New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 286K
Til gengæld er Links også den eneste i truppen der kan spille vwb, uanset hvad CV siger, så kunne være fin backup.

Syntes Beijmo og Carstensen har set magre ud i den side.
Men ret beset, så er det ikke helt til at vide om Casper Højer ville kunne spille en VWB.. Han kunne dog muligvis være en almindelig VB, skulle JP nu vælge at lægge taktikken om

Det er sgu smukt. Men Links er vores vigtigste spiller, så har svært ved at se det ske.

Til gengæld er Links også den eneste i truppen der kan spille vwb, uanset hvad CV siger, så kunne være fin backup.

Syntes Beijmo og Carstensen har set magre ud i den side.

Men ret beset, så er det ikke helt til at vide om Casper Højer ville kunne spille en VWB.. Han kunne dog muligvis være en almindelig VB, skulle JP nu vælge at lægge taktikken om

Beijmo og Mølgaard er hentet til som wingbacks, men er begge gode centerbacks.
Højer har en super indlægsfod - men indgår også godt i kombinationer, og ville kunne spille den centerback også.

Forestil jer ikke hvordan Højer ville gøre det i stedet for Gift Links.
Forestil jer hvordan Højer og Links ville gøre det SAMMEN - bag Arnstad :D I overlap af en anden verden, som da Beijmo/Mølgaard var bedst i den modsatte side :D

Nuvel. Jeg tror også Links trænger til pauser, for at vi skal passe på ham, hvilket historik også har vist. Var jo så sent som i forsommeren under kniven også.
Så ligesom vi havde Beijmo i forvejen, og har Andersen på vej, men hentede Carstensen - så kan der være plads til en venstresidet forsvarsspiller mere.

MEN - når netop Andersen er tilbage, så frigives enten Carstensen eller Beijmo (eller Andersen til modsatte side).
Men pt er det nær spin (naivt hvis han oprigtigt mener det) - når CV ikke forstår fans ønsker en venstresidet forsvarsspiller, da Kahl/Links er de eneste der spiller derovre - da Carstensen/Dalsgaard/Beijmo jo spiller hver evig eneste gang - og HVIS en af dem skulle over i venstre, så skulle de to andre spille 90 minutter og risikere skade/udtrætning med kvalitetsdyk mm.

Og pt skal Kahl/Links spille 90 hver gang, eller noget kvalitet ryger når der skiftes.

Beijmo og Mølgaard er hentet til som wingbacks, men er begge gode centerbacks.
Højer har en super indlægsfod - men indgår også godt i kombinationer, og ville kunne spille den centerback også.

Casper Højer har ingen erfaring som cb. Han kan sikkert godt lære at spille den, men jeg tror ikke, man skal forvente, at han kan spille den som udgangspunkt. Møllen og Kahl har også lært at spille den. Det tog vel rundt regnet en sæson.

Jeg er også i tvivl om, om han har gennembrudsstyrke til at spille wb.

Men han siger umådeligt mange pæne ting i det interview, og med hans åbentlyse spidskompetence(r) ville han være en spændende tilføjelse i truppen.

Casper Højer, Jens Jønsson og Uhre eller Adamsen i front. Så er der tilføjet her og nu-niveau til truppen, og rynker i panden hos Martin Hansen :D.

Det vil være tilgange der peger frem på en anderledes måde end 21-årige (eller yngre). Jeg er - næppe overraskende - ikke specielt meget imod den type signings. Det er fint at få gode folk ind på fri transfer og så fokusere 'videresalgsmusklen' på enten egne talenter, eller nogen der koster (kan man hente dem gratis er det bedre, men de plejer at koste).

Der skal være balance i det: et slagkraftigt hold med rygrad, der kan jagte top-3 ig understøtte de unge, men også performere med videresalgsalder, og talenter der arbejder sig ind på holdet.

Jeg er ligeglad med Uhre har Brøndby-fortid. På samme måde er jeg også ligeglad med Højer har AGF-fortid. Misforstå mig ret, jeg husker ganske fint og har Højer i hjertet for det han har leveret. Men det var en anden tid, og han skal i denne omgang vurderes på hvad han bringer nu og her.

En gammel kending kan være på vej tilbage til Danmark - kunne han være et bud, ift den måde JP har fået AGF til at spille på? For mig at se ville det være en bedre udgave af Mikael Uhre

En gammel kending kan være på vej tilbage til Danmark - kunne han være et bud, ift den måde JP har fået AGF til at spille på? For mig at se ville det være en bedre udgave af Mikael Uhre
Jeg bliver forvirret af snakken om Horsens. Er det fordi det er 'gratis' at sætte niveauet dér, fremfor at spekulere i hvilke reelle hold der kunne tænkes at være interesserede?

Når han foreslår Horsens, er det nok fordi de er interesserede. Men når han vurderer det er relevant at nævne Horsens, er det så fordi der næppe står nogen etablerede klubber klar, eller fordi han har svært ved at identificere en klub med hul på positionen og forventet interesse.

Jeg er nok lidt for old school, men i min bog er en karriere i Asien lige så anvendeligt som et kørekort fra Legoland er i den virkelige verden. Der kan sagtens være en dygtig spiller bag, men stats derfra er nærmere udgangspunkt i en reel vurdering, end del af den reelle vurdering.

Jeg er nok lidt for old school, men i min bog er en karriere i Asien lige så anvendeligt som et kørekort fra Legoland er i den virkelige verden. Der kan sagtens være en dygtig spiller bag, men stats derfra er nærmere udgangspunkt i en reel vurdering, end del af den reelle vurdering.
Jeg ville også helt klart fokusere på hans tid i Bodø Glimt hvor han garnede på San Siro mod AC Milan.

Junker er lidt sjov. Jeg havde kæmpe Aron J vibes omkring ham, men det lignede at det ikke blev til noget da han så pludselig eksploderede i Bodøs opstigning sammen med Zinkernagel. Så tog han østpå i sin peak og nu er det tæt på umuligt at vurdere niveau.

Jeg bliver forvirret af snakken om Horsens. Er det fordi det er 'gratis' at sætte niveauet dér, fremfor at spekulere i hvilke reelle hold der kunne tænkes at være interesserede?

Når han foreslår Horsens, er det nok fordi de er interesserede. Men når han vurderer det er relevant at nævne Horsens, er det så fordi der næppe står nogen etablerede klubber klar, eller fordi han har svært ved at identificere en klub med hul på positionen og forventet interesse.

Jeg tror, det handler meget om, at Horsens er villige til at overbetale i jagten på ligabold.

Jeg er ikke varm på ideen om Junker tilbage i AGF. Det er en spiller, som selv bad om at skifte til Horsens i sin tid. Spørgsmålet er derfor også, om David Nielsen vil være interesseret i at have ham i sin trup.

Back