New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 286K
"Hvor blev de af"-tråden
Det havde Mølgaard heller ikke. Det havde Kahl heller ikke. Links aldrig spillet wingback heller mm.

Jeg tror han ville passe rigtig godt ind der. Men mest af alt ville de 3 kunne rotere derovre.
Ja jeg tror heller ikke det ville være noget problem for Casper Højer at finde hurtigt ind i en rolle som venstre centerback i et tremandsforsvar ved siden af Tingager (igen). Han er bedre defensivt end Kahl, og så har han nogle offensive raids, som vil gøre at han kunne blive venstresidens Felix Beijmo, der vil kunne funger både som VCB og VWB, det ville gøre holdet komplet.

Jeg ville også helt klart fokusere på hans tid i Bodø Glimt hvor han garnede på San Siro mod AC Milan.

Junker er lidt sjov. Jeg havde kæmpe Aron J vibes omkring ham, men det lignede at det ikke blev til noget da han så pludselig eksploderede i Bodøs opstigning sammen med Zinkernagel. Så tog han østpå i sin peak og nu er det tæt på umuligt at vurdere niveau.
Jeg er neutral ift at hente ham. Hans tid i Bodo tæller op, men 'what have you done for me lately' tæller ned.

CV'et fra relevante ligaer gør ham værd at se nærmere på

Ja jeg tror heller ikke det ville være noget problem for Casper Højer at finde hurtigt ind i en rolle som venstre centerback i et tremandsforsvar ved siden af Tingager (igen). Han er bedre defensivt end Kahl, og så har han nogle offensive raids, som vil gøre at han kunne blive venstresidens Felix Beijmo, der vil kunne funger både som VCB og VWB, det ville gøre holdet komplet.
Jeg er altså ikke sikker på Casper Højer er bedre end Kahl defensivt. Kahl har bygget rigtig godt på de 12-18 måneder han har spillet mere centralt. - Der er stadig mangler, naturligvis, men jeg tror Casper Højer skal have noget erfaring på den plads inden han er bedst defensivt.

Spiller vi med en 3’er (5’er) nede bagved, og får vi forlænget med Kahl, så tror jeg man anser som et realistisk supplement på den venstre stopper.

Det havde Mølgaard heller ikke. Det havde Kahl heller ikke. Links aldrig spillet wingback heller mm.

Jeg tror han ville passe rigtig godt ind der. Men mest af alt ville de 3 kunne rotere derovre.

Mølgaard brugte et år under Uwe, før han spillede cb. Kahl brugte to. Jeg siger ikke, de trænede til cb i alt den tid, men de kom bestemt heller ikke bare ind fra gaden og spillede positionen. De blev skolet til den.

Desuden var de ikke spillere, vi hentede med henblik på at omskole dem. De var spillere, der ikke slog til på de positioner, de var hentet til, og som Uwe derfor omskolede.

Det kan sagtens være, at Højer vil kunne blive god på Kahls position. Han har jo i hvert fald venstreskøjten til det. Men jeg vil gætte på, at han skal bruge noget tid på at lære at spille den først.

Jeg har lidt svært ved at se perspektiverne i at hente en 31-årig venstreback og skulle til at omskole ham til at spille cb. Det er klart hans alder, jeg er forbeholden for. Jeg vil hellere omskole yngre spillere, hvis det endelig skal være.

Mølgaard brugte et år under Uwe, før han spillede cb. Kahl brugte to. Jeg siger ikke, de trænede til cb i alt den tid, men de kom bestemt heller ikke bare ind fra gaden og spillede positionen. De blev skolet til den.

Desuden var de ikke spillere, vi hentede med henblik på at omskole dem. De var spillere, der ikke slog til på de positioner, de var hentet til, og som Uwe derfor omskolede.

Beijmo brugte også en del tid før han kom ind som centerback. Dalsgaard var fra dag ét.

Jeg er ikke sikker på jeg køber dit rationale om indkøringsperiode. Mølgaard spillede wingback fast, indtil han blev placeret centralt. Tæller det som oplæring, eller som tid brugt på et andet scenarie, før Uwe valgte at spille med (wing)backs i bagkæden?

Hvis det tager tid nævneværdig tid at blive spillet ind som centerback køber jeg argumentet fuldt ud. Men kan man klare det i en optakt til forårssæsonen fx, holder det mindre godt.

Jeg kan godt se Højer som wingback. Jeg er mere i tvivl om centerback, men det må trænerteamet vurdere.

Beijmo brugte også en del tid før han kom ind som centerback. Dalsgaard var fra dag ét.

Jeg er ikke sikker på jeg køber dit rationale om indkøringsperiode. Mølgaard spillede wingback fast, indtil han blev placeret centralt. Tæller det som oplæring, eller som tid brugt på et andet scenarie, før Uwe valgte at spille med (wing)backs i bagkæden?

Hvis det tager tid nævneværdig tid at blive spillet ind som centerback køber jeg argumentet fuldt ud. Men kan man klare det i en optakt til forårssæsonen fx, holder det mindre godt.

Jeg kan godt se Højer som wingback. Jeg er mere i tvivl om centerback, men det må trænerteamet vurdere.
Det hører med at spillerne alle har spillet pladsen ved siden af og derfor har styr på alt det taktiske omkring den nye position fra det perspektiv…

Det hører med at spillerne alle har spillet pladsen ved siden af og derfor har styr på alt det taktiske omkring den nye position fra det perspektiv…
Samt at AGF, helt bevist bruger backs som de yderste centerbacks, netop for at kunne udnytte de evner.

Når Casper Højer har spillet højre centerback i Tyrkiet, så er det endnu lettere at få den rolle i den ´rigtige’ side af banen, så jeg har stor tro på at han ville kunne varetage begge roller på et meget højt niveau, både VCB og VWB.

Det ville være stærkt med en trio bestående af Dalsgaard, Carstensen og Beijmo, til de 2 positioner i højre side, samt en trio bestående af Kahl, Links og Højer til de 2 positioner i venstre.

Så kan man diskutere hvad Abbew, Mølgaard og Andersens roller så skal være. Mølgaard og Andersen vil kunne gøre lidt det samme som Beijmo i højre side, men ingen af dem vil kunne gøre det til venstre.

Dalsgaard blev omskolet i FCM. Beijmo har også spillet kampe som cb i Malmø, så det er givetvis her, han har lært det.

Jeg forestiller mig ikke, at Uwe smed Mølgaard ind som cb uden grundig træning først. Jeg mener også at huske, at Mølgaard spillede en del træningskampe som cb, inden han blev prøvet i en gældende kamp. Så ja, min opfattelse er klart, at Mølgaard blev oplært som cb.

Jeg aner ikke, hvor længe det tager at at lære at spille cb. Det er givetvis også individuelt fra spiller til spiller. Og det kommer sikkert også an på trænerteamet.

Jeg siger heller ikke, at Casper Højer som cb ikke kan være en god ide - og det er jo i hvert fald klart en fordel, at han har spillet det i sin nuværende klub.

Jeg opponerer bare mod en forventning om, at man bare kan hente Højer, smide ham ned som cb og så er alt godt.

Mølgaard havde nok også en fordel i sin fart, det kan sikkert kompensere lidt indtil man finder ind i rollen og det er måske ikke Højers force. Har han spillet nogle kampe på den position, og måske også centralt i en firebackkæde nede i Tyrkiet, hjælper det på det, men i sidste ende skal man jo vurdere at han lige passer ind og har forudsætningerne til at spille den position efter en vinteropstart - og at han er bedste løsning fordi man lige får en smule ekstra kvalitet for pengene pga af hans tilhørsforhold og kendskab til klubben.

Er der nogen der har fulgt med i hans karriere dernede? I så fald kunne det også være interessant at vide om han banket nogle flere langskud ind. Det våben - som han stadig vil kunne komme frem til at bruge fra yderbackpositionen og selvfølgelig på dødbolde - kan vi jo også stadig godt bruge.

Casper Højer hentet tidligt i vintervinduet har mulighed for at blive spillet ind som centerback. Det er mere tvivlsomt, hvis han kun får en kort indkøring.

Gode indlæg, fart og et godt langskud. Jeg husker ikke hans evner i pasningsspillet - spillede David med pasninger overhovedet (:-))? Kahl er stærk med bolden og har glimrende egenskaber i pasningsspillet. Det opvejer i høj grad hans mangler defensivt. Kan Højer slå de gode afleveringer op gennem midten, og være boldsikker på samme måde?

Mikael Andersson savnede ambitioner i AGF - at man turde sige at man vil opnå noget, og ikke stille sig tilfreds med at være midterklub:

Tågemunden Mikael glemmer måske, at vi har sat de skyhøje ambitioner på pause, mens vi venter på det nye stadion, at vi intet har vundet i snart 30 år, og at vi både var i en pokalfinale og havde en meget ambitiøs målsætning over fem år, som jo så totalkiksede. I øvrigt med ham som en absolut nøglespiller.

Som tiden går, bliver jeg kun mere og mere tilfreds med, at han ikke længere spiller i AGF, og at vi var i stand til at hente investeringen hjem igen.

Tågemunden Mikael glemmer måske, at vi har sat de skyhøje ambitioner på pause, mens vi venter på det nye stadion, at vi intet har vundet i snart 30 år, og at vi både var i en pokalfinale og havde en meget ambitiøs målsætning over fem år, som jo så totalkiksede. I øvrigt med ham som en absolut nøglespiller.

Som tiden går, bliver jeg kun mere og mere tilfreds med, at han ikke længere spiller i AGF, og at vi var i stand til at hente investeringen hjem igen.
Anderson spillede trods alt en del sæsoner i AGF og forlængede sin aftale.

Jeg kan ikke bebrejde ham hvis han var ærgerlig over at se transfervinduet '24 ikke havde mere impact og at intet skete i vinterpausen ... hvorefter holdet spiller med de unge for at slutte sæsonen elendigt af - og det han kan se er ambitioner på mellemsæsonsniveau.

Jeg har tidligere skrevet at jeg ser det som en hån mod de spillere i deres bedste alder, hvis AGF ikke fokuserer sportsligt. Det mener jeg stadig.

Hvis man tager Andersons ord helt bogstaveligt, så forventede han en ambition om guld i AGF. Det er i overkanten og jeg oversætter det til at fastholde det ambitionsniveau der (tilsyneladende) døde i løbet af foråret '25.

Back