Jeg faldt lige over denne:
DBU kræver, at en række danske fans betaler den bøde, som fodboldforbundet har fået af UEFA. Nu har Ekstra Bladet fundet frem til de otte danske fans, som stod bag 'FUCK UEFA'-banneret.
bold.dk
Jeg synes formuleringen af budskabet - så præcist det end er - er virkelig bøvet.
Jeg synes til gengæld uddybningen af budskabet er ret interessant, og rejser en række interessante spørgsmål, som UEFA, DBU og FIFA indtil videre jo vælger at besvare med larmende tavshed og magtfuldkommen arrogance.
Jeg ved ikke hvad der er ret og vrang i det her. Men jeg synes at Visit Qatar som hovedsponsor til et EM er mærkværdigt. I bedste fald.
Jeg synes også at kinesiske handelsplatforme i det nuværende politiske klima, er en tvivlsom sponsor at sætte på banderne.
Med ørken-VM i frisk erindring og et VM i Saudi Arabien i horisonten, er al snak om fodbold og menneskerettigheder på samme tid en hul omgang.
Omvendt har Brøgger jo sådan set ret i, at den gruppe, som har lavet og hævet banneret, jo har accepteret UEFAs retningslinjer da de købte billetten.
Jeg er f.eks. ret sikker på, at de fleste præster ville bede mig blive væk fra gudstjenesten, hvis jeg dukkede op i en Cradle of Filth t-shirt, hvor der på ryggen står "Jesus is a Cunt". Er det en krænkelse af mine frihedsrettigheder, eller er præsten i sin gode ret til at det? (Tænkt eksempel, og jeg kunne ikke drømme at gøre den slags, det er bare respektløst. I øvrigt er jeg ikke glad nok for Cradle of Filth til at gå i deres merchendise).