Det er meget afgørende hvilket spillerbudget man forventer at have når vi rykker ind på det nye stadion og hvordan det vil udvikle sig. Jeg tror man fortsat vil sige at spillerbudgettet skal være støt stigende og så kan en bedre økonomi lige nu end ellers forventet måske gøre at man accelererer lidt ift det budget man forventer senere, dvs man fx lægger sig et år foran planen. Jeg ved ikke hvilket beløb det så vil være, men det giver måske ikke helt mening at sige at vi kan købe spillere for x antal millioner nu, det er mere et spørgsmål om hvad spillerbudgettet bliver.
Her er Campos bud på sæsonens spillerbudget:
https://campo.dk/2026/06/14/her-kommer-agf-spillerbudget-kan-runde-100-mio/
Det er vist en stigning på 10 mio eller sådan noget, men der florerer selvfølgelig forskellige tal. Det meste af det kan man hurtigt brænde af på en enkelt stor profil der købes dyrt. Der er naturligvis også frigivet midler i budgettet, men der skal nok også en større forøgelse til hvis vi skal hente flere profiler og udvide truppen lidt ift seneste sæson. Ti millioner vil nok også være langt mindre end FCK og M og sikkert også Brøndby vil øge med. Jeg tror egentlig at vi uanset hvad vil komme yderligere bagud økonomisk i det her vindue, men forhåbentlig kan vi øge lidt mere end det Campo gætter på.