New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 286K
"Hvor blev de af"-tråden
Last edited:
Jeg ved det er pænt urealistisk, alligevel er mere vanvittige ting sket i fodbolden men jeg tænker, CV engang i mellem skal tjekke ind hos Grønbæk. Han er på hans 2. udlejning fra Rennes men har endnu sin Serie A debut tilgode (ja, ja det er stadig tidligt) og eftersom Genoa har en købsklausul ligner det, Rennes allerede har opgivet ham trods, de købte ham i 2024 fra Bodø.

Det kan i det mindste ikke skade at holde en linje åben til Grønbæk.
Han fik debut i serie A i 1. runde hvor han spillede 60 minutter.

Men det skader ikke, at tjekke ind

Når vi sælger Arnstad for +100 millioner til sommer (han er IKKE til salg til vinter, jeg HAR skrevet til julemanden, at jeg ikke ønsker mig andet til jul, end at Arnstad spiller for AGF i foråret), så kan vi købe en lettere frustreret Grønbæk for 20 af dem, og lade ham sætte ild til ALT de næste to sæsoner, for så at skyde ham af for en absurd sum...
Det er vel OK....

Når vi sælger Arnstad for +100 millioner til sommer (han er IKKE til salg til vinter, jeg HAR skrevet til julemanden, at jeg ikke ønsker mig andet til jul, end at Arnstad spiller for AGF i foråret), så kan vi købe en lettere frustreret Grønbæk for 20 af dem, og lade ham sætte ild til ALT de næste to sæsoner, for så at skyde ham af for en absurd sum...
Det er vel OK....
Er det dig, Carsten Vagn?
Den omvendte Oscar

Det er vel OK....
Det er stadig kun én øl, selvom han skulle gå for to gange prisen!

På vegne af mine vinderchancer var det meget skidt at Arnstad scorede den der i går. Hvis han for alvor lægger det til, kan jeg kun vinde ved en skade, og det er for trist at tænke på. Jeg synes i øvrigt SIF dækkede underligt op ved det mål, men derfor er det stadig glimrende sparket ind.

Grønbæk er 24 år gammel, og synes det er for tidligt at vende hjem. Havde det nye stadion været færdig. Havde han været 27 år, og været i en 5-6 klubber på 5-6 sæsoner, og skulle vi spille europæisk - så måske. Jeg anser det som værende mest realistisk, at ender i Bodø som flere andre profiler før ham.

Faktisk, nu hvor hvor vi er ved disse utænkelige scenarier, som f.eks Grønbæk, så synes jeg vi skal se hvad der sker i FCK. Mads Emil har fået en forfærdeligt start, Delaney er skadesramt og bliver ikke yngre. Mattson er ramt af anden korsbåndsskade. Deres polske satsning virker også længere fra spilletid end de forventede. Jeg tror helt sikkert FCK stadig leder efter en midtbaneprofil.

Hvis Mads Emil ikke slår igennem, så har han - i min optik - kun AGF som mulighed. Han har prøvet flere klubber i udlandet, uden succes. Han er en type som der er mange af rundt i de ligaer hvor han ville kunne komme til. I Danmark kommer han ikke til BIF fra FCK, og FCM er stærkere på midten end FCK.

-Tror jeg det kommer til at ske? Nej.
-Er vildere ting sket? Ja.

Den er jeg også spændt på at høre. Jeg er med på, at 4-5 gode kampe ikke automatisk sender en spiller på et all-time hold, men Arnstads 14 måneder gør ham efterhånden meget svær at overgå.

Og så synes jeg, det er lidt konfliktsky ikke at ville vælge en træner til det hold ;-)
David Nielsen. Der vil aldrig være andre for mig ❤️

Grønbæk er 24 år gammel, og synes det er for tidligt at vende hjem. Havde det nye stadion været færdig. Havde han været 27 år, og været i en 5-6 klubber på 5-6 sæsoner, og skulle vi spille europæisk - så måske. Jeg anser det som værende mest realistisk, at ender i Bodø som flere andre profiler før ham.

Faktisk, nu hvor hvor vi er ved disse utænkelige scenarier, som f.eks Grønbæk, så synes jeg vi skal se hvad der sker i FCK. Mads Emil har fået en forfærdeligt start, Delaney er skadesramt og bliver ikke yngre. Mattson er ramt af anden korsbåndsskade. Deres polske satsning virker også længere fra spilletid end de forventede. Jeg tror helt sikkert FCK stadig leder efter en midtbaneprofil.

Hvis Mads Emil ikke slår igennem, så har han - i min optik - kun AGF som mulighed. Han har prøvet flere klubber i udlandet, uden succes. Han er en type som der er mange af rundt i de ligaer hvor han ville kunne komme til. I Danmark kommer han ikke til BIF fra FCK, og FCM er stærkere på midten end FCK.

-Tror jeg det kommer til at ske? Nej.
-Er vildere ting sket? Ja.
Er Mads Emil Madsen startet dårligt? Jeg har ikke set ét eneste minut med ham i FCK-trøjen. Kan nogen gøre mig lidt klogere i denne sag?

Er Mads Emil Madsen startet dårligt? Jeg har ikke set ét eneste minut med ham i FCK-trøjen. Kan nogen gøre mig lidt klogere i denne sag?
I superligaen er han startet en, og siddet på bænken i 90 minutter i en. Derudover er han blevet skiftet ind i to - og i går blev han så også skiftet ud efter at være skiftet ind. Han fik 72 minutter mod Lyngby i pokalen og mindre spilletid (20-30 min) i begge CL kampe.

Han har i FCK ikke samme frihed til at drive bolden, da han har 4 mand foran sig, fremfor 3 i AGF.

Flere af dem jeg taler med er enten kæmpe store FCK fans, og en kommer meget på 10’eren. De synes han er en alibispiller og kræver for meget plads til sit kombinationsspill.

I superligaen er han startet en, og siddet på bænken i 90 minutter i en. Derudover er han blevet skiftet ind i to - og i går blev han så også skiftet ud efter at være skiftet ind. Han fik 72 minutter mod Lyngby i pokalen og mindre spilletid (20-30 min) i begge CL kampe.

Han har i FCK ikke samme frihed til at drive bolden, da han har 4 mand foran sig, fremfor 3 i AGF.

Flere af dem jeg taler med er enten kæmpe store FCK fans, og en kommer meget på 10’eren. De synes han er en alibispiller og kræver for meget plads til sit kombinationsspill.
Jeg håber det bedste for den gode Madsen, men det er ret vildt, hvis FCK har brændt 30 millioner kroner af på en dansk spiller fra den danske liga, der så viser sig at være et flop i forhold til deres behov. Så har de i hvert fald brug for en ny spejder eller to, og de vil samtidig også med fordel kunne opgradere til den store pakke fra Norlys, hvor man kan se alle kampene i superligaen.

Jeg håber det bedste for den gode Madsen, men det er ret vildt, hvis FCK har brændt 30 millioner kroner af på en dansk spiller fra den danske liga, der så viser sig at være et flop i forhold til deres behov. Så har de i hvert fald brug for en ny spejder eller to, og de vil samtidig også med fordel kunne opgradere til den store pakke fra Norlys, hvor man kan se alle kampene i superligaen.
Altså de betalte det samme - eller lidt mere - for Sarapata, der i U19 kampen mod AGF ikke skilte sig mærkbart ud.

Det er ikke let, at forudset hvordan en spiller ser ud i et andet system.

Vi har også scoutet f.eks Sebastian Jørgensen, der har spillet herhjemme og AJ uden de er de store profiler pt.

Vi har bruge ret store summer på Anker, Bach og Gyamfi i 1. Div - vores baghave - uden at ramme plet.

Det er præcis derfor, de ikke stiller mere af, trods den svulmende pung. Fordi de enten ikke er specielt gode til at købe ind eller fordi, de har ramt loftet for hvad, de kan købe.

Intet ondt ord om MEM. Han var fantastisk for os. Men det vil ikke undre mig, hvis de har købt en forkert type. Lidt a la dengabg RM hentede Graversen og troede, han var den nye Makalele.

På den anden siden så har vi bevist med Bisseck, MEM og Arnstad (eller han er godt på vej) at vi er en klub, hvor man kan genrejse sin karriere og ende på større adresser. Aldersmæssigt synes jeg, det er en fordel nu fremfor måske at spilde 2-3 år med at være reservespiller eller fodboldnomade ved diverse udlejninger.

Men nej, det er pt. pænt urealistisk men slår han ikke igennem i Genoa i denne sæson. bør CV imo give det et skud.

Back