New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 107K
Den store pisser mig af tråd
Efter ViaPlay har kørt dem ud på et sidespor, har divisionsforeningen skiftet strategi. Nu vil de for alvor på banen med et rigtigt fodboldhold. I bogstavelig forstand. Det virker en smule spøjst, at klubberne skal betale for den konkurrence.

View attachment 3895

For mig virker det en del

Ole Bjuur har været ansat som sportschef hos Divisionsforeningen i nogle år, så det er der ikke noget nyt i. Hvad han laver, ved jeg dog ikke.

Nikoline Sørensen virker ekstremt forberedt og alene derved skiller hun sig markant positivt ud i sammenligning med flere andre. Dejligt med en ekspert der faktisk brænder for sagen og kommer med overvejende gode analyser.
Jeg syntes hun gør det meget godt og har været en positiv overraskelse.

Bare jeg kan slippe for at høre på Frimann og ham den overgearede som jeg altid glemmer navnet på. Det er bare hans stil som jeg ikke kan lide.

Nikoline Sørensen virker ekstremt forberedt og alene derved skiller hun sig markant positivt ud i sammenligning med flere andre. Dejligt med en ekspert der faktisk brænder for sagen og kommer med overvejende gode analyser.
Jeg tænker Nikoline Caspersen (hedder hun vist nu) er det man får hvis man ansætter efter kompetencer. Thomas Graversen er sådan en man får hvis man ansætter efter type.

Hun er nemlig en skrap dame, der ikke finder sig i noget. Husker stadig, da Glen og Ståle gik i kødet på hinanden, og hun agerede pædagog.
Jep. Jeg var ikke synderligt imponeret da hun startede som studievært, men hun er bare stille og roligt blevet bedre og bedre - og i dag synes jeg med afstand hun er den bedste. Synes også hun forstår at bringe sine egne erfaringer på eliteplan i spil på en rigtig god måde - måske en fordel de ikke er fra fodboldbanen, så det ikke går over i anekdoter om gamle dage, men derimod bare skinner igennem at hun godt kender den situation og de følelser som spillere og trænere står i lige efter en kamp. Og formår at skære igennem når de bliver for meget bullshit og standardfraser.

Synes generelt de kvinder der er med gør det ret godt. Måske ikke så markante som f.eks. en Mads Junker, men milevidt foran de mandlige eks-spillere, som primært står der pga. deres navn (og dem er der sgu en del af).

Jep. Jeg var ikke synderligt imponeret da hun startede som studievært, men hun er bare stille og roligt blevet bedre og bedre - og i dag synes jeg med afstand hun er den bedste. Synes også hun forstår at bringe sine egne erfaringer på eliteplan i spil på en rigtig god måde - måske en fordel de ikke er fra fodboldbanen, så det ikke går over i anekdoter om gamle dage, men derimod bare skinner igennem at hun godt kender den situation og de følelser som spillere og trænere står i lige efter en kamp. Og formår at skære igennem når de bliver for meget bullshit og standardfraser.

Synes generelt de kvinder der er med gør det ret godt. Måske ikke så markante som f.eks. en Mads Junker, men milevidt foran de mandlige eks-spillere, som primært står der pga. deres navn (og dem er der sgu en del af).
Anders Bjerre skrev engang i sin klumme:
Ken Marsvin hvis søster vist nok spiller tennis.

Last edited:
Hun er nemlig en skrap dame, der ikke finder sig i noget. Husker stadig, da Glen og Ståle gik i kødet på hinanden, og hun agerede pædagog.
Jeg erindrer at Camilla Martin nærmest virkede lidt skræmt i starten med David Nielsen, i hvert fald kollidere de noget, men sidenhen fandt de også en balance, måske via lidt mere erfaring og tid sammen og DN skulle vist også lige finde det rigtige niveau på den større hylde han var kommet op på, og nu synes jeg næsten det virker som de rigtig har fundet hinanden.

Edit: Ift DN handlede det også lidt om at der skulle sættes nogle fødder ned ift medier der stadig ledte efter skandaler og den maksimalt negative vinkling på AGF. Også Uwe kan virke lidt brysk ind imellem, men jeg tror det er nødvendigt ind imellem selvom det også automatisk bliver bedre med bedre resultater, i sidste ende er det dem der i høj grad afgør hvor kritisk medierne er. Bortset fra hos Stiften måske ;)

Enig Winther...
Viasat har helt sikket gået efter typer...
Typer som Ilsø, Graversen, KEP osv
Underholdning fremfor saglighed...
Bendtner.!
Altså helt ærligt, hvor dumt kan det blive?
Lad os slippe af med Viasat og få kompetente eksperter som hende Nikoline.
Kvinder er altså ret kloge...
Også mht fodbold
Ja, og wupti. Så blev alle de der "Der så meget kvinder ikke forstår" taget ud af reklamepakkerne. 😅 Eller var det i virkeligheden de reklamer, der bidrog til, at vi i dag har en kvindelig ekspert på skærmen til alle kampe?

Jeg synes i øvrigt, at alle former for generalisering er upassende og bidrager til en polarisering, som ingen er tjent med. Også når det drejer sig om at synge ACAB (som teknisk set ikke er ulovligt) eller stemple hele AGFs fankultur som bøller. Hvis vi bare kunne trække på skulderen, så længe folk ikke gør noget ulovligt og afvise forsøg på generalisering, så tror jeg alt ville være meget lettere.

Jeg synes i øvrigt, at alle former for generalisering er upassende og bidrager til en polarisering, som ingen er tjent med. Også når det drejer sig om at synge ACAB (som teknisk set ikke er ulovligt) eller stemple hele AGFs fankultur som bøller. Hvis vi bare kunne trække på skulderen, så længe folk ikke gør noget ulovligt og afvise forsøg på generalisering, så tror jeg alt ville være meget lettere.
Enig. Desværre viser erfaring også, at folk der chanter ACAB (som ganske rigtigt ikke er ulovligt og i min bog heller ikke bør være det, det har bare ingen plads på det fodboldstadion - hvad fanden har det med fodbold at gøre?), at de samme folk har en attitude til livet i almindelighed, som er lidt mere kampparat end godt er, og bestemt ikke er noget, vi skal trække på skuldrene ad.

Enig. Desværre viser erfaring også, at folk der chanter ACAB (som ganske rigtigt ikke er ulovligt og i min bog heller ikke bør være det, det har bare ingen plads på det fodboldstadion - hvad fanden har det med fodbold at gøre?), at de samme folk har en attitude til livet i almindelighed, som er lidt mere kampparat end godt er, og bestemt ikke er noget, vi skal trække på skuldrene ad.
Enig i at ACAB chants er dårlig stil, men du kan reelt ikke gøre noget, før de går over stregen, som f.eks. at opfordre til vold eller udøve vold. Aarhus har før lukket ned for en dårlig kultur. Det tog for lang tid, men her arbejdede politi, klub og presse sammen.

Hvilken vokal er det mon, at Dennis Bjerre finder dejlig? Eller er det en beskrivelse af vores nye målmands sangstemme, Dennis Bjerre vurderer? For det kan da umuligt være, at den gode skriverkarl har fået opfattelsen af, at 'vokal' er et tillægsord.
View attachment 3909
Udover det faktum, at du på det seneste har været ekstremt pedantisk overfor stavefejl, ville det klæde dig enten at udføre din research eller rent faktisk have styr på tingene, før du snakker. "Vokal" er et tillægsord, Dennis Bjerre bruger det her på den måde, som det ifølge dansk retsskrivning kan benyttes. Med venlig hilsen den københavnsk bosatte, AGF-elskende skriverkarl. (Som blev nødt til at reagere efter nu at have set på dit bavl længe nok.)Skærmbillede 2024-10-10 kl. 14.52.01.webp

Latest posts

Back