Jeg synes folk er endog meget hårde ved landsholdet og Kasper Hjulmand.
Kampen i går var elendig. Det må stå udenfor enhver debat.
Serbien ville ikke spille fodbold, Danmark kunne ikke spille fodbold (under de betingelser).
Danmark ligger kvalitetsmæssigt lidt i limbo, som jeg ser det: vi er gode nok til at spille op med de gode, måske med de bedste. Det så vi mod England, vi har vist det mod Frankrig et par gange de senere år, og vi viste det ved EM for tre år siden. Vi er bare IKKE gode nok til at dominere de knap så gode og de ringe nationer. Det så vi mod Sloveninen, mod San Marino i kvalen og i det hele taget i EM kvalen...til dels faktisk også i Qatar.
Det jeg mener er, vi er gode nok til at forsvare os mod virkelig gode hold, og de angriber med så mange mand, at vi får lidt mere plads at spille på, og SÅ kan vi faktisk skabe noget. Mod hold som Slovenien og i Serbien i går, som først og fremmest vil kæmpe med os, da har vi det bare mere bøvlet. Vi er ikke gode nok til at spille os ud af det og kun lige stærke nok, til at kæmpe lige op med dem.
Tyskland, Spanien og Frankrig vil alle have et ønske om at spille fodbold med os. Det giver os bedre betingelser. Jeg siger IKKE, at vi derfor går i finalen, slet ikke. Jeg siger bare, jeg tror præstationen på lørdag bliver noget andet, end den var i går.
At koge det ned til manglende vindermentalitet, som Graversen gør, synes jeg er overfladisk og useriøst - men jeg havde heller ikke forventet andet af den brøleabe. Jeg medgiver, at det godt kunne se sådan ud i perioder, men Serbiens tilbageløb var altså virkelig gode i går, de var meget opmærksomme på, at de for alt i verden ikke måtte komme bagud. At gå benhårdt efter en sejr, når uafgjort er nok, kræver mere end "vindermentalitet". Det kræver mod, selvtillid og ro på bagsmækken. Forestil jer at Danmark var gået kompromisløst efter sejren og det havde givet bagslag på en kontra i minut 25, hvorefter Serbien pakker sig og IKKE får udlignet. Så havde Graversen råbt op om naivitet, manglende kynisme og en tabt mulighed for at gå videre. Landsholdet har fået virkelig megen kritik i en rum tid, jeg kan godt forstå, de ikke satsede hele butikken på en sejr i går.
Det var stadig en grim kamp og jeg er stadig undervældet, men jeg forstår godt, hvorfor den gik sådan.