Tror mere han taler til det faktum, at n?r AGF selv siger det, s? ?bner man sig for kritik. Ligesom n?r folk synes at Patrick Olsen skal undlade at sige at han har gulddr?mme.
N?r det kommer fra Mediano i deres behandling af AGF-Vejle, s? kommer det jo fra et perspektiv som Thygesens, hvor man siger: hvis FCK og FCM har en off-season, og er optaget af gruppespil, s? er AGF som 3'er vel f?rste-trussel.
Man kunne liges? godt bare sige at AGF er 3.bedst. Men n?r man v?lger at presse tanken videre, s? var der jo ikke mere forskel p? AGF og FCK sidste ?r, end at det ikke er helt urealistisk at AGF kan f?lge med i ?r ogs?. Om man p? nogen m?de kan f?lge med FCM ved vi jo ikke.
Pointen er nok mest, at nogen mener at det b?r v?re alle andre end AGF der melder noget ud omkring den slags "ekstra" dr?mme.
Ift det med Thygesens mening om at det er "for ambiti?st", s? sagde han jo, at man kunne have startet med at melde ud, at man vil v?re fast i top 6, og s? undlade at melde ud at man vil have flere s?t medaljer. Dertil er jeg faktisk enig med ham, hvilket jeg ogs? har argumenteret for herinde.
N?rmest alle ser AGF som 3.bedst pt, og det er jo ikke urimeligt. Derfor er det jo heller ikke unaturligt at tro at AGF kan f? en medalje i ?r. I forl?ngelse deraf er 2 medaljer p? 5 ?r jo p? ingen m?de urealistisk. En enkelt pokal-titel er ganske realistisk. Et europ?isk gruppespil bliver noget nemmere n?r conference league starter. Men om man f?r 2 medaljer, og er i top 6 i alle 5 af 5 s?soner, det er mere udfordrende, og ikke noget vi kommer sovende til. Ej heller overvejende sandsynligt at vi klarer det 5 af 5 ?r synes jeg.
Det er kun FCK, FCM og BIF og der har gjort det. FCN sluttede 9'er i 15/16-s?sonen. De har v?ret med i top 6 hvert ?r i den nye struktur, men alts? ikke 5 ?r i streg. Og jeg synes vi kommer fra et andet sted n?r vi f?rst lige er kommet med i vores f?rste i mange ?r. Nuvel, vi kom fra et fundament hvor vi var t?t p? i to omgange (det ene ?r mere end det andet). S? helt ud af det bl? er vores placering i toppen ikke. Men vi er sprunget det led over, hvor vi lige pr?cis kom i top 6, og s? blev overmatchet, og skulle l?gge et par skridt til, f?r det kunne r?kke l?ngere end bare top 6. Vi sprang fra lige pr?cis IKKE i top 6, og hele vejen til medaljer. Om vi rammer et plateau i ?r, eller bare forts?tter vil tiden vise. Vores till?b til at springe mellems?sonen i top 6 over gik gennem et forrygende for?r med Grabara og PM der var kommet til, men sluttede uden for top 6. PM er jo bare fortsat lige siden, og andre er kommet til og bygget p?.
Lad det endeligt forts?tte.