New posts

Den store fan-, tifo- og stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 973
  • Views Views: Views 51K
Status
Not open for further replies.
Den store fan-, tifo- og stemningstråd
Kommer jo an på om det bliver mere end én kamps straf...
Det kan jeg ikke forestille mig. Det er vel ikke set før og den betingede straf gælder vel kun én kamp. Det vil være første gang vi får lukket stemningsafsnittet, så jeg kan ikke tro at de starter med at give to kampe. Jeg tænker én kamp og så endnu en betinget dom.

Kommer jo an på om det bliver mere end én kamps straf...
Er vi 100% sikker på det giver tom tribune straf?

Ordlyden efter pokalen var
"den træder i kræft, såfremt pyroteknik eller andet fyrværkeri afbryder spillet på banen under en af AGF's hjemmekampe de næste 12 måneder"

Kampen blev som sådan ikke afbrudt, men udsat, da showet var ved indløb til 2. halvleg.
Jeg ved dog ikke om afbrudt og udsat er det samme i forhold til regelsættet.

Er vi 100% sikker på det giver tom tribune straf?

Ordlyden efter pokalen var
"den træder i kræft, såfremt pyroteknik eller andet fyrværkeri afbryder spillet på banen under en af AGF's hjemmekampe de næste 12 måneder"

Kampen blev som sådan ikke afbrudt, men udsat, da showet var ved indløb til 2. halvleg.
Jeg ved dog ikke om afbrudt og udsat er det samme i forhold til regelsættet.
Potato potato. Kampen kunne ikke sættes igang pga pyro og det tolkes nok på samme måde som en afbrydelse.

Det er jo kun godt de ikke gør noget.. Jeg kan bare slet ikke se hvorfor det er et problem, hvis jeg står op og synger, hopper imens jeg filmer rundt?

For selvfølgelig er det underforstået at man er der for at skabe stemning og ikke mærke den..

Jeg tager det som et opslag skrevet med lidt kant. Man skriver jo ikke at "husk nu at ind imellem må man godt filme". Alle under 25 kigger på sin telefon hvert 3 minut, selv i SFA.

De filmer jo også selv derinde. Tænker blot de har oplevet for mange som står midt i det hele og ikke ved hvad det indebærer.

Jeg læser det som et opråb, og ikke så bogstaveligt som visse af jer andre, som frygter magt anvendelse osv.

Jan Schoubye har skrevet et debat-indlæg der går hårdt til de uvorne og deres intelligens.

Det er vel lønnen til 1-2-3-4 talenter:

Det er ikke så tit jeg er enig med Schouby, men lige her - baseret på de uddrag - rammer han hovedet på sømmet.

Jeg har hørt et endnu vildere rygte, men det holder jeg for mig selv, indtil og såfremt jeg får det bekræftet fra adskillige.

Jeg beklager, at jeg kommer til at fremstå opmærksomhedssøgende her, men jeg var simpelthen nødt til at komme af med det på den mindst skadelige måde.
Lets Go Waiting GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

:rolleyes::mad: Og nej, det er ikke en gammel nyhed fra da de mødtes i Superligaen. Det skete i mandags under AGF - Brøndby.

Overskriften er hårdt vinklet
Brøndby fans sad inde i biografen og FCK fans var udenfor centeret

Der kommer selvklart til at ske et skifte nu.
Man er flyttet til straffe med tomme tribuner, hvilket står overfor udvidede konsekvenser ala helt tomme tribuner, og derefter pointstraffe..

Jeg vil gerne slå et sidste slag for, at man STADIG kigger ind i, hvordan man kan få beholdt noget af det visuelle - i en lovlig form.
Og der skal klubberne måske gå med til, at man skal steppe lidt op selv ift hvad der investeres i det.

Hvis fans kan levere lyd og visuelle dele, og fyrværkeriet så leveres af klubben, og affyret forsvarligt, så kan parterne måske stå med et kompromis som kan accepteres/sluges. Jeg er med på - at dele af fanmiljøet "tændes" af at affyre det bag masker mm, men jeg tror de fleste hellere ser det affyret på lovlig vis af klubben, end at det ender i tomme tribuner/pointstraffe mm.

Det vi har været vant til er SLUT. Det må stå klart nu.
Heldigvis er det også slut med, at det forsøges forhindret mens det står på, som bestemt førte til mange farlige situationer, og frakastning af romerlys etc i jagten midt i flokken. Nu er vi nået til, at der på det alvorligste tages afstand til det - og med den fysiske episode i Aarhus denne gang, så beviste det sig også endeligt umuligt at tro på en lykkelig slutning.

Men fremtiden KUNNE se sådan her ud:
Her fra Aston Villa i aftes, hvor fansenes tifo blev "opgraderet" af klubbens affyring i klubfarver mm.
Med stor garanti ikke "det samme" for dem der oprigtigt elsker romerlys blandt menneskeflokke - men med nær-garanti stadig noget, som mange tilskuere ville kunne synes om alligevel - og jo også kunne udvides mm.

Største udfordring ser jeg nærmest når de små klubber skal tage imod større klubbers fans. For små klubber har ikke fans der koster dem selv hundredetusinder af kroner i bøder. Men AGF kan jo mindst ligeså godt bruge 100.000kr på fyrværkeri som 100.000kr i bøder i hvert fald på hjemmebane.

Det er meget amerikaniseret dit klip, men jeg kan sgu meget godt lide det. Totaloplevelsen ved at gå til fodbold er så meget større, når der er noget x-factor / build up. Jeg var til hockey i Tampa i februar, det var 3 timer der fløj afsted fordi underholdningen var i top.

Jeg kunne sagtens se man blev mere inspireret af det amerikanske med at der også skal være en grad af show / x-factor. Det trækker altså bare tilskuere.

FCK havde noget i fredags i pausen, det var sgu meget fedt.

Det er meget amerikaniseret dit klip, men jeg kan sgu meget godt lide det. Totaloplevelsen ved at gå til fodbold er så meget større, når der er noget x-factor / build up. Jeg var til hockey i Tampa i februar, det var 3 timer der fløj afsted fordi underholdningen var i top.

Jeg kunne sagtens se man blev mere inspireret af det amerikanske med at der også skal være en grad af show / x-factor. Det trækker altså bare tilskuere.

Det behøver ikke være med ild etc.
Men altså i søndags lavede fans TIFO - men der var ingen fyrværkeri.

Så altså forestil jer i søndags, hvor samme TIFO blev lavet, mens der blev sunget og der så var blå-hvide kaskader fra tribune-tagene mens alle sang med som i søndags.
Det kan jo ikke siges at tage noget fra i søndags, men ville være EKSTRA.

Der hvor der ville "mangle noget" - var ved indløb til 2.halvleg, hvor fansene leverede deres "show".
Det kunne såvel være et fyrværkeri-show af klubben ud fra tagene, hvis det var (selvom det nok var sjældent det ville blive lavet i halvleg).

Men ift at få gejlet publikum op, og få gang i kampen, så ville søndag kunne have fyrværkeri inden kickoff til 1.halvleg som noget ekstra. Ikke som erstatning for "Malaga"/TIFO/sang.

Den slags ønsker jeg intet af - altså DJ-show og lyshelvede. Men det er den vej det går. Ingen tvivl.
Jeg er bare typen der elsker at diskutere 1.halvleg igennem med andre på tribunen, hente øl, pisse af etc.
Jeg efterspørger intet af den slags i pausen. Men hellere i pausen end fx op til kampen mm. For hvis de fleste andre ville elske det, så lever jeg da med det.

Jeg er overbevist om man kommer til at bruge det nye stadion meget mere aktivt ift lys/lyd og skabe denne "build up" til kamp. Det skal ikke være et decideret diskotek, men der må altså gerne ske lidt for at skabe denne "stor kamp feeling". Det vil uden tvivl også trække rigtig mange tilskuere at der sker lidt mere. Under kampen er der naturligvis intet. For mig ville det være endnu federe end pyro.

Pyro har for mig været med til at få den her "stor kamp fornemmelse", at der sker lidt ekstra. Det kunne personligt for mig sagtens erstattes af noget lysshow / kontrolleret konfetti etc

Helt enig!

Jeg har f.eks. aldrig set en eneste basket kamp på tv, men har set en de sidste 3 gange jeg har været i usa. Show kan virkelig give folk en ekstra oplevelse!

Lige for at være på forkant, nej jeg vil ikke havde pauser hele tiden osv osv.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back