Der er masser af røg. Jeg citerer lige Chris Marshall-Bell fra hans artikel
“What has been most striking and revealing for me is the near-universal acceptance within the sport that other riders aside from Van den Driessche were winning pro races with motors hidden in their bikes. While no one has presented any evidence – and yes, this really matters – the majority of the cycling insiders I have spoken with, from UCI presidents and Tour de France winners to staff members of national governing bodies and mechanics, have indicated to me, either explicitly or implicitly, that they believe hidden motors have been used at the top level of the sport.”
Her har du en velrespekteret journalist, der fortæller, at stort set alle de insiders, han taler med i sporten, er af den overbevisning, at mekanisk doping er en ting.
Tom Boonen har også været fremme og fortælle, at han tror, at Cancellara kørte med motor.
UCI tester for det. Og har lige skruet op for testniveauet. Det er i sig selv røg. Hvorfor skulle de teste for det, hvis det ikke var et problem?
Jeg synes, der er masser af indicier. Og med historikken in mente er det naivt at afvise det fuldstændigt, og samtidig købe ind på konspirationen om, at Pogacar flyver op af bjergene siddende ned, uden så meget som at anstrenge sig, fordi han har forkortet sine pedalarme med 10 cm. Edit: Dermed ikke sagt, at man behøver købe ind på min påstand. Men den komplette afvisning af den er naiv i min optik.
Ved du iøvrigt hvad det første, man får at vide, når man køber en elcykel, er? LAD VÆRE MED AT REJS DIG OP
(Det sidste er ment som en kuriøsitet)