwe scorede klart flere mål i hans 2.sæson med dem. Men de scorede ca. samme antal mål, men lukkede færre mål ind i 2.sæson. Så huskede det lidt "omvendt".

Jeg synes faktisk ikke, at Randers og OB spiller ret godt. Ikke over en helt kamp i hvert fald. OB har nogle individualister der kan lave det uventede, men deres forsvar er ikke ret godt. Men det er så også klart, at vi ikke skal spille med en taktik, hvor vi prøver at pakke os i 90 minutter. Vi skal angribe kampen og det mener jeg også at vi skal prøve i Randers. Om banen så tillader noget som helst, er en anden sag. Hvis alt ender ud i tilfældigheder i aften, så er vores track-record mod Randers ikke god. Hold kæft, hvor har de lavet mange latterlige, tilfældige mål på os.

Jeg synes faktisk ikke, at Randers og OB spiller ret godt. Ikke over en helt kamp i hvert fald. OB har nogle individualister der kan lave det uventede, men deres forsvar er ikke ret godt. Men det er så også klart, at vi ikke skal spille med en taktik, hvor vi prøver at pakke os i 90 minutter. Vi skal angribe kampen og det mener jeg også at vi skal prøve i Randers. Om banen så tillader noget som helst, er en anden sag. Hvis alt ender ud i tilfældigheder i aften, så er vores track-record mod Randers ikke god. Hold kæft, hvor har de lavet mange latterlige, tilfældige mål på os.

Korrekt.. OB spiller IKKE godt.
Kampen mod Aab var decideret jammerlig bortset fra det fine mål og en lille opblomstring derefter.

Jeg aner intet om Randers' aktuelle niveau. Jeg ser aldrig deres kampe :cool:
Men jeg synes der var fin sammenhæng i OBs spil mod AaB (det jeg så af kampen - jeg brugte også tid undervejs på at følge med Viasats nedsmeltning på diverse platforme :p)
Jeg ved ikke... Jeg er sgu nok bare nervøs for at få den billardkugle tyret i klunkerne :cry:

Jeg ved ikke... Jeg er sgu nok bare nervøs for at få den billardkugle tyret i klunkerne

Med 2 årtiers elendigheder kan AGF være foran med 14 point med kampe 5 kampe tilbage i en potentiel mesterskabssæson og vi vil være flere som stadig vil frygte et fuck up.
Jeg er ikke rolig ang. top 6, før vi matematisk er sikret og stillingen verificeret, så ikke engang VAR kan overrule.

Korrekt.. OB spiller IKKE godt.
Kampen mod Aab var decideret jammerlig bortset fra det fine mål og en lille opblomstring derefter.

Jeg aner intet om Randers' aktuelle niveau. Jeg ser aldrig deres kampe :cool:
Men jeg synes der var fin sammenhæng i OBs spil mod AaB (det jeg så af kampen - jeg brugte også tid undervejs på at følge med Viasats nedsmeltning på diverse platforme :p)
Jeg ved ikke... Jeg er sgu nok bare nervøs for at få den billardkugle tyret i klunkerne :cry:

Randers blev spillet ud af banen mod Viborg i 1.halvleg da de mødtes her sidst. Så spillede Randers Viborg ud af banen modsat i 2.halvleg og de delte 2-2. Det var underligt at se på. OB og Randers er ustabile som de nærmest altid er i foråret, og begge hold har solgt spillere. Vi har modsat beholdt vores trup, samt suppleret med Duelund, Beijmo og Bjur.

Jeg er ikke rolig ang. top 6, før vi matematisk er sikret og stillingen verificeret, så ikke engang VAR kan overrule.

1000000000% enig.
Og vi mindes om, at dommeren skal have forladt banen før den er hjemme :D
Med mindre vi er foran med 2, da et VAR-review jo ikke kan ændre 2 scoringer. Derfor kan vi juble når dommeren har forladt banen ved en 1-målssejr eller hvis vi vinder med 2 :D

Latest posts

Back