Cykling
Tror du misforstår mig - eller så mener vi måske bare det samme. Rent fysiologisk er det nemmere for kroppen at ramme 100% af en tidligere topform end det er at komme op på 102%.Det er for mig at se en helt skæv fortolkning. Al (relevant) historik (fra det sidste par år) viser at rytternes niveau eksploderer fra år til år - hvert år. Så at Pogacar allerede nu er på niveau, som han var i Touren i fjor, betyder nærmer, at vi kan forvente nye rystende rekord-præstationer næste måned. Ret beset er din tolkning selvfølgelig langt mere fornuftig. Cyklesporten er bare ikke fornuftig længere.
Så hvis Pogacar allerede nu er på 100% af sidste års niveau og Vingegaard på 95% er det nemmere for Vingegaard at komme op på 100% end for Pogacar at komme op på 102%. Problemet er så, som vi så sidste år, at Pogacar vinder klart hvis de begge rammer 100% af sidste års niveau. Eller 102% - for som du er i de på, så bliver alle rytterne bare stærkere år for år i et skræmmende tempo pt.
Eneste håb for Vingegaard, som jeg ser det, er hvis Pogacar topper for tidligt og/eller trætheden fra et hårdt forår rammer ham i den tredje uge.