New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 261K
Jeg synes man skal arbejde med ambitiøse målsætninger, og synes sådan set det er fint, hvis AGF har ambitioner om at gå efter medalje og ultimativt guld. Det skal alle top7 klubber med den basis de har. Synes faktisk AaBs storhedsvanvid er befriende og underholdende. Og heller ikke helt urealistisk på sigt.

Men synes også fans og medier skal holde op med at holde klubberne op på mål.
Mål er det man går efter.
Ikke der man slutter.

Når man evaluerer må man være realistisk, og slutter AGF nr 7 i år så må vi også bare erkende, at det skal en af top7 holdene, og vi er marginalt foran OB der pt økonomisk er nr 7.

Og slutter vi 8-9 må vi også erkende at SØE og Vejle har fine budgetter og stærke trupper. Jeg tror stadig en af de store bif og agf inklusive kan slutte nr 7-8..

Skuffende ja. Men ringe - tja nej faktisk ikke rigtig. Det er tættere end vi tror. Jeg ville overhovedet ikke overveje en fyring af DN med mindre vi rykker ud. Nr 9-10 tja måske.

Når det er sagt er ligaen også omvendt så tæt, at vi godt kan slutte nr (1) 2-3 selvom vores budget ikke er til det.

Det er trods alt ikke en 20-24 holds liga.

Og slutter vi 8-9 må vi også erkende at SØE og Vejle har fine budgetter og stærke trupper. Jeg tror stadig en af de store bif og agf inklusive kan slutte nr 7-8..
Skuffende ja. Men ringe - tja nej faktisk ikke rigtig. Det er tættere end vi tror.
Det harmonerer SLET IKKE med der hvor alle, inklusive os selv, mener vi er. Vi er medaljevindere fra sidste år, vi har et godt hold, og vores fundament og økonomi er langt bedre.
At slutte 8-9'er ville være et kæmpe skridt tilbage uanset hvordan man vender og drejer det.

Og altså BIF og FCN eksempelvis er jo i top 6 hvert år. Det er det AGF jagter. Jeg er med på at vi ikke har nået samme højder økonomisk som dem endnu, og jeg er også med på, at OB og AaB kan sige at de cirka har samme placering som os, selvom de nok også selv ville indrømme at AGF har mere momentum end de to har.

Momentum kan vende, det ved vi især i Aarhus, men vi kommer ikke et sted hen i denne sæson, hvor vi med ro i sindet kan kigge på Vejle og Sønderjyske og sige at deres økonomi og budget med rette gav dem en plads i top 6, mens at vi med rette sluttede udenfor. Nej, nix, nope :D

Og hvad du præcis mener med "ringe" ved jeg ikke :D
Men gu fanden ville det være sportsligt "ringe" kun at præstere til en placering uden for top 6 når vi er nået dertil hvor vi er. Det var også "ringe" at vi ikke kom i top 6 minimum en af de to år med David i de gode forår. Det er ikke "katastrofe" eller lignende. Men "ringe" er det sgu i min optik ;D

Nuvel, sikkert ordkløveri.

Jeg synes de første 6 runder igen igen har vist - vi har en tendens til at ville putte fodbold alt for meget i kasser og præcise placeringer. Og det er sket med AGF i mange år.

Jeg vil stadig mene, at agf, fcn, aab og ob er stort set lige og det er små ting der afgør om vi bliver nr 4 eller 7.

Jeg synes vi har momentum og et lidt bedre hold, men lad os nu se - uanset er det marginalt.
For 14 måneder siden synes alle OB og FCN havde det momentum.

Bif er lidt svære, kæmpe budget og burde være sikker nr 3 - men afskrivninger som klods om benet
og ikke vildt kørende som de burde være med den økonomi, tror godt de kan ende nr 4-5 - måske endda 6-7.

Alle er vel også næsten enige om at SØE og tildels Vejle slet ikke er så ringe. Ergo er vi oppe på 8-9 hold nu.... mon ikke en af dem, og nok SØE overrasker og kommer i top6.

Så allerede nu tør jeg godt skrive historien om at mindst 2 hold må blive skuffet, og det er ingen naturlov at det SKAL være aab og ob.

Pyt med at definere ringe.

Jeg må faktisk indrømme jeg synes vi har fået en reminder efter det vilde forår var fedt, men vi har ikke pointene med over i denne sæson, og vil faktisk ikke blive vildt overrasket, hvis AGF eller Bif slutter udenfor top6, lidt måske men ikke meget.

Men tror da det bliver tre af de 5 her: aab, ob, fcn, søe eller vejle som ikke kommer i top6, men lad os se...

Det er jo lidt en balancegang hvor AaB har været meget i den ene grøft som den lille klub i Nordjylland der lyder mere som Hjørring (som de selvfølgelig også kun er en forstad til.) Nu går de så nærmest helt over i den anden grøft ved at gå fra at have sagt top-4 og inden de har opnået det til at sige de skal have en mesterholdstræner. FCM var i en situation hvor der i høj grad var brug for lidt store armbevægelser fordi de befinder sig i håndbold- og ishockeyland, hvor der ikke var mange traditioner for fodbold helt i toppen og ikke så megen fokus. Det helt afgørende er dog om man bakker de ambitioner op med en ordentlig plan der føres ud i livet. Det gælder også i AGF hvor de store ambitioner er mere naturlige ift klubbens størrelse, men hvor de stadig virker latterlige hvis der ikke er en plan bag og man kan se den bliver effektueret løbende og naturligvis fordi vi var så voldsomt langt fra andet end bare at overleve i rækken hvis vi endda formåede det. Jeg synes nu heller ikke vi behøver snakke om mesterskab endnu, det går nok også lige lidt nemmere for AaB, så hvis de når den officielle målsætning om top-4 hører de ikke mere for det. Er man mere eller mindre fast top-4 kan man da også vinde en sæson hvor det hele virkelig flasker sig.

Pyt med at definere ringe.

Jeg må faktisk indrømme jeg synes vi har fået en reminder efter det vilde forår var fedt, men vi har ikke pointene med over i denne sæson, og vil faktisk ikke blive vildt overrasket, hvis AGF eller Bif slutter udenfor top6, lidt måske men ikke meget.

Men tror da det bliver tre af de 5 her: aab, ob, fcn, søe eller vejle som ikke kommer i top6, men lad os se...
Sjovt du siger det, for vi har på sin vis "fået pointene med over", for vi holder samme snit i denne sæson som i sidste :D
11 point i 6 kampe = 1,83 point i snit. Vinder vi i haderslev har vi 14 point i 7 kampe = hele 2 point i snit. Så selvom jeg godt ved hvad du mener med, at vi ikke har samme forspring med vores point fra sidste år etc, så har vi netop vores pointsnit med fra sidste år.

Men det giver ikke megen mening at tale så meget om forspring etc efter så få kampe. For altså selvom vi havde vundet over FCK havde vi på 1.pladsen stadig kun haft 6 point ned til top 6-stregen, som jo når vi lakker mod runde 22 ikke er mange point :D

Jeg noterer mig vores pointsnit, og accepterer at vi kommer til at tabe kampe, spille kampe uafgjort, men heldigvis vinder langt mere end vi taber. Samlet i 2020 har vi kun haft 5 nederlag i alt... Også denne tendens har vi taget med i denne sæson, hvor vi har 1 nederlag i 6 kampe.

Alle er vel også næsten enige om at SØE og tildels Vejle slet ikke er så ringe. Ergo er vi oppe på 8-9 hold nu.... mon ikke en af dem, og nok SØE overrasker og kommer i top6.

Så allerede nu tør jeg godt skrive historien om at mindst 2 hold må blive skuffet, og det er ingen naturlov at det SKAL være aab og ob.
Ja, der er flere end seks hold der mener de skal i top-6, så det er uundgåeligt at nogen skuffer. Vejle snakker stadig om bare at overleve, men jeg vil da også sige der er ni, måske endda ti hold der kan komme i top-6, med Randers som den mindst sandsynlige og selvfølgelig Horsens og Lyngby der nok ender som de nedrykkere de lignede på forhånd. Det er helt ikke helt vanvittigt at forestille sig vi ender udenfor top-6, men jeg synes nu nok at vi, baseret på et helt års resultater inklusiv denne sæson, har et niveaumæssigt forspring der er større end den minimale økonomiske forskel, så der skal en del utur og skader osv til før det ikke vil være en meget stor skuffelse ikke at komme med. Vi skal selvfølgelig erkende det kan blive tæt og det er vigtigt at undgå en periode med dårlige resultater. Der er ikke plads til en sorte november eller december. På lidt længere sigt handler vores målsætning vel ikke kun om den nuværende økonomiske forskel på klubberne, men også om hvor det bevæger sig hen ad og en forventning om at vi i første omgang vil trække lidet fra AaB og OB og bevæge os op i samme leje som BIF og FCN. Bliver der så pludselig tilført store midler et andet sted kan det forstyrre planerne noget.

Haha ja faktisk fin pointe at vi har fået samme point tal :) der fik du mig.

Jeg synes bestemt også det ser lyst ud. Synes vi har fået en god start. Og masser af grund til optimisme med egne tiltag

Synes bare de andre har vist de ikke lægger sig fladt ned og giver op.

- OB er startet fint og Sabbi var en stærk tilgang.
- AaB henter Hiljemark og Jesper Elkjær (Ståle spøger),
- FCN henter en 32 årig klassespiller af sportslige hensyn (for at gøre summen bedre)
- Bif tager talentarbejdet og JB/CV økonomien seriøst igen og kaster ikke om sig med pengene
- bedst som man troede vi var ved at få en statistik top7, opruster SØE kraftigt, RFC kigger stadig efter investor, Vejle virker til at have power (også hvis de virkelig afvise agfs bud på 6 mio - og Søe der afviste kæmpe bud fra Slavia Prag på var det 12 mio? - det er jo uhørt og så i corona tider).

Intet er givet....

PS - nej det er alt alt for tidligt efter 6 runder, og SØE vinder jo heller ikke bare medaljer fordi de starter godt. Men tror faktisk de måske klemmer sig ind i top6 i en kort turnering på 22 runder. Der skal nok meget held til for at Vejle lykkes med top6 som faktisk er den ambition de meldte ud inden sæsonstart (selvom de vist også bare snakke overlevelse)

Bliver der så pludselig tilført store midler et andet sted kan det forstyrre planerne noget.
Jeg har været overrasket over Vejle men den holder nok ikke helt hjem. Til gengæld smed jeg et enkelt pip herind om Sønderjyske for nogle runder siden - de ser ud til at have forstærket sig rigtig godt og har virket som et hold i fremgang. Der er jeg lidt spændt på om den holder hjem. Bif har også leveret bedre end jeg havde forventet og Aab/OB/FCN vil formentlig være kandidater til top 6.

Vi skal bare fortsætte snittet fra det seneste års fodbold men syntes måske et par af de andre har forstærket sig godt, vi mistede et par spillere og er igang med en omstilling af spillestil. Det kan blive snert....

Jeg tror bestemt også vi kommer til at slås om 3-4 pladsen med Bif, på baggrund sidste års flotte arbejde og trup, samt transfervinduet og sæsonstarten.

Siger bare de andre faktisk også byder sig godt til, og jeg egentlig som jeg også har sagt mange gange, ikke vil blive overrasket, hvis vi ender nr 7-8. Skuffet klart. Men ikke nok til at jeg synes David skal ud.

Jeg tror det er tættere end vi lige vil erkende (pga vores succes sæson).

Randers er også meget solide synes slutter nok 7-10, men synes ikke de har helt den kvalitet og x factor som Vejle og især SØE har ift overraske.

Torjägers som Sousa, AK47 og ham den 2 meter amerikaner er kan give mange point.

Synes virkelig SØE har fået samlet noget stærkt og solidt sammen. Og nu også bredde a la OB-AaB.

Jeg har været overrasket over Vejle men den holder nok ikke helt hjem. Til gengæld smed jeg et enkelt pip herind om Sønderjyske for nogle runder siden - de ser ud til at have forstærket sig rigtig godt og har virket som et hold i fremgang. Der er jeg lidt spændt på om den holder hjem. Bif har også leveret bedre end jeg havde forventet og Aab/OB/FCN vil formentlig være kandidater til top 6.
Jeg synes SE ser væsentligt mere interessante ud denne sæson end sidste hvor der også var en del der talte om at de kunne komme i top-6. Det virker mere realistisk denne sæson hvor Glen så også har haft dem en sæson længere. Sidste sæsons virkede lidt som om det var de mest “naturlige” hold der kom med i top-6, og det var så uden OB, så hvis man også begynder at tælle en “overraskelse” a la SønderjyskE med, vil der være et par uventede hold udenfor. Det kan pludselig blive FCN selvom man har vænnet sig til at de er i top-6 hver sæson. Et hold som BIF er heller ikke sikre selvom de fik en meget god start. Alle hold, inklusiv os selv, kan misse det på en dårlig periode. Det forventer jeg dog at vi kan undgå.

Latest posts

Back