"
Og så har du også svaret på min oprindelig spørgsmål, hvad der ville ske hvis en forsvarsspiller som f.eks. Tingager gjorde det samme - hvis Jesper Hansen flagrede ude ved hjørneflaget.
Frispark og gult"
Den her..
Han er at betegne som en markspiller i forhold til reglerne, altså han må ikke tage med hænder.. Ergo frispark,
Når det kommer til om det er rødt eller gult, så er det den her jeg henviser til
- Internationale fortolkninger af situationer, hvor keeperen begår "hands" er helt centrale, idet keeperen må anvende hænderne, og der er en vis tolerance for "mindre fejl", som utilsigtet kan opstå i kampen, hvor keeperen begår hands udenfor straffesparksfeltet.
- Hvis keeperen skal udvises for berøvelse af en oplagt scoringsmulighed, skal aktionen tydeligt vise, at han forsætligt griber bolden med det formål at forhindre angriberen i at nå den først, som derved oplagt kunne score.
Det skal jo ikke forståes som om han godt må stå 20-30 cm uden for feltet og flagre med bolden.. Det handler om intentionen, hvilket de pointerer. Som de ser det og jeg ser det har Lund ikke til formål bevidst at tage bolden med hænderne uden for feltet. Men kommer til det.. Hvorfor de bruger ordet intention.
Modsat det link med en "tilsvarende" situation, hvor det er langt mere tydeligt (som jeg ser det) at det er med fuldt overlæg at han bryder reglerne - og godt selv ved det