New posts

Den store EM ‘24-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 430
  • Views Views: Views 20K
Status
Not open for further replies.
Den store EM ‘24-tråd
Umiddelbart virker Adidas' turneringsbold fra EM meget mere let og levende, uden at der er givet køb på præcisionen. Der sparkes da også lystigt udefra på bolden.
Ja, det virker til det er lykkedes at lave en fed bold, der lægger op til skud udefra. Uden det er en cirkus-bold, som bevæger sig mega uforudsigeligt, som man tidligere har set. Hjulmands mål i går gik jo snorlige hele vejen og det synes jeg også mange af de andre langskud jeg har set har gjort.

Jeg synes det var en flot præstation, men jeg har stadig en fornemmelse af, at alting kan ramle igen mod Serbien.
Det er sjovt, at man sidder med følelsen af, at Danmark faktisk kunne have seks point nu og allerede have vundet gruppen - men også, at alting stadigt kan gå helt galt. For jeg deler også din fornemmelse.

Og nok også en lidt farlig strategi at gå ind til kampen mod Serbien med. Men uafgjort er da sikkert nok for Danmark, for jeg tror at England slår Slovenien.
Hvis England slår Slovenien, kan Danmark endda - med lidt yderligere hjælp i de andre grupper - avancere med et snævert nederlag. Det vil være lige lovligt fattigt (at avancere med to point og en 3. plads), men det tæller jo alt sammen. Det ser i hvert fald mere lovende ud end det gjorde på samme tid i går.

Vi var favoritter mod Slovenien, det håndterede vi rigtig dårligt i 2. halvleg. Vi var (store) underdogs mod England, det håndterede vi rigtig flot i det meste af kampen.
Mod Serbien er vi også favoritter - mindre end mod Slovenien - så hvilken udgave får vi?
Forløbet mod England må dog give, spillerne og trænerstaben en bunke selvtillid, mismodet efter Slovenien kampen er pist væk og samtidig viste kampen i går, vi bare er bedst, når spillerne får lov at spille lidt mere direkte - også som i 1. halvleg mod Slovenien - så det håber jeg Hjulmand har i tankerne og ikke prøve at overtænke, som han har en tendens til.

Lad nu os spille mere på vores styrker, fremfor for meget efter modstanderen.

Vi var favoritter mod Slovenien, det håndterede vi rigtig dårligt i 2. halvleg. Vi var (store) underdogs mod England, det håndterede vi rigtig flot i det meste af kampen.
Mod Serbien er vi også favoritter - mindre end mod Slovenien - så hvilken udgave får vi?
Forløbet mod England må dog give, spillerne og trænerstaben en bunke selvtillid, mismodet efter Slovenien kampen er pist væk og samtidig viste kampen i går, vi bare er bedst, når spillerne får lov at spille lidt mere direkte - også som i 1. halvleg mod Slovenien - så det håber jeg Hjulmand har i tankerne og ikke prøve at overtænke, som han har en tendens til.

Lad nu os spille mere på vores styrker, fremfor for meget efter modstanderen.
Ja, hvis vi først begynder at spille på uafgjort, så går det galt. Passivitet synes at være dette holds nemesis.

Altså når det er man siger, at Englands forsvar ikke er noget særligt, så er det sammenlignet med deres midtbane og angreb. De har en af verdens bedste højrebacks, en centerforsvarer fra Manchester City, der måske ville være en af verdens bedste, hvis han ikke var skadesplaget, og Joachim Andersens makker fra Crystal Palace. Og så har de rutinerede Trippier på den anden back, som vel også er bedre end samtlige af vores backs. Deres målmand er ikke noget at skrive hjem om, men jeg ville nok stadig hellere have ham end Schmeichel.

Jeg synes det var en flot præstation, men jeg har stadig en fornemmelse af, at alting kan ramle igen mod Serbien.

Enig.

Da England kom foran, begyndte de at ligne er en flok mætte verdensstjerner, som egent ikke rigtig gider og hellere vil på sommerferie. Der mangler den vilje og fandenivoldskhed som skal til, hvis man skal gøre sig forhåbninger om at komme tæt på at vinde denne slutrunde.

Det skal ikke tage noget fra Danmarks indsats (ja ok, måske lidt), men ... vi fik rigtig meget plads at spille rundt på i første halvleg mod Slovenien og det er uforståeligt at Englænderne faldt så langt tilbage efter scoringen.

Jeg er slet ikke tryg ved at vi mangler en kamp mod Serbien til sidst og når jeg kan se at Hjulmand har udtalt sig om fordelene ved at blive nr. tre i stedet for nummer to, kan jeg ikke helt finde ud af om jeg finder det arrogant eller dumsmart eller bare noget helt andet.

Enig.

Da England kom foran, begyndte de at ligne er en flok mætte verdensstjerner, som egent ikke rigtig gider og hellere vil på sommerferie. Der mangler den vilje og fandenivoldskhed som skal til, hvis man skal gøre sig forhåbninger om at komme tæt på at vinde denne slutrunde.

Det skal ikke tage noget fra Danmarks indsats (ja ok, måske lidt), men ... vi fik rigtig meget plads at spille rundt på i første halvleg mod Slovenien og det er uforståeligt at Englænderne faldt så langt tilbage efter scoringen.

Jeg er slet ikke tryg ved at vi mangler en kamp mod Serbien til sidst og når jeg kan se at Hjulmand har udtalt sig om fordelene ved at blive nr. tre i stedet for nummer to, kan jeg ikke helt finde ud af om jeg finder det arrogant eller dumsmart eller bare noget helt andet.
Har de fået Jude Bellingham op af Pierre Emils bukselomme?

Det var i høj grad den duel der afgjorde kampen, hvis Bellingham havde haft succes med sine aktioner mod Pierre Emil, så havde England set bedre ud - godt set af Hjulmand, og godt udført af Pierre Emil.

Ja, hvis vi først begynder at spille på uafgjort, så går det galt. Passivitet synes at være dette holds nemesis.
Tænkte lidt af det samme. Der skulle et engelsk mål til at vække den danske "fodbold-maskine". Det holdt hele 1. halvleg og jeg sad med fornemmelsen af, at hvis vi ikke kunne score i den gode periode, så ville vi nok tabe kampen, når nu englænderne fandt sig selv i 2. halvleg og scorede sidst i kampen. Men til min store overraskelse holdt Danmark spillet langt fremme på banen og dominerede i store dele af 2. halvleg. Den havde jeg ikke set komme. Hvis de kan gøre det imod England, kan de volde alle hold problemer. Specielt hvis de kan spille chancerne større.

Altså når det er man siger, at Englands forsvar ikke er noget særligt, så er det sammenlignet med deres midtbane og angreb. De har en af verdens bedste højrebacks, en centerforsvarer fra Manchester City, der måske ville være en af verdens bedste, hvis han ikke var skadesplaget, og Joachim Andersens makker fra Crystal Palace.

God pointe. Ja, det er selvfølgelig i sammenligning med deres midtbane og angreb. Decideret ringe er den defensiv jo ikke.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back