Cykling
Tror ikke han havde kunnet hænge på den trio uanset hvad, men det er jo lidt en teoretisk påstand af migDet er en fin pointe. Men Del Torro kommer aldrig nogensinde i nærheden af at køre løbende forfra på et niveau, som Pogacar gør.
For mig at se får han ikke erfaring i at køre løbet forfra på den måde. Han får bare erfaring i at bruge sine ressourcer helt abnormt forkert.
Jeg tror, det er begrænset, hvor meget læring der er i at blive stegt i 30 km med Pogacar, og jeg tror, at han havde fået væsentligt mere læring ud af at at køre finale med Evenepoel, Healy og Skjelmose.
Og så havde han nok også kørr med om metal. Det er der også værdifuld erfaring i.
Uanset hvad kan jeg godt lide ryttere der tør satse offensivt, frem for at fedte sig til det. Især når talentet åbenlyst er ekstraordinært. Vi har jo også set Mads P. lave lignende håbløse angreb - indtil han blev god nok og kunne omsætte det til episke sejre. Så jeg kan godt lide at Del Toro rækker ud efter storheden - også selv om det måske er lige overmodigt nok.