New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 108K
Den store pisser mig af tråd
Jeg ved ikke, om det kan være positivt at forsøge, når det er selve jobbets indhold 😉
Men det er cirka så meget håb og forventning jeg har til journalister når det kommer til at formulere sig korrekt ;)

Jeg ved ikke om det er selve jobbets indhold, men ret væsentligt... Jeg kommer til at tænke på en tømrer der ved hvordan man konstruerer et hus, men ikke kan save lige. Det kan godt være huset stadig kommer op, men det bliver ikke for kønt :)

Men det er cirka så meget håb og forventning jeg har til journalister når det kommer til at formulere sig korrekt ;)

Jeg ved ikke om det er selve jobbets indhold, men ret væsentligt... Jeg kommer til at tænke på en tømrer der ved hvordan man konstruerer et hus, men ikke kan save lige. Det kan godt være huset stadig kommer op, men det bliver ikke for kønt :)
Nu mente jeg korrekt, koncis nyhedsformidling. Det ligger mig meget på sinde.

Ganske fin analogi 👍🏻😁

Det gør fysisk ondt på mig, når en journalist skriver "vi har forholdt kildeXX oplysningerne, men han vil ikke kommentere dem."

Det er da soleklart. For det er virkelig vanskeligt at kommentere hemmelige oplysninger.

View attachment 3878

Jeg kan snart ikke mere 😭 Hvor f.... blev den faglige stolthed af?!? Hvorfor er der ingen, der har stoppet det i tide? 😵‍💫
Mathias Hansen fra Stiften har videreudviklet forholdt/foreholdt-miseren. Denne variant er i hvert fald ukendt for mig. Men eftersom hans historier normalt er ramt af sprogfejlssyndromet, er jeg ikke voldsomt overrasket.
1000052635.webp

Der er ikke så meget andet at gøre end at acceptere, at folk generelt ikke kerer sig om eller prioriterer sproglig korrekthed. Det er egentlig det, der er min aversion, for alle begår selvfølgelig fejl, og uheld sker.
Jeg har min del af sprogfejl. Det hidser mig op, fordi i det talte sprog sidder den knivskarpt (det skal jeg jo sige :-)), og jeg har grammatikken i orden.

Når stavekontrollen får fjernet/tilføjet et nutids-r eller lignende er jeg nær kogepunktet. Det er så pinligt. En ting er ord der ændres, så man kan se det er autokorrekt, noget andet de fejl der ser ud som dårlig grammatik.

Jeg kunne naturligvis læse korrektur, og det prøver jeg af og til - men jeg læser overfladisk og opdager det sjældent, med mindre jeg er væk fra teksten en time eller mere

Hvis jeg skrev på pc i stedet og/eller undlod at skrive i sengen. Når jeg mangler brillerne kan jeg kun se omridset af skærmen, hvilket gør korrekturlæsning lidt vanskelig.

Jeg er ikke journalist, og mine indlæg herinde har så stor værdi for jer andre at korrekturlæsning ville medføre i skulle betale for mit indhold. På jobbet er det dræbende kedeligt, så der sidder teksten grammatisk lige i skabet.

Mathias Hansen fra Stiften har videreudviklet forholdt/foreholdt-miseren. Denne variant er i hvert fald ukendt for mig. Men eftersom hans historier normalt er ramt af sprogfejlssyndromet, er jeg ikke voldsomt overrasket.
View attachment 3888

Jeg ser det for mig. Den unge mand er netop landet med fireflyet i Tirstrup Lufthavn; lettere nervøs ved at ankomme alene til et koldt og temmelig forblæst land.

Han træder ned på asfalten med sin agent i hælene, da en kraftig vind får tag i sidstnævntes åbentstående dokumentmappe, så alle papirerne flyver ud.

AGFs repræsentanter og agenten er i vild panik og pisker rundt om stakkels Ime, der står som forstenet, mens papirerne papirerne blafrer omkring ham.

Til sidst får alle de høje herrer endegyldigt styr på situationen, og kontrakten bliver indfanget.

Det er her, vi kan være lykkelige for, at Tirstrup Lufthavn er næsten flyfri. Hvis han var landet i Kastrup havde de sikkert aldrig fået styr på alle papirerne omkring ham.

Tak for endnu et guldkorn, Mathias Hansen.

1000052649.webp

Det pisser mig vanvittigt af, at Nicoline Sørensen skal have lov til at have taletid på TV2. Hun har vel fået jobbet qua sit køn, men er der ikke bedre alternativer på kvindesiden? Hun kan ganske enkelt INTET og er ganske enkelt dårlig i rollen som ekspert.
Hun har fået jobbet fordi hun er super kompetent hvis man bare gider hive de to sammenkrøllede kønsrolleidealer fra 1960’erne du åbenbart har stoppet i ørene ud, og rent faktisk lytte på hvad hun siger…

Hvorfor er det så relevant for dig at nævne hun er kvinde?
Udelukkende fordi at TV-stationerne har valgt at køre en linje, hvor der som oftest SKAL være en kvinde og mand som ekspert. Det er jeg egentlig begejstret for.

Jeg betaler mange penge for et TV-produkt og vil have et godt produkt. Derfor spørger jeg, om der ikke er bedre alternativer end lige netop hende fra kvindesiden.

Udelukkende fordi at TV-stationerne har valgt at køre en linje, hvor der som oftest SKAL være en kvinde og mand som ekspert. Det er jeg egentlig begejstret for.

Jeg betaler mange penge for et TV-produkt og vil have et godt produkt. Derfor spørger jeg, om der ikke er bedre alternativer end lige netop hende fra kvindesiden.

Når de ikke kan finde bedre mænd, hvorfor skulle bedre kvinder så hænge på træerne?

Iøvrigt synes jeg personligt hun er okay, ikke noget prangende, men med det lave niveau der ellers er, er jeg fint tilfreds med hende so far.

Når de ikke kan finde bedre mænd, hvorfor skulle bedre kvinder så hænge på træerne?

Iøvrigt synes jeg personligt hun er okay, ikke noget prangende, men med det lave niveau der ellers er, er jeg fint tilfreds med hende so far.
Og det argument køber jeg. Jeg er bare uenig - jeg bryder mig ikke om hende. Jeg vil bare ikke skydes i skoene, at være misogyn.

Og det argument køber jeg. Jeg er bare uenig - jeg bryder mig ikke om hende. Jeg vil bare ikke skydes i skoene, at være misogyn.
Jeg synes faktisk hun kan noget - bl.a. er hun varm fortaler for at MA skal spille centralt, og så må man løse VWB på en anden måde - det er da væsentligt mere fodboldindsigt end vores træner er i stand til at præstere.

Jeg synes faktisk hun kan noget - bl.a. er hun varm fortaler for at MA skal spille centralt, og så må man løse VWB på en anden måde - det er da væsentligt mere fodboldindsigt end vores træner er i stand til at præstere.
Vi er vel alle fortalere for dette? Det kræver ikke megen ekspertise. Men jeg har ikke hørt hende eller andre komme med et bedre alternativ end Anderson, når Dalsgaard er skadet. Så kan Kahl jo eksempelvis ikke erstattes af Abbew og rykkes derop.

Det pisser mig vanvittigt af, at Nicoline Sørensen skal have lov til at have taletid på TV2. Hun har vel fået jobbet qua sit køn, men er der ikke bedre alternativer på kvindesiden? Hun kan ganske enkelt INTET og er ganske enkelt dårlig i rollen som ekspert.
Agree to disagree. Hun er fremragende. Tror bare det var træls at hun igår med rette trykkede på alt det der knager i holdets spil fortiden.
Ja jeg er uenig i hendes analyse omkring målet til 1-0, men det var jeg også med alle andre der forsvarede at en stempling der fører til mål er ok.

Det passer mig i øvrigt også gevaldigt af at INGEN forholdte sig til det faktum at holde situationen der førte til Viborgs straffespark, starter med at Jeppe Grønning holder i JJA...

Latest posts

Back