New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 203K
Cykling
Sportsligt er det sikkert so-so - i hvert fald indtil den sidste kilometer - men det gør sig nu udmærket på tv i solskinnet og med folk langs ruten.
Jeg har det lidt stramt med løb hvor man er nød til at indskrive cykellandsholdet, det giver indtryk af et amatørløb og ikke et et World-Tour løb. Jeg tror også arrangørerne håber inderligt på at det ikke bliver en rytter fra det danske landshold der vinder om lidt.

Last edited:
Det er godt nok en svag top 10. Værre end frygtet. Det eneste positive er de fremragende folkemængder, som kan give et håb om, at løbet måske kan få lov til at skifte til en anden by (eller i det mindste ændre karakter i KBH). Men det kunne jo være sjovt med at WT-løb i Aarhus...

Jeg har det lidt stramt med løb hvor man er nød til at indskrive cykellandsholdet, det giver indtryk af et amatørløb og ikke et et World-Tour løb. Jeg tror også arrangørerne håber inderligt på at det ikke bliver en rytter fra det danske landshold der vinder om lidt.

Det er ikke unormalt. Måske sjældnere på World-Tour Niveau, men HVIS de ikke ville have haft et landshold med, så var der nok rigeligt andre mindre hold der ville have taget pladsen :)
Nu var Landsholdet jo også godt fyldt op med habile profiler

Det er godt nok en svag top 10. Værre end frygtet. Det eneste positive er de fremragende folkemængder, som kan give et håb om, at løbet måske kan få lov til at skifte til en anden by (eller i det mindste ændre karakter i KBH). Men det kunne jo være sjovt med at WT-løb i Aarhus...

Nu er det CPH der ligger penge i projektet, så mon ikke det bliver der..

"Der findes 166 alternativer til dopingmidlet Aicar, hvoraf kun 4 er forbudte"

Så 162 Lovplige - Som man ikke kan beskyldes for snyd for at bruge..
fra USADA:
AICAR is prohibited because it’s an AMPK activator, which are prohibited at all times under the category of Hormone and Metabolic Modulators on the WADA Prohibited List because of their potential performance-enhancing effects.
Med andre ord bør de 162 "lovlige" ikke være det, da de som alternativer falder under kategorien AMPK-aktivatorer og derfor er forbudte for deres funktion.

Last edited:
"Der findes 166 alternativer til dopingmidlet Aicar, hvoraf kun 4 er forbudte"

Så 162 Lovlige - Som man ikke kan beskyldes for snyd for at bruge..

Selvfølgelig er det snyd og doping at bruge præstationsfremmende stoffer baseret på ulovlige virkemidler, også selvom de nye stoffer ikke endnu er eksplicit på dopinglisten.
Ikke sikkert, at man kan få en dom, men snyd og doping er ikke moralsk og sportsligt begrænset af en liste over pt forbudte stoffer.

Der er mere om dokumentaren her. Jeg bemærker, at en anonym, tidligere rytter under ed fortæller, at han har fået dødstrusler for at hindre ham i at fortælle om sine oplevelser med doping i feltet. Omertaen lever tilsyneladende i bedste velgående.

Selvfølgelig er det snyd og doping at bruge præstationsfremmende stoffer baseret på ulovlige virkemidler, også selvom de nye stoffer ikke endnu er eksplicit på dopinglisten.
Ikke sikkert, at man kan få en dom, men snyd og doping er ikke moralsk og sportsligt begrænset af en liste over pt forbudte stoffer.
Jeg tror desvaerren ikke der er konsensus om det inde i pro-feltet.

• Like
Reactions: fsc

For mig er der forskel på
Forkert og moralsk forkert.

Det sidste kan jeg sagtens være skuffet over og uenig i, men det har ingen judridisk straf.

Lidt om Gianettis fortid.
Der halter mit Spanske😂

Men Gianetttis cv er velkendt og fyldt med doping - både ham selv og sidenhen de ryttere han var manager for. Nu er han helt sikkert ren og spiller bare med på kostpyramiden😉

Der halter mit Spanske😂

Men Gianetttis cv er velkendt og fyldt med doping - både ham selv og sidenhen de ryttere han var manager for. Nu er han helt sikkert ren og spiller bare med på kostpyramiden😉
Artiklen siger egentlig ikke så meget nyt, Gianetti kollapsede under et løb, blev lagt i kunstigt koma, situationens alvor taget i betragtning fortalte ham åbenbart lagenerne at han brugte PFC(?) et stof som på daværende tidspunkt var på forsøgsstadiet.

Han har abentbart selv rettet i sin egen wikipedia side i forhold til doping historierne og sagsøgt nogle læger for æreskrænkelse, som gjorde at at en af lægerne ikke kunne låne penge til at købe et hus før han lave et forlig med Gianetti.
Lovteknisk er han "ren"
Men bade ham og Mtxain har et kaempe trovaerdighedsproblem, og indtil typer som dem er ude at cykelsporten vil vi altid tvivle og Pogi er vores Merchx eller bare en ny Ricco med et bedre koeleskab.(ham obbevarede sig eget blod i koleskabet)

Rene Armstong metoder fra Gianetti. Det undrer ikke nogen, at Pogacar også er ved at udvikle sig til et arrogant, dumt svin.
arrh
Gianetti er jo en nar, helt enig - men hvordan han var som rytter og nu som DS synes jeg ikke siger noget om Pogis personlighed og ageren.
Jeg ser ham ikke som et dumt svin eller for sin vis arrogant.
Armstrong, Tepstra vel ogsaa Moscon var/er dumme svin.

Latest posts

Back