New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 106K
Den store pisser mig af tråd
Jeg synes ærlig talt vi fortjener det denne gang. Eller tumperne fortjener en regning i den størrelse. Helt ærligt, fyrværkeri. Det har jo intet med skabelse af stemning at gøre.

Men så kan vi da glæde os over regningens trods alt beskedne størrelse i forhold til bøllernes dumhed.
Garanteret vi ender med en straf højere end FCK og Brøndby nogensinde har fået - bare for at statuere et eksempel om at hårde straffe godt kan forekomme…..

Garanteret vi ender med en straf højere end FCK og Brøndby nogensinde har fået - bare for at statuere et eksempel om at hårde straffe godt kan forekomme…..
Tror ikke den bliver højere en Brøndby og FCK har fået. Men i min optik skal det her give karantæne for stemningstribunen i en kamp og en bøde der svarer til den vi fik i pokalfinalen.

Hvis ikke kan man jo heller ikke tage disciplinær instansen seriøst.

Når folk siger "udkommet" i stedet for "udfaldet".

Tal nu dansk! 😵‍💫
Jeg har også én…meget udbredt i sportens Verden: “ det ligner han er træt “….er til at brække mig over….hvorfor ikke “ det ser ud til…” eller “ det ser ud som om “
Prøv at lægge mærke til udtrykket….det er hele tiden. Det ligner nogen ikke kan udtrykke sig på anden vis!

Jeg har også én…meget udbredt i sportens Verden: “ det ligner han er træt “….er til at brække mig over….hvorfor ikke “ det ser ud til…” eller “ det ser ud som om “
Prøv at lægge mærke til udtrykket….det er hele tiden. Det ligner nogen ikke kan udtrykke sig på anden vis!
Helt enig. Det er en forgæves kamp mod de engelske bastarder :(

Last edited:
"Det ligner at" skurrer stadig i mine ører, men det er ret hurtigt blevet til den klart mest almindelige måde at udtrykke det på. Det er i hvert fald min opfattelse. "Ser ud som/til' er åbenbart for besværligt. Det er vist en af de kampe der for længst er tabt. Sproget udvikler og ændrer sig og det er jo heller ikke kun skidt, men nogle gange kunne man måske godt ønske sig at der var større krav til de sproglige færdigheder hos fx de eksperter man sætter til at kommentere fodboldkampe.

Edit: får lige lyst til at tilføje den her: https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-...up-revser-igen-planlaegning-nu-tuder-han-igen

"Kan du sige andre hold"... Han gentager det endda. Gad vide om det er en formulering vi nu skal til at høre fordi "nævne" er for avanceret? Stay tuned som man siger på dansk :p

Last edited:
Jeg overvejer at sende en mail til bold.dks chefredaktør og bede ham forklare dine skribenter forskellen på forholde og foreholde. Et kursus i omkring-misbrug ville heller ikke skade. Hvad er det galt med det fine lille ord "om"?

Jeg bliver også vanvittig af "klubber som..." eller "spillere som....", hvorefter der nævnes et lille udvalg, der absolut ikke har noget med hinanden at gøre.

Jack Wilshere har spillet i klubber som West Ham, Arsenal og AGF. Nej, han har blandt andet spillet i førnævnte klubber.

Endnu en dag med dårlig dansk 😵‍💫

Lidt i samme boldgade med "hvid pil," men denne gang også tilsat helt håbløs grammatik.

Hvis jeg blev redaktør for et stort medie, ville første punkt på min dagsorden være at sende folk på sprogkursus. Imø svarer det til at være tømrer og bruge den sløve ende af savbladet, og jeg ser det som en fornærmelse mod faget.

First world problem, I know ... Jeg prøver at lade det passere, men det er svært. Nøj, hvor er det svært. 🥴

Going To Die Season 11 GIF by Curb Your Enthusiasm

Endnu en dag med dårlig dansk 😵‍💫

Lidt i samme boldgade med "hvid pil," men denne gang også tilsat helt håbløs grammatik.

Hvis jeg blev redaktør for et stort medie, ville første punkt på min dagsorden være at sende folk på sprogkursus. Imø svarer det til at være tømrer og bruge den sløve ende af savbladet, og jeg ser det som en fornærmelse mod faget.

First world problem, I know ... Jeg prøver at lade det passere, men det er svært. Nøj, hvor er det svært. 🥴

Going To Die Season 11 GIF by Curb Your Enthusiasm
Jeg kunne absolut ikke være mere enig. Overvejer at tilbyde bold.dk gratis redigering af en hel lørdags produktion, hvis de til gengæld lover at sende en mail ud til deres skribenter med de 10 mest tåbelige sproglige fejl, der konsekvent bliver begået. Og smider de medarbejdere ud af fredagsbaren, der ikke tager det til efterretning.

Sålfjel sker for os alle. Det er ingen synd. Men sproglig dovenskab vidner for mig om, at man ikke tager sit fag alvorligt.

Jeg overvejer at sende en mail til bold.dks chefredaktør og bede ham forklare dine skribenter forskellen på forholde og foreholde. Et kursus i omkring-misbrug ville heller ikke skade. Hvad er det galt med det fine lille ord "om"?

Jeg bliver også vanvittig af "klubber som..." eller "spillere som....", hvorefter der nævnes et lille udvalg, der absolut ikke har noget med hinanden at gøre.

Jack Wilshere har spillet i klubber som West Ham, Arsenal og AGF. Nej, han har blandt andet spillet i førnævnte klubber.
Det er fordi det er en del af skabelonen til deres clickbait-artikler, og så gætter jeg på det skaber interesse. Men at de i det hele taget har en skabelon er i sig selv irriterende. Hvorfor ikke beskrive tingene som de rent faktisk er og beskrive hvad der er brug for, og ikke hvad en eller anden skabelon for fastholdelse af læsere på semifalske præmisser foreskriver?

Ud over den åbenlyse (er der mere end en?) læser jeg det som om det var den sorte Audi der opsøgte pigerne.
"Rettet", "MacDonalds", "befordring". Og ja, bilen udsteder åbenbart kommandoer.

Det bedste er næsten, at det er en citathistorie fra JV, og den artikel har ikke de fejl. Det er ganske enkelt både dovent og dumt, men jo så altså også helt vidunderlig medicin for min surhedsbalance 🥴

Unge damer, studerende, som skider højt og flot på færdselsreglerne og pløjer af sted på deres latterlige elcykler på fortorvet ... I MODSAT RETNING!!! og med musik i ørerne. 🤬

Jeg var meget tæt på at blive mejet ned af sådan en forleden, og da jeg i morges mødte hende igen samme sted og på engelsk forklarede hende, at den slags ganske enkelt er farligt og i øvrigt koster 700 kroner lige i lysken, fnøs hun hånligt og fortsatte ufortrødent. Tak for besøget, udvekslingsstuderende.

Jeg er, hånden på hjertet, tæt på at gå full-on amok og i koma over det her.

Unge damer, studerende, som skider højt og flot på færdselsreglerne og pløjer af sted på deres latterlige elcykler på fortorvet ... I MODSAT RETNING!!! og med musik i ørerne. 🤬

Jeg var meget tæt på at blive mejet ned af sådan en forleden, og da jeg i morges mødte hende igen samme sted og på engelsk forklarede hende, at den slags ganske enkelt er farligt og i øvrigt koster 700 kroner lige i lysken, fnøs hun hånligt og fortsatte ufortrødent. Tak for besøget, udvekslingsstuderende.

Jeg er, hånden på hjertet, tæt på at gå full-on amok og i koma over det her.
Jeg kan levende høre for mig, hvorledes hun fik læst og påskrevet.
"Unge dame, er De klar over, hvor utilbørlig Deres opførsel er? Har De ingen skam i livet? Jeg har da sjældent kendt mage..."

Latest posts

Back