New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 261K
Den store økonomitråd
Stone Cold said:
Jeg h?ber at man i bestyrelsen og p? chefgangen er afklaret med, at n?r AGF (af alle!) melder s?dan ud, s? vil det aff?de mange n?rg?ende sp?rgsm?l ved f?rste 7-plads.

Der vil v?re spekulationer om tr?nerens jobsikkerhed.
Der vil v?re spekulationer om samtlige spilleres tilfredshed, kontraktsituation og generelle helbred.
Der vil blive talt og skrevet uforholdsm?ssigt meget negativt om AGF og der vil blive tegnet et billede af en klub i krise.
S?dan er det jo uanset hvad klubben har meldt ud. Forud for hver s?son er AGF?s sportslige m?ls?tning minimum en sjetteplads og den kan heller ikke v?re mindre pga ligastrukturen. En udmelding om top-6 i fx to af tre s?soner vil derfor alligevel betyde at man har skuffet det ?r hvor man ikke kommer i top-6. N?r man s? ogs? har ambitioner om medaljer i den samme periode synes jeg heller ikke det giver mening at snakke om andet end top-6 hvert ?r. De hold der rimeligvis kan snakke om medaljer hvert andet eller tredje ?r, m? n?dvendigvis ogs? have styrken til at komme i top-6 hvert ?r og man kan ogs? sige, at det kan blive lidt sv?rt at opn? nogen europ?isk succes hvis man ikke kvalificerer sig mere eller mindre hver s?son, hvilket kun faste top-6-hold kan forventes at g?re.

Kan det s? kikse? Ja, selvf?lgelig, men jeg synes da ogs? det ville v?re for uambiti?st hvis det er m?l man er n?rmest sikre p? at opn?. Jeg tror ogs? man ser lidt mere nuanceret p? det internet selvom man faktisk i den officielle m?ls?tning denne gang ogs? f?r n?vnt nogle af de lidt mindre konkrete ting omkring ?konomi og trup der er foruds?tninger for det andet. I bund og grund tror jeg ogs? det er meget der fokus er - forbedring af ?konomien og forholdene omkring holdet osv. Det skal naturligvis manifestere sig i resultaterne, men de er sv?rere at kontrollere s? man er godt klar over at der er flere tilf?ldigheder. De ambiti?se m?ls?tninger bakkes op af de foruds?tninger det kr?ver i form af ?konomi og faciliteter og s? skal m?ls?tningen v?re derefter, men man kan stadig sagtens se p? at vi kikser top-6 en s?son hvor vi fx spiller flere europ?iske kampe eller vi taber flere pokalfinaler og ikke g? i panik af den grund. Og vi er ogs? i en helt anden situation nu end tidligere ift klubbens position og de folk der sidder i klubben s? medierne kan ikke s? let skabe det pres p? baggrund af en minimalt kikset m?ls?tning og frembringe en panikhandling.

Eksempel:
K?re unge mand som vi meget gerne vil skrive kontrakt med, is?r da du er et af landets st?rste talenter p? netop din position.
Nu skal du h?re vores super gode m?ls?tning - vi taler top 8 i superligaen. Alts? m?let er top 6 men hvis det glipper i et par ?r, s? skal vi ikke tage det som et nederlag men stadig f?le det er ok. Du kan godt se det er noget bedre, end at skifte til FCK, Fcm, Bif, fcn eller f.eks. AaB som konsekvent stiler mod toppen.

K?re sponsor.................

Sorry - de to eksempler er sat p? spidsen men vi taler alts? konkurrencesport😱 I m? f? begravet de gamle sp?gelser og komme ind i 2020. Medierne er der lige meget hvad.

Martinstranger said:
I m? f? begravet de gamle sp?gelser og komme ind i 2020. Medierne er der lige meget hvad.
Knoppede ord...
Jeg er netop i 2020 og ved hvad medieomtale betyder for et brand. AGF kan ikke v?re tjent med for megen negativ omtale. Forestil dig at vi de n?ste to ?r slutter som 7'er. Det ene ?r bare p? m?lscore og det n?ste blot ?t point efter nummer 6. Det er jo i sig selv s? t?t p?, at man med en vis rimelighed kan afskrive det som marginaler, at vi ikke kom med.
Medierne vil til geng?ld n?ppe v?re s? nuancerede og en stemning af et AGF i krise vil brede sig. Det vil have negativ indflydelse p? alt fra sponsorater til billetsalg.

Som sagt, s? h?ber jeg (og tror faktisk ogs?) at pingerne har t?nkt det helt til ende, og er klar til at st? imod, skulle der komme modvind.

Stone Cold said:
Martinstranger said:
I m? f? begravet de gamle sp?gelser og komme ind i 2020. Medierne er der lige meget hvad.
Knoppede ord...
Jeg er netop i 2020 og ved hvad medieomtale betyder for et brand. AGF kan ikke v?re tjent med for megen negativ omtale. Forestil dig at vi de n?ste to ?r slutter som 7'er. Det ene ?r bare p? m?lscore og det n?ste blot ?t point efter nummer 6. Det er jo i sig selv s? t?t p?, at man med en vis rimelighed kan afskrive det som marginaler, at vi ikke kom med.
Medierne vil til geng?ld n?ppe v?re s? nuancerede og en stemning af et AGF i krise vil brede sig. Det vil have negativ indflydelse p? alt fra sponsorater til billetsalg.

Som sagt, s? h?ber jeg (og tror faktisk ogs?) at pingerne har t?nkt det helt til ende, og er klar til at st? imod, skulle der komme modvind.
Nu skal pingerne ikke lade sig styre af den hysteriske presse som lever af at s?lge clicks/aviser. Det er oftest dem der k?rer historierne op i et niveau som andre ikke har gjort i mange ?r. Vi s? det senest sidste ?r efter de f?rste kampe og der viste JN/PC/LF/DN sig som dem der holdte hovedet koldt og ikke gik i panik (endelig).

Men vend lige tilbage til eksemplerne - hvordan skal vi tiltr?kke de bedste talenter og de st?rste sponsorer, hvis vi skal arbejde med en m?ls?tning som Horsens (tilf?ldig valgt) eller lignende. Det giver ingen mening, hvis det endelig m?l er vi skal v?re konstant med i top 3 om 5 ?r.

Jeg h?rer jeres indvendinger men de s?lger ingen billetter ude i byen og derfor er halvsl?je m?ls?tninger d?mt ude:-) Det kan man sku ikke klandre klubben for, hvis blot de agerer og investerer efter det.

Men okay - hvis I syntes de bedste talenter skal g? andre steder hen, s? kan vi da tage en halvsl?j m?ls?tning, der ikke emmer af ambitioner! Aarhhhh sorry der kom flere knubbede ord:-)
(vi har sendt rigeligt af de gode talenter v?k fra klubben, hvis I sp?rger mig - ?rgrer mig stadig over Gustav Mogensen).

[member=56]Martinstranger[/member]

Jeg synes, det er lidt h?rdt, at insinuere Stone Cold gerne vil miste talenter p? bekostning af en mindre ambiti?s m?ls?tning.

Jeg forst?r dig, jeg forst?r Stone Cold, men da FCM l? til deres f?rste mesterskab n?gtede de at p?tage sig favoritrollen, det samme ved 2. mesterskab og f?rst herefter det 3. mesterskab er klubben villig til ambiti?se m?ls?tninger. Pointen er, det afholdte ikke FCM fra at tiltr?kke store talenter trods m?ls?tninger som var konservative i forhold til den position de havde tilk?mpet sig.

Jeg er med p?, talenter og gode spillere skal kunne se et projekt med perspektiv i, men jeg tror nu, at personlige samtaler med tr?ner, sportschef og direkt?r er langt vigtigere end at AGF melder offentligt ud om top 6 de n?ste 5 ?r.
Man kan sige meget om om tiderne f?r DN, men klubben satte ikke sit lys under et sk?ppe, alligevel mistede vi alt for mange talenter.
Trov?rdighed er imo langt vigtigere end ambiti?se m?ls?tninger og ville GF virkelig miste gode spillere, fordi ambitionen hed top 6 i 3 eller 4 s?soner ud af de n?ste 5? Jeg tror det ikke.

Hehe jamen det er pr?cis det jeg mener

At det er hele igen igen som sidste 20 ?r+ kan rammer os som en boomerang, at omverden lige fra fans, medier og sponsorer, siger AGF er til grin, n?r vi en af to n?ste s?soner m?ske slutter som nr 7-8 (rent faktisk er temmelig realistisk b?de funderet i historik, statistik og ?konomi.  For et ?r siden var situationen omvendt AGF det sorte f?r og OB det nye lysende storhold der var tilbage p? sporet).

Det er super fedt at AGF melder de nye ambitioner ud, og for min skyld kan jeg som ogs? godt li' David i Mediano siger at det er sv?rt at juble over at blive nr 3 - han g?r efter at blive nr 1.

Synes ogs? AGFs potentiale er at vi skal g? efter at v?re fast i toppen, vinde medaljer, v?re med i Europa hvert ?r - og ulitimativt g? efter guld hver s?son.

Men jeg synes ogs? jeg ser b?de et sportsligt og ?konomisk momentum der g?r at vi kan hamle op og overhale fcn og bif, men vi skal alts? passe p? med at undervurdere de to klubbers muskler. FCN var meget opsatte p? at hente Jeppe Kj?r og Bif hentede fx Maxs? og snakker pt om Durmisi osv - det er alts? k?mpe profiler der ogs? kr?ver vild ?konomi.

Der er r?re i andedammen, men storebror er vi alts? ikke endnu ift dem. Kun sportsligt en sommer, og alle kan danse en sommer...
Det er satme store ambitioner at skulle slutte i 2 af 5 s?soner over dem, og forestille sig de hver tager en medalje med 5 ?rs mellemrum, og der s? ellers en til de andre hvert 5 ?r som overraskelse.

At melde noget konkret ud om pokalen er ogs? vildt, AaB har fx kun vundet pokalen en gang i 50 ?r (the double i 2014) og de har ellers v?ret en af de helt helt tunge drenge i dansk fodbold i 25 ?r. Eneste vi kan melde ud i pokalen er at vi g?r efter at n? langt og gerne vil vinde turneringen, s? m? vi se hvordan det g?r.

Jeg t?nker godt man udadtil kan sige vi har f?dderne p? jorden, sige vi har en ambition om v?re med i toppen af dansk fodbold og vinde medaljer, og tror p? vi kan, men ved ogs? at ligaen er t?t fra nr mellem de 7-8 bedste. Men vi tror p? egne evner.

S? kan man godt s?lge den til spillere og sponsorer om at AGF er v?rd at satse p?.
Men ogs? st? p? m?l for det n?r vi bliver nr 8.

Bliver PM skadet har vi erstatninger, men det kommer til at koste pladser i tabellen. Vi s? det dengang Graulund var ude et halvt ?r, og Dioh skuffede og muskelbundet fra Angola var solgt i vinterpausen.

Internt kan man jo sagtens melde ud til nye spillere at m?ls?tningen er medaljer og sige at spiller vi som vi gjorde fra rundt 8 (vist) og frem, s? kan vi ogs? taget guld.

Men s? bliver vi ikke til grin i pressen, og presset til at fyre dygtige folk som DN eller ultimativt PC - hvis vi bliver nr 7-8 denne s?son, fordi PM f?r en skade osv.

Har en god ven der er i en prof bestyrelse i 1 div  og der melder man slet ikke noget ud til omverdenen, og internt har man ogs? bare fokus p? den n?ste kamp.

Det samme havde man i AaB i 2014 og vandt DM-guld med et budget p? 28 mio - selvom man burde v?re sluttet ca nr 6.

N? pyt - l?bet er ogs? k?rt nu mht de m?ls?tninger (havde bare h?bet de ville have store m?l og ambitioner om medaljer og guld p? sigt) ... men havde l?rt at fortiden og hold det internt.

Gl?der mig i stedet over vores super s?son, var n?sten lige s? fedt som 96-97, og vil gl?de mig over at jeg faktisk tror p? at vi kan spille med om guldet i ?r, hvis alt klapper.  FCK virker rystet og ikke sikker p? FCM f?r s?dan et k?mpe forspring fra start igen.

S? m? vi tage de t?st i medier og omverdenen. Men hey... vi har 20 ?rs erfaring med at grine af det hele ;-)

Det vil v?re useri?st at sige guld om eks. 10 ?r.

For det f?rste er tidshorisonten s? langt ude, det bliver til rent g?t.
For det andet s? skal AGF ?konomisk have indhentet FCM, f?r det realistisk kan komme p? tale og GF er stadigt langt, langt efter p? den front og hullet bliver st?rre og st?rre bl.a pga. FCM er bedre til at s?lge spillere og st?rre mulighed for at komme i et ?konomisk attraktiv gruppespil.

Jeg har det ok med m?ls?tningerne bortset fra pokaltitlen, der er lidt for meget lotteri over den turnering til at sige, den skal GF vinde indenfor 5 ?r.

Martin Hansen said:
Jeg synes, det er lidt h?rdt, at insinuere Stone Cold gerne vil miste talenter p? bekostning af en mindre ambiti?s m?ls?tning.

Jeg forst?r dig, jeg forst?r Stone Cold, men da FCM l? til deres f?rste mesterskab n?gtede de at p?tage sig favoritrollen
Det skulle gerne ligne 😃😃😉😉😉 der var med i indl?gget.

Men der er sandhed i det. Er du et rigtig stort talent (prim?rt udefra men vi har ogs? set det med interne), s? tvivler jeg p? du bliver tiltrukket af en m?ls?tning p? 3-8. S? tager du nok klubben der g?r efter toppen.

Det samme g?lder n?r du s?lger sponsorater - s?lger du en mellemvare eller s?lger du et topprodukt. Der kan sagtens v?re mange % i forskel.

Vi har momentum og det skal udnyttes😎

Ps: jeg ville ogs? have holdt mig fra m?ls?tningen omkring pokalen - der er s? mange tilf?ldigheder i den turnering.

Jeg overs? ogs? pointen om, at udmeldingen om EL_gruppespil jo er "europ?isk gruppespil" og ikke n?dvendigvis Europa League, men jo ogs? kan t?lle det nye Conference League som bliver noget nemmere at komme i.

Pokalen er jo ikke urealistisk eftersom vi har v?ret i finale/semifinale 2 af de sidste 5 ?r, og er endnu bedre nu end da vi var i finalen, og endda er begyndt at kunne sl? FCK.

Medaljer 2 af de n?ste 5 ?r kan jeg n?sten ikke turde h?be p?, men da vi kommer som bronzemedaljemodtagere, og ingen under os har oprustet for alvor, og vi har stort set samme trup, s? er det ikke urealistisk at vi napper den f?rste af de to medaljer i ?r eller n?ste ?r. Men om vi skal skal et skridt tilbage for at bygge nyt op med trupudskiftning og m?ske ny tr?ner om et ?r eller to, det kan jo sagtens t?nkes at koste sportsligt. Og s? kan medalje to jo lande i 2025 og n?s der.

Men faktisk synes jeg at det mindst sandsynlige er at AGF skulle kunne komme i top 6 i alle 5 af 5 ?r. Selv AaB har v?ret ude i 2 af de sidste 4 s?soner. De vandt ellers mesterskabet i '14, og OB har kun v?ret med 1 gang i 10 fucking s?soner!!!! Og s? er der jo det faktum at BIF, FCN, FCK og FCM ikke er selvskrevne, men bare evner det hver gang. S? med mindre vi permanent kan overhale en eller flere af dem, s? ser jeg os ikke v?re immune over for at glippe top 6 en gang eller to p? 5 ?r.

Jeg synes det er fedt med h?ndgribelige m?ls?tninger, og t?nker som Martin ogs? at "mester inden 2030" ville have v?ret en r?vsyg udmelding.

Men som jeg skrev tidligere, s? synes jeg at "med i top 6 oftere end ikke" ville v?re bedre. Selvom jeg nu sagtens kan se, at "v?re med i top 6 hvert ?r" er fint nok at g? efter. Det er jo bare delen om, at det h?jest sandsynligt ikke sker der g?r at jeg t?nker at det er en anelse ?rgerligt. Eller "underligt" er m?ske et bedre ord, det ved jeg ikke. Men det er ikke sv?rt at se hvordan vi kan glippe top 6 et ?r, hvor vi ellers g?r det godt europ?isk (kvalificeret fra ?ret f?r), og/eller med pokaltitel, og m?ske endda med kval til EL via EL playoff efter at have glippet top 6. Der ville det v?re lidt underligt at st? med en "fejlet m?ls?tning" men med to medaljer, europ?isk gruppespil, en pokal eller to, og med top 6 i 3-4 s?soner.

Ja pyt den med pokalturneringen er nok ogs? gratis, for den bliver vi nok aldrig h?ngt op. M?ske som en samlet pakke at hvis vi ikke har f?et nogen medaljer eller "kun" en i de 5 ?r. Men s? ville vi blive slagtet lidt alligevel.

Men skulle vi ende uden at vinde noget n?ste 5 ?r, overlever vi nok med bortfoklaringer som salg og skader, men hvis vi oven i slutter 1-2 gange udenfor top6 har vi balladen.

Fremtiden:
I?vrigt afh?nger det ikke kun af AGF

Ift medaljer
Nok allermest af fcn og bif - hvordan pr?sterer ledelsesm?ssigt, ?konomisk og sportsligt n?ste 5 ?r - g?r det ringe, er vejen ?bent for medaljer. Finder Bif tilbage p? sporet har vi en statistik top3 og hollandske tilstande og ikke portugisiske.

Ift top6 er 3 ting afg?rende:
1) Kan AaB forts?tte stabilisere ?konomien og v?re stabilt tophold, sluttet 6 af 8 gange i top6 - eller kn?kker det helt nu. Kun 2 af 4 seneste er blevet 5. pladser. Og bliver det v?rre?
AaB, s?soner, statistik fra superligaen - SuperStats
2) var OBs top6 sidste ?r en enlig svale, eller forts?tter mange ?rs deroute.
3) er det nu slut overvejende med overraskelserne S?E, EfB, RFC, Horsens, Lyngby i top6. F?rhen har der v?ret 1-2 styk hvert ?r.

Et kig bagud:

Man kan i hvert fald sige meget kan v?re ?ndret p? 5 ?r - for 5 ?r siden blev superligaen spillet uden AGF:

3F Superliga 14/15: Tabel og kampprogram

Og for 10 ?r siden havde var OB den evige 2er og AGF rykkede ud.
3F Superliga 09/10: Tabel og kampprogram

Martinstranger said:
Men der er sandhed i det. Er du et rigtig stort talent (prim?rt udefra men vi har ogs? set det med interne), s? tvivler jeg p? du bliver tiltrukket af en m?ls?tning p? 3-8. S? tager du nok klubben der g?r efter toppen.
Men du er med p?, at ?t er hvad der meldes ud i pressen, noget andet hvad man siger til talenter og andre spillere, man ?nsker at tilknytte.
Det skulle ikke tage mange sekunder at forklare et talent/en ung spiller/en spiller at vi melder lidt konservativt ud pga klubbens historik med offensive udmeldinger fulgt op af pavre placeringer. D?n dynamik er uhensigtsm?ssig at prikke til. Derfor synes jeg at 5 ud af 5 top 6 placeringer er til den friske side, og jeg h?ber bare, at man er klar over, at man har placeret rumpetten lige i klaskeh?jde.

Forst? mig ret: Jeg er vild med at klubben har ambitioner. Jeg f?ler mig endda tryg ved, at de ved hvad de laver. Men 5 s?soner i tr?k med top 6 er d?lme frisk, specielt nu, hvor ligaen er reduceret til 12 hold igen, og konkurrencen bliver stenh?rd.

Jeg kunne s? godt lide, da man meldte ud at top 6 var ambitionen, men at man havde budgetteret med en ottendeplads. D?t er realisme og snusfornuft. S? l?nge de stadig g?r d?t, lader der v?re plads til svipsere, s? er jeg med ombord. Men hvis det bliver top 6 or bust - s? er vi i min optik p? vej tilbage mod galehustilstande.

Vi har n?et top 6 ?n gang, siden denne struktur blev indf?rt. ?n. De andre hold forst?rker sig ogs?, Vi kan ikke g? ud fra som givet, at der kun er ?t hold pr. s?son, der overrasker positivt, og at vi konsekvent kan holde b?de OB, AaB og RFC bag os... for det er jo lidt d?t, der bliver lagt op til. Jeg antager at FCM/K/N og BIF er forholdsvis sikre p? top 6. Det efterlader to pladser til os og de tre n?vnte + dem som overrasker... Det er godt nok en sn?ver margen for fejl.

Dichio date=1599819289 said:
Jeg synes stadig man skulle s?tte en ambition om at slutte som nr 1-8

At slutte i top-8 kan man sagtens beslutte sig for at kalde en acceptabel placering. Det gjorde man vel i den netop afsluttede turnering. Det har bare ikke noget at g?re med at opstille ambitioner/m?l - og det var det, der var dagens ?velse. FCK og FCM har begge en ambition/m?ls?tning om at blive mestre i ?r, men et af holdene n?r givetvis ikke deres m?l. Men s? pr?ver de sikkert igen n?ste ?r.

Selvf?lgelig skal det ogs? v?re vores s?sonm?l at slutte i top-6 de n?ste 5 ?r, med den udvikling vi er inde i. At det s? sikkert ikke vil lykkes hver gang vil jeg kalde acceptabelt, men det ?ndrer ikke p? at det s? stadig er m?let det efterf?lgende ?r.

Hvis m?let og ambitionerne bare er et sigtekorn, s? synes jeg det er de helt rigtige ambitioner - pokalen er lidt floffy, men pyt nu med den.

Bare det er ensbetydende med s?sonen kun er ikke godkendt, men op p? hesten igen fordi vi slutter lidt udenfor top 6 som fx 7-8.
Og det dermed ikke f?rer til at der skal findes syndebunke, som bare g?r krisen endnu v?rre. T?nk hvis vi havde fyret David sidste sommer eller i s?sonstarten... havde n?ppe hjulpet.

S? m? vi se om vi er til grin i omverdenen. Er pr?cis enig i at vi med de nye flotte ambitioner har sat vores r?v i klaske-h?jde.
Jeg er lettet og glad over vi har dem, is?r hvis der bliver sat yderligere ?konomi fx 25 mio ekstra pr ?r bag - havde bare foretrukket de var interne.

P? sigt skal det ogs? v?re guld. Og internt synes jeg allerede man i denne s?son skal snakke om at ALT kan lade sig g?re, hvis vi k?mper, st?r sammen og alt klapper. Jeg tror p? alt med det vi leverede fra runde 8, den trup vi har og momentum.

Kunne sgu ogs? godt li den med vi gik efter top6, men budgetterede med at slutte i top8.

Man kunne godt have sagt m?let er top6 i mindst 4 af 5 ?r og spille med om medaljer og pokalen. Hvilket ogs? er realistisk, hvis vi ?ger budget bare et lille fint n?k -  og de andre ikke g?r.

S? havde man f?rst v?ret tvunget til tr?nerafsked efter to kiksede top 6 fors?g - eller nok n?rmere efter 1? s?son omkring 7-8 pladsen. Som jeg ser det nu, s? er det sv?rt at g? med David hvis vi bliver nr 7 n?ste ?r og selvom han har vist sit v?rd i ?r og m?ske kan g?re det igen i 21-22. Vil ikke blive overrasket hvis vi bliver nr 7 i ?r og 3-4 n?ste ?r igen.

Dichio said:
Fedt med store ambitioner
Jep - jeg er med p?, at de udmeldte m?ls?tninger skaber nerv?sitet for, at vi igen skal blive udstillet for urealistiske forventninger; men m?ls?tningerne er i min optik n?rmest jordn?re.
P? trods af 20 ?rs jammerdal, s? er klubben i de sidste par ?r b?de lykkes med at skabe sportsligt momentum og ikke mindst at tiltr?kke en totalt vild investering i de fremtidige rammer i form af Kongelunden.
Hvis klubbens m?ls?tninger skal st? nogenlunde lige i forhold til det nuv?rende momentum og ikke mindst de kommende investeringer, s? kan jeg ikke forestille mig, at man kan s?tte barren lavere,  Lavere m?ls?tninger vil skabe forvirring i forhold til investorerne og risikere at s?tte vores momentum over styr.

Det st?rste problem jeg har haft med tidligere udmeldinger omkring m?ls?tninger i AGF, er at det har virket som noget, nogen har besluttet en fredag eftermiddag f?r fyraften, totalt l?srevet fra enhver konkret handlingsplan. Det har v?ret s?dan lidt: "Vi har nogle fede talenter, s? skal vi ikke sigte h?jt?" En m?ls?tning er totalt ligegyldig, hvis man ikke bruger den til noget, hvis den ikke er knyttet til en strategi. Det bliver f?rst interessant, hvis m?ls?tningen skubber til de valg og handlinger, organisationen foretager.

Denne gang understreger bestyrelsen, at m?ls?tningen er kommet til gennem et l?ngere arbejde i l?bet af ?ret. Og de giver nogle svar p?, hvordan m?lene skal n?s. Det er ikke bare magi. Og derfor bliver m?ls?tningen instrumentaliseret.

Jeg er selvf?lgelig glad for, at de for den kommende s?son melder ud pr?cis, som jeg selv havde foresl?et for et par uger siden, og derudover synes jeg det er godt med nogle konkrete 5-?rsm?l. Mest fluffy er jo nok den med pokalturneringen, for der er meget held i den. Men jeg tror de har den med af to grunde: 1. Fordi pokalturneringen er vigtig i AGF. Det er et signal om at ingen tr?ner skal nedprioritere pokalen, fordi andre m?l er vigtigere. 2. Man har fundet ?t sted, hvor AGF har en f?rerposition. Det skal bevares i "brandet" at AGF er den bedste pokalklub i landet.

Jeg er glad. De sidste mange ?r har handlet om at f? st?bt et fundament. Nu har man tegnet trappen, som skal st? p? fundamentet, og det er nu, det begynder at blive sjovt.

Og det kan du s?dan set have ret i, har jeg ogs? t?nkt ...  og med sejr over Vejle er vi allerede 3 point foran i guldkampen.

AGF kan ogs? v?lge at sige s?dan er fodbold og at vi ikke ryster p? h?nden (og fyrer PC og DN) fordi der kommer en en svipser fordi vi bliver nr 7 (eller m? n?jes med en medalje p? 5 ?r).

FCKs ambition er ogs? guld hvert ?r (nu er FCMs ogs? - Priske har lige meldt det ud op til kampen i dag)  ... og det vil helt sikkert glippe ind i mellem for begge.

Men hvis vi leger med p? pressen og skal til det nye AGF igen og igen, ny tr?ner- 10 nye spillere osv, s? kaster jeg op....

Det er jeg helt enig i Ato - og ingen tvivl om is?r det med pokalturneringen er vigtigt at brande os den mest vindende klub der. Jeg er er s?dan set ogs? tryg ved at basis er der for at lykkes for AGF - modsat f?rhen. Det er en meget solid ledelse, organisation, strategi og trup vi har nu - talenterne er ogs? bedre og mere moderne 2 vejs-spillere end tidligere tiders lidt i hver gr?ft artister og skraldem?nd.

Debatten har flyttet mig - jeg k?ber den AGF har meldt ud, og s? skal vi bare st? med oprejst pande, hvis det glipper og sige jaja men vi kommer igen (ligesom de g?r i fck og fcm) og denne gang bliver det jo nok heller ikke nedrykning i en s?son, hvor vi siger vi kan vinde guld som Erik R og ?keby meldte ud. Det g?r en forskel. Og ingen panik denne gang s? fordi vi ikke lykkes helt.

Latest posts

Back