Den store økonomitråd
S?dan er det jo uanset hvad klubben har meldt ud. Forud for hver s?son er AGF?s sportslige m?ls?tning minimum en sjetteplads og den kan heller ikke v?re mindre pga ligastrukturen. En udmelding om top-6 i fx to af tre s?soner vil derfor alligevel betyde at man har skuffet det ?r hvor man ikke kommer i top-6. N?r man s? ogs? har ambitioner om medaljer i den samme periode synes jeg heller ikke det giver mening at snakke om andet end top-6 hvert ?r. De hold der rimeligvis kan snakke om medaljer hvert andet eller tredje ?r, m? n?dvendigvis ogs? have styrken til at komme i top-6 hvert ?r og man kan ogs? sige, at det kan blive lidt sv?rt at opn? nogen europ?isk succes hvis man ikke kvalificerer sig mere eller mindre hver s?son, hvilket kun faste top-6-hold kan forventes at g?re.Stone Cold said:Jeg h?ber at man i bestyrelsen og p? chefgangen er afklaret med, at n?r AGF (af alle!) melder s?dan ud, s? vil det aff?de mange n?rg?ende sp?rgsm?l ved f?rste 7-plads.
Der vil v?re spekulationer om tr?nerens jobsikkerhed.
Der vil v?re spekulationer om samtlige spilleres tilfredshed, kontraktsituation og generelle helbred.
Der vil blive talt og skrevet uforholdsm?ssigt meget negativt om AGF og der vil blive tegnet et billede af en klub i krise.
Kan det s? kikse? Ja, selvf?lgelig, men jeg synes da ogs? det ville v?re for uambiti?st hvis det er m?l man er n?rmest sikre p? at opn?. Jeg tror ogs? man ser lidt mere nuanceret p? det internet selvom man faktisk i den officielle m?ls?tning denne gang ogs? f?r n?vnt nogle af de lidt mindre konkrete ting omkring ?konomi og trup der er foruds?tninger for det andet. I bund og grund tror jeg ogs? det er meget der fokus er - forbedring af ?konomien og forholdene omkring holdet osv. Det skal naturligvis manifestere sig i resultaterne, men de er sv?rere at kontrollere s? man er godt klar over at der er flere tilf?ldigheder. De ambiti?se m?ls?tninger bakkes op af de foruds?tninger det kr?ver i form af ?konomi og faciliteter og s? skal m?ls?tningen v?re derefter, men man kan stadig sagtens se p? at vi kikser top-6 en s?son hvor vi fx spiller flere europ?iske kampe eller vi taber flere pokalfinaler og ikke g? i panik af den grund. Og vi er ogs? i en helt anden situation nu end tidligere ift klubbens position og de folk der sidder i klubben s? medierne kan ikke s? let skabe det pres p? baggrund af en minimalt kikset m?ls?tning og frembringe en panikhandling.