New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 955
  • Views Views: Views 30K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
Men kronologien er jo, at vi havde Poulsen som ubestridt starter. Vi har ikke Yakob. Vi har MEM ved siden af Poulsen.

Vi sælger MEM og erstatter ham med Solbakken der selv siger, at han er vant til at spille rollen mere kontrollerende end MEM.

Der må jo være et ønske fra CV og til dels JP

Ja altså Anderson tæller jo naturligvis med på ud såvel som ind-siden ift de 8'ere vi spillede med før.
Så hvis JP ikke vil spille med Anderson som central offensiv på Yakobs plads - så fatter jeg bare intet af - at vi har hentet ham, når vi i forvejen kun havde Yakob på pladsen, og Jørgensen allerede var hentet, og ikke spiller den heller :(

Men når MEM blev solgt for 30+ mio, og Anderson lige var blevet solgt også - så havde jeg sgu gerne set en offensiv spiller ind til den centrale midtbane - frem for Solbakken alene der. Da vi så lejede Jørgensen håbede jeg da i den grad - at han både var aktuel i højre side som 10'er og som central - men det har han jo slet ikke været - så da vi køber ham IGEN nu her - og så køber Anderson tilbage - og han heller ikke spiller Yakob-pladsen - og Yakob så skades - og vi dermed 0 har til pladsen der kan med kvalitet - så synes jeg pilen peger på CV.
Jeg synes at både Solbakken og Knudsen er mere end bare 6'er-tonsere. Der er masser af kvalitet i dem. Men det er rigtigt at ingen af dem er Kevin Yakob. Ham findes der faktisk kun en af. Så uden ham skal vi naturligvis spille på en lidt anden måde. Men det har vi jo også gjort i sidste sæson med Solbakken, f.eks. 2-0 hjemme over FCK og sejre i Farum, Silkeborg og Randers. Men problemet er selvfølgelig at Solbakken også er ude.

Meget enig. Synes Jørgensen er en glimrende spiller og passer rigtig godt ind i systemet.

Og jeg køber hele din argumentation, men så forstår jeg ikke hvorfor han får 0 minutter i Lyngby, hvor Jakob Poulsen efter kampen står og siger han (Bech) har ondt i kroppen. Der er et eksempel på at vores træner tænker kortsigtet, og strategien er langsigtet. Bech havde været bedre i går, hvis han var blevet doseret korrekt.
Jeg undrede mig også, men vi må se om det bliver et mønster. Hvis Jørgensen var uønsket af JP, havde vi selvfølgelig ikke forlænget. Men han kan jo have været småsyg. Eller JP kan have følt sig presset til at bruge Bech, på grund af mangler på resten af holdet.

Væsentlig hurtigere? Så kan han da slet ikke følge med. Her et år senere kan jeg stadig ikke se hvad hans kompetencer er. Han er indbegrebet af middelmådighed i superligaen. Måske det bare er mig der ikke forstår ham. Eller, JP gør tilsyneladende heller ikke. Men CV gør.
Fat dit instrument og jam med mig :).

Det vi så fra Jørgensen i 25/26 var pauvert at best. Det stemmer ca med hvad man har set i år.

Hvornår er han bedst? Det er ret entydigt-> på plastic. Jeg har ikke data, men han spillede vel alle de kampe i 25/26?

Plast er kendetegnet ved - ud over urimelig øget risiko for skader - at spillet er hurtigere og det er sværere at komme i infight.

Derfra udleder jeg, at planen med Jørgensen må være, ud over de få plast-kampe sæsonen byder på, at han skal bringes i situationer med småspil, uden fysiske dueller. Det lykkedes ikke rigtigt i starten af sæsonen. Men der må stadig være tanker bag, og de kan næsten ikke være andet end 'spil hurtigt'.

Jeg undrede mig også, men vi må se om det bliver et mønster. Hvis Jørgensen var uønsket af JP, havde vi selvfølgelig ikke forlænget. Men han kan jo have været småsyg. Eller JP kan have følt sig presset til at bruge Bech, på grund af mangler på resten af holdet.
Jeg tror det sidste, desværre. Og det skaber nogle gange en ond spiral.

Hvad? Er kampene mod Benfica ikke vigtige? De er lige så vigtige som kampene mod Poznan og mod Sabah - i hvert fald i min optik.
De er vigtige, men ikke lige så vigtige. Kampen mod Sabah - bestemt et hold man kunne slå - kunne have sikret faldskærmspenge og måske de stor CL-penge.

Kampene mod Benfica - som man reelt ikke kan vinde - kan udløse en mindre gevinst med EL, eller som forventet, uanset hvad man gør, CoL.

Hvis økonomien er et problem så vil jeg igen stille spørgsmålstegn ved hvad i alverden han tænkte da han hentede Jørgensen permanent. Selvom han sikkert er i en billigere ende end Anderson så er han stadig ikke gratis, fylder en plads og er slet ikke god nok. Så jeg må konkludere, at det ikke er økonomien, der er begrænsningen i at hente forstærkerninger, der hvor vi reelt har brug for dem.

Vi snakker om profilindkøb og den pris CV endte med at betale for SEB er næppe i nærheden af et profilpris, så helt uenig i din konklusion.

Er der ikke noget med, at der kommer ret mange penge ind på de videresolgte Daghim og TK?

Men penge som CV først for nylig har fået og i parentes bemærket siden har hentet Røsler og iflg. rygter en til. CV har været aktiv og det er hele min pointe. Så kan kvaliteten og mængden af spillere diskuteres men jeg får lange løg, når der kraftig insinueres, CV bare venter og venter.

Last edited:
Ja altså Anderson tæller jo naturligvis med på ud såvel som ind-siden ift de 8'ere vi spillede med før.
Så hvis JP ikke vil spille med Anderson som central offensiv på Yakobs plads - så fatter jeg bare intet af - at vi har hentet ham, når vi i forvejen kun havde Yakob på pladsen, og Jørgensen allerede var hentet, og ikke spiller den heller :(
Da Anderson spillede 9' 8'er for Uwe, var der med NP som 6'er og Mads-Emil som balancespiller. MA havde en meget fri rolle, hvor han var den offensive i højre side, med Beijmo som balanceret wingback.

Det er muligt han kan håndtere 6'eren, der er bare en helt anden verden end den anden rolle.

Arnstad var røv og nøgler i MAs rolle ('meget anonym' er nok mere korrekt, men mindre farverigt). Til gengæld er han en stjerne i en rolle hvor han enten er mere stationær spilstation fremme, eller fordeler boldene fra midten. Begge dele tror jeg Anderson vil udføre med meget begrænset succes.

Count me in.....

Jeg ville da 100% hellere bare have Knudsen - og så en Yakob-type mere på holdet.
Men kronologisk - synes jeg ikke man kan stille det sådan op - for hverken Knudsen eller Jønsson var jo nok en mulighed dengang.
Men NP var spilleklar og var med - da man hentede Solbakken - og vi ville gerne have en type mere til den - og det forstod jeg. Men når MEM blev solgt for 30+ mio, og Anderson lige var blevet solgt også - så havde jeg sgu gerne set en offensiv spiller ind til den centrale midtbane - frem for Solbakken alene der. Da vi så lejede Jørgensen håbede jeg da i den grad - at han både var aktuel i højre side som 10'er og som central - men det har han jo slet ikke været - så da vi køber ham IGEN nu her - og så køber Anderson tilbage - og han heller ikke spiller Yakob-pladsen - og Yakob så skades - og vi dermed 0 har til pladsen der kan med kvalitet - så synes jeg pilen peger på CV.

Der er ikke meget ved vores offensive midtbanespil der har hængt sammen siden Yakob blev skadet.
Solbakken kom ind stort set samme dag, som vi solgte MEM.

Noget af vores bedste fodbold i sidste sæson var i efteråret 2025 med Poulsen og Solbakken på midtbanen. Ikke med Yakob.
Jeg elsker Yakob. Men jeg er uenig i, at vi ikke kan spille god fodbold uden ham.

Den er virkelig tough, at vi pt. er uden Poulsen, Solbakken og Yakob.

På papiret har vi Knudsen, Jønsson, Poulsen, Solbakken og Yakob til 2 pladser på midtbanen. Med Poulsen et scratch dette efterår har vi stadig de øvrige. Samt to talenter i Hamza og Haugstrup og Arnstad der kan trækkes ned. Det burde på papiret være nok. For nogle uger siden var der relativ konsensus herinde om, at vi havde den stærkeste bredde på midtbanen i årevis.

Mon ikke klubben her i August bliver klogere på status på Solbakken og Yakob. Og at vi handler derefter.

Solbakken kom ind stort set samme dag, som vi solgte MEM.

Noget af vores bedste fodbold i sidste sæson var i efteråret 2025 med Poulsen og Solbakken på midtbanen. Ikke med Yakob.
Jeg elsker Yakob. Men jeg er uenig i, at vi ikke kan spille god fodbold uden ham.

Den er virkelig tough, at vi pt. er uden Poulsen, Solbakken og Yakob.

På papiret har vi Knudsen, Jønsson, Poulsen, Solbakken og Yakob til 2 pladser på midtbanen. Med Poulsen et scratch dette efterår har vi stadig de øvrige. Samt to talenter i Hamza og Haugstrup og Arnstad der kan trækkes ned. Det burde på papiret være nok. For nogle uger siden var der relativ konsensus herinde om, at vi havde den stærkeste bredde på midtbanen i årevis.

Mon ikke klubben her i August bliver klogere på status på Solbakken og Yakob. Og at vi handler derefter.

Tjo - jo. Jeg køber det med at vi spillede god fodbold med Poulsen og Solbakken. Og derfor må vi også kunne det med enten Jønsson eller Knudsen - og så Solbakken.

MEN - jeg ønsker snart en afklaring på Solbakken. Ønsker ikke at spille et efterår uden et alternativ til Yakobs plads i hvert fald.
Og speaking of afklaring...... Hvordan med Yakob?

Vi kan sgu ikke gå ud af august med både Solbakken og Yakob skadede, og uden køb dertil... Det vil jeg kalde absurd satset.

Tjo - jo. Jeg køber det med at vi spillede god fodbold med Poulsen og Solbakken. Og derfor må vi også kunne det med enten Jønsson eller Knudsen - og så Solbakken.

MEN - jeg ønsker snart en afklaring på Solbakken. Ønsker ikke at spille et efterår uden et alternativ til Yakobs plads i hvert fald.
Og speaking of afklaring...... Hvordan med Yakob?

Vi kan sgu ikke gå ud af august med både Solbakken og Yakob skadede, og uden køb dertil... Det vil jeg kalde absurd satset.
Mon ikke den afklaring viser sig i vores transferaktivitet på midtbanen de nærmeste uger :-)

Du er virkelig hurtig med dine konklusioner. Den første måned af sæsonen har været kaotisk. Jørgensen er en fin spiller, som vi kommer til at få glæde af. Problemet er bare, at han ikke er specielt alsidig. Vi spiller ikke med fløje og derfor skal han spille 10'er i vores system og lige nu (i hvert fald resten af transfervinduet) er vi ret godt besat der, ligesom vi til dels var i sidste sæson. Jeg kan sagtens købe ind på et argument om, at vi bare kunne have en af de unge som reserve for Bech, men vi vil helst have en venstrefodet spiller på højre 10'er. Jørgensen fik spilletid i 27 kampe i sidste sæson, selvom Bech var 1. valget. I de to kampe i slutspillet, hvor han spillede hele kampen, lavede han hhv. et mål og en assist. Så det var oplagt at forlænge ham, når man kunne gøre det på fornuftige vilkår. Lige nu er vi nok bare der, at MA er 1. reserve på begge 10'er pladser.
Hurtig? Det er på baggrund af en hel sæson og ikke kun den her måned. Jeg synes han er ren leverpostej og sikkert en fin spiller for et bund 6 hold. Men der er vi ikke og hans impact for agf både i sidste og denne sæson vidner om det. Hans eneste force er i mine øjne at nu kendte han klubben og der var noget kontinuitet. Men på banen not so much. Hvad er egentlig hans forcer? Jeg synes han er gennemsnitligt alt hvad han foretager sig. Han er enhver backs ønskemodstander. Jeg forstår virkelig ikke købet fra en sportslig vinkel.

Hurtig? Det er på baggrund af en hel sæson og ikke kun den her måned. Jeg synes han er ren leverpostej og sikkert en fin spiller for et bund 6 hold. Men der er vi ikke og hans impact for agf både i sidste og denne sæson vidner om det. Hans eneste force er i mine øjne at nu kendte han klubben og der var noget kontinuitet. Men på banen not so much. Hvad er egentlig hans forcer? Jeg synes han er gennemsnitligt alt hvad han foretager sig. Han er enhver backs ønskemodstander. Jeg forstår virkelig ikke købet fra en sportslig vinkel.
Men det er nok også vigtigere, at Jakob Poulsen forstår det.

Vi snakker om profilindkøb og den pris CV endte med at betale for SEB er næppe i nærheden af et profilpris, så helt uenig i din konklusion.
Hvis man er villig til at smide millioner efter en spiller der lige har vist over en hel sæson at han stort set ingen impact har, så må man have penge nok. Det var jo ikke et sats for man vidste hvad man fik. 2 kampe inde i sæsonen vil træneren heller spille med smadret Bech med smerter i 95 minutter end at give Jørgensen minutter. Når man kan købe sådan en spiller så er det ikke penge der mangler og derfor må der også være penge til en profil som man rent faktisk mangler. Så smider man da ikke de sparsomme penge efter en spiller der lige har vist han ikke er god nok. Jeg tror vi om 6-12 måneder har endnu en Badji situation hvor vi helst gerne vil af med ham men hænger på ham.

Latest posts

Back